Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Poniedziałek, 13.03.2017, Aktualizacja: Środa, 01.04.2026

Homofobiczny atak w Poznaniu

Podziel się Tweetnij Skomentuj (9)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (9)

Krzyczał "j....e pedały", był pijany

W nocy z soboty na niedzielę w Poznaniu doszło do homofobicznego ataku. Mateusz, który wraz z chłopakiem, współlokatorem i koleżanką wracał z klubu HaH, został zwyzywany i pobity przez będącego pod wpływem alkoholu mężczyznę. "Nie może być tak, że jesteśmy bici, zastraszani, że krzyczy się do nas wulgarne, bolesne hasła i jest na to społeczne i prawne przyzwolenie. Jesteśmy grupą, mniejszością BARDZO mocno dyskryminowaną" - napisał w poruszającej wiadomości do Grupy Stonewall.

O sprawie doniosła wczoraj na Facebooku Grupa Stonewall. Stowarzyszenie opublikowało poruszającą wiadomość od Mateusza, który wracając w nocy z poznańskiego klubu HaH - został zwyzywany i napadnięty. "Oczywiście napaść miała podłoże homofobiczne - tylko i wyłącznie. Typowy przypadek, “żołnierz wyklęty 2017” zobaczył nas i zaczął krzyczeć “j....e pedały!”. Niestety na krzykach się nie skończyło. Na szczęście akurat przejeżdżała tamtędy policja i udało nam się złapać sprawcę po krótkim pościgu. Spędziliśmy całą noc na komisariacie Jeżyce. Skończyliśmy składać zeznania o 9 rano" - relacjonuje. 

Wstrząśnięty chłopak podkreśla, że się boi - albowiem sprawcy mieszkają w tej samej dzielnicy, a on sam czuje, że sprawa ucichnie. "Na pewno nie za tego rządu, ale być może w przyszłości, wywalczymy sobie prawo do jakiejś ochrony, do ścigania przestępstw motywowanych homofobią. To nie istnieje w naszym prawie. Powtarzałem na policji, że chodzi o homofobię, ale nie ma na to oddzielnego paragrafu, tak jak na ksenofobię czy rasizm. Nie może być tak, że jesteśmy bici, zastraszani, że krzyczy się do nas wulgarne, bolesne hasła i jest na to społeczne i prawne przyzwolenie. Jesteśmy grupą, mniejszością BARDZO mocno dyskryminowaną" - czytamy.

Dziś sprawę opisuje lokalna "Gazeta Wyborcza". Okazuje się, że na komisariacie rodzina napastnika próbowała... przekupić ofiary. "Jeden z mężczyzn powiedział, że jak wyjdziemy z komisariatu, to dopiero zobaczymy. Stwierdził, że nas zaje..., dostaniemy wpie.... Chciałem nagrać te groźby, ale wytrącił mi z ręki telefon. Na szczęście zareagował policjant, który był w recepcji. Zatrzymał tego mężczyznę" - cytuje Mateusza Piotr Żytnicki.

Policja potwierdza, że napastnik był pijany, znaleziono też przy nim narkotyki.

Przypomnijmy, że walka o to, by w kodeksie karnym znalazła się penalizacja przestępstw motywowanych nienawiścią, w tym wobec ludzi LGBT trwa od wielu lat. W poprzedniej kadencji w Sejmie były trzy projekty, które dotyczyły nowelizacji kodeksu karnego, poszerzającego go o przestępstwa z nienawiści oraz mowę nienawiści – także w kontekście tożsamości płciowej, orientacji seksualnej, wieku, płci i niepełnosprawności.
W listopadzie Sejm odrzucił projekt złożony przez Nowoczesną.
To nie pierwszy atak na tle homofobicznym w Poznaniu. Dlatego 29 marca Grupa Stonewall zaprasza na spotkanie z prawnikiem, Pawłem Skrodzkim, w trakcie którego będzie można m.in. dowiedzieć się  jakie zdarzenia należy kwalifikować jako przestępstwa, jak złożyć zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa, co oznacza ściganie z urzędu, jak przebiega proces karny i gdzie uzyskać pomoc psychologiczną i prawną.

WYDARZENIE NA FACEBOOKU

(red)
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (5)
paulka2 wilhelmiii argi shasta victory1
Nie podoba mi się (44)
wiolka-srolka bambii97 andre321 veganbln profwilczur upstairs_at_you porwanaobledem silverr nayo-nayomi les-bi-honest
Komentarze (9)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
maxoku
15.03.2017 19:58 maxoku (39) Radom
vraios:
bartekkamil:
Nie wiem czy 100 lat wystarczy żeby nasze zaściankowe społeczeństwo się zmieniło, obym się mylił
nie rozumiem co masz na myśli mówiąc "nasze". myślisz że w innych krajach jest lepiej? nawet w UK można dostać za bycie gejem i nawet w Polsce są miejsca gdzie bez problemu można iść z partnerem za rękę. wszystko zależy od "jakości" dzielnicy. oczywiście trzeba walczyć z homofobią w każdym miejscu, ale nie lubię jak demonizuje się nasz kraj, kiedy istnieją takie państwa gdzie bycie gejem jest karane więzieniem lub śmiercią
W normalnych krajach homofobiczne ataki są potępiane i karane. U "nas" mamy poklask rządzących i zero przepisów ochronnych. Duży wpływ ma również tendencyjny kościół, bo większość społeczeństwa jest katolicka. Taka różnica. I serio stosujesz argumenty, że gdzieniegdzie mają gorzej to powinniśmy się zamknąć i nie narzekać?^^
cytuj zgłoś 0 0
KittyTheKiller
15.03.2017 3:31 Daf"ThePig"Miscavige
vraios:
bartekkamil:
Nie wiem czy 100 lat wystarczy żeby nasze zaściankowe społeczeństwo się zmieniło, obym się mylił

nie rozumiem co masz na myśli mówiąc "nasze". myślisz że w innych krajach jest lepiej? nawet w UK można dostać za bycie gejem i nawet w Polsce są miejsca gdzie bez problemu można iść z partnerem za rękę. wszystko zależy od "jakości" dzielnicy. oczywiście trzeba walczyć z homofobią w każdym miejscu, ale nie lubię jak demonizuje się nasz kraj, kiedy istnieją takie państwa gdzie bycie gejem jest karane więzieniem lub śmiercią


zgadzam się z twierdzeniem o wpływie dzielnicy na mieszkańców... szkoda, że chłopaki z Grupy Stonewallwybrali takie a nie inne miejsce na swoją siedzibę... 20lat temu strach było wychodzić po zmroku, mając nawet obstawę ochroniarzy(kumple z bramy obok mieli liczniejszą)... obecnie wystarczy, że wyglądasz po ludzku i wtapiasz się w swojską dzielnicę, by czuć się tam w miarę bezpiecznie...strach pomyśleć, ale mój brat tam się wychował od dzieciaka... nigdy go nie lubiłem, ale cóż, rodziny się nie wybiera
cytuj zgłoś 0 0
profesor wilczur
15.03.2017 2:47 vraios (33) Rzeszów
bartekkamil:
Nie wiem czy 100 lat wystarczy żeby nasze zaściankowe społeczeństwo się zmieniło, obym się mylił

nie rozumiem co masz na myśli mówiąc "nasze". myślisz że w innych krajach jest lepiej? nawet w UK można dostać za bycie gejem i nawet w Polsce są miejsca gdzie bez problemu można iść z partnerem za rękę. wszystko zależy od "jakości" dzielnicy. oczywiście trzeba walczyć z homofobią w każdym miejscu, ale nie lubię jak demonizuje się nasz kraj, kiedy istnieją takie państwa gdzie bycie gejem jest karane więzieniem lub śmiercią
cytuj zgłoś 0 1
KittyTheKiller
14.03.2017 21:57 Daf"ThePig"Miscavige
jak to wytłumaczyć chłopakom i dziewczynom z grupy Stonewall... po II Wojnie Światowej komuniści wywalili z zabytkowych kamienic każdego, kto nie hańbił się pracą w kopalni lub przy tokarce... piękne Jeżyce z ogródkami pod oknami i bramami ozdobionymi kowalstwem artystycznym zasiedlili przedstawiciele nowej elity mieszczańskiej... mieli oni mało wspólnego z poprzednimi mieszkańcami...i tak z pokolenia na pokolenie nowy lud rósł w siłę... kultywował wartości... walczył o swoje przywileje... radosne lata 90.te to schyłek popularności tej elity narodu-jako że nowi właściciele kamienic wywalili ich za niepłacenie czynszu... gerantyfikacja dała namiastkę wolności i tolerancji-ku wkurzeniu osiłków ćwiczących w budynkach danej fabryki odzieżowej, mieszczącej się przed aktualną siedzibą Grupy Stonewall...

trzeba mieć ikrę i metalową szczęką jak Kliczko, aby wracać po pijaku z HaH piechotą przez pół miasta i zahaczyć o Rynek Jeżycki prze radosnym wschodem słoneczka - w dodatku w imprezowy weekend...

męczenników nam nie potrzeba-zasady bezpieczeństwa powinny być znane-a jak ktoś myśli, że bezkonfliktowość gwarantuje komplet uzębienia na stare lata... cóż-jego sprawa...

fajnie, że Policjanci podeszli ze zrozumieniem do problemu... spotkanie z Radcą Prawnym jak najbardziej potrzebne... popieram idee spotkania pod koniec miesiąca...
cytuj zgłoś 2 1
Ikona
13.03.2017 22:37 Linbix
Wybieram się na to spotkanie do centrum stonewall.
Natomiast mam nadzieję iż będzie jak najcięższa kara dla tego idioty w patriotycznej odsłonie
cytuj zgłoś 2 0
bartek - wawa
13.03.2017 21:45 bartekkamil (35) Warszawa
Nie wiem czy 100 lat wystarczy żeby nasze zaściankowe społeczeństwo się zmieniło, obym się mylił
cytuj zgłoś 7 0
wojtek*89
13.03.2017 20:53 boy*89 (36) Polska
Wydaje mi się, że szczęśliwi ludzie żyją swoim życiem i dają cieszyć się innym :)
Napastnik może ma smutne życie, może chce pokazać jakim jest "macho", żeby dowartościować się. A może po prostu rodzice i towarzystwo nie przekazało mu właściwych wartości i sobie żyje z takim zaściankowym umysłem. Nie wiem skąd agresja może się brać. Atakujący to tylko biedny, ograniczony gostek.
Chłopakowi współczuję, bo dom zazwyczaj kojarzy się z taką oazą bezpieczeństwa, a on musi uważać jak z domu wychodzi.
cytuj zgłoś 6 0
Ikona
13.03.2017 18:42 Etao
Uważam, że nawet za sam fakt ataku na osobę go do tego nie prowokującą powinna go czekac surowa kara.
Swoją drogą... Kolejny powód do wyprowadzki z kraju?
cytuj zgłoś 0 0
Moonsugarine
13.03.2017 16:58 Moonsugarine (32) Rzeszów
Wkurwiaja mnie tego typu sytuacje, w ktorych jakas miernota umyslowa postanawia zaatakowac kogos tylko i wylacznie ze wzgledu na orientacje seksualna czy inny kolor skory/religie, whatever...zas to, co wkurwia mnie jeszcze bardziej to to chore przyzwolenie obecnej wladzy na takie wybryki - nie ma to jak glaskac te sfiksowane z nienawisci odpady po pustych lbach i mowic, ze sa "prawdziwymi patriotami" i "obroncami polskosci". Sorry za ten mocny ton mojej wypowiedzi, ale mam dosc czytania, ze jakis kolejny nacjokundel znowu pobil kogos z mniejszosci.
cytuj zgłoś 13 0
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
bezpieczeństwo dyskryminacja Gazeta Wyborcza Grupa Stonewall Homofobiczny atak w Poznaniu kodeks karny Mateusz Paweł Skrodzki Piotr Żytnicki Policja Polityka Polska Poznań Prawo przestępstwa z nienawiści Społeczeństwo
Powiązane
Obraz Czwartek, 13.01.2011 SPR będzie walczyć z homofobią na ulicach Obraz Piątek, 12.03.2021 Ujawniono wizerunek nożownika z Warszawy. Czy policja ukrywa, że atak był na tle homofobicznym? Obraz Piątek, 29.04.2016 Nie bójcie się zgłaszać przestępstw z nienawiści! Obraz Środa, 27.04.2016 Trzeci atak na siedzibę KPH Obraz Piątek, 15.04.2016 Wybita szyba w biurze KPH
Inne tematy
Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki? Czwartek, 28.05.2026 Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki?
Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska? Piątek, 15.05.2026 Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska?
Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie Wtorek, 26.05.2026 Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się