Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Piątek, 28.10.2022, Aktualizacja: Środa, 01.04.2026

Całkowity zakaz prezentowania informacji o społeczności LGBTQ+ w Rosji

Podziel się Tweetnij Skomentuj (11)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (11)

Rosja wprowadza restrykcyjne przepisy, które całkowicie zakazują "propagowania ruchów LGBT". Za niezastosowanie się do przepisów mają grozić poważne kary.

W czwartek 27 października Rosyjska Duma Państwowa przyjęła projekt ustawy, który przewiduje kary nawet rzędu pięciu milionów rubli za propagowanie treści nieheteronormatywnych w społeczeństwie. Jednocześnie przyjęto, że za propagowanie pedofilii kara może wynosić nawet dziesięć milionów.


Zgodnie z nowymi przepisami karą mają być objęte wszelkie sprzyjające osobom LGBTQ+ treści w kulturze — książkach, filmach czy piosenkach, ale także głosy publiczne w tej sprawie. 

Kara do pięciu milionów rubli ma dotyczyć jedynie osób prawnych. Dla obywateli ma być to grzywna w wysokości do czterystu tysięcy rubli i do ośmiuset tysięcy dla urzędników. Osobom prawnym grozi również zawieszenie działalności do dziewięćdziesięciu dni.

ZOBACZ TEŻ Wywiady: Rozmawiajmy o seksie, nie tylko w Tęczowy Piątek! Sara Tylka @psychosekslogicznie i Tosia z @wdz.dla.zaawansowanych

Według Wiaczesława Wołodina przewodniczącego Dumy, zaostrzenie przepisów dotyczących LGBTQ+ jest spowodowane troską o rodzinę i dzieci, a także ochroną przed grzechem.
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (0)
Nie podoba mi się (21)
ika_ika blackangel1988 natt1991 marek-michalczak klara-k kierownik2 pioter123 roman-drobniewski alicja-alvena aemstuz94
Komentarze (11)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
@bro
12.11.2022 8:56 Snappi (18)
Według mnie Rosja to kraj faszystowsko-komunistyczny. I dlatego, jak te ustroje upadnie :>
cytuj zgłoś 0 0
Marcel Woronow
04.11.2022 9:23 Marcel Woronow
Szymon Brycki:
No cóż, rosyjski faszyzm ma się dobrze... Ale spokojnie, przegrają wojnę, to i na faszystów przyjdzie pora :D


Wojna może trwać wiele lat. Czy ludziom Zachodu starczy determinacji w celu pomocy Ukrainie i pokonania Rosji? Miejmy nadzieję!
cytuj zgłoś 3 0
aemstuz94
03.11.2022 18:28 aemstuz94 (32) Łódź
shingao 新顔:
Jesteś jak Francis Fukuyama, który jest nazywany najbardziej wyśmiewanym na świecie politologiem.

Tak szczerze to nie znam jego twórczości, poza krytykowanym, słynnym tytułem jego książki. Rozumiem, że ją czytałeś. Bo ja wolałbym nie wyjść na tego, który ocenia książkę po okładce…
Jeśli przyjąć jego koncepcję z początku lat '90, że każde państwo dąży do demokracji liberalnej, i jest to stan ostateczny (tzn. nie ma od niego odwrotu), to masz rację. Ale nie bez powodu ludzie się z niego śmieją.

Nie wiem, czy takie były tezy Fukuyamy, ale państwa raczej nie dążą do demokracji liberalnej. Ich strata, sądząc po tym, w jakim stanie są dziś kraje, które tego nie robią, włączając w to Rosję.
Rosjanie będą jak Węgrzy (tęsknią za "wielkimi" Węgrami) czy Serbowie (tęsknią za Jugosławią). Albo jak Niemcy po IWŚ i przed IIWŚ. Porażka ich mocno zaboli i długo będzie ich boleć. Będą podupadłym byłym mocarstwem, i trudno im będzie się pogodzić, z utraty roli mocarstwa. Nacjonalizm się nie zmniejszy, tylko będą celebrować lata świetności, gdy świat się z nimi liczył. Będą się miotać między poczuciem wyższości, a kompleksami przed bogatszymi państwami. I jak to nacjonaliści będą patrzeć w przeszłość, a nie w przyszłość. No i co chwila będą nas straszyć atomowkami. Bo tylko to im zostanie.

Gratuluję trafnego przewidzenia… teraźniejszości. No bo przecież zaczynasz od "będą", a opisujesz stan dzisiejszy. Chociaż akurat Rosja jest chyba najbardziej "do przodu" z tych krajów, które wymieniłeś. Rosja już zakończyła ten etap, w którym Niemcy były między I, a II WŚ. Teraz Rosja zaczęła powtórkę z II WŚ (co nawet podkreślają w swojej propagandzie).
PS. Mam wątpliwości czy Zachód się rozliczył z kolonializmem.

Ja też, ale nikt z nas tutaj chyba nie twierdzi, że to było niesienie postępu do niecywilizowanych dzikusów. I to jest sukces ;)
cytuj zgłoś 1 0
shingao 新顔
02.11.2022 22:33 shingao 新顔 (40) Szczecin
aemstuz94:
Raczej się zgadzam, ale nie wykluczałbym, że Rosjanie w przyszłości jeszcze rozliczą swoją władzę – jak nie za życia przed sądem, to w podręcznikach od historii. Będą ją postrzegać tak, jak dzisiaj zachód postrzega czasy kolonializmu.


Jesteś jak Francis Fukuyama, który jest nazywany najbardziej wyśmiewanym na świecie politologiem. Jeśli przyjąć jego koncepcję z początku lat '90, że każde państwo dąży do demokracji liberalnej, i jest to stan ostateczny (tzn. nie ma od niego odwrotu), to masz rację. Ale nie bez powodu ludzie się z niego śmieją.

Rosjanie będą jak Węgrzy (tęsknią za "wielkimi" Węgrami) czy Serbowie (tęsknią za Jugosławią). Albo jak Niemcy po IWŚ i przed IIWŚ. Porażka ich mocno zaboli i długo będzie ich boleć. Będą podupadłym byłym mocarstwem, i trudno im będzie się pogodzić, z utraty roli mocarstwa. Nacjonalizm się nie zmniejszy, tylko będą celebrować lata świetności, gdy świat się z nimi liczył. Będą się miotać między poczuciem wyższości, a kompleksami przed bogatszymi państwami. I jak to nacjonaliści będą patrzeć w przeszłość, a nie w przyszłość. No i co chwila będą nas straszyć atomowkami. Bo tylko to im zostanie.

PS. Mam wątpliwości czy Zachód się rozliczył z kolonializmem.
cytuj zgłoś 1 1
aemstuz94
02.11.2022 19:38 aemstuz94 (32) Łódź
shingao 新顔:
Naiwność. Przegrana Rosji, będzie polegać na wyjściu z Ukrainy z podkulonym ogonem, a nie na tym, że Ukraińcy wkroczą do Rosji i zawieszą swoją flagę w Moskwie. Przypominam, że Rosja nadal ma spoooro atomówek. Nie będzie żadnego trubunały jak po klęsce hitlerowskich Niemiec, czy Japonii. Ani przegrana w Wietnamie, ani ucieczka z Afganistanu nie sprawiły, że USA upadły. Brak zwycięstwa Rosjan w Afganistanie, może przyśpieszył korozję ZSRR, ale Rosja nie przestałą istnieć. Ot zmniejszyła swoje powierzchnię i wpływy. Jak zakońćzy się ten konflikt to nikt nie wie, ale na trybunał bym nie liczył. Co najwyżej powstanie jakiś międzynarodowy sąd, który wyda wyrok, ale nikt nie zostanie ukarany, bo Rosjanie nikogo ze swoich nie oddadzą. Rosja będzie gnić pod sankcjami i podupadać jak Korea Północna czy Iran, ale będzie trwać jeszcze kawałek czasu.

Raczej się zgadzam, ale nie wykluczałbym, że Rosjanie w przyszłości jeszcze rozliczą swoją władzę – jak nie za życia przed sądem, to w podręcznikach od historii. Będą ją postrzegać tak, jak dzisiaj zachód postrzega czasy kolonializmu.
cytuj zgłoś 1 0
shingao 新顔
31.10.2022 19:49 shingao 新顔 (40) Szczecin
Szymon Brycki:
Myślę, że jeśli zwycięska Ukraina i kraje Zachodu zrobią międzynarodowy trybunał sądzący faszystów rosyjskich, to tak, sytuacja w Rosji się polepszy.


Naiwność. Przegrana Rosji, będzie polegać na wyjściu z Ukrainy z podkulonym ogonem, a nie na tym, że Ukraińcy wkroczą do Rosji i zawieszą swoją flagę w Moskwie. Przypominam, że Rosja nadal ma spoooro atomówek. Nie będzie żadnego trubunały jak po klęsce hitlerowskich Niemiec, czy Japonii. Ani przegrana w Wietnamie, ani ucieczka z Afganistanu nie sprawiły, że USA upadły. Brak zwycięstwa Rosjan w Afganistanie, może przyśpieszył korozję ZSRR, ale Rosja nie przestałą istnieć. Ot zmniejszyła swoje powierzchnię i wpływy. Jak zakońćzy się ten konflikt to nikt nie wie, ale na trybunał bym nie liczył. Co najwyżej powstanie jakiś międzynarodowy sąd, który wyda wyrok, ale nikt nie zostanie ukarany, bo Rosjanie nikogo ze swoich nie oddadzą. Rosja będzie gnić pod sankcjami i podupadać jak Korea Północna czy Iran, ale będzie trwać jeszcze kawałek czasu.
cytuj zgłoś 1 0
Szymon Brycki
30.10.2022 21:40 Szymon Brycki (34) Jelenia Góra
Myślę, że jeśli zwycięska Ukraina i kraje Zachodu zrobią międzynarodowy trybunał sądzący faszystów rosyjskich, to tak, sytuacja w Rosji się polepszy.
cytuj zgłoś 1 0
shingao 新顔
28.10.2022 23:42 shingao 新顔 (40) Szczecin
aemstuz94:
shingao 新顔:
Myślisz, że po Putnie przyjdzie ktoś lepszy? Wątpię.

Zobaczymy. Po Hitlerze jednak się w Niemczech (nie od razu…) poprawiło.


Niemcy, jak i Japończycy, po IIWŚ zajęli się zarabianiem pieniędzy. I całkiem nieźle im to wyszło. Zwykle wraz ze wzrostem zamożności społeczeństw dochodzi też do pewnej liberalizacji światopoglądowej. W sprzyjaniu pomnażaniu dobrobutu sprzyją m.in. pracowitość, poszanowanie własności wspólnej czy poszanowanie prawa. Cechy obecne i w etyce protestanckiej (Niemcy) i konfucjańskiej (Japonia). Widzisz takie rzeczy w prawosławnej Rosji? Bo ja nie. Rosja właśnie dlatego przegrywa, że jest przeżarta korupcją. Kradnie kto może, i dlatego żołnierze dostają przeterminowaną żywność, sami muszą sobie nieraz kupować mundury i buty, a sprzęt nie był konserwowany i modernizowany (pomimo, że były przeznaczane na to środki). Porównanie do Niemiec nietrafione. Nie ta kultura, nie ta mentalność.
cytuj zgłoś 4 0
aemstuz94
28.10.2022 23:24 aemstuz94 (32) Łódź
shingao 新顔:
Myślisz, że po Putnie przyjdzie ktoś lepszy? Wątpię.

Zobaczymy. Po Hitlerze jednak się w Niemczech (nie od razu…) poprawiło.
cytuj zgłoś 1 0
shingao 新顔
28.10.2022 16:47 shingao 新顔 (40) Szczecin
Szymon Brycki:
No cóż, rosyjski faszyzm ma się dobrze... Ale spokojnie, przegrają wojnę, to i na faszystów przyjdzie pora :D


Myślisz, że po Putnie przyjdzie ktoś lepszy? Wątpię.
cytuj zgłoś 0 0
  • 1
  • 2
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
cenzura Duma Państwowa Polityka prawa człowieka Prawo Rosja Społeczeństwo ustawa Wiaczesław Wołodin Zakaz propagowania treści LGBTQ+ w Rosji
Powiązane
Obraz Poniedziałek, 25.03.2024 Rosja zrównała ruch LGBT z terroryzmem! Obraz Piątek, 25.11.2022 "Tylko nie mów nikomu" - nawet 370.000 zł kary za mówienie o LGBT w Rosji Obraz Środa, 10.11.2021 Rosja: grupa broniąca praw osób LGBTQ+ wpisana na listę "zagranicznych agentów" Obraz Piątek, 22.11.2019 Rosja: oskarżeni o "napaść seksualną na nieletnich", bo przeprowadzili wywiad z gejem Obraz Wtorek, 11.04.2017 Czeczenia: tortury, przesłuchania i bicie na śmierć
Inne tematy
Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie Wtorek, 26.05.2026 Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie
Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie" Wtorek, 19.05.2026 Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie"
Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki? Czwartek, 28.05.2026 Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki?
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się