Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Czwartek, 20.06.2013, Aktualizacja: Czwartek, 02.04.2026

Gronkiewicz-Waltz o związkach: to nigdy nie przejdzie

Podziel się Tweetnij Skomentuj (43)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (43)

PO skręca w prawo?

„Zgodnie z polską konstytucją ochronie podlega małżeństwo i rodzina” – powiedziała w rozmowie z „Gazetą Wyborczą” Hanna Gronkiewicz-Waltz, podkreślając równocześnie, że zgadza się z premierem co do poglądu, że „ustawa o związkach to rewolucja”. To kolejna w ostatnich dniach wypowiedź polityków Platformy Obywatelskiej, która nie pozostawia złudzeń – w najbliższym czasie nie mamy co liczyć na związki.

Na pytanie dziennikarzy „Gazety Wyborczej”, czy projekt dotyczący związków partnerskich „nigdy nie przejdzie”, prezydent Warszawy odpowiedziała: „Wydaje mi się, że nie” - dodając, że w „w Sejmie nie ma większości”. Co z dziećmi, które rodzą się w nieformalnych związkach? „To nie ma znaczenia, ile gdzie się rodzi, bo obecnie nie ma warunków dla takiej zmiany” – mówiła Hanna Gronkiewicz-Waltz, której odwołania ze stanowiska chce aż 64 proc. Warszawiaków.

Pozostaje czekać?

Wywołany podczas Kongresu Kobiet do odpowiedzi przez Ankę Zet - premier Donald Tusk także nie pozostawił złudzeń: „Najgorsze co mogłoby się stać to przygotowanie takiej ustawy, którą Trybunał Konstytucyjny uzna za niezgodną z konstytucją. To mogłoby zamrozić temat związków partnerskich na dekady. Bo dziś nie widzę szans, że w ciągu 10-15 lat w Sejmie znajdzie się większość dla radykalnych rozwiązań tej sprawy. Ja chciałbym żyć w kraju, gdzie wszelkie odmienności cieszą się szacunkiem wyrażonym w przepisach prawa, ale muszę być odpowiedzialny za skutki prawne i społeczne. Do efektów dojdziemy drogą ewolucji, choć może nie będą to efekty przez wszystkich tutaj pożądane” – mówił w sobotę. „Pan Premier w końcu powiedział jak jest i co myśli naprawdę i to też mi się podobało, nie to, że takie ma zdanie i, że tak myśli, ale to, że w końcu powiedział prosto w oczy wszystkim Polakom jaki naprawdę jest”, „Premier dał jasno do zrozumienia, że cały temat zależy tylko i wyłącznie od niego i jego partii. Alternatywą co pokazują sondaże jest PiS. Niestety to co powiedział DT na Kongresie Kobiet to prawda. Nie ma szans, aby polscy politycy przez 10 a nawet 20 lat dojrzeli do zmian obyczajowych pozwalających na zmianę Konstytucji, 2 lub 3 pokolenia czekania” – komentowali słowa premiera nasi czytelnicy.

Oliwy do ognia dolała też ostatnio Pełnomocniczka Rządu ds. Równego Traktowania, Agnieszka Kozłowska-Rajewicz. „Robię, co mogę. Rozmawiam z posłami. Śledzę sytuację. Żyjemy w konkretnym kontekście i parlament ma określony skład. Musimy w tym składzie i w tym kontekście zaproponować rozwiązanie, które spotkają się z akceptacją adresatów tej ustawy i chociaż częściowo wyjdzie naprzeciw ich oczekiwaniom” – mówiła w radiu TOK FM, dodając, że jej zdaniem w ustawie nie powinno być możliwości rejestracji związków w Urzędzie Stanu Cywilnego. Podczas swojego wtorkowego dyżuru na Facebooku Pełnomocniczka odpowiadając na pytania obywateli dotyczące antydyskryminacyjnej polityki rządu, napisała: „Ta polityka jest realizowana w określonym kontekście społecznym i politycznym. Decyzje, które podejmuję w moim odczuciu służą równości w takim stopniu, w jakim jest to możliwe w obecnym czasie i przestrzeni. Moje poglądy się nie zmieniają, a najbardziej homofobiczne kraje Europy leżą na wschód od Polski. Sytuacja tam i u nas jest nieporównywalna; znam raporty na temat sytuacji prawnej i faktycznej osób LGBT w tych krajach i jestem przekonana, że nikt z krytykujących mnie za opieszałość nie chciałby się zamienić z naszymi sąsiadami”.

Wolność sumienia wg PO

Dziś w mediach pojawiła się także informacja, że Platforma Obywatelska planuje wprowadzenie dyscypliny partyjnej podczas piątkowego głosowania nad zezwoleniem uboju rytualnego w Polsce. „Dyscyplina obowiązuje zawsze, jedynie z wyjątkiem "bardzo poważnych spraw światopoglądowych". Tutaj sprawa dotyczy przede wszystkim mniejszości wyznaniowych w Polsce, choć także interesu rolników, więc nie sądzę, aby dyscyplina (klubowa) była zdjęta” – podkreślał szef Klubu PO Rafał Grupiński. Nie wszyscy posłowie i posłanki PO popierają Grupińskiego, mówi się, że wyłamać z dyscypliny może się kilkadziesiąt osób. Przypomnijmy: dyscyplina była zdjęta w przypadku głosowania nad projektami ustaw o związkach partnerskich.

(md)
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (3)
Nie podoba mi się (64)
labryska89 betterway martyneczka666 qki psycho61 crol la-czita cafedelmar24 lovelyskull coreczka_rzeznika
Komentarze (43)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
Yadis
12.07.2013 9:33 Yadis (34) Warszawa
irek84:
neguto:
jak u nas lewica rządziła to dała kasę kościołowi :D Dlatego sld to nie lewica. To twór lewico podobny.


Zgadzam się z Tobą w 100%. SLD to jest twór lewicowopodobny. W krajach zachodnich politycy konserwatywni mają o wiele bardziej liberalne poglądy w sprawach tzw. obyczajowych niż polscy SLDowcy.


SLD jeśłi chodzi o gospodarke nigdy nie był lewicowy, a neoliberalny. U nas lewice, zazwyczaj mylnie kojarzy się wyłącznie z zagadnieniami światopoglądowymi.
cytuj zgłoś 0 0
BetterWay
03.07.2013 23:09 kolorowekredki (99) Warszawa
5zł. Dhogo, kuhwa.
cytuj zgłoś 1 0
Ikona
26.06.2013 16:04 marcelq
SLD jest równie lewicowy, co PO liberalna. Żart jakiś. Żart z ludzi!
cytuj zgłoś 2 0
irek84
25.06.2013 18:31 irek84 (41) UK
neguto:
jak u nas lewica rządziła to dała kasę kościołowi :D Dlatego sld to nie lewica. To twór lewico podobny.


Zgadzam się z Tobą w 100%. SLD to jest twór lewicowopodobny. W krajach zachodnich politycy konserwatywni mają o wiele bardziej liberalne poglądy w sprawach tzw. obyczajowych niż polscy SLDowcy.
cytuj zgłoś 4 0
irek84
25.06.2013 18:27 irek84 (41) UK
vito212121:
Irek jasne, że to była aluzja. Nie tyle obrazić, ile nazwać, bo jeśli ktoś głupio myśli to jest głupkiem.

Teraz analogia. Spotykasz chłopaka. ładny, sexi itp. zakochujesz się a on wyciąga z Ciebie kasę i kopa w dupę na dokładkę HIV Ci ofiarowuje. I co? Powiesz.....ojej zły chłopak, bo mnie oszukał? A ja powiem, a co oczy w dupie miałeś? A dobrze Ci tak, że oszukał, bo byłeś głupi skoro się dałeś oszukać.

Powiedz mi, spotkałeś się z tym, że ktoś kogoś bierze na sex i wykorzystuje finansowo i potem kopię w dupę? Szczególnie coś w stylu - on ma 65 lat i dorobił się kasy a ona ma 19 lat i udaje, że go kocha......i co, jeśli ona go wykiwa na kasę to litowałbyś się go? Czy wytykałbyś mu, że debil?

Tak samo ja wytykam. Jak polityk może chcieć coś dobrego...polityk robi politykę a nie spełnia ludzie oczekiwania w imię sprawiedliwości. W sądzie nie ma sprawiedliwości a co dopiero w polityce. Każdy kto wierzy w dobre intencje polityka jest takim samym głupcem jak emeryt wierzący, że kocha go licealistka.



Kultury z domu to nie wyniosłeś! Jesteś bardzo zacietrzewionym i zapatrzonym w siebie osobnikiem.
Nie masz monopolu aby definiować co jest "mądre" a co nie. Dla mnie twoje komentarze nie przedstawiają krztyny mądrości.
Po przeczytaniu pierwszego zdania twojego postu straciłem zainteresowanie aby czytać dalej i kontynuować z tobą dyskusję.
cytuj zgłoś 3 0
cafedelmar24
25.06.2013 10:18 cafedelmar24
„Zgodnie z polską konstytucją ochronie podlega małżeństwo i rodzina” – powiedziała w rozmowie z „Gazetą Wyborczą” Hanna Gronkiewicz-Waltz


1. Urzędnicy państwowi źle interpretują Konstytucję.
2. Państwo jest dla Obywateli a nie na odwrót.

3.Polska nie powinna nawet do UE należeć. Nie podpisała Karty Praw Podstawowych tak wogóle.
cytuj zgłoś 1 0
Ikona
25.06.2013 10:02 neguto
jak u nas lewica rządziła to dała kasę kościołowi :D Dlatego sld to nie lewica. To twór lewico podobny.
cytuj zgłoś 1 0
Weidau
25.06.2013 9:23 fibius (39) Wrocław
Przynajmniej powiedzieli tak jak jest na prawdę. Chociaż z drugiej strony argument o braku większości w sejmie jest też trochę nietrafiony. Były rządy SLD? Były. Były efekty? Ano nie było. Być może obecne SLD ma już trochę więcej oleju w głowie, wybory w Elblągu były dla niego lepsze niż ogólnokrajowe. Być może gdy za x-lat, lewica znów zacznie rządzić coś się zmieni. Bo w EU to Polska zaczyna być w mniejszości. Z 27 państw, tylko w 8 nie ma regulacji prawnych i są to same kraje postkomunistyczne + Grecja i Włochy.
cytuj zgłoś 1 0
Ikona
24.06.2013 22:41 vito212121
Neguto - przyjmuje zasady azjatyckie - przemoc nie a cwaniactwo tak. Czyli nic na sile ale wszystko z dobrej woli. Oszukiwać wolno bo ktos z głupoty sam na to pozwala. Ale przemocy nigdy. Tak myślą Azjaci od tysiacleci i ja to popieram. Innymi słowy - popierać słabego ale gardzic glupcem.
cytuj zgłoś 0 1
Ikona
24.06.2013 22:03 równość
Pani Gronkiewicz- Waltz, wyraża nie swoją opinię, a całego środowiska PO.
To to jest wrogie osobom LGBT i nie uznaje ich praw człowieka.
Dlatego środowisko Po zawsze wystętuje i będzie występowało przeciwko prawom osób LGBT.
cytuj zgłoś 0 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • ...
  • 5
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
Agnieszka Kozłowska-Rajewicz Donald Tusk dyscyplina partyjna Hanna Gronkiewicz-Waltz parlament Platforma Obywatelska Polityka Polska prawa człowieka Prawo równe traktowanie Sejm Społeczeństwo Trybunał Konstytucyjny ustawa Warszawa związki partnerskie Związki partnerskie w Polsce
Powiązane
Obraz Środa, 23.10.2013 Związki à la PO? Oświadczenie Grupy Inicjatywnej Obraz Środa, 23.01.2013 Tak było wczoraj: czytanie ustaw o związkach partnerskich Obraz Środa, 28.12.2011 Związki partnerskie i wstydliwa homofobia Obraz Czwartek, 25.02.2016 Równość małżeńska tylko dla chętnych Obraz Poniedziałek, 14.09.2015 Związki partnerskie w... programie PO?
Inne tematy
Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska? Piątek, 15.05.2026 Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska?
Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie Wtorek, 26.05.2026 Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie
Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki? Czwartek, 28.05.2026 Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki?
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się