Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Czwartek, 21.02.2013, Aktualizacja: Czwartek, 02.04.2026

PO rozmawia o związkach, premier chce jednej ustawy

Podziel się Tweetnij Skomentuj (27)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (27)

…a Stowarzyszenie im. Piotra Skargi protestuje

Trzy godziny trwało spotkanie klubu Platformy Obywatelskiej z premierem Donaldem Tuskiem, dotyczące związków partnerskich. Projekt ustawy o umowie związku partnerskiego, zwany przez premiera „bardziej liberalnym”, ma być obcięty z możliwości rejestrowania związków w Urzędzie Stanu Cywilnego, ale konserwatyści ciągle nie przedstawili swojego projektu. Tymczasem w skrzynkach pocztowych Polek i Polaków pojawiają się ulotki Stowarzyszenia Kultury Chrześcijańskiej im. ks. Piotra Skargi, namawiające do protestu przeciwko „skandalicznym planom premiera polskiego rządu! Donald Tusk całym swoim autorytetem zaangażował się w promocję sprzecznych z naturą i podważających instytucję małżeństwa związków homoseksualnych”.

Politycy i polityczki PO są od wczoraj wypytywani przez media o posiedzenie klubu PO, podczas którego premier chciał rozmawiać o związkach partnerskich. Źródła serwisu TOK FM donoszą, że Donald Tusk postawił sprawę jasno - albo porozumienie w sprawie związków - albo konserwatyści "pożegnają się" z PO. Jeżeli konserwatyści nie przedstawią swojego projektu (wczoraj nie był jeszcze gotowy), to Donald Tusk poprze projekt autorstwa posła Artura Dunina, z którego ma być usunięty zapis o możliwości rejestrowania związków w USC. Przypomnijmy, że projekt ten bardzo ostro krytykował m.in. Krystian Legierski. Na początku stycznia podkreślał w rozmowie z nami, że na złożony przez partię rządzącą projekt składają się rozwiązania przyjęte w projektach RP i SLD, „przy okazji kastrując je z większości istotnych dla społeczności LGBT postanowień i kwestii”.

Oficjalne wypowiedzi posłów i posłanek Platformy po wczorajszym posiedzeniu klubu są dość enigmatyczne. Były minister sprawiedliwości, Krzysztof Kwiatkowski, mówił w TVN24, że „Na końcu prac legislacyjnych na pewno będzie jeden projekt ustawy o związkach partnerskich”. Podkreślił, że premier chce, by PO wypracowała jeden projekt, który będzie poddany sejmowemu głosowaniu, dodając, że i tak przecież przejdzie projekt, który poprze Platforma. Wystąpienie Donalda Tuska nazwał „bardzo dobrym i zapadającym w pamięć”. „W głosowaniach jak ws. związków, nie można zasłaniać się światopoglądem, czy brakiem dyskusji, bo ona była wielokrotna. To była nieszczęśliwa demonstracja kilkudziesięciu kolegów. Mam wrażenie, że w PO jest otwarta, twarda dyskusja nt. związków partnerskich. Tak musi być w partii, jeśli ma być żywa i prawdziwa” – mówił Grzegorz Schetyna, który na posiedzeniu klubu był nieobecny. O związkach partnerskich wypowiadał się dziś też nowy wicepremier, minister finansów, Jacek Rostowski. Przyznał, że w PO są problemy światopoglądowe, ale dodał, że klub wie jak je rozwiązać. „Związki partnerskie nie są tym, co jest najważniejsze dla Polaków. Priorytet to walka z kryzysem” – mówił minister w radiu RMF FM.

Donald Tusk promuje „dewiacyjne formy zachowań”?

Gdy premier próbuje przekonać swych posłów i posłanki do poparcia faktu, że „wśród nas żyją ludzie, którzy mają inne niż my preferencje seksualne”, do skrzynek pocztowych Polek i Polaków trafiają ulotki Stowarzyszenia Kultury Chrześcijańskiej im. ks. Piotra Skargi, które już znamy z podobnych akcji w przeszłości (przeciwko EuroPride, czy przeciwko koncertowi Madonny). „Uważam, że takie projekty są dyskryminujące dla polskich rodzin i małżeństw, gdyż zrównują je z dewiacyjnymi formami zachowań, które w żaden sposób nie mogą stać się podstawą funkcjonowania jedynej podstawowej komórki społecznej, jaką jest rodzina” – czytamy w ulotce, która jest gotową pocztówką – z adresem Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Zdjęcie ulotki przysłała nam nasza czytelniczka. „Każdy ma prawo do promowania swoich poglądów, ale wrzucanie takich rzeczy do skrzynki na listy traktuję jako formę naruszenia mojej prywatności oraz spokoju domu” – napisała w komentarzu z apelem - by protestować przeciw akcji, chociaż na Facebooku.

(md)
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (42)
munko kurczak cytrynkax3 labryska89 takaja-semua morris earth martystka lena18 oszarao
Nie podoba mi się (6)
bigbang123 outofrange konwik yinart
Komentarze (27)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
dzikjestdziki
25.02.2013 16:08 dzikjestdziki (48) to, które się śni
Ulotka ze wstrząsającym apelem "Podpisz, oderwij i natychmiast wyślij!" zawiera również stosowny cytat z "Ojca Świętego Jana Pawła II", co nie może nie zadziałać, bo, jak wiadomo, większego bożka Polacy nie uznają. A jednak nie na wszystkich działa, moi sąsiedzi porzucają toto na klatce schodowej z całą resztą, reklamującą kiepską pizzę i nowego operatora kablówki.
cytuj zgłoś 1 0
Ikona
24.02.2013 19:10 kokodżambo666
umbeliferae:
outofrange:
zewszad_i_znikad:
kokodżambo666:
O Jezusie, co to za słowo "polityczka"?

Zupełnie normalne.
Ja jeszcze jakoś rozumiem ludzi, dla których "psycholożka" brzmi dziwnie... ale "polityczka"?! To ma być dziwne słowo?


kojarzy się z potylicą - sorry!


Polityca, to brzmi dumnie :D


Lepsza polityca niż polityczka ;O
cytuj zgłoś 3 1
I'm Lapis Lazuli
24.02.2013 17:12 umbeliferae (33) Milanówek
outofrange:
zewszad_i_znikad:
kokodżambo666:
O Jezusie, co to za słowo "polityczka"?

Zupełnie normalne.
Ja jeszcze jakoś rozumiem ludzi, dla których "psycholożka" brzmi dziwnie... ale "polityczka"?! To ma być dziwne słowo?


kojarzy się z potylicą - sorry!


Polityca, to brzmi dumnie :D
cytuj zgłoś 2 0
Ikona
24.02.2013 12:39 marcelq
Projekt Dunina to zapchajdziura, takie nic, ochłap, który się rzuca z pańskiego stołu wygłodniałym namiastki prawa obywatelom. Żeby widzieli, że rząd o nich "dba". Tymczasem plucie mi w twarz zamiast pałowania nie jest troską, a hipokryzją. Chory kraj, chora polityka.
cytuj zgłoś 3 0
kama74
24.02.2013 11:57 kama74 (51) prawie Kielce
W jaki sposób i gdzie mają być rejestrowane związki partnerskie jeśli nie w USC? Absolutnie nie wiem czym mogłaby być ustawa z której nie można korzystać? Czy ktoś rozumie o co chodzi?
cytuj zgłoś 2 0
schism
24.02.2013 0:59 schism (36) Warszawa
Śmieszni są. Na onecie czytam, że "celibat nie pochodzi od Boga" (Nowy Testament twierdzi inaczej) i w związku z tym rozprawia się o zniesieniu bezżeństwa, a tutaj okraja się i tak już nędzny projekt o usunięcie legalizacji związku z USC. Taka delikatna sugestia, że nam się to nie należy, ponieważ....?

Rzucanie nam tych ochłapów ma na celu przepchnięcie projektu dalej, kiedy dobrze wiadomo, że nie spełnia podstawowych założeń dotyczących legalizacji związku z partnerem - projekt PO zakłada rozwiązanie tylko niektórych kwestii, jest więc częściowy. Ale PO przepchnie tę mizerną ustawę WIĘKSZOŚCIĄ, co poczyta za ogromne ZWYCIĘSTWO i na tym staniemy na kolejnych parę lat.

Ja naprawdę czekam na dzień, kiedy ktoś mnie ustawowo ureguluje i będę mogła pokazać (nawet w przenośni) komuś papier, że nie tyle jestem NIENEGOWANA, ile jestem LEGALNA. Deal with it!

Okrajanie okrojonej ustawy o możliwość zawierania związku przed USC pachnie mi z kolei homofobią. "O nie, tu Was nie wpuścimy!!!"

Popieram inicjatywę legalizacji związków, ale nie TAKĄ inicjatywę. Jest mi obojętne, kto ją przepchnie i spod czyjej ręki wyjdzie, ma być DOBRA. A PO nie chce DOBREJ ustawy, tylko WŁASNĄ ustawę. Przecież mogli zagłosować większościowo za projektem RP. Pan premier taki "pro", a wstrzymał się od głosu. Ja dziękuję za taką łaskę.

W dniu, kiedy ustanowią prawo o związkach partnerskich otworzę szampana i wypiję lampkę z przyjaciółmi, szkoda tylko, że na jej dnie będzie jednak ta odrobina goryczy.
cytuj zgłoś 6 0
Ikona
23.02.2013 22:23 kokodżambo666
zewszad_i_znikad:
kokodżambo666:
O Jezusie, co to za słowo "polityczka"?

Zupełnie normalne.
Ja jeszcze jakoś rozumiem ludzi, dla których "psycholożka" brzmi dziwnie... ale "polityczka"?! To ma być dziwne słowo?


Wszystkie te słowa są dziwne i niepotrzebne, ot co. Psycholożka i polityczka to jeszcze pół biedy, ale jak będzie brzmiała żeńska wersja generała? Generałka? Sekretarz stanu to sekretarka stanu? Profesorka? Prezydentka?
Moim zdaniem te słowa po prostu nie brzmią poważnie i służą jedynie sztucznemu podziałowi na płcie, a nie równouprawnieniu.
cytuj zgłoś 8 1
outofrange
23.02.2013 21:24 outofrange (40) Krk
zewszad_i_znikad:
kokodżambo666:
O Jezusie, co to za słowo "polityczka"?

Zupełnie normalne.
Ja jeszcze jakoś rozumiem ludzi, dla których "psycholożka" brzmi dziwnie... ale "polityczka"?! To ma być dziwne słowo?


kojarzy się z potylicą - sorry!
cytuj zgłoś 6 1
zewszad_i_znikad
23.02.2013 19:44 zewszad_i_znikad (44) Warszawa
kokodżambo666:
O Jezusie, co to za słowo "polityczka"?

Zupełnie normalne.
Ja jeszcze jakoś rozumiem ludzi, dla których "psycholożka" brzmi dziwnie... ale "polityczka"?! To ma być dziwne słowo?
cytuj zgłoś 1 3
irek84
23.02.2013 14:35 irek84 (41) UK
vito212121:
Zgadzam sie z opinia, ze Tusk naciska na zwiazki partnerskie aby dostac stolek w Brukseli.
Oczywiscie tego nie wyartykuluje i udaje obronce praw homo.
A przeciez pamietamy jak niedawno nazywal homo dewiacja albo tez gdy homo prosili go o spotkanie to odpowiedzial, ze na "glupoty" czy cos w tym stylu to on jako premier czasu marnowal nie bedzie.
A yteraz prosze - na te glupoty marnuje czas i specjalnie zbiera rzad na pogawedke itp zeby tylko homo zrobic dobrze...
ojjjjjjj...magia stolka w unii jest potezna.....czego to sie nie zrobi aby dostac sie do stolka unijnego....


Naprawdę wierzycie w to, że chodzi o unijny stołek????
DT i bez zw. partn. dostanie stołek w Brukseli. Na pierwszy rzut oka widać, i wcale tego nie ukrywają tego politycy PO, że chodzi tu o wewnątrzpartyjne przywództwo w partii. Sam premier powiedział, że "sprawa zw. partnerskich to nie sprawa sumień tylko przywództwa w partii". Na pewno będzie długa dyskusja a czy projekt zostanie uchwalony w tej kadencji to już inna sprawa... Ja chcę wierzyć, że tak ale czas pokaże czy politycy znają maksymę, że "słowo jest droższe od pieniądza".
cytuj zgłoś 2 0
  • 1
  • 2
  • 3
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
Artur Dunin Donald Tusk konserwatyzm Krystian Legierski legislacja PO Polityka Polska prawa obywatelskie Prawo protest Społeczeństwo Stowarzyszenie Kultury Chrześcijańskiej im. ks. Piotra Skargi TOK FM Ustawa o związkach partnerskich związki partnerskie
Powiązane
Obraz Czwartek, 16.05.2013 Związki: "skandaliczny" projekt? Obraz Poniedziałek, 14.09.2015 Związki partnerskie w... programie PO? Obraz Środa, 23.01.2013 Legierski o ustawie PO: polityczne oszustwo Obraz Poniedziałek, 16.01.2012 Związki partnerskie: dwie ustawy niedługo w Sejmie Obraz Czwartek, 29.12.2011 Projekt SLD i RP w styczniu
Inne tematy
Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki? Czwartek, 28.05.2026 Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki?
Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu? Sobota, 16.05.2026 Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu?
Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska? Piątek, 15.05.2026 Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska?
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się