Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Środa, 26.08.2020, Aktualizacja: Środa, 01.04.2026

Morawiecki: wolność indywidualna człowieka kończy się tam, gdzie narusza się wolność drugiego człowieka

Podziel się Tweetnij Skomentuj (16)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (16)

Sprawa odwołanego łódzkiego kuratora oświaty stała się pretekstem do kolejnych, homofobicznych deklaracji polityków. Szybko wyszło na jaw, że Wierzchowski został zwolniony nie ze względu na swoje słowa o "wirusie LGBT", a osoby z rządu PiS-u kolejno deklarowały, że pod słowami kuratora by się podpisały.

ZOBACZ TEŻ Łódzki kurator mówiący o "wirusie LGBT" odwołany. Minister Piontkowski twierdzi, że to nie z powodu homofobii


Jedną z takich osób był Ryszard Terlecki, szef klubu parlamentarnego PiS. "Podzielam pogląd pana kuratora, że ideologia LGBT dehumanizuje społeczeństwo i że trzeba przed nią bronić dzieci, to oczywiste. [...] To ideologia, która jest nihilistyczna i ma zniszczyć normalnie funkcjonujące społeczeństwo" - mówił polityk.

Dodał: "to jest obrona normalnie, spokojnie żyjącej większości przed grupami anarchistów, nihilistów i rewolucjonistów obyczajowych".


Podczas wtorkowej konferencji prasowej Mateusza Morawieckiego w Tychach, dziennikarka zapytała premiera, czy według niego "należy bronić Polaków przed "ideologią LGBT" i czy słowa Ryszarda Terleckiego "nie są niebezpieczne""?

"Polska jest krajem wolnym, bardzo demokratycznym i bardzo tolerancyjnym. W pełni tolerujemy wolność wyrażania swoich myśli tak długo, jak nie obraża ona uczuć innych. Są różne definicje wolności. Dla mnie szczególnie cenna jest ta, że wolność indywidualna człowieka kończy się tam, gdzie narusza się wolność drugiego człowieka" - stwierdził Morawiecki.

Szef rządu dodał: "w pełni szanując wszelkie poglądy, odmienność, warto podkreślić to, że nie ma u nas afirmacji, nie ma u nas zgody dla promowania pewnych ideologii. Ideologii, które mają na celu zmianę świata, myślenia na swoją modłę. My mamy bardzo jasno i jednoznacznie określone poglądy w sprawach polskiej kultury, tradycji, którą trzeba strzec, szanować, trzeba się nią cieszyć".

(kb)
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (0)
Nie podoba mi się (20)
maxoku matshine roman71 enchantrees imabadguy nati93 upstairs_at_you indigoblue bisiek ditto757
Komentarze (16)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
Karol K.
27.08.2020 19:50 Karol K. (37) powiat brzeski
w jakis sposob orientacja seksualna narusza czyjąkolwiek orientacje seksualną?
cytuj zgłoś 2 0
Wiolka Srolka
27.08.2020 14:15 Wiolka Srolka (34) Rzeszów
andro:
DK:
andro:
Zgadzam się ze wszystkim poza początkiem: jakiego stylu życia i poglądów? Jeżeli lgbt jest stylem życia i poglądami to nazywanie ideologią jest jak najbardziej poprawne...

Wybacz, rzeczywiście nieprecyzyjnie się wyraziłem. Chodziło mi o to, że politycy naszej pseudoprawicy często powtarzają, za Kościołem katolickim zresztą, że tolerują osoby homoseksualne, ale "bez obnoszenia się". I o tę część ich spapranych poglądów mi chodziło. Od tego się tak naprawdę zaczęło, a potem doszły przykre fortele o rzekomej "ideologii".
Ja rozumiem, ale jakiś prawostronny, nawiedzony przeczyta i podchwyci że nawet na queer.pl lgbt określają jako styl życia i poglądy to dla czego nie mówić o ideologi lgbt. A ostatnio ci z prawej strony goszczą tu coraz częściej.

ZGadzam się
cytuj zgłoś 0 0
Wolny Człowiek
27.08.2020 11:59 roman`71 (55) duże obecnie...
ŻE TEŻ TEJ SZMACIE PRZEZ GARDŁO PRZECHODZĄ TAKIE TEKSTY !!! SKU*WIEL !!!!
cytuj zgłoś 5 0
kierownik2
27.08.2020 10:03 kierownik2 (75) Tarnow
Ciekawy ,jak na katofaszyste poglad,tyle ,ze w rzeczywistosci,ktora nas otacza ,wyglada to tak,wolnosc srodowisk LGBT mozna bezkarnie lamac i naruszac,ale jesli ktos osmieli sie skrytykowac,lub nawet miec inne zdanie niz katolicka wiekszosc,to ruszaja hufce obroncow wiary,ze wkracza sie w ich "nietykalna i nienaruszalna" wolnosc.
cytuj zgłoś 5 0
Ikona
26.08.2020 19:11 DK
aemstuz94:
andro:
Ja rozumiem, ale jakiś prawostronny, nawiedzony przeczyta i podchwyci że nawet na queer.pl lgbt określają jako styl życia i poglądy to dla czego nie mówić o ideologi lgbt. A ostatnio ci z prawej strony goszczą tu coraz częściej.

Zgadzam się. Lepiej uważać na słowa. Mnie też uderzył ten „styl życia”, bo to przez chwilę zabrzmiało, jak pierniczenie jakichś specjalistów od „terapii konwersyjnej”. Tam „homoseksualny styl życia” oznacza rozwiązłość, która zdaniem niektórych homofobów, jest nierozerwalnie związana z homoseksualnością.

Ja często zastanawiam się nad merytoryką nazywania nas "ideologią", często nawet z róznymi epitetami. Cel jest oczywisty, ale dumam nad tym, skąd im się to wzięło. Jedyne, o co może im chodzić, to poglądy czy obyczaje. Moim zdaniem trzeba zaznaczać, że każdy z nas (a mam na myśli całą społeczność LGBT+) ma inny styl życia, inne poglądy, stosunek do partnetów/partnerek, uczuć, seksu... Jak w każdej społeczności, mamy uczuciowych romantyków, ale też osoby rozwiązłe. Nawet tutaj spieramy się o znaczenie słów, a pod innymi postami o sens różnych działań aktywistów. Za możliwość dyskusji cenię naszą społeczność! I jest to właśnie najlepszy dowód, że ideologii, nawet odnoszacej się do poglądów i rzekomych zamiarów, nie ma i nie będzie. Jesteśmy różni, nie wiąże nas żaden manifest, a łączy bolączka nad brakiem szacunku.
cytuj zgłoś 4 0
aemstuz94
26.08.2020 18:11 aemstuz94 (32) Łódź
andro:
Ja rozumiem, ale jakiś prawostronny, nawiedzony przeczyta i podchwyci że nawet na queer.pl lgbt określają jako styl życia i poglądy to dla czego nie mówić o ideologi lgbt. A ostatnio ci z prawej strony goszczą tu coraz częściej.

Zgadzam się. Lepiej uważać na słowa. Mnie też uderzył ten „styl życia”, bo to przez chwilę zabrzmiało, jak pierniczenie jakichś specjalistów od „terapii konwersyjnej”. Tam „homoseksualny styl życia” oznacza rozwiązłość, która zdaniem niektórych homofobów, jest nierozerwalnie związana z homoseksualnością.
cytuj zgłoś 4 0
andro
26.08.2020 17:39 andro (40) a nie bo wieś
DK:
andro:
Zgadzam się ze wszystkim poza początkiem: jakiego stylu życia i poglądów? Jeżeli lgbt jest stylem życia i poglądami to nazywanie ideologią jest jak najbardziej poprawne...

Wybacz, rzeczywiście nieprecyzyjnie się wyraziłem. Chodziło mi o to, że politycy naszej pseudoprawicy często powtarzają, za Kościołem katolickim zresztą, że tolerują osoby homoseksualne, ale "bez obnoszenia się". I o tę część ich spapranych poglądów mi chodziło. Od tego się tak naprawdę zaczęło, a potem doszły przykre fortele o rzekomej "ideologii".
Ja rozumiem, ale jakiś prawostronny, nawiedzony przeczyta i podchwyci że nawet na queer.pl lgbt określają jako styl życia i poglądy to dla czego nie mówić o ideologi lgbt. A ostatnio ci z prawej strony goszczą tu coraz częściej.
cytuj zgłoś 3 1
andro
26.08.2020 17:24 andro (40) a nie bo wieś
shingao 新顔:
andro:
Zgadzam się ze wszystkim poza początkiem: jakiego stylu życia i poglądów? Jeżeli lgbt jest stylem życia i poglądami to nazywanie ideologią jest jak najbardziej poprawne...


Zabawne, że trzeba Tobie takie podstawy tłumaczyć.

LGBT = lesbijki, geje, biseksy, osoby transpłciowe. To tyle.

Lesbijka nie jest ideologią, tak jak osoba wysoka, osoba czarnoskóra, ruda czy piegowata.
Zabawne, tobie nawet już nie ma sensu tłumaczyć, i tak nie zrozumiesz...
cytuj zgłoś 1 3
shingao 新顔
26.08.2020 15:54 shingao 新顔 (40) Szczecin
andro:
Zgadzam się ze wszystkim poza początkiem: jakiego stylu życia i poglądów? Jeżeli lgbt jest stylem życia i poglądami to nazywanie ideologią jest jak najbardziej poprawne...


Zabawne, że trzeba Tobie takie podstawy tłumaczyć.

LGBT = lesbijki, geje, biseksy, osoby transpłciowe. To tyle.

Lesbijka nie jest ideologią, tak jak osoba wysoka, osoba czarnoskóra, ruda czy piegowata.
cytuj zgłoś 8 1
Ikona
26.08.2020 15:07 DK
andro:
Zgadzam się ze wszystkim poza początkiem: jakiego stylu życia i poglądów? Jeżeli lgbt jest stylem życia i poglądami to nazywanie ideologią jest jak najbardziej poprawne...

Wybacz, rzeczywiście nieprecyzyjnie się wyraziłem. Chodziło mi o to, że politycy naszej pseudoprawicy często powtarzają, za Kościołem katolickim zresztą, że tolerują osoby homoseksualne, ale "bez obnoszenia się". I o tę część ich spapranych poglądów mi chodziło. Od tego się tak naprawdę zaczęło, a potem doszły przykre fortele o rzekomej "ideologii".
cytuj zgłoś 5 1
  • 1
  • 2
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
ideologia LGBT Mateusz Morawiecki Polityka Polska Prawo i Sprawiedliwość Robert Wierzchowski Ryszard Terlecki Społeczeństwo tradycja Tychy wolność słowa Wypowiedzi polityków PiS o ideologii LGBT Łódź
Powiązane
Obraz Wtorek, 24.09.2019 Zbigniew Rau postawił osoby LGBT na równi z pedofilią i zoofilią Obraz Piątek, 19.06.2020 Morawiecki: nikt nie powinien mieć specjalnych przywilejów ze względu na swoje preferencje obyczajowe Obraz Wtorek, 19.11.2019 Exposé: Adrian Zandberg w ostrych słowach komentuje rząd Morawieckiego Obraz Wtorek, 19.11.2019 Morawiecki w trakcie swojego expose obiecuje ochronę dzieci przed "ideologią" Obraz Piątek, 13.09.2019 Czabański: zawieszenie prof. Nalaskowskiego z UMK to "przejaw represji"
Inne tematy
Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska? Piątek, 15.05.2026 Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska?
Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki? Czwartek, 28.05.2026 Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki?
Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie" Wtorek, 19.05.2026 Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie"
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się