Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Środa, 12.09.2018, Aktualizacja: Środa, 01.04.2026

Gwiazda "Gry o Tron" krytykuje Marvela za brak reprezentacji

Podziel się Tweetnij Skomentuj (11)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (11)

Kit Harington o braku gejów grających superbohaterów

Co jakiś czas donosimy o krytyce, z jaką spotyka się wytwórnia filmowa Marvel Studios za brak reprezentacji postaci LGBTQ w swoich filmach i stosowanie queerbaitingu, czyli opowiadania o nieheteronormatywnej tożsamości postaci poza ekranem przy jednoczesnym pomijaniu tych kwestii w filmach. Tym razem Marvela skrytykował Kit Harington - gwiazda "Gry o Tron". W rozmowie z "Variety" zwrócił uwagę na brak homoseksualnych aktorów, którzy graliby superbohaterów.

Podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Toronto aktor wcielający się w rolę Jona Snow w "Grze o Tron" - Kit Harington - rozmawiał z magazynem "Variety". Podczas wywiadu aktor skrytykował twórców filmów Marvela za brak homoseksualnych aktorów wcielających się w role superbohaterów.

Harington powiedział: "Jest wielki problem z męskością i homoseksualnością - że te niby nie mogą iść w parze. Że w filmie Marvela nie może być kogoś, kto byłby gejem w realnym życiu i grałby superbohatera. Kiedy to się stanie?".
ZOBACZ TEŻ Russell T Davies o braku postaci LGBTQ w Hollywood Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze?

Aktor nie jest wyjątkiem krytykując wytwórnię Marvel Studios za brak reprezentacji. Marvel Cinematic Universe spotyka się z krytyką fanów i fanek przy okazji praktycznie każdej premiery, kiedy okazuje się, że seksualność i tożsamość płciowa bohaterki lub bohatera, którzy w komiksowym oryginale byli nieheteroseksualni lub niecispłciowi, zostały pominięte, a w niektórych przypadkach nawet zmienione. Wytwórnie najczęściej tłumaczą takie decyzje tym, że seksualność postaci nie była istotna w kontekście całego filmu, jednak zwykle nie mają problemu z wprowadzeniem do filmu wątków par różnopłciowych.


W ostatnich miesiącach osoby związane z wytwórnią coraz częściej mówiły w wywiadach, że w kolejnych produkcjach Marvela pojawią się ujawnione nieheteroseksualne postaci, jednak wiele fanów i fanek wciąż sądzi, że to queerbaiting - czyli zachęcanie osób LGBTQ do oglądania ich filmów przez opowiadanie o nieheteroseksualności i niecispłciowości postaci poza ekranem, a w ostateczności usuwania scen ujawniających ich seksualność i tożsamość płciową.

Czy w filmie Marvela zobaczymy kiedyś nieheteroseksualną lub niecispłciową postać, a superbohatera kiedykolwiek zagra gej? Czas pokaże.

Quiz
Pytań: 15
Co wiesz o kinie LGBT? Sprawdź swoją wiedzę i pochwal się wynikami!
Rozwiąż quiz

(ab)
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (9)
sasunaru kierownik2 bisiek kittykatty ciha cosiima olazwm wiolka-srolka
Nie podoba mi się (3)
whatteverr ktowie123
Komentarze (11)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
Ikona
06.03.2019 11:08 MarvelFan
Hej, a MAGNETO? Toć gra go ujawniony Ian McKellen!
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
13.09.2018 9:29 Normalny
Tajemnica Brokeback Mountain - grający aktorzy są hetero, czy to jakoś negatywnie wpłynęło na film? Z tego co wiem zdobył wiele nagród. Pchanie np geja do filmu tylko po to żeby był a kogo obchodzi czy umie zagrać daną role mija sie z celem. Jakby człowieka z blizną zagrał gej i tak świetnie jak Al Pacino nadal byłby to mój ulubiony film. Gdyby Al Pacino lub Robert de Niro byli gejami nadal byli by moimi ulubionymi aktorami. A to że Heteroseksualnych jest więcej w filmach to normalnie szok! (przecież na co dzień widzimy ich tak mało że ledwie ich dostrzegamy a w filmach sami hetero). No i prawdę mówiąc dobrych aktorów gejów jest mało. Chodzi mi o sławy pokroju Ian McKellen czy Kevin Spacey i to jedyni sławni aktorzy geje jakich kojarzę.
cytuj zgłoś 3 2
andro
12.09.2018 23:25 andro (40) a nie bo wieś
Odnośnie dzieciaków o których pisała pani poniżej jestem w stanie zgodzić się że postacie homoseksualne w serialach czy filmach są ważne (chociaż i tak wymuszanie tego mi się nie podoba) Pomijanie nieheteroseksualnej tożsamości postaci z komiksów w ekranizacjach jest nie w porządku tu też się zgadzam. Ale wytykanie braku homoseksualnych aktorów? Taki dzieciak zobaczy ze pod presją jakiś producent zatrudnił aktora geja czy lesbijkę tylko dla tego ze są homoseksualni, i czego to młodego człowieka nauczy? Według mnie nic dobrego.
cytuj zgłoś 1 2
Ikona
12.09.2018 16:55 Izrail
Hymm... To nic że powstał Deadpool 2 który jest przesiąknięty tematyką hymmm jak ją nazwać... Wolności seksualnej? Mamy geja. Mamy lesbijki. Mamy głównego bohatera biseksualiste który nie ukrywa, że lubi kiedy jego dziewczyna zaklada strap-on?
cytuj zgłoś 3 5
Ikona
12.09.2018 13:14 samotnik31
florenccce:
@samotnik31

Bardzo doceniam zmianę stanowiska, oby więcej takich ludzi :)


Dziękuję
Ja nie mam młodych ludzi gdzieś bo wiem co przeżywają i jakie mają problemy z racji tego że są osobami LGBTQ. Masz rację jeżeli młody człowiek nie zobaczy że są inni tacy jak on to będzie myślał że jest dziwakiem, wybrykie natury. A to nieprawda bo jest tak samo wartościowym młodym człowiekiem jak inni. Jeszcze raz dziękuję za zwrócenie uwagi na ten jakże ważby aspekt naszego życia.
cytuj zgłoś 2 0
florenccce
12.09.2018 13:10 florenccce (32)
@samotnik31

Bardzo doceniam zmianę stanowiska, oby więcej takich ludzi :)
cytuj zgłoś 2 0
florenccce
12.09.2018 13:09 florenccce (32)
Nie rozumiem dojrzałych osób LGBTQ, które odkrywanie własnej seksualności i drogę do samoakceptacji mają już za sobą, wycwaniły się i teraz mają głęboko gdzieś dzieciaki, które przechodzą przez to teraz. Naprawdę tak wam zależy, żeby te młode osoby miały tak samo ciężko jak wy mieliście? Nie chcielibyście, żeby miały łatwiej i nie musiały szukać „swoich” gdzieś ukradkiem, nie wiadomo gdzie? Czy was to po prostu tak bardzo nie obchodzi, przez co te dzieciaki przechodzą, że w ogóle nawet nie próbujecie się nad tym zastanowić, że w sumie w łatwy sposób można by im to ułatwić, na przykład, no nie wiem, POKAZUJĄC POSTACI TAKIE JAK ONE SAME W MEDIACH, KTÓRE CHŁONĄ?
cytuj zgłoś 4 1
Ikona
12.09.2018 13:08 samotnik31
florenccce:
samotnik31:
A czy to ważne czy superbohatera zagra gej ,lesbijka czy osoba hetero?
Ważne jest jak dany aktor wcieli się w rolę i czy spodoba się to widzom.
Nie rozumiem tendencji do wciskania wszędzie na siłę nieheteronormatywnych postaci.
Wielu gejów jest bardziej męskich niż panowie hetero.
Seksualność bohatera w takim filmie nie ma dla odbiorcy żadnego znaczenia( mówię to jako fan Marvela). Więc dla mnie jest to wywoływaniu burzy w szklance wody. To jest identyczny przypadek jak z innymi zasadami poprawności politycznej wprowadzanymi na siłę do filmów. Takiemu czemuś mówię stanowcze nie.


Ano ważne. Widzialność i reprezentacja pokazują dzieciakom LGBTQ, że są normalne, że nie są same i że też mogą być kim chcą, np. aktorem grającym superbohatera. Ale co kogo obchodzą dzieciaki, które nie wiedzą gdzie szukać akceptacji i potwierdzenia, że wszystko z nimi ok, bo wszędzie tylko biali heterycy i heteroseksualne pary w każdym filmie, nie? Te dzieciaki i to jak niesprawiedliwe jest to, że heterycy nie muszą nigdzie siebie szukać, bo są pokazywani WSZĘDZIE, lepiej zredukować do hasła „poprawność polityczna”. A skoro seksualność nie ma znaczenia, to po jaką cholerę w każdym filmie jest nudny do porzygu wątek romansu par różnopłciowych? Wywalić je wszystkie, skoro to nie ma znaczenia.

Żenujące to jest, że cały czas trzeba to komuś tłunaczyć. Czy to jest naprawdę takie trudne do pojęcia, że ludzie potrzebują zobaczyć siebie w mediach, bo nic innego w takim stopniu nie kształtuje światopoglądu w tych czasach?


Ja miałem coś innego na myśli. Ale nie wziąłem pod uwagę tego o czym napisałaś. Pod tym względem masz całkowitą rację. Jeszcze raz przepraszam.
cytuj zgłoś 2 0
florenccce
12.09.2018 13:01 florenccce (32)
samotnik31:
A czy to ważne czy superbohatera zagra gej ,lesbijka czy osoba hetero?
Ważne jest jak dany aktor wcieli się w rolę i czy spodoba się to widzom.
Nie rozumiem tendencji do wciskania wszędzie na siłę nieheteronormatywnych postaci.
Wielu gejów jest bardziej męskich niż panowie hetero.
Seksualność bohatera w takim filmie nie ma dla odbiorcy żadnego znaczenia( mówię to jako fan Marvela). Więc dla mnie jest to wywoływaniu burzy w szklance wody. To jest identyczny przypadek jak z innymi zasadami poprawności politycznej wprowadzanymi na siłę do filmów. Takiemu czemuś mówię stanowcze nie.


Ano ważne. Widzialność i reprezentacja pokazują dzieciakom LGBTQ, że są normalne, że nie są same i że też mogą być kim chcą, np. aktorem grającym superbohatera. Ale co kogo obchodzą dzieciaki, które nie wiedzą gdzie szukać akceptacji i potwierdzenia, że wszystko z nimi ok, bo wszędzie tylko biali heterycy i heteroseksualne pary w każdym filmie, nie? Te dzieciaki i to jak niesprawiedliwe jest to, że heterycy nie muszą nigdzie siebie szukać, bo są pokazywani WSZĘDZIE, lepiej zredukować do hasła „poprawność polityczna”. A skoro seksualność nie ma znaczenia, to po jaką cholerę w każdym filmie jest nudny do porzygu wątek romansu par różnopłciowych? Wywalić je wszystkie, skoro to nie ma znaczenia.

Żenujące to jest, że cały czas trzeba to komuś tłunaczyć. Czy to jest naprawdę takie trudne do pojęcia, że ludzie potrzebują zobaczyć siebie w mediach, bo nic innego w takim stopniu nie kształtuje światopoglądu w tych czasach?
cytuj zgłoś 5 2
Ikona
12.09.2018 12:32 Normalny
samotnik31:
A czy to ważne czy superbohatera zagra gej ,lesbijka czy osoba hetero?
Ważne jest jak dany aktor wcieli się w rolę i czy spodoba się to widzom.
Nie rozumiem tendencji do wciskania wszędzie na siłę nieheteronormatywnych postaci.
To samo chciałem napisać. A co mnie obchodzi czy bohatera zagra gej lesbijka czy hetero. Liczy się gra aktorska. Dla mnie geja może grać heteroseksualny facet a heteroseksualnego może grać gej co za różnica i o co to wielkie halo? Liczy się kunszt aktorski!
cytuj zgłoś 2 4
  • 1
  • 2
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
kino Kit Harington Kultura Marvel Cinematic Universe Marvel Studios Media None queerbaiting reprezentacja Reprezentacja LGBT+ w filmach Marvela superbohaterowie
Powiązane
Obraz Poniedziałek, 22.07.2019 To oficjalne: biseksualność Valkyrie będzie widoczna w nowym "Thorze" Obraz Czwartek, 02.08.2018 Coraz więcej twórców Marvela potwierdza postaci LGBTQ Obraz Piątek, 20.03.2020 Marvel wprowadza niebinarnego superbohatera Obraz Piątek, 26.04.2019 Postać geja w nowych "Avengersach"? Obraz Niedziela, 08.10.2023 Dwupłciowa postać suberbohaterem. „GEN V“ przesuwa granice inkluzywności
Inne tematy
Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska? Piątek, 15.05.2026 Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska?
Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie" Wtorek, 19.05.2026 Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie"
Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki? Czwartek, 28.05.2026 Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki?
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się