Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Wtorek, 02.05.2017, Aktualizacja: Środa, 01.04.2026

Czy seks gejowski to... grzech?

Podziel się Tweetnij Skomentuj (16)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (16)

Zaskakujące pytanie w kontekście brytyjskich wyborów

Bohaterem nagłówków brytyjskiej prasy jest Tim Farron. Lider partii LibDem jest osobą wierzącą, która ma problem z określeniem... czy seks gejowski jest grzechem czy nie. Unika odpowiedzi na to pytanie jak ognia, co daje pożywkę zarówno dla mediów, jak i przeciwników politycznych. Ale teraz już wiemy, że tak nie uważa. Przyspieszone wybory się zbliżają – odbędą się już 8 czerwca.

Pytanie padło podczas wywiadu z premier Theresą May. W „The Andrew Marr Show” zadał je prowadzący liderowi partii Liberalnych Demokratów, Timowi Farronowi. Wiem, że May nie uważa seksu gejowskiego za grzech. Co z Farronem?

Farron reprezentuje ugrupowanie proeuropejskie i progresywne, stąd tak wielkie zaskoczenie prasy, że miał problem z odpowiedzią na to pytanie. Odpowiadał wymijająco – że nie będzie się wdawał w teologiczne dyskusje. To spowodowało odpowiedź środowiska LGBT i falę krytyki.

Już jednak wiemy, że nie uważa, żeby homoseksualizm czy seks osób tej płci nie jest grzechem: „Nie wydaje mi się, żeby seks gejowski był grzechem”. I dodał, że ta deklaracja jest wynikiem nagonki medialnej oraz presji jego elektoratu, bo normalnie uważa, że nie jest to temat odpowiedni do debaty politycznej.

"I don't believe gay sex is a sin" - @timfarron in BBC exclusive, answering question he'd avoided https://t.co/6pp2zEMalT #GE2017 pic.twitter.com/8H9exB4qvT

— BBC Breaking News (@BBCBreaking) 25 kwietnia 2017

Wcześniej, w wywiadzie udzielonym dla telewizji „Channel 4” unikał odpowiedzi na pytanie, które potem pojawiało się w każdym wywiadzie, a nawet podczas sesji parlamentu. Podejście Farrona do kwestii seksu gejowskiego stało się kluczowe w przedwyborczej szamotaninie. Wcześniejszy lider liberałów, Nick Clegg, miał mocne i stałe stanowisko w kwestiach LGBT i nie unikał odpowiedzi na takie pytanie.

Krytykę wyraził felietonista „Guardiana”, Owen Jones, który napisał o dezaprobacie związanej z unikaniem odpowiedzi - w mediach nazwano go „illiberal democrat”, nieliberalnym demokratą.

ZOBACZ TEŻ Tęczowy rząd Theresy May Ujawnieni politycy na ważnych stanowiskach

Do sprawy odniósł się również Jonathan Bartley, lider partii Zielonych, których deklaruje: „Jestem chrześcijaninem i uważam, że seks gejowski nie jest grzechem”.

Farron nie jest na pewno bierny w działaniach – potępił sytuację w Czeczeni. Nawoływał, by rząd Wielkiej Brytanii zrobił podobnie, jak również Unia Europejska i ONZ. Wcześniej był aktywny w kampanii na rzecz równości dla osób transpłciowych oraz krytykował prawo zakazujące mężczyznom uprawiającym seks z innymi mężczyznami oddawania krwi. Wspierał transpłciową kobietę, którą skazano na karę więzienia w ośrodku dla mężczyzn. Sam chce wystawić dwie transpłciowe kobiety na listach wyborczych.

W wywiadach dodaje: „Nie osądzam, każdy ma prawo kochać kogo chce kochać, być kim chce, brać ślub z kimkolwiek chce. O to chodzi w prawie do równości, którego jestem oddanym zwolennikiem”.

Tim Farron jest członkiem kościoła ewangelickiego. Podkreśla swoje przywiązanie do wiary i kościoła. Stara się jednak – jak sam mówi – by to nie wpływało na jego pracę jako lidera ugrupowania Liberalnych Demokratów, którego program nie zawsze jest zgodny z nauczeniem kościoła.

Jak wskazują sondaże i badania opinii publicznej, ludzi nie interesuje to, czy politycy uważają seks gejowski za grzech. 25% uważa, że polityk, który tak twierdzi nie powinien się ubiegać o stanowisko rządowe, ale aż 67% nie widzi w tym problemu. Oczywiście to badania zrealizowana na zamówienie organizacji chrześcijańskiej.

(ar)

OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (19)
andre321 deathh ala3 shikamaru lilith-merigold kierownik2 les-bi-honest maxoku mirabellla bisiek
Nie podoba mi się (0)
Komentarze (16)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
KittyTheKiller
04.05.2017 21:48 Daf"ThePig"Miscavige
Izrail:
Zgadzam się z tym Panem w zupełności. "normalnie uważa, że nie jest to temat odpowiedni do debaty politycznej." - kompletnie to nie jest sprawa polityczna.


ależ prawica uwielbia, gdy ludzie publicznie wypowiadają się na drażliwe tematy... od razu wiadomo, kogo odsunąć a kogo popierać... nagle jakaś partia centroprawicowa wygrywa wybory i forsuje radykalne przemiany.... suweren nie może się mylić... wyborcy mają to, za czym głosowali... Prawda?? ;-) or ;-( your choice
cytuj zgłoś 0 1
Ikona
04.05.2017 14:31 Izrail
Zgadzam się z tym Panem w zupełności. "normalnie uważa, że nie jest to temat odpowiedni do debaty politycznej." - kompletnie to nie jest sprawa polityczna.
cytuj zgłoś 1 0
KittyTheKiller
03.05.2017 23:30 Daf"ThePig"Miscavige
sex gejowski??a co to znaczy?? bzyknięcie kogoś w toalecie w dyskotece, urocze zakończenie randki przy świecach czy zwieńczenie układu"friends with benefits"?? no i czy gejowski sex to to samo co zabawa dwóch panów na oczach partnerki jednego z nich?? LUDZIE-BĄDŹCIE TROCHĘ BARDZIEJ PRECYZYJNI... TAK NĘKAĆ "BIEDNEGO" POLITYKA O KONSERWATYWNYCH POGLĄDACH... wstyd!!!!!!

hejters gona hate ;-)
cytuj zgłoś 0 1
Piotr
03.05.2017 2:11 Piotr dodane przez Facebooka
Rozumiem że pytają Ci najbardziej zainteresowani: aktywni seksualnie księża?
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
02.05.2017 22:37 Linbix
shingao:
Linbix:
Chyba nie mamy tu do czynienia z awanturą :)


To jakiego słowa powinienem użyć? Szamotanina może być?

" Podejście Farrona do kwestii seksu gejowskiego stało się kluczowe w przedwyborczej szamotaninie. "


Ano może faktycznie i takie określenie pasuje
cytuj zgłoś 1 0
shingao 新顔
02.05.2017 22:32 shingao (40) Szczecin
Linbix:
Chyba nie mamy tu do czynienia z awanturą :)


To jakiego słowa powinienem użyć? Szamotanina może być?

" Podejście Farrona do kwestii seksu gejowskiego stało się kluczowe w przedwyborczej szamotaninie. "
cytuj zgłoś 1 0
Ikona
02.05.2017 22:26 Linbix
brachiocephalicus:
Linbix:
Do sprawy odniósł się również Jonathan Bartley, lider partii Zielonych, których deklaruje: „Jestem chrześcijaninem i uważam, że seks gejowski nie jest grzechem”.
Gdybym ja dostał takie pytanie,to odpowiedziałbym tak samo.

Przy czym użyłbym bardziej określenia seks w związkach jednopłciowych lub homoseksualny,bo powiedzenie gejowski sugeruje że lesbijski już jest :-D A moim zdaniem nie.


Tyle, że chrześcijaństwo nie bazuje na tym, co "ja uważam" i na własnym odczuciu tylko na "Słowie Bożym".


Chrześcijaństwo to nie tylko rzymski katolicyzm. Są chrześcijańskie wyznania,które akceptują ( tak akceptują,a nie tylko tolerują ) osoby LGBT całkowicie
cytuj zgłoś 3 0
Ikona
02.05.2017 22:24 Linbix
shingao:
Dla mnie to troszkę awantura o nic. Można uważać coś za grzech, a jednocześnie tego nie zabraniać ludziom. Ludzie mają prawo uważać mnie za grzesznika, o ile nie zabraniają mi być tym grzesznikiem, i nie ograniczają moich praw.


Chyba nie mamy tu do czynienia z awanturą :)
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
02.05.2017 22:21 Naan
Pytanie o "grzeszność" seksu gejowskiego jest dla mnie dosyć absurdalne. Jeśli bóg ocenia ludzi na podstawie takich rzeczy, to co z niego za bóg tak właściwie? Ale żyjąc w naszym "katolickim" kraju odnoszę wrażenie, że według wiary seks (jakikolwiek i z kimkolwiek by nie był) niemający na celu wyłącznie prokreacji to ogólnie straszny grzech...
cytuj zgłoś 1 0
shingao 新顔
02.05.2017 21:22 shingao (40) Szczecin
brachiocephalicus:
Tyle, że chrześcijaństwo nie bazuje na tym, co "ja uważam" i na własnym odczuciu tylko na "Słowie Bożym".


Ok. Twój bóg ma prawo uważać co sobie chce pod warunkiem, że Ty mi nie nakazujesz stosować się do tych słów. Ty i Twój bóg głoście i uważajcie sobie dowolne rzeczy, ale mnie zostawcie w spokoju,
cytuj zgłoś 4 0
  • 1
  • 2
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
chrześcijaństwo Liberalni Demokraci Media ONZ Owen Jones Partia Zielonych polityk Polityka prawa LGBT równość Społeczeństwo Theresa May Tim Farron Tim Farron o seksie gejowskim Wielka Brytania wybory
Powiązane
Obraz Środa, 02.10.2019 Debata przedwyborcza w TVP. Rozenek: Lewica przewiduje adopcje dzieci przez pary jednopłciowe Obraz Piątek, 02.08.2019 Krasnodębski: nie ma w Polsce krucjaty przeciwko LGBT Obraz Piątek, 24.08.2018 Kochanowski prozą: Biedroń nadchodzi? Obraz Środa, 25.04.2018 Od oburzenia posłem P. związków nie będzie Obraz Piątek, 15.05.2015 Legierski: oddam nieważny głos albo zagłosuję na Dudę
Inne tematy
Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki? Czwartek, 28.05.2026 Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki?
Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie Wtorek, 26.05.2026 Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie
Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska? Piątek, 15.05.2026 Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska?
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się