Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Środa, 18.02.2015, Aktualizacja: Środa, 01.04.2026

Wanda Nowicka będzie kandydować?

Podziel się Tweetnij Skomentuj (109)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (109)

Na lewicy coraz ciaśniej

"Nie brałam siebie pod uwagę, ale kiedy poważne osoby zaczynają namawiać i przekonywać, to trzeba to poważnie rozważyć" - powiedziała w rozmowie z serwisem NaTemat wicemarszałkini Sejmu, Wanda Nowicka. Po Annie Grodzkiej, Magdalenie Ogórek i Januszu Palikocie to kolejna kandydatura po lewej stronie naszej sceny politycznej? Na kogo Wy oddalibyście/-łybyście swój głos?

NaTemat zwraca uwagę, że pierwszy o możliwości udziału w wyborach prezydenckich Wandy Nowickiej wspomniał w TVN24 Robert Biedroń. Wicemarszałkini Sejmu przyznała w rozmowie z portalem, że dochodziły do niej takie zapytania, ale "Najpierw odpowiedziałam negatywnie, bo nie brałam siebie pod uwagę, ale kiedy poważne osoby zaczynają namawiać i przekonywać, to trzeba to poważnie rozważyć".

"Odnoszę wrażenie, że potencjalny wyborca lewicy nie ma w tej chwili kandydata, na którego mógłby w 100 proc postawić. Wobec każdego kandydata są zastrzeżenia. Deklaracje kandydatów są wielkim rozczarowaniem i w związku z tym nie ukrywam, że kiedy zaczęłam rozważać te propozycje widzę, że nie ma osoby, która łączyłaby lewicę" - tłumaczy Nowicka, ale dodaje, że jest "bardzo odległa od podjęcia decyzji" i daje sobie jeszcze czas.

W chwili obecnej po lewej stronie sceny politycznej mamy jednego kandydata i dwie kandydatki: Janusza Palikota z Twojego Ruchu, Annę Grodzką z Partii Zielonych i Magdalenę Ogórek, która jest kandydatką Sojuszu Lewicy Demokratycznej. Nie wiadomo jeszcze czy na start zdecyduje się Ryszard Kalisz. Na kogo Wy oddalibyście/-łybyście swój głos? Zapraszamy do udziału w sondzie!

ZAGŁOSUJ - SONDA PO PRAWEJ STRONIE.

(red)

Zobacz też: Anna Grodzka o swoim kandydowaniu.

OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (25)
dwg dq-selline-de-mellon atuxe wild000 miou scarlett-k agaba111 kierownik2 palonasi partycja13
Nie podoba mi się (55)
robert-koz krokodylek konwik gibson95 chore_melodie summergreattime inar- betterway bisiek michal1992
Komentarze (109)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
BetterWay
Wyróżniony 19.02.2015 0:15 Anahata (99) Warszawa
Zastanawiam się, co oznacza "na lewicy coraz ciaśniej"? Lewica wystawiła tylko jednego kandydata - Annę Grodzką.

Palikot jakiś czas temu ogłosił, że nie jest lewicą. Kalisz głosuje za dotacjami dla Świątyni Opatrzności Bożej. Magdalena Ogórek popiera Chazana i generalnie poglądy ma zbliżone do Gowina. Pani Nowicka współpracuje z "nielewicowym" Palikotem. Zatem o jakiej lewicy mowa?
cytuj zgłoś 21 7
Ikona
27.02.2015 17:22 Podpis
Obydwie kandydatury są niepoważne, obniżają rangę wyborów prezydenckich. Obydwie kandydatki posiłkują się na sloganach, nie posiadają powaznego doświadczenia politycznego. osoba ubiegająca się o urząd prezydencki powinna być osobą obiektywną, z doświadczeniem, wiedzą i kompetencjami. Czytając życiorysy obyu kandydatek nie można o nich powiedzieć że są to osoby kompetentne, które godnie będą wykonywały najwyższy urząd w państwie.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
27.02.2015 12:04 Patryk
Ani Ogórek ani Grodzki! Komorowski tylko i wyłącznie.
cytuj zgłoś 0 4
atuxe
25.02.2015 15:03 atuxe (37) Opole
Opole!
Zbieramy podpisy na Grodzką!
Na razie jest ich... 10 O.o
Od ilości tych podpisów zależy, czy Grodzka wystartuje w wyborach prezydenckich.
Kontakt ze mną na PW ;)
cytuj zgłoś 0 0
invisigoth
24.02.2015 0:25 invisigoth (40) Wrocław
Dlaczego mowa tylko o lewej stronie sceny politycznej?
cytuj zgłoś 3 1
BetterWay
22.02.2015 16:14 Anahata (99) Warszawa
lilianne_blaze:
Poniewaz co? To jest tania erystyka, nie argument.

Ponieważ wskazuje na to Twoja wypowiedź. Zawsze łatwo jest stwierdzić, że temat jest prosty, jeśli się go nie zgłębia.

lilianne_blaze:
Jakbys zainteresowal sie tematem to bys wiedzial.

Nie czuję potrzeby badania statystyk sumienia lekarzy. Mam lepsze rzeczy do roboty :-) Ich sumienie - ich sprawa. Dopóki pracują na państwowym mają się stosować do wymogów, albo do widzenia. Prywatnych gabinetów nikt otwierać nie broni.

lilianne_blaze:
Jakiej biurokracji? Ja mowie o prywatnych firmach certyfikacyjnych z ktorych uslug nikt nikomu nie kaze korzystac, a nie kolejnym urzedzie.

Ech. Wieje Korwinem. Z tego się nie wyrasta?
Zasada "pracujesz na państwowym - stosujesz się do państwowych wymogów" jest prostsza. Podobno jesteś zwolenniczką prostych rozwiązań?

lilianne_blaze:
Rozmowa z socjalistami o moralnosci faktycznie nie ma sensu.

I znowu Korwin :-) Jak się nie wie, co powiedzieć, to najlepiej nazwać socjalistą, lewakiem, itp.
Generalnie najlepiej ustawić się z góry do rozmówcy. Z Twoich wypowiedzi to aż bije.

lilianne_blaze:
Mam na mysli powszechne w tamtejszej prasie nazywanie "azjatami" islamistow w imie politycznej poprawnosci. Gdybys mial jakies pojecie o tym jak dzis wyglada Szwecja wiedzialbys o tym.

W Polsce też liberałów nazywa się lewicą dla niepoznaki, a Cyganów Romami... To tylko określenie. Co za różnica? Jeśli ktoś mnie poprosi, bo się źle czuje z używanym określeniem, żebym się zwracał do niego inaczej, dlaczego mam tego nie robić? Przy okazji dostrzegam islamofobię. Przypominam, że Europa też organizowała swego czasu wyprawy krzyżowe, to nie znaczy, że wszyscy je popierali/popierają.

lilianne_blaze:
Wiem to wlasnie od samych Szwedow.

Wybory i zmiana władzy?
Wiesz to od wszystkich Szwedów czy może tylko od kilku osób o poglądach zbliżonych do Twoich (bo zwykle z takimi osobami się zadajemy)?

lilianne_blaze:
Jak kiedys postanowisz sprobowac otworzyc firme to mozemy pogadac.

"Poniewaz co? To jest tania erystyka, nie argument."

lilianne_blaze:
WUT?

Poczytaj w takim razie o komunizmie i jego ideach, co miał na celu. Podpowiem - jednym z podstawowych celów była likwidacja państwa.
Idee komunizmu były bardzo szczytne.

lilianne_blaze:
Ja jestem polskim pracodawca i widze ze nie wiesz o czym mowisz.

A ja jestem polskim pracownikiem. Licytujemy się? Skoro biznesowi tak źle w Polsce, to czemu nie ucieka do Niemiec np.?
Podpowiem: "tania siła robocza" - polityka uprawiana przez polskie rządy od 25 lat nieustannie. 2/3 Polaków zarabia 2600 netto (średnia krajowa) lub mniej. To jest kwota niepozwalająca na wzięcie choćby kredytu na mieszkanie (a już na śmieciówce, to w ogóle szkoda gadać) i jednocześnie kwota, jaką trzeba zapłacić za wynajem przyzwoitego dwupokojowego mieszkania w Warszawie. Dalej - tylko 10% zarabia 1000€ lub więcej. Mam rzucić przykładami najniższych stawek na Zachodzie?
Polskie spółki (jak np. właściciel Reserved) mają w dupie państwo i spieprzają do rajów podatkowych - to jest m.in. przyczyna problemów. Nawet jak mają wielkie zyski, ale mniejsze niż rok czy dwa lata wstecz, to krzyczą o stratach. Druga przyczyna - niskie pensje to mała dynamika sprzedaży, bo ludzie nie mają za co kupować. Trzecia - transfer pieniędzy za granicę pod przykrywką płatności za licencję czy logo. Myślisz, że po co Era zmieniła się w T-Mobile?
Swoją drogą to dość zabawne, że polscy pracodawcy depczą pracowników oskarżeniami o postawę roszczeniową, podczas gdy sami mają ciągłe pretensje do państwa. W Polsce kobiety nie rodzą dzieci, a po wyjeździe do UK w magiczny sposób sytuacja się zmienia, bo je stać na utrzymanie tych dzieci. I ten exodus będzie trwał, dopóki płace nie wzrosną. Nie przekonasz mnie, że fabryka, której prezes zarabia milion złotych rocznie (tak, właśnie tyle), nie może sobie pozwolić na podniesienie pensji pracownikom chociaż do tych 2000zł netto i rzuca hasłami wprost bez szczypania się "na każde wasze miejsce jest stu chętnych za drzwiami zakładu". I mówię o konkretnym przypadku (nazwy firmy nie wymienię). To jest po prostu brak szacunku.

lilianne_blaze:
Powinno poniewaz co?

Powinno, ponieważ jest to działanie na szkodę państwa, a pośrednio społeczeństwa.

lilianne_blaze:
Jakby podatki byly rozsadnie niskie

Jakie to są niskie? Jakby były 1%, to też znaleźliby się maruderzy, dla których by były za wysokie.

lilianne_blaze:
wplywy z nich nie byly rozkradane

Coś wiesz na ten temat? To polecam się udać do prokuratury.

lilianne_blaze:
a prawo podatkowe bylo proste i jasne to nikt nie chcialby uciekac do rajow podatkowych.

Tylko tu się zgadzam. Prawo jest niestabilne i skomplikowane.

lilianne_blaze:
Co w zwiazku z tym ze u wladzy sa spadkobiercy okupantow? Kpisz sobie?

Okupantów? LOL.
A co mnie obchodzi, czyi spadkobiercy to są? Mamy walnąć atomówkę w Niemcy, bo to spadkobiercy nazistów? Bez jaj. Poza tym rządzi obecnie opcja postsolidarnościowa.
cytuj zgłoś 2 1
Ikona
22.02.2015 16:00 Nilition
Anahata:
Gibson95:
1.Ściany na zewnątrz bloku czy też jego część nie są tylko i wyłącznie na własność jednostki więc żeby je pomalować trzeba by było zawrzeć dobrowolną umowę z mieszkańcami tego bloku.


Baju, baju, będziesz w raju :D
Ale przyjmując nawet, że masz rację - stawiam dom - maksymalnie obrzydliwy - z drzwiami większymi od elewacji (taki przykład). I sobie mogę, bo to moje. A o estetyce miasteczka i wsi ktoś pomyślał? Czy tu też musi wejść umowa z miastem (czyli nie taka znowu wolność)?

Gibson95:
2.tutaj wystarczy by lekarz już na samym początku zadeklarował czy jest pro-life,czy pro-choice,i po problemie.


Na samym początku, czyli kiedy? Jak kobieta uprawia seks, zajdzie w ciążę, przyjdzie na USG, czy kiedy? Podkreślam, że w Polsce jest ogólna niechęć lekarzy do przeprowadzania takich zabiegów. Nie można ryzykować czyimś życiem, bo ktoś ma takie widzi-mi-się. Bajki, baśnie, legendy i mity niech zostawia w domu, a w pracy ma robić to, co do niego należy. Jeśli nie chce przeprowadzać legalnych aborcji narażając kobietę na śmierć (sic!), to niech zostanie dermatologiem. Broni ktoś?

Gibson95:
3.To jest że tak powiem punkt docelowy do którego ewolucyjnie będzie się dążyć.


Ewolucyjnie to akurat rzecz się ma odwrotnie. Rynek wyewoluował z dzikiego XIX-wiecznego kapitalizmu do rynku z dopuszczalną mniejszą lub większą interwencją państwa. Spójrz na państwa skandynawskie. Idź, uświadom Szwedów, że dzieje im się krzywda, bo najwyraźniej tego nie wiedzą.

Gibson95:
4.Istnieje taka zasada żelazna że wolność moja kończy się tam gdzie wolność drugiego człowieka,jeśli by się znalazł taki cwaniak to wtedy np: kilku słabszych mogłoby zawrzeć umowę że się jednoczą,by takiego cwaniaka utemperować,jeśli oczywiście naruszyłby czyjąś wolność.


Co Ty z tymi umowami? Putinowi byś podskoczył?

Nie czepiaj sie słów. Nieograniczona wolność to jak wcześniej ktoś napisał illegalizm lub anarchizm.
cytuj zgłoś 0 0
Gibson95
22.02.2015 14:23 Gibson95 (30) Kraków Poznań
lilianne_blaze:
Anahata:

"I sobie mogę, bo to moje. A o estetyce miasteczka i wsi ktoś pomyślał?"

A teraz ktos mysli?

Jak wlascicielowi terenu tak zalezy na "estetyce" to umowa sprzedazy dzialki budowlanej moze zawierac warunki co i jak moze byc na niej budowane, nabywca je lamie, placi bolesna kare, proste.

"Podkreślam, że w Polsce jest ogólna niechęć lekarzy do przeprowadzania takich zabiegów"

W Polsce ogromna wiekszosc lekarzy ma "sumienie" na NFZ, po godzinach im sie magicznie wylacza.

Rozwiazanie jest bardzo proste i dla pro-choice i anti-choice. Niech obie strony zrobia prywatne instytucje certyfikujace wydajace "swoim" lekarzom papiery po ktorej stronie sie opowiadaja, pobierajace jakies male skladki i losowo wysyslajace im tzw. tajemniczych klientow. Lekarz lamie zobowiazanie, placi (duza) kare i wylatuje z listy. Proste? Proste.

"Ewolucyjnie to akurat rzecz się ma odwrotnie. Rynek wyewoluował z dzikiego XIX-wiecznego kapitalizmu do rynku z dopuszczalną mniejszą lub większą interwencją państwa"

Tak, jasne, pogadajmy sobie czym jest rynek i kiedy powstal opierajac sie o socjalistyczna propagande.
Tak sie sklada ze wolny rynek jest jedynym naturalnym i moralnym systemem i jesli cywilizacja ma przetrwac to musi do niego wrocic.

"Idź, uświadom Szwedów, że dzieje im się krzywda, bo najwyraźniej tego nie wiedzą."

Nie musimy. Szwedzi sraja ze strachu a to ze ktos im odbierze dziecko pod byle pretekstem, a to ze dostana proces o dyskryminacje albo molestowanie nawet nie wiedzac o co chodzilo, a to ze zostana zaatakowani przez "azjate" i to jeszcze oni pojda siedziec, tam wcale nie jest tak rozowo i coraz wiecej z nich zdaje sobie z tego sprawe.

"Co Ty z tymi umowami? Putinowi byś podskoczył?"

"Co my z tymi umowami?" A jak inaczej wyobrazasz sobie spoleczenstwo? Interakcje miedzy obywatelami moga odbywac sie albo na gruncie umowy, albo na gruncie sily, tam gdzie konczy sie dobrowolnosc, tam zaczyna sie przemoc, trzeciej opcji nie ma. Jak umowy nie pasuja, to rozumiem ze wolicie zeby panstwo bralo was sila za twarz?

"Całkowita wolność doprowadzi prędzej czy później do totalitaryzmu"

Po pierwsze jest to bzdurne zalozenie socjalistycznej propagandy, po drugie co niby mamy teraz, kiedy o wszystkim co nam "wolno" i na jakich zasadach decyduje kasta polityczno-urzednicza bedaca w calosci (tak, "Populizm i Socjalizm" rowniez) spadkobiercami PRLu, a podatki sa tak wysokie ze nawet ta przyslowiowa kasjerka w Tesco po podliczeniu wszystkiego placi ponad polowe tego co zarabia, tylko po to zeby np. do lekarza czekac kilka-kilkanascie lat? "Czesciowa wolnosc"?



lilianne_blaze:
Anahata:

"I sobie mogę, bo to moje. A o estetyce miasteczka i wsi ktoś pomyślał?"

A teraz ktos mysli?

Jak wlascicielowi terenu tak zalezy na "estetyce" to umowa sprzedazy dzialki budowlanej moze zawierac warunki co i jak moze byc na niej budowane, nabywca je lamie, placi bolesna kare, proste.

"Podkreślam, że w Polsce jest ogólna niechęć lekarzy do przeprowadzania takich zabiegów"

W Polsce ogromna wiekszosc lekarzy ma "sumienie" na NFZ, po godzinach im sie magicznie wylacza.

Rozwiazanie jest bardzo proste i dla pro-choice i anti-choice. Niech obie strony zrobia prywatne instytucje certyfikujace wydajace "swoim" lekarzom papiery po ktorej stronie sie opowiadaja, pobierajace jakies male skladki i losowo wysyslajace im tzw. tajemniczych klientow. Lekarz lamie zobowiazanie, placi (duza) kare i wylatuje z listy. Proste? Proste.

"Ewolucyjnie to akurat rzecz się ma odwrotnie. Rynek wyewoluował z dzikiego XIX-wiecznego kapitalizmu do rynku z dopuszczalną mniejszą lub większą interwencją państwa"

Tak, jasne, pogadajmy sobie czym jest rynek i kiedy powstal opierajac sie o socjalistyczna propagande.
Tak sie sklada ze wolny rynek jest jedynym naturalnym i moralnym systemem i jesli cywilizacja ma przetrwac to musi do niego wrocic.

"Idź, uświadom Szwedów, że dzieje im się krzywda, bo najwyraźniej tego nie wiedzą."

Nie musimy. Szwedzi sraja ze strachu a to ze ktos im odbierze dziecko pod byle pretekstem, a to ze dostana proces o dyskryminacje albo molestowanie nawet nie wiedzac o co chodzilo, a to ze zostana zaatakowani przez "azjate" i to jeszcze oni pojda siedziec, tam wcale nie jest tak rozowo i coraz wiecej z nich zdaje sobie z tego sprawe.

"Co Ty z tymi umowami? Putinowi byś podskoczył?"

"Co my z tymi umowami?" A jak inaczej wyobrazasz sobie spoleczenstwo? Interakcje miedzy obywatelami moga odbywac sie albo na gruncie umowy, albo na gruncie sily, tam gdzie konczy sie dobrowolnosc, tam zaczyna sie przemoc, trzeciej opcji nie ma. Jak umowy nie pasuja, to rozumiem ze wolicie zeby panstwo bralo was sila za twarz?

"Całkowita wolność doprowadzi prędzej czy później do totalitaryzmu"

Po pierwsze jest to bzdurne zalozenie socjalistycznej propagandy, po drugie co niby mamy teraz, kiedy o wszystkim co nam "wolno" i na jakich zasadach decyduje kasta polityczno-urzednicza bedaca w calosci (tak, "Populizm i Socjalizm" rowniez) spadkobiercami PRLu, a podatki sa tak wysokie ze nawet ta przyslowiowa kasjerka w Tesco po podliczeniu wszystkiego placi ponad polowe tego co zarabia, tylko po to zeby np. do lekarza czekac kilka-kilkanascie lat? "Czesciowa wolnosc"?



Popieram szacowną Panienkę całym sercem:D
cytuj zgłoś 1 0
lilianne_blaze
22.02.2015 14:01 lilianne_blaze (109) Warszawa
Anahata:

"Jak słyszę coś takiego, to już wiem, że istota problemu nie jest zgłębiona."

Poniewaz co? To jest tania erystyka, nie argument.

"Tego nie wiem"

Jakbys zainteresowal sie tematem to bys wiedzial.

"to zwiększanie papierologii i biurokracji."

Jakiej biurokracji? Ja mowie o prywatnych firmach certyfikacyjnych z ktorych uslug nikt nikomu nie kaze korzystac, a nie kolejnym urzedzie.

"O moralności to z księdzem, nie ze mną."

Rozmowa z socjalistami o moralnosci faktycznie nie ma sensu.

"Jakie rodzaju ataki azjatyckie masz na myśli?"

Mam na mysli powszechne w tamtejszej prasie nazywanie "azjatami" islamistow w imie politycznej poprawnosci. Gdybys mial jakies pojecie o tym jak dzis wyglada Szwecja wiedzialbys o tym.

"Może niech o tym, jak jest w Szwecji, wypowiadają się Szwedzi"

Wiem to wlasnie od samych Szwedow.

"A w którym miejscu państwo trzyma mnie za twarz?"

Jak kiedys postanowisz sprobowac otworzyc firme to mozemy pogadac.

"Komunizm chciał ją wyeliminować"

WUT?

"Gdyby polscy pracodawcy"

Ja jestem polskim pracodawca i widze ze nie wiesz o czym mowisz.

"Nie tylko tego nie robią, ale przenoszą siedziby do rajów podatkowych, co powinno być karalne (magiczne słówko: regulacja)."

Powinno poniewaz co? Jakby podatki byly rozsadnie niskie, wplywy z nich nie byly rozkradane a prawo podatkowe bylo proste i jasne to nikt nie chcialby uciekac do rajow podatkowych.

"I co w związku z tym?"

Co w zwiazku z tym ze u wladzy sa spadkobiercy okupantow? Kpisz sobie?

"Nikt nigdy nikomu nie zagwarantuje, że nie będzie biedny. I nie ma to nic wspólnego z wolnością."

I cale szczescie, bo nie ma powodow dla ktorych osoby ktorym sie nie chce pracowac mialyby byc chronione przed konsekwencjami wlasnych decyzji.
cytuj zgłoś 1 0
BetterWay
22.02.2015 13:01 Anahata (99) Warszawa
lilianne_blaze:
A teraz ktos mysli?


Zdarza się :)

lilianne_blaze:
Jak wlascicielowi terenu tak zalezy na "estetyce" to umowa sprzedazy dzialki budowlanej moze zawierac warunki co i jak moze byc na niej budowane, nabywca je lamie, placi bolesna kare, proste.


Kojarzy mi się to z pozwoleniem na budowę, tylko pod inną nazwą :)

lilianne_blaze:
W Polsce ogromna wiekszosc lekarzy ma "sumienie" na NFZ, po godzinach im sie magicznie wylacza.


Tego nie wiem. Nie prowadziłem badań :)

lilianne_blaze:
Rozwiazanie jest bardzo proste


Jak słyszę coś takiego, to już wiem, że istota problemu nie jest zgłębiona. Dla Korwina też jest wszystko bardzo proste. Najprościej byłoby wrócić do jaskiń.

lilianne_blaze:
i dla pro-choice i anti-choice. Niech obie strony zrobia prywatne instytucje certyfikujace wydajace "swoim" lekarzom papiery po ktorej stronie sie opowiadaja, pobierajace jakies male skladki i losowo wysyslajace im tzw. tajemniczych klientow. Lekarz lamie zobowiazanie, placi (duza) kare i wylatuje z listy. Proste? Proste.


Proste... nie chciałbym użyć chamskiego argumentu, ale im więcej się dowiadujesz, tym bardziej dostrzegasz, jak wielu rzeczy jeszcze nie wiesz. Komunizm też w idei wydawał się prosty.
Poza tym to, co proponujesz, to zwiększanie papierologii i biurokracji.

lilianne_blaze:
Tak, jasne, pogadajmy sobie czym jest rynek i kiedy powstal opierajac sie o socjalistyczna propagande. Tak sie sklada ze wolny rynek jest jedynym naturalnym i moralnym systemem i jesli cywilizacja ma przetrwac to musi do niego wrocic.


:)
O moralności to z księdzem, nie ze mną.
Nie jest. Naturalne to jest jedzenie marchewki i ziemniaków ze swojego gospodarstwa.

lilianne_blaze:
Nie musimy. Szwedzi sraja ze strachu a to ze ktos im odbierze dziecko pod byle pretekstem, a to ze dostana proces o dyskryminacje albo molestowanie nawet nie wiedzac o co chodzilo, a to ze zostana zaatakowani przez "azjate" i to jeszcze oni pojda siedziec, tam wcale nie jest tak rozowo i coraz wiecej z nich zdaje sobie z tego sprawe.


Jakie rodzaju ataki azjatyckie masz na myśli? Rosja musiałaby najpierw podbić Finlandię :D
Zadziwiające, że wszystko jest takie jasne i oczywiste dla Ciebie... Może niech o tym, jak jest w Szwecji, wypowiadają się Szwedzi. Nie będę rozwijał tego tematu, bo ludzie o tym piszą bardzo długie artykuły, albo wręcz książki. W komentarzu nie zmieszczę się z sensowną odpowiedzią.

lilianne_blaze:
"Co my z tymi umowami?" A jak inaczej wyobrazasz sobie spoleczenstwo? Interakcje miedzy obywatelami moga odbywac sie albo na gruncie umowy, albo na gruncie sily, tam gdzie konczy sie dobrowolnosc, tam zaczyna sie przemoc, trzeciej opcji nie ma. Jak umowy nie pasuja, to rozumiem ze wolicie zeby panstwo bralo was sila za twarz?


A w którym miejscu państwo trzyma mnie za twarz? Nawet nie ma obowiązku służby wojskowej. Nie czuję, żeby państwo mnie do czegokolwiek zmuszało. Owszem, jest parę zakazów, które można by było znieść, ale serio - nie przesadzajmy. Twoja retoryka przypomina nieco przedrewolucyjną propagandę.

lilianne_blaze:
Po pierwsze jest to bzdurne zalozenie


Najmądrzejsza osoba na świecie :)

lilianne_blaze:
socjalistycznej propagandy


Czego, przepraszam?

lilianne_blaze:
po drugie co niby mamy teraz, kiedy o wszystkim co nam "wolno" i na jakich zasadach decyduje kasta polityczno-urzednicza


Zawsze tak było, jest i będzie. Komunizm chciał ją wyeliminować - skończyło się krwawymi dyktaturami.

lilianne_blaze:
bedaca w calosci (tak, "Populizm i Socjalizm" rowniez) spadkobiercami PRLu


I co w związku z tym?

lilianne_blaze:
a podatki sa tak wysokie ze nawet ta przyslowiowa kasjerka w Tesco po podliczeniu wszystkiego placi ponad polowe tego co zarabia, tylko po to zeby np. do lekarza czekac kilka-kilkanascie lat?


Kurczę... takie wysokie podatki, a na służbę zdrowia nie wystarcza :)
Porównaj sobie zachodnie minimalne pensje netto do polskiej minimalnej pensji brutto i odpowiedz sobie na pytanie, czy naprawdę koszty pracy w Polsce są wysokie? Gdyby polscy pracodawcy dawali na rękę minimum 3200 brutto (800 €), to ręczę, że przychody do budżetu były o wiele wyższe przy nadal niższych kosztach pracy i utrzymania. Nie tylko tego nie robią, ale przenoszą siedziby do rajów podatkowych, co powinno być karalne (magiczne słówko: regulacja).

lilianne_blaze:
"Czesciowa wolnosc"?


Nikt nigdy nikomu nie zagwarantuje, że nie będzie biedny. I nie ma to nic wspólnego z wolnością.
cytuj zgłoś 0 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • ...
  • 11
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
Sonda
Na kogo z lewicy oddałbyś/-ałabyś swój głos? Sonda zakończona
Głosowanie dostępne tylko dla zalogowanych Zaloguj się i głosuj
  • Anna Grodzka
  • 45,58 %
  • Magdalena Ogórek
  • 22,10 %
  • Janusz Palikot
  • 11,43 %
  • Wanda Nowicka
  • 13,11 %
  • Ryszard Kalisz
  • 7,77 %
TAGIWięcej
Anna Grodzka kandydat lewica Partia Zieloni Polityka Polska Robert Biedroń Społeczeństwo TVN24 Twój Ruch Wanda Nowicka wybory Wybory prezydenckie 2015
Powiązane
Obraz Wtorek, 24.02.2015 Grodzka przed Ogórek Obraz Wtorek, 08.11.2011 "Nasi w Sejmie" - ruszył Sejm VII kadencji! Obraz Piątek, 15.05.2015 Legierski: oddam nieważny głos albo zagłosuję na Dudę Obraz Wtorek, 12.05.2015 Menu wegetariańskie drugiej tury: karkówka, czy schab? Obraz Poniedziałek, 13.04.2015 "Uważam, że Biedroń robi kawał dobrej roboty"
Inne tematy
Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu? Sobota, 16.05.2026 Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu?
Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska? Piątek, 15.05.2026 Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska?
Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki? Czwartek, 28.05.2026 Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki?
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się