Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Poniedziałek, 22.10.2007, Aktualizacja: Czwartek, 02.04.2026

Jeszcze będzie normalnie?

Podziel się Tweetnij Skomentuj (8)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (8)

PO pokonała PiS

Partia Jarosława Kaczyńskiego zatruła się najwidoczniej przystawkami i przegrała z Platformą Obywatelską. Donald Tusk odniósł ogromny sukces i to właśnie jego ugrupowanie będzie tworzyć nowy rząd. PO udało się zmobilizować tych, którzy mieli już dosyć rządów Jarosława Kaczyńskiego. Nie posiadamy informacji na temat udziału gejów i lesbijek w zwycięstwie Platformy. Z naszych obserwacji wynika, że był on spory. Wielu z Was oddało głos na najsilniejszego konkurenta PiS, czyli na PO. Czy Donald Tusk zdaje sobie z tego sprawę?

Sromotną klęskę poniosła Liga Polskich rodzin, która nie przekroczyła ani progu wyborczego ani granicy 3%, tracąc szansę na zwrot kosztów kampanii. Istnieje więc szansa, że pogromcy Tinky Winkiego na długą znikną ze sceny politycznej.

We wczorajszym przemówieniu przewodniczący Platformy obiecywał, że od teraz każdy będzie miał swoje miejsce w Polsce i każdy będzie mógł się tutaj czuć dobrze. Trzymamy Pana za słowo, Panie Przewodniczący. Nie musi być tu wcale przepięknie - wystarczy, żeby wreszcie było normalnie.

(ro)

OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (0)
Nie podoba mi się (0)
Komentarze (8)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
Ikona
22.10.2007 23:14 ShadowMan
Jestem libertarianinem, więc jedyną dopuszczalną dla mnie opcją w tych wyborach (przy braku takowej partii) była koalicja PO-LiD (raczej nie ma ryzyka, że nie byłaby ani liberalna gospodarczo ani liberalna społecznie), stąd też na taką właśnie koalicję głosowałem (tj. na LiD, na który nigdy w życiu w innych okolicznościach nie oddałbym złamanego głosu). Niestety PO+PSL dostały na tyle dużo głosów, że mogą pokusić się o koalicję bez LiD-u (pomimo braku większości niezbędnej do oddalania prezydenckiego veta, którego to veta być może jakiś czas unikną szantażując Prezydenta i PiS wejściem "postkomunistów" do rządu). Gdyby z pół miliona osób zagłosowało "z wyrachowania" podobnie jak ja, sprawa pewnie rozwiązałaby się sama (bo bez LiD-u nie byłoby możliwej koalicji ani 60% ani 50%). Jest jak jest i można tylko czekać na rozwój wypadków z nadzieją, że LiD postawi bardziej na wolności obywatelskie (właściwie to nawet samo PO chyba zapowiadało np. podpisanie całej europejskiej Karty Praw Podstawowych, co jest dobrym początkiem) niż "solidarną" gospodarkę (LiD nie jest lewacki, lecz soc-demokratyczny, więc nie powinien walczyć z liberalną gospodarką i prywatyzacją tak, jak robił to bolszewicki PiS). Krótko mówiąc jest nadzieja na tom, że jeszcze wszystko się ułoży pomyślnie (na tyle, na ile to obecnie możliwe).

No i w roku EuroPride mały sługa Małego Brata jest na wylocie ;-)
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
22.10.2007 23:12 lukead86
Aha i jeszcze - warto być szczerym przynajmniej w stosunku do samych siebie - bez dystansu od środowiska LGBT, PO, po 30 latach papistycznej propagandy, wyborów nie wygrałoby za nic w świecie.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
22.10.2007 23:04 lukead86
Warto dodać, że wśród frontmanów PO jest kilka osób, które nie są wrogie w stosunku do naszego środowiska. Wystarczy wymienić Kutza (obecność na paradach, poparcie dla paksów), Piesiewicza (co prawda brak poparcia dla paksów, ale za to wypowiedzi niekiedy wręcz afirmujące homoseksualizm ;), jak np. ta o Viscontim w czasie posiedzenia komisji senackiej), Sikorskiego (deklaracja poparcia dla paksów w Krytyce Politycznej), Palikota (wiadomy występ i ogólne podejście do życia).
Oczywiście obok nich istnieją indywidua silnie homofobiczne (Niesiołowski i Gowin - choć ten ostatni nieagresywny) i homofobiczne koniunkturalnie (sam Donaldu). Myślę, że czeka nas droga Irlandii. Zbudujmy bazę, a nadbudowa sama powstanie.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
22.10.2007 22:20 Liten
No dobrze, to nie ty wybrałeś obczyznę przez rządy PiS - ale wielu tak właśnie zrobiło. Nie chwalę PO, bo jest to partia niemal równie konserwatywna światopoglądowo (i dlatego w wyborach poparłem LiD), co PiS, więc nie spodziewam się jakiegoś przełomu, jednak nie zgodzę się z twierdzeniem, że rządy PiS nie zatruły życia pewnej części obywateli - mi zatruły, a z Polski nie wyjechałem tylko dlatego, że zwyczajnie nie miałem za co kupić biletu.
Co do wzrostu cen żywności - to Tusk ma rację - tylko w ostatnich trzech miesiącach mleko podrożało o 80 groszy na litrze - to dużo, nawet bardzo dużo. Wszystkich pozostałych artykułów spożywczych wyliczał nie będę, bo lista jest długa. Nie oczekuję, że po wyborach nagle wszystko potanieje, bo to zwyczajnie niemożliwe.
Co do wstydzenia się Polski - no cóż, cywilizowany świat nie pojmuje skali nietolerancji, agresji i kołtuństwa, jaką mamy w Polsce - więc tutaj się zgodzę, że obcokrajowiec nie ma pojęcia o Polsce - zwyczajnie go nie chce mieć.
Co do służalczego zachowania - no cóż, nie bardzo wiem, na czym takie zachowanie miałoby polegać. Na pewno wolę, aby polskie władze szukały kompromisów, a nie jak Kaczyńscy walczyli ze wszystkimi o nic tak na prawdę, robiąc sobie (i nam) wrogów wokół.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
22.10.2007 17:34 nessey
A co to znaczy "normalnie"?
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
22.10.2007 13:55 K.
Podczas debaty przedwyborczej Tusk wypominał Kaczyńskiemu duży wzrost cen m.in. żywności. Oczekuję zatem od rządu PO równie imponującej OBNIŻKI cen żywności. Oczekuję w ciągu najbliższych DWÓCH lat gospodarki na takim poziomie, jak w Irlandii.
PO jednak sprytnie używa pojęcia CUD. Cud gospodarczy. Jak każdy cud, nie zależy on od działań człowieka, ale od szczęśliwego zbiegu okoliczności, inaczej przecież nie byłby cudem, lecz zaplanowanym działaniem. Tusk proponuje nam liczyć na cud. Boję się cudów - tak łatwo można się rozczarować... Ale to jeszcze nic.
Tusk najmniej mi się podobał wtedy, kiedy wykorzystał emigrantów. Bardzo cynicznie. Posłużył się nimi w walce o polityczny stolec. Obiecał im Irlandię w ich ojczyźnie, a rodakom pozostającym w kraju wmówił, że ich dzieci wybrały obczyznę z powodu rządów PiS i "wstydu za Polskę". Nieprawda.
Ja też pracuję za granicą. Pracuję za granicą dlatego, że tam zarabiam dużo więcej, niż w kraju. Wcale nie wyjechałem dlatego, że "nie mogę tu żyć, bo rządzi Kaczyński". Gdyby rządziło PO w tym samym czasie, także bym wyjechał, bo jestem emigrantem zarobkowym, a nie uchodźcą politycznym.
PiS nie zrzucił mnie ze stołka, nie straciłem intratnej posadki, nie należę do "towarzystwa", nie należę do elit. Nie współczuję elitom, nie jestem rzecznikiem ich portfeli.
Nie wstydzę się Polski. Zresztą wobec kogo? Wobec cudzoziemca, który nie ma zielonego pojęcia o mojej ojczyźnie? Liczę, że PO zachowa się wobec tego cudzoziemca godnie, a nie służalczo. Oby z upojenia władzą nikogo nie rozbolał goleń!
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
22.10.2007 13:17 PJ

Ja zagłosowałem na kandydata rekomendowanego przez Unię Lewicy na liście Polskiej Partii Pracy (mimo że budzi ona pewne moje wątpliwości)... Zagłosowałbym na Partię Kobiet, gdyby zarejestrowała swoje listy w skali całego kraju. Uzyskała ona wynik 0,26 %, na podstawie głosów z sześciu okręgów, w których się zarejestrowała, a więc - jak mi się wydaje - gdyby udało jej się zarejestrować w całym kraju, mogłaby liczyć spokojnie na 3 % albo i więcej... Niestety, ta młoda partia ma słabe struktury i brakuje jej zaplecza finansowego... Nie widziałem w terenie ani jednego jej bilboardu. A szkoda... Nie wiadomo, czy dotrwa do kolejnych wyborów.

Wygląda na to, że LiD będzie miał te 50 mandatów do zaskarżania ustaw do TK, chociaż zastanawiam się, czy posłowie z PD (ciekawe, ilu ich w ogóle będzie) - nie założą przypadkiem odrębnego koła poselskiego, popierając PO albo czy do niej po prostu nie przejdą? Nie wiem, na ile wierni są LiDowskiej koalicji, a na ile traktowali ją po prostu jako trampolinę wyborczą... Pożyjemy - zobaczymy...

Wynik PO mnie nie zachwyca, bo to partia niestety klerykalna (choć mam nadzieję, że w mniejszym stopniu, niż PiS) i liberalna... Chociaż miło jest posłuchać przemówienia przyszłego premiera, który podkreśla wartość miłości w życiu społecznym. Miejmy nadzieję, że nie gra na nutę "Miłość ci wszystko wybaczy"...
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
22.10.2007 10:24 Łukasz
Głosowałem na PO, bo popieram wolność gospodarczą, no i żeby przyczynić się do pogrążenia PiS-u. Bardzo chciałbym się nie zawieść. Bardzo.
cytuj zgłoś 0 0
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
demokracja Donald Tusk Jarosław Kaczyński kampania wyborcza Liga Polskich Rodzin Platforma Obywatelska Polityka Polska Prawo i Sprawiedliwość rząd Społeczeństwo wybory Wyniki wyborów parlamentarnych
Powiązane
Obraz Wtorek, 23.10.2007 Tusk: Tak dla Karty Praw Podstawowych Obraz Piątek, 23.05.2014 LGBT w PE Obraz Niedziela, 15.10.2023 248 mandatów dla opozycji - koniec rządów PiS jest możliwy Obraz Poniedziałek, 21.08.2023 Piekło zamarzło: Mentzen uważa, że są gorsze rzeczy "od gejów" Obraz Poniedziałek, 25.07.2022 Pan o posturze i rękach boksera wagi ciężkiej, który kiedyś był w Sejmie jest kobietą? Kaczyński obraża byłą posłankę
Inne tematy
Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska? Piątek, 15.05.2026 Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska?
Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie" Wtorek, 19.05.2026 Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie"
Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu? Sobota, 16.05.2026 Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu?
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się