Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Piątek, 26.04.2019, Aktualizacja: Środa, 01.04.2026

Ksiądz wyrzucił go z kościoła i nazwał zboczeńcem, bo jest gejem

Podziel się Tweetnij Skomentuj (51)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (51)

Kuria wydała oświadczenie, a policja wszczęła postępowanie

Niedawno donosiliśmy, że Monika Niedźwiecka i Mateusz Goździkowski zostali wyrzuceni z jednego z kościołów w Płocku, po tym jak włożyli do grobu pańskiego tęczowe flagi. Proboszcz parafii zareagował szybko, miał podrzeć chorągiewki, a samych "sprawców" wyrzucił z kościoła. Co więcej, Goździkowski przez swoją homoseksualność został nazwany przez duchownego "zboczeńcem", który powinien się leczyć. Kuria wydała oświadczenie, a policja sprawdza czy nie doszło do...przeszkadzania w wykonywaniu aktu religijnego.

W kilku polskich kościołach wierni zastali groby pańskie z dość szczególnym przesłaniem. Obok umieszczonych na kartkach lub pudełkach nazw grzechów jak "pycha", "kłamstwo", "nienawiść" czy "agresja", pojawiły się hasła "LGBT", "Gender" (to po angielsku tyle co płeć) i "popieram LGBT". Jednym z nich był kościół pod wezwaniem św. Dominika w parafii św. Maksymiliana Kolbego, do którego udali się Mateusz Goździkowski i Monika Niedźwiecka. 


ZOBACZ TEŻ Kłamstwo, pijaństwo, pycha i LGBT Homofobiczne "groby pańskie" w polskich kościołach


Na znak protestu umieścili oni wśród "ozdób" tęczowe chorągiewki oraz kartkę z napisem: "63 proc. młodzieży LGBT myśli o samobójstwie. Dlaczego uczycie nienawiści i przykładacie do tego rękę?". Reakcja proboszcza parafii, księdza Tadeusza Łebkowskiego była bardzo szybka. Miał podejść i podrzeć chorągiewki, a Monice i Mateuszowi, którzy prosili o rozmowę kazał wyjść z kościoła. Co więcej, ksiądz wyrwał Goździkowskiemu telefon, którym ten próbował nagrać zajście i nazwał go zboczeńcem...




Kradzież telefonu została zgłoszona policji, która prowadzi w tej sprawie postępowanie, jednak jak się okazało - nie tylko w tej. W rozmowie z "Gazetą Wyborczą", Monika Lewandowska, rzeczniczka płockiej komendy powiedziała: "Prowadzimy czynności zarówno w sprawie zawiadomienia dotyczącego kradzieży, jak i tego dotyczącego przeszkadzania w wykonywaniu aktu religijnego". 

Głos zabrała także rzeczniczka prasowa płockiej diecezji, Elżbieta Grzybowska, która poinformowała, że doszło do spotkania biskupa pomocniczego z proboszczem parafii św. Maksymiliana Kolbego, w trakcie których miał on złożyć przełożonemu "obszerne wyjaśnienia". 



Zgodnie z wcześniejszą informacją przekazaną mediom, uprzejmie informuję, że w dniu 25 kwietnia br. doszło do spotkania Biskupa Pomocniczego z ks. proboszczem Parafii św. Maksymiliana Kolbego w Płocku. Ks. proboszcz złożył obszerne wyjaśnienia dotyczące konfliktu powstałego wokół Grobu Pańskiego.


    Ponadto informuję, że ks. proboszcz zawiadomił Policję o zajściach w świątyni parafialnej. Zgłoszenie zostało przyjęte. Jako strona kościelna czekamy na zakończenie postępowania. Pragnę nadmienić, że w tych dniach były kierowane pod adresem ks. proboszcza groźby nawołujące do fizycznej przemocy wobec niego, w tym zagrażające jego życiu. Ks. proboszcz nie skorzystał z zaproponowanej przez Policję ochrony osobistej.


    Wyrażam nadzieję, że okres paschalny sprzyjać będzie wyciszeniu złych emocji i pozwoli obiektywnie ocenić zaistniałą sprawę.



Do tych słów na stronie diecezji próbował odnieść się Mateusz Goździkowski, jednak jak mówi, jego komentarze są usuwane. Goździkowski pytał w nich czy duchowny wyjaśnił biskupowi w jaki sposób wygląd grobu pańskiego ma się do nauczania kościoła oraz czy wspomniał co stało się z kartami pamięci, które ksiądz miał wyciągnąć z jego telefonu. 




Czekamy na dalszy rozwój wydarzeń. 

(pk)
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (2)
aemstuz94 fearlesspanda
Nie podoba mi się (59)
iwonka03 bylominelo sara2 malwamalwina rmt nakinako avalon330 gabriel_angelfox wiolka-srolka kierownik2
Komentarze (51)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
don_diego44
04.05.2019 10:24 don_diego44 (60) Tychy
@mir
Jak to co ma ? Czyli ta większość ateistów posyła dzieci na religię która jest katechezą przygotowującą je do sakramentów ? Jeżeli to liczenie odbywa się w jedną niedzielę w roku, to daje to bardzo orientacyjne wyniki. Ktoś kto chodzi regularnie do kościoła jest katolikiem i ktoś kto chodzi kilka razy w roku do kościoła też jest katolikiem a ktoś kto nie posyła dzieci na religię, z bardzo dużym prawdopodobieństwem można powiedzieć ,że nie jest katolikiem.
cytuj zgłoś 1 1
*mir*
04.05.2019 9:43 *mir* (40) Metropolia Silesia
don_diego44:
@mir
Te procenty to wynik liczenia wiernych w jedną niedzielę roku, więc nie jest to wynik reprezentatywny. Jakby liczyli w święta, to pewnie ta liczba byłaby o wiele wyższa. Bardziej miarodajna jest liczba rodziców posyłających dzieci na religię i pewnie w miastach byłoby to 90-95% a na wsiach do 99%.


A co ma posyłanie dzień na religię do uczestnictwa we mszy a na tej podstawie ustala się czy Polacy są praktykujący no nie bądź śmieszny, prubujesz dopasować metodologię do oczekiwanych wyników jak GUS w PRLu.
To są oficjalne dane kościelnego instytutu - rozumie że uważasz że polski kościół sam swoje owieczki źle liczy i sam zakłamuje wyniki podjąc specjalnie mniejsze.
Jak widzę z Tobą się niestety nie da rozmawiać, jeśli przedstawia się Tobie dane instytucji kościelnej a Ty zarzucasz że one są nieprawdziwe to sorry ale udowadniać ci że czarne jest czarne skoro ty twierdzisz że jest białe nie będę.
cytuj zgłoś 1 1
don_diego44
03.05.2019 21:14 don_diego44 (60) Tychy
@aemstuz94
Wypytujesz mnie o co się modlę i z czego się spowiadam - aleś Ty wścibski.
cytuj zgłoś 1 0
aemstuz94
03.05.2019 20:50 aemstuz94 (32) Łódź
don_diego44:
@aemstuz94
Jak Ci tak bardzo zależy, to mogę wyraźnie napisać ,że nie modle się o to żeby " homoseksualiści porzucili drogę grzechu i nawrócili się ".

Ale spowiadasz się z tego? Pytam, bo popełniasz w ten sposób tzw. "grzech cudzy".
cytuj zgłoś 1 1
don_diego44
03.05.2019 20:45 don_diego44 (60) Tychy
@mir
Te procenty to wynik liczenia wiernych w jedną niedzielę roku, więc nie jest to wynik reprezentatywny. Jakby liczyli w święta, to pewnie ta liczba byłaby o wiele wyższa. Bardziej miarodajna jest liczba rodziców posyłających dzieci na religię i pewnie w miastach byłoby to 90-95% a na wsiach do 99%.
cytuj zgłoś 1 2
gum-sm
03.05.2019 18:44 gum-sm (46) Władysławowo / Warszawa
*mir*:
gum-sm:
Mam mieszane uczucia odnośnie tego zdarzenia. Uważam, że bez względu na cel, to jednak forma wyrażonego protestu, nie powinna ingerować w kościelne obrzędy. A wyjęcie kart z telefonu domyślam się, że miało na celu niedopuszczenie do opublikowania materiału.


Ale to jest ulegnie wszechobecnej homofobicznej propagandzie.
Powiedz mi cóż złego jest w tej tęczowej chorągiewce? (Skądinąd tęcza jest również symbolem przymierza Boga z ludźmi ale mam wrażenie że o tym już nikt nie pamięta w polskim kościele, natomiast mania prześladowcza opanowała znaczna część kleru.) Czy ona komuś wyrządził krzywdę? Zagroziła księdzu śmiercią? Zagroziła spaleniem kościoła? Kazała zrobić kukłę księdza i odkładać kijami? W jakikolwiek sposób komuś zagroziła?
Podobno katolicki bóg kocha wszystkich ludzi więc nie rozumie cóż miałby mieć do tej choragiewki? A może problem jest w tym że Polsko-toruński kościół zapomina że Bóg podobno jest miłością.
Na szczęście mnie to nie dotyczy - w żadne religijne czary nie wierzę i jestem z tego powodu bardzo szczęśliwy.

Nie ma niczego złego w tęczy ani w tęczowej chorągiewce. Bez względu na to, czy ma jakieś znaczenie w Kościele czy nie. To zdarzenie odbieram raczej jako forma protestu i symbol LGBT. Ja również nie zgadzam się z tym, co głosi Kościół i kler odnośnie środowiska LGBT. Chociaż księża miewają różne indywidualne przekonania. Ja jednak na miejscu księdza też byłbym niezadowolony, gdyby ktokolwiek i cokolwiek umieścił w grobie pańskim. To tak jakby ksiądz wszedł do siedziby jakiejś organizacji LGBT i na siłę zostawił święte obrazki, a na tęczowej fladze zawiesił różaniec, krzyż i kartkę z hasłem. Albo nachalnie wciskał każdemu uczestnikowi Parady Równości do ręki atrybuty swojego niezadowolenia.

Szacunek należy się każdemu. Ale przyznaję, że na tak niewinną prowokację, ksiądz zachował się zbyt impulsywnie i trochę nierozważnie.
cytuj zgłoś 1 1
*mir*
03.05.2019 17:03 *mir* (40) Metropolia Silesia
don_diego44:
@mir
Kościoły do których ja chodzę są pełne i ja nie widzę spadku frekwencji na Mszy. A na ulicy na której mieszkałem na kilkanaście domów tylko z jednego nie chodzili do kościoła, ale dzieci do pierwszej komunii posłali.


To chyba chodzisz do wyjątkowego kościoła bo nawet instytut statystyki kościoła katolickiego w oficjalnych danych podaje że na przestrzeni 10 lat (dane na rok 2016) odsetek uczęszczających wiernych w ogóle spadł o 10 p. % z 47 do 37% wiernych co daje spadek o ponad 20% wiernych w samych kościołach czyli na 100 wiernych na mszy przed 10 laty dziś jest ich ok 76-77 osób.
Jeśli utrzyma się taka tendencja to w roku 2050 na mszę będzie uczęszczać sporo mniej niż 10% wiernych.
Jak mniemam jednak nie mieszkasz w mieście ale raczej na przedmieściach o ile nie na pod Tyskiej wsi, to jedynie potwierdza to co napisałem wcześniej, chodzenie do kościoła - bo co sąsiedzi powiedzą, jeśli mieszkasz w dużym mieście to masz gdzieś sąsiadów bo pewnie nawet ich nie znasz.
cytuj zgłoś 3 0
don_diego44
03.05.2019 16:23 don_diego44 (60) Tychy
@aemstuz94
Jak Ci tak bardzo zależy, to mogę wyraźnie napisać ,że nie modle się o to żeby " homoseksualiści porzucili drogę grzechu i nawrócili się ".
cytuj zgłoś 2 0
aemstuz94
03.05.2019 13:16 aemstuz94 (32) Łódź
don_diego44:
@aemstuz94
Już Ty mi nie wmawiaj o co ja się modlę.

To może to napiszesz i rozwiejesz w ten sposób wszystkie wątpliwości ;P
Wstydzisz się czegoś?
cytuj zgłoś 0 0
don_diego44
03.05.2019 3:04 don_diego44 (60) Tychy
@aemstuz94
Już Ty mi nie wmawiaj o co ja się modlę.
cytuj zgłoś 0 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • ...
  • 6
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
Diecezja Płocka grób pański Incydent w kościele w Płocku Kościół Mateusz Goździkowski Monika Niedźwiecka Policja Polska Prawo protest Płock Społeczeństwo Tadeusz Łebkowski
Powiązane
Obraz Piątek, 09.10.2020 Pogromobus zniknął z Poznania. Blokujący z dwunastoma wnioskami o ukaranie przez sąd Obraz Poniedziałek, 10.08.2020 Ciężarówka nienawiści, mur z ciał i tęczowa noc: zatrzymanie aktywistki Margot. Od zablokowania samochodu do łapanek ulicznych [kalendarium wydarzeń] Obraz Poniedziałek, 03.08.2020 Furgonetka fundacji Pro - Prawo do Życia dalej jeździ po Warszawie. Tym razem w asyście policji Obraz Środa, 19.06.2019 Czy ksiądz może obrazić uczucia religijne? Prokurator uważa, że nie Obraz Poniedziałek, 29.04.2019 Płock: prawica reaguje na plakaty z tęczową Matką Boską Częstochowską
Inne tematy
Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie Wtorek, 26.05.2026 Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie
Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki? Czwartek, 28.05.2026 Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki?
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się