Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Piątek, 08.02.2019, Aktualizacja: Środa, 01.04.2026

Czy Biedroń potrafi tylko "szczebiotać" o polityce energetycznej?

Podziel się Tweetnij Skomentuj (19)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (19)

Niemałe oburzenie po publikacji "Polityki"

Czy Biedroń potrafi tylko szczebiotać? Publicysta "Polityki" Jan Dziadul opublikował niedługi artykuł, którego tytuł wydaje się zapraszać czytelniczki i czytelników do dyskusji nad niektórymi postulatami Wiosny. Większe poruszenie wywołał zaserwowany przez autora dowcip... "Dlaczego szczebiocze? Czy gej musi szczebiotać?" - takie pytanie postawiła jedna z czytelniczek tygodnika.

"Skąd się bierze prąd? – pyta nieznośnie dociekliwy dziennikarz. Z gniazdka! – szczebiocze szef nowej partii". Tak rozpoczyna się artykuł opublikowany na łamach "Polityki". Traktował on o postulatach węglowych ugrupowania Roberta Biedronia, ale w praktyce, wydaje się, że wywołał większą dyskusję odnośnie "niestosownych żartów" niż tego co będzie lepsze dla Polski i Śląska w kwestii polityki energetycznej. 


"To obrzydliwe. Nie spodziewałem się po Was takiego poziomu seksizmu i homofobii" lub "Obrzydliwe. Tak samo wcześniej próbowali dyskredytować Jana Śpiewaka" - są to tylko niektóre z komentarzy pod opublikowanym niedawno artykułem. Powstrzymując się od ich szczegółowej analizy, wydaje się, że większość skupia się właśnie na tym początkowym "żarcie". 

(red)

Naszym zdaniem (PK)

Jak widać nawiązywanie do czyjejś maniery zamiast do treści wypowiedzi staje się coraz bardziej popularne nie tylko wśród polityków, ale także i niektórych dziennikarzy. W końcu o ekonomii, węglu i kopalniach mogą mówić tylko "prawdziwi mężczyźni", a taki Biedroń i kobiety mogą sobie tylko coś tam szczebiotać.

ZOBACZ TEŻ Wiceprzewodniczący PE o orientacji seksualnej Biedronia Krasnodębski dla RMF FM: większość Polaków hołduje miłości heteroseksualnej


Czy jeśli lider ugrupowania lub jakikolwiek polityk jest osobą LGBT to naprawdę tak trudno wyjść na poziom rzeczowej dyskusji i trzeba nawiązywać do stylu mówienia, orientacji seksualnej lub tożsamości płciowej? Zrobił to np. niedawno wiceprzewodniczący PE - Zdzisław Krasnodębski mówiąc w wywiadzie dla RMF FM o szansach nowego ugrupowania Biedronia. Powiedział: "Sądząc po aferze Stefana Niesiołowskiego wydaje mi się, że większość Polaków hołduje miłości heteroseksualnej".

Wygląda na to, że tego typu retoryka staje się coraz popularniejsza nawet wśród dziennikarzy. 

OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (19)
sasunaru saja song1 junyeon mnxmnx755 katemg armani-j kierownik2 htvlj avalon330
Nie podoba mi się (0)
Komentarze (19)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
Ikona
12.02.2019 19:42 czarekz
Najbardziej ogóle określenie lewicy i lewicowości (ogólne i w warunkach polskich) podał onegdaj Andrzej Walicki.

Akademickie definicje lewicy, socjaldemokracji, socjalizmu, komunizmu, można znaleźć u Jerzego Kochana i Jarosława Ładosza.

Emocjonalne definicje lewicy kantowskiej są u Marii Szyszkowskiej.

Każdy nie może mieć swojej definicji, bo są to nie definicje - lecz epitety (pozytywne lub negatywne). Definicje są wynikiem namysłu, uogólnienia, weryfikacji. Partie (rzeczywiste) są wynikiem teorii przełożonej na współdziałanie ludzi zjednoczonych wspólnym celem.

To są oczywiście ogólne uwagi, nie związane z partią (ruchem społecznym) 'Wiosna'.
cytuj zgłoś 0 2
Marcel Woronow
11.02.2019 20:18 Marcel Woronow
UPS... Chyba ludzie się wkurza i zaraz spadnie w sondażach Wiośnie za blokowanie ludzi krytycznych, zadających niewygodne pytania https://natemat.pl/263635,robert-biedron-na-twitterze(...)ZFax1_nY
cytuj zgłoś 1 1
shingao 新顔
11.02.2019 15:18 shingao 新顔 (40) Szczecin
czarekz:
'Uwielbiam takie sytuacje.'

Tak, ubaw po pachy.

Żadnego zastanowienia, co to znaczy i dlaczego ('gdy dwu mówi to samo, to nie jest to samo'), jaka jest definicja 'lewicy', 'socjaldemokracji' itp.


A widzisz, każdy może mieć swoją definicję, dlatego takie teksty "on jest lewicowy", "on nie jest lewicowy", czy też już epitety "lewak" "prawak" nie niosą dla mnie żadnej wartości.
Najzabawniej jest jak nazwie się PiS prawicą. Wtedy budzą się dzieci korwina i tłumaczą maluczkim, że PiS to nie prawica tylko ... blablabla bla bla blabla! :D
cytuj zgłoś 3 1
Ikona
11.02.2019 12:55 czarekz
'Uwielbiam takie sytuacje.'

Tak, ubaw po pachy.

Żadnego zastanowienia, co to znaczy i dlaczego ('gdy dwu mówi to samo, to nie jest to samo'), jaka jest definicja 'lewicy', 'socjaldemokracji' itp.
cytuj zgłoś 1 2
shingao 新顔
11.02.2019 11:32 shingao 新顔 (40) Szczecin
aemstuz94:
Czy to że Wiosnę hejtuje i prawica i lewica, znaczy że Biedroń przejmie elektorat centrum, który często daje zwycięstwo :P ?


No nie wiem. Jego postulaty są dość "wyraziste", za bardzo jak na typowe centrum. Biedroń to liberalna światopoglądowo socjaldemokracja.
cytuj zgłoś 1 1
aemstuz94
10.02.2019 14:47 aemstuz94 (32) Łódź
shingao 新顔:
Uwielbiam takie sytuacje. Prawica nazywa Biedronia lewakiem, a lewica... lewica twierdzi, że jego program nie jest lewicowy ;)


Czy to że Wiosnę hejtuje i prawica i lewica, znaczy że Biedroń przejmie elektorat centrum, który często daje zwycięstwo :P ?
cytuj zgłoś 1 1
shingao 新顔
10.02.2019 14:02 shingao 新顔 (40) Szczecin
czarekz:
Dobry tekst podsumowujący bezstronnie program Roberta Biedronia jest w najnowszym numerze tygodnika NIE (na str. 3).

Artykuły komentujące i recenzujące program z pozycji lewicowych (prawdziwych) znajdują się m.in. na portalu strajk.eu oraz lewica.pl.

A ponieważ nawet z moim Partnerem nie uzgodniliśmy stanowiska, odnośnie programu partii 'Wiosna', więc powstrzymam się tu od osobistego komentowania. Niech każdy robi, co mu rozum (a nie serce) podpowiada.


Uwielbiam takie sytuacje. Prawica nazywa Biedronia lewakiem, a lewica... lewica twierdzi, że jego program nie jest lewicowy ;)
cytuj zgłoś 3 1
przyprawa do herbaty
10.02.2019 4:28 przyprawa do herbaty (48) Wrocław
Odtąd będę bacznie obserwować... erm słuchać mężczyzn, którzy mają niski tembr głosu.

Wtedy zapali mi się czerwona lampka - coś z nimi nie tak.

Co za...
cytuj zgłoś 2 1
Ikona
09.02.2019 19:10 czarekz
Dobry tekst podsumowujący bezstronnie program Roberta Biedronia jest w najnowszym numerze tygodnika NIE (na str. 3).

Artykuły komentujące i recenzujące program z pozycji lewicowych (prawdziwych) znajdują się m.in. na portalu strajk.eu oraz lewica.pl.

A ponieważ nawet z moim Partnerem nie uzgodniliśmy stanowiska, odnośnie programu partii 'Wiosna', więc powstrzymam się tu od osobistego komentowania. Niech każdy robi, co mu rozum (a nie serce) podpowiada.
cytuj zgłoś 1 1
aemstuz94
08.02.2019 22:12 aemstuz94 (32) Łódź
Ten moment kiedy "liberalne" elity zaczynają gadać głosem PiSu... Żałosne.
cytuj zgłoś 8 1
  • 1
  • 2
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
dyskryminacja Jan Śpiewak Media media Polityka polityka energetyczna Polska RMF FM Robert Biedroń seksizm Seksizm i homofobia w mediach Społeczeństwo Zdzisław Krasnodębski
Powiązane
Obraz Poniedziałek, 10.02.2020 Kempa o Śmiszku: kandydatka na pierwszą damę Obraz Piątek, 02.08.2019 Krasnodębski: nie ma w Polsce krucjaty przeciwko LGBT Obraz Piątek, 01.02.2019 Wiceprzewodniczący PE o orientacji seksualnej Biedronia Obraz Środa, 19.12.2018 Bycie gejem, czy lesbijką to nie pogląd polityczny Obraz Piątek, 24.08.2018 Kochanowski prozą: Biedroń nadchodzi?
Inne tematy
Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki? Czwartek, 28.05.2026 Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki?
Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie" Wtorek, 19.05.2026 Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie"
Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu? Sobota, 16.05.2026 Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu?
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się