Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Wtorek, 04.12.2012, Aktualizacja: Czwartek, 02.04.2026

Rada ministra Boniego potrzebna?

Podziel się Tweetnij Skomentuj (19)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (19)

Nie według premiera Tuska

W zeszłym tygodniu Minister Administracji i Cyfryzacji, Michał Boni, zapowiedział powstanie rządowej rady monitorującej przejawy nienawiści, ksenofobii i dyskryminacji w życiu publicznym. Pomysł skrytykował premier Donald Tusk. Co ciekawe okazało się, że... Rada do spraw Przeciwdziałania Dyskryminacji Rasowej, Ksenofobii i związanej z nimi Nietolerancji została powołana przez premiera w lutym 2011 roku. Jako organ pomocniczy Rady Ministrów. Minister Boni chce zmiany sposobu jej działania.

"Celem takiej rady byłoby przygotowywanie rekomendacji dotyczącej profilaktyki, jak spowodować, by mowy nienawiści było w Polsce mniej" - mówił w zeszłym tygodniu Michał Boni, dodając, że jej główne cele mają mieć charakter informacyjny i edukacyjny. Spotkania z ekspertami, rozmowy z liderami opozycji, ale bez upolitycznienia, zero cenzury, jedynie apele - zapewniał minister, podkreślając, że chce o tym porozmawiać z premierem. Zanim jednak doszło do spotkania - o radzie wypowiedział się Donald Tusk: "Będziemy podejmować działania, ale nie będziemy ich przesadnie instytucjonalizować. Podzielam intencje ministra Boniego w sprawie walki z tzw. mową nienawiści, nie jestem jednak przekonany, że potrzebna jest rządowa rada monitorująca przejawy takiej mowy" - powiedział w piątek premier. Okazało się jednak, że podobna rada już istnieje i została powołana przez... premiera Donalda Tuska w lutym 2011 roku. Rada do spraw Przeciwdziałania Dyskryminacji Rasowej, Ksenofobii i związanej z nimi Nietolerancji została powołana 28 lutego 2011 roku. Do jej zadań należy m.in. "zapewnienie koordynacji działań organów administracji rządowej oraz ich współdziałania z organami samorządu terytorialnego i innymi podmiotami, w zakresie przeciwdziałania i zwalczania dyskryminacji rasowej, ksenofobii i związanej z nimi nietolerancji". 7 czerwca 2011 roku odbyło się jej inauguracyjne posiedzenie. Rada wcześniej działała przy biurze Pełnomocnika Rządu ds. Równego Traktowania, obecnie jej przewodniczącym ma zostać Minister Administracji i Cyfryzacji, a jego urząd przejąć obsługę organizacyjną i merytoryczną Rady.

Czy rada poprawi jakoś debaty publicznej w Polsce? "Martwi mnie obojętność na mowę nienawiści m.in. w szkołach i mediach. Aby zmienić tę sytuację potrzebne są wspólne działania różnych instytucji, żeby bronić tych, którzy czują się wykluczeni z powodu religii, poglądów, orientacji czy pochodzenia. Jak budujemy państwo sprawiedliwe to powinniśmy ich także chronić" - podkreślał minister Boni. Przypomnijmy: pod koniec czerwca Michał Boni mówił, że "Zadaniem rządu nie jest maszerować z najbardziej kontrowersyjnymi flagami, ale jak najlepiej definiować dobro publiczne. Dlatego uważam, że rząd powinien być aktywniejszy w sprawie in vitro, a niekoniecznie w sprawie związków partnerskich".

A jakie jest Wasze zdanie? Rada ministra Boniego zmniejszy w Polsce problem mowy nienawiści?

(md)
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (0)
Nie podoba mi się (4)
labryska89 tumturumtum konwik
Komentarze (19)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
don_diego44
04.12.2012 23:38 don_diego44 (60) Tychy
Jeżeli się mówi ,że zginęły kobiety i dzieci , to w domyśle chodzi o to ,że zginęli cywile ,osoby postronne a jeżeli zgineli meżczyzni , to można domniemywać , że są to przedstawiciele jednej z walczących stron . I jest tu chyba sopra różnica . W cywilizowanych państwach , jeżeli są już prowadzone działania wojenne , to zachodzą miedzy żołnierzami a atakowanie cywilów jest naganne (przynajmniej teoretycznie).
cytuj zgłoś 0 2
Ikona
04.12.2012 23:22 vito212121
i to wlasnie blad don diego. tak samo jak bledem jest komentarz w stuly - zginelo 20 osob w zamachu bombowym w iraku w tym 12 dzieci i kobiet..jakby smierc dzieci i kobiet byla wieksza strata od smierci mezczyzn..to jest skandaliczne wartosciowanie zycia...aha jestes dzieckiem to najwiecej jestes cenny afacetem dojrzalym - najmniej! skandal. kazdy jets rowny!
cytuj zgłoś 1 0
don_diego44
04.12.2012 23:19 don_diego44 (60) Tychy
@macaxel Nie uważam ,żeby te określenia , odnośnie takiego przestepstwa ,były przesadzone . Określenia : zwyrodnialec ,pedofil i morderca użyte adekwatnie do opisywanej sytuacji nie są obelgami . I obecnie chyba w żadnym artykule prasowym nie ma suchych faktów ,autorzy często podkoloryzowują ,żeby artykuł był "ciekawszy ".
cytuj zgłoś 0 1
Ikona
04.12.2012 22:36 vito212121
macaxel - hmmm podobaja mi sie Twoje komentarze..robia lekkie wrazenie, bardzo sensowne.
cytuj zgłoś 1 0
macaxel
04.12.2012 22:33 macaxel (40) Gdańsk
don_diego44:
Vito , jeżeli ten ktoś zgwałcił i zamordował dziesięcilatka , to z czystym sumieniem można powiedzieć ,że to zboczeniec , zwyrodnialec ,pedofil i morderca .Nazywajmy rzeczy po imieniu .


Lekki offtop, ale zauważ, że gdy w prasie stosowane są tego typu zwroty, to artykuł przestaje podawać Ci suche fakty. Staje się już opinią autora tekstu. Poprzez zastosowanie określeń nacechowanych emocjonalnie (w tym przypadku negatywnie) tego typu artykuł od razu nakierowuje Cię, w jaki sposób powinieneś myśleć o tym człowieku, o tej sytuacji; nie pozwala Ci, byś samodzielnie ocenił zdarzenie, o którym właśnie przeczytałeś; albo przynajmniej mocno w ten proces ingeruje. W tym szczególnie specjalizują się tabloidy.
cytuj zgłoś 2 0
Ikona
04.12.2012 22:29 vito212121
a ja sie z tym nie zgadzam. ocene wagi zbrodni nie powinno sie dokonywac podmiotowo ale przedmiotowo.
cytuj zgłoś 1 0
don_diego44
04.12.2012 22:28 don_diego44 (60) Tychy
Tak ,myślę ,że zgwałcenie i zabicie bezbronnego dziecka jest większym przestępstwem niż coś takiego w przypadku dorosłego , bo dorosły ma więcej możliwosci unikniecia takiej przemocy .
cytuj zgłoś 0 1
Ikona
04.12.2012 22:19 vito212121
ha! wlasnie! wartosciujesz. mowisz - zabicie i zgwalcenie chlopca jest "gorsze"niz to samo wobec "doroslego". a wspaniali arabowie chcieli uniknac takiego wartosicowania, chcieli ludziom utrwalic ze gwalt i mord sa sobie rowne niezaleznie od tego kto jest katem a kto ofiara! bo ludzie sa...ROWNI!
cytuj zgłoś 2 0
don_diego44
04.12.2012 22:17 don_diego44 (60) Tychy
Wszelkie przestępstwa tego typu, dotyczące dzieci , to zwyrodnialstwo i nie ma tu znaczenia ,czy taki delikwent jest homo czy nie homo . Ja bym się dosadniejszymi określeniami takich ludzi nie przejmował .
cytuj zgłoś 0 1
Ikona
04.12.2012 22:00 vito212121
nie, bo takie ujecie tematu rodziloby szczegolna nienawisc do gejow, do facetow pragnacych sexu z innymi facetami ( chlopcami ), utrwalaloby przekonanie, ze homo prowadzi do takich zbrodni, ze homo jest wynaturzeniem. wiec oni odeszli od ujmowania tego wydarzenia w kategorie stygmatyzujace orientacje sexualna a skupili sie na tym ze jest to straszne morderstwo i nalezy robic wszystko aby takich morderstw nie bylo.
cytuj zgłoś 1 0
  • 1
  • 2
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
Sonda
Czy rada ministra Boniego zmniejszy w Polsce problem mowy nienawiści?
Głosowanie dostępne tylko dla zalogowanych Zaloguj się i głosuj
  • Tak
  • 8,33 %
  • Nie, rada nie jest potrzebna
  • 25 %
  • Wątpię, ale każda taka inicjatywa jest cenna
  • 66,67 %
  • Nie mam zdania
  • 0 %
TAGIWięcej
Donald Tusk dyskryminacja ksenofobia Michał Boni Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji mowa nienawiści nietolerancja Polityka Polska prawa człowieka Prawo Rada ds. Przeciwdziałania Dyskryminacji Rada Ministrów rząd Społeczeństwo
Powiązane
Obraz Środa, 24.07.2013 Boni: musimy chronić wszystkie mniejszości Obraz Wtorek, 12.05.2026 Tusk przeprasza osoby LGBT+ i zapowiada transkrypcję małżeństw jednopłciowych Obraz Piątek, 10.11.2023 Znamy umowę koalicyjną: czy znalazły się w niej tematy dotyczące LGBT? Obraz Piątek, 28.02.2014 Przesłuchiwanie rządu i niebezpieczne związki Obraz Piątek, 06.07.2012 Jarosław Wałęsa dla IS o rezolucji potępiającej homofobię
Inne tematy
Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki? Czwartek, 28.05.2026 Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki?
Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska? Piątek, 15.05.2026 Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska?
Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie" Wtorek, 19.05.2026 Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie"
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się