Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Piątek, 09.10.2020, Aktualizacja: Środa, 01.04.2026

Spotkanie dwóch światów. Osoby LGBT przez tydzień mieszkały u rolników

Podziel się Tweetnij Skomentuj (18)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (18)
W Sierpcu miało miejsce spotkanie łączące dwa różne światy. Do rolników tam mieszkających przyjechały osoby LGBT z Warszawy i Łodzi, w sumie 5 osób, geje i lesbijki. W rozmowie z Gazetą Wyborczą Daniel Rycharski, autor projektu "Opieka rodzinna", opowiada o jego szczegółach.


Rycharski wspomina, jak pomyślał, czy dwie grupy społeczne zmęczone różnymi wydarzeniami w Polsce, nie mogą sobie wzajemnie pomóc. "Turnus" osób LGBT na wsi rozpoczął się zaraz po aresztowaniu Margot i związanych z nim zamieszkach. Sam pomysł narodził się w jego głowie w zeszłym roku, kiedy podróżując po górskich terenach Francji, spotkał rolników pomagających uchodźcom.

"Odwiedziłem 30 gospodarstw. Tylko z dwóch zostałem przepędzony, a w pozostałych prowadziłem bardzo ciekawe rozmowy. Rolnicy byli zaciekawieni, dopytywali o szczegóły. 10 z nich wstępnie się zgodziło, mówili o tym, że nigdy nie spotkali osoby LGBT i podoba im się pomysł łączenia tych światów. Połowa z nich odmówiła z przyczyn praktycznych" - mówi Rycharski o rolnikach, z którymi się spotykał.
ZOBACZ TEŻ Tęczowi Społecznicy: Ludzie nie wytrzymują, nie wiedzą, co ze sobą zrobić

Osoby LGBT i rolnicy spędzali ze sobą całe dnie, wspólnie pracowali w gospodarstwie. Goście pomagali przy zwierzętach i w innych pracach, a także po prostu odpoczywali, chodzili do lasu, zwiedzali okolicę i poznawali rodziny swych gospodarzy i ich sąsiadów.

Inicjator akcji opowiedział też o reakcji rolników: "Ciekawym przykładem jest gospodarstwo agroturystyczne Renaty i Wojtka, ciepłych przemiłych osób, w którym nocowaliśmy. Prowadzi je konserwatywna rodzina, związana z Kościołem. Pierwszy raz pod swoim dachem gościli lesbijki i gejów. Na koniec mówili niesamowicie pozytywne rzeczy: że osoby LGBT, które gościli, są takie same jak inni ludzie. Są przemiłymi, fantastycznymi osobami, nie mogą nic o nich złego powiedzieć. A uprzedzenia są nieprawdziwe.
Wsparcie

Wesprzyj Queer.pl - najstarszy portal LGBT w Europie

Dziś bardziej niż kiedykolwiek potrzebujemy własnego głosu w Internecie. Daliśmy radę przez 24 lata - z Waszą pomocą przetrwamy także ten ciężki okres. Równocześnie utrzymanie takiego projektu jeszcze nigdy nie było tak trudne.

Zobacz jak wspomóc QUEER.PL

Inni rolnicy mówili to samo. Jeden z pijanych sąsiadów zaczął atakować jednego z chłopaków, wyśmiewali się z niego. Rolniczka Ewa broniła go. Mówiła, że nie pozwoli go dyskryminować. Wcześniej nie była jakoś szczególnie przeciwna LGBT, ale dopiero teraz, kiedy pierwszy raz w życiu miała kontakt z gejem, zrozumiała, że przekaz w telewizji publicznej na ich temat jest kłamstwem. Pani Anita powiedziała, że jej gość „stał się jednym z nas”. Przez kilka dni był traktowany jak rodzina. Do tego stopnia, że w przyszłym roku chcą przyjąć dwie osoby."

Na koniec Rycharski mówi również o tym, że wieś i ludzie tam mieszkający są często źle oceniani przez "miastowych". Oczywiście, istnieje tam homofobia i po to właśnie m.in. zainicjował tę akcję, żeby leczyć z niej wieś. Widzi też szansę na kontynuację projektu w innych miejscach. 

(jg)
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (71)
walentynka-biseksualna-wbi roman71 chaoticpsycho marychanka maxoku ditto757 dominiczka3 karolina717273 boerst malwamalwina
Nie podoba mi się (2)
karol-k
Komentarze (18)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
shingao 新顔
11.10.2020 22:20 shingao 新顔 (40) Szczecin
UwU~:
Nadal nie widzę problemu z tymczasowym sojuszem pod hasłem "jebać PiS".


OK. To idź na rozmowy w sprawie tego sojuszu. Z niecierpliwością czekam na relację.
cytuj zgłoś 2 2
Ikona
11.10.2020 22:11 UwU~
shingao 新顔:
UwU~:
Mam głęboko gdzieś logikę rolników. Chodzi o to że jest wspólny wróg i warto by było, żeby wyglądał źle. Chodzi o tymczasowy sojusz aż problem nie będzie rozwiązany.


Gadać można z każdym. Ale nie z każdym i nie w każdej sytuacji się da dojść do porozumienia.
Twój pomysł jest oderwany od rzeczywistości, bo sama idea "wspólny wróg łączy" to za mało, bo:
-po pierwsze raczej większość rolników nie chce naszego "wsparcia";
-po drugie raczej większość LGBT jest za 5 dla zwierząt.

Jeden z liderów sprzeciwu wobec 5 dla zwierząt, futerkowiec Szczepan Wójcik, jest moooocnoooo antyLGBT:
https://swiatrolnika.info/szczepan-wojcik-norki-lgbt
https://swiatrolnika.info/szczepan-wojcik-lgbt

Nawet na tym portalu o tym było:
https://queer.pl/news/204762/czy-ideologia-lgbt-zagraza-polskiemu-rolnictwu-kuriozalna-rozmowa-z-przedstawicielem-instytutu-gospodarki-rolnej


Nadal nie widzę problemu z tymczasowym sojuszem pod hasłem "jebać PiS".
cytuj zgłoś 1 1
przezroczysta
11.10.2020 20:14 przezroczysta (40) Warszawa
shingao 新顔:
przezroczysta:
shingao 新顔:
@przezroczysta

Kto napisał, że ma gdzieś rolników?

A ktoś musiał?
Padły tu słowa że ktoś" ma gdzieś logikę rolników" I możemy tu dewagować co autor mial na myśli a czego nie miał , wiec mój komentarz, dotyczył ogólnie moich przemyśleń że jeśli ktoś myśli że ma gdzieś rolników (nie logikę rolników)to może sie zdziwić w sklepie "Jeśli ktoś " to nie było odniesienie do konkretnych osób wpisowiczów tylko do moich spostrzeżeń że wszyscy zjadacze czegokolwiek jednak sa zależni od rolnictwa.


Ok. Skoro o to chodzi, to ja też mogę pisać oczywiste oczywistości. Mógłbym napisać wypracowania (ale nie napiszę bo mi się nie chce) jak to ważny zawód jest pielęgniarki, lekarki, nauczyciela czy śmieciarza. Jak to jesteśmy uzależnieni od usług wykonywanych przez te zawody, a ich brak byłby dokuczliwy. Tylko co to ma w tym momencie na celu? Tobie się wydało, że ktoś pomyślał (bo nie napisał) coś niewłaściwego o rolnikach, więc poczułaś się w obowiązku do porozstawiania potencjalnych zbrodniomyślicieli po kątach i zaserwować im umoralniające kazanie?

Zatem zachecam do pisania oczywistych oczywistości lub nie pisania,ich wcale (jak Ci sie nie chce)
Gratuluje terii I hiotez o tym co ja "poczułam" niesamowite że jeszcze poczułam że mam władze lub intencje "rozstawiania kogoś" I jeszcze potrafię "serwować" no mega dużo dziwności tylko że żadna nie ma pokrycia z rzeczywistością ani moją intencją , równie dobrze ja mogę wchodzić w polemikę co Ty wg mnie "poczuleś", w podobnym tonie ale nie o to w tym wszystkim chodzi. I nie mam zamiaru pisać o tym co Ty poczułeś. Wypowiedziałam się, jeśli to dla Ciebie oczywiata oczywistość to ok.
cytuj zgłoś 2 0
shingao 新顔
11.10.2020 19:58 shingao 新顔 (40) Szczecin
przezroczysta:
shingao 新顔:
@przezroczysta

Kto napisał, że ma gdzieś rolników?

A ktoś musiał?
Padły tu słowa że ktoś" ma gdzieś logikę rolników" I możemy tu dewagować co autor mial na myśli a czego nie miał , wiec mój komentarz, dotyczył ogólnie moich przemyśleń że jeśli ktoś myśli że ma gdzieś rolników (nie logikę rolników)to może sie zdziwić w sklepie "Jeśli ktoś " to nie było odniesienie do konkretnych osób wpisowiczów tylko do moich spostrzeżeń że wszyscy zjadacze czegokolwiek jednak sa zależni od rolnictwa.


Ok. Skoro o to chodzi, to ja też mogę pisać oczywiste oczywistości. Mógłbym napisać wypracowania (ale nie napiszę bo mi się nie chce) jak to ważny zawód jest pielęgniarki, lekarki, nauczyciela czy śmieciarza. Jak to jesteśmy uzależnieni od usług wykonywanych przez te zawody, a ich brak byłby dokuczliwy. Tylko co to ma w tym momencie na celu? Tobie się wydało, że ktoś pomyślał (bo nie napisał) coś niewłaściwego o rolnikach, więc poczułaś się w obowiązku do porozstawiania potencjalnych zbrodniomyślicieli po kątach i zaserwować im umoralniające kazanie?
cytuj zgłoś 1 3
przezroczysta
11.10.2020 19:30 przezroczysta (40) Warszawa
shingao 新顔:
@przezroczysta

Kto napisał, że ma gdzieś rolników?

A ktoś musiał?
Padły tu słowa że ktoś" ma gdzieś logikę rolników" I możemy tu dewagować co autor mial na myśli a czego nie miał , wiec mój komentarz, dotyczył ogólnie moich przemyśleń że jeśli ktoś myśli że ma gdzieś rolników (nie logikę rolników)to może sie zdziwić w sklepie "Jeśli ktoś " to nie było odniesienie do konkretnych osób wpisowiczów tylko do moich spostrzeżeń że wszyscy zjadacze czegokolwiek jednak sa zależni od rolnictwa.
cytuj zgłoś 1 1
shingao 新顔
11.10.2020 19:14 shingao 新顔 (40) Szczecin
@przezroczysta

Kto napisał, że ma gdzieś rolników?
cytuj zgłoś 0 2
shingao 新顔
11.10.2020 19:06 shingao 新顔 (40) Szczecin
UwU~:
Mam głęboko gdzieś logikę rolników. Chodzi o to że jest wspólny wróg i warto by było, żeby wyglądał źle. Chodzi o tymczasowy sojusz aż problem nie będzie rozwiązany.


Gadać można z każdym. Ale nie z każdym i nie w każdej sytuacji się da dojść do porozumienia.
Twój pomysł jest oderwany od rzeczywistości, bo sama idea "wspólny wróg łączy" to za mało, bo:
-po pierwsze raczej większość rolników nie chce naszego "wsparcia";
-po drugie raczej większość LGBT jest za 5 dla zwierząt.

Jeden z liderów sprzeciwu wobec 5 dla zwierząt, futerkowiec Szczepan Wójcik, jest moooocnoooo antyLGBT:
https://swiatrolnika.info/szczepan-wojcik-norki-lgbt
https://swiatrolnika.info/szczepan-wojcik-lgbt

Nawet na tym portalu o tym było:
https://queer.pl/news/204762/czy-ideologia-lgbt-zagraza-polskiemu-rolnictwu-kuriozalna-rozmowa-z-przedstawicielem-instytutu-gospodarki-rolnej
cytuj zgłoś 1 2
przezroczysta
11.10.2020 19:01 przezroczysta (40) Warszawa
Jeśli komukolwiek sie choćby pozornie wydaje się że ma gdzieś rolników to chyba musi oznaczać że się będzie żywić energią z kosmosu bo do sklepu wejść to trzeba będzie zostawić pół wypłaty, chyba że będą ściągać jedzenie z ościennych krajów a,tam nie dość że rolnikom to I całemu łańcuszkowi pośredników trzeba będzie zapłacić, I jeśli jest się wege to nie myślcie proszę że Was to nie obejdzie rolnik to nie tylko mięso ale wszelkie jedzenie a ta ustawa bije efektem w caly przemysl futerkowo drobiarski wolowy, I jeszcze na mdomiar w firmy zwiazane z paszami nawozami maszynami weterynarzami itp . Nie ma tu ani krzty przesady.
cytuj zgłoś 3 1
Ikona
11.10.2020 17:06 UwU~
shingao 新顔:
UwU~:
Nie, po prostu PiS. Zobacz sobie jak rolnicy zareagowali na piątkę dla zwierząt.


I uważasz, że tzw 5 dla zwierząt może zbliżyć rolników i LGBT?

Jesteś bardziej naiwna od dziadzia Czarusia, który postulował sojusz gejowsko-górniczy, bo się zachwycił takim jednym filmem.

Ciekawe jakich transparentów się spodziewasz. "Tak dla łańcuchów dla psów i dla małżeństw dla gejów"? "Ubój rytualny i tranzycja, wspólna sprawa"? "Każda lesbijka ma prawo do sukni ślubnej z norek"?


Mam głęboko gdzieś logikę rolników. Chodzi o to że jest wspólny wróg i warto by było, żeby wyglądał źle. Chodzi o tymczasowy sojusz aż problem nie będzie rozwiązany.
cytuj zgłoś 1 3
shingao 新顔
11.10.2020 15:57 shingao 新顔 (40) Szczecin
UwU~:
Nie, po prostu PiS. Zobacz sobie jak rolnicy zareagowali na piątkę dla zwierząt.


I uważasz, że tzw 5 dla zwierząt może zbliżyć rolników i LGBT?

Jesteś bardziej naiwna od dziadzia Czarusia, który postulował sojusz gejowsko-górniczy, bo się zachwycił takim jednym filmem.

Ciekawe jakich transparentów się spodziewasz. "Tak dla łańcuchów dla psów i dla małżeństw dla gejów"? "Ubój rytualny i tranzycja, wspólna sprawa"? "Każda lesbijka ma prawo do sukni ślubnej z norek"?
cytuj zgłoś 2 2
  • 1
  • 2
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
Daniel Rycharski dialog integracja Polska Projekt Opieka rodzinna rolnicy Sierpc Społeczeństwo Warszawa wieś Łódź
Powiązane
Obraz Wtorek, 10.03.2026 Lesbinton: w Poznaniu powstał klub badmintonowy dla lesbijek Obraz Wtorek, 12.09.2017 Homofobiczne wyzwiska przed domem matki Rycharskiego Obraz Wtorek, 20.11.2012 Wywiady Repliki: Suzi Andreis Obraz Wtorek, 19.05.2026 Kraków, Poznań i Łódź - urzędy zapowiadają transkrypcje aktów małżeństwa osób tej samej płci Czwartek, 19.03.2026 Marsze Równości i Parada 2026 - mapka, daty, trasy
Inne tematy
Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie Wtorek, 26.05.2026 Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie
Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu? Sobota, 16.05.2026 Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu?
Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie" Wtorek, 19.05.2026 Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie"
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się