Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Środa, 06.04.2016, Aktualizacja: Środa, 01.04.2026

Cristiano Ronaldo obiektem homofobicznych wyzwisk

Podziel się Tweetnij Skomentuj (23)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (23)

Organizacja LGBT apeluje do rządu o reakcje

Coraz głośniej w mediach po weekendowym El Clasico w lidze hiszpańskiej, czyli meczu Realu Madryt z Barceloną. I tym razem nie chodzi o emocje sportowe: podczas meczu kibice Barcelony skandowali w stronę Cristiano Ronaldo homofobiczne wyzwiska. Zdecydowanej reakcji wobec kibiców domaga się jedna z hiszpańskich organizacji LGBT.

Kibice skandowali w stronę piłkarza obraźliwe "maricón", ale też krzyczeli "wracaj do Maroka", nawiązując do plotek, sugerujących, że Cristiano Ronaldo ma romans z marokańsko-holenderskim kick-boxerem, Badrem Hari, do którego piłkarz ostatnio często latał. Do okrzyków doszło także przed meczem - w trakcie minuty ciszy na rzecz zmarłej ostatnio legendy Barcelony, Johana Cruyff'a.

Scena ta widoczna jest m.in. na tym nagraniu:



Informacje o tych zdarzeniach nie znalazły się jednak w oficjalnym podsumowaniu meczu na stronie La Liga, na co uwagę zwróciła jedna z hiszpańskich organizacji LGBT, StopLGBTfobia. Działacze wystosowali apel do rządu o zdecydowane reakcje w przypadku dyskryminacyjnych zachowań na boiskach i ukaranie kibiców, złożono też skargę. Hiszpańska liga zareagowała i w oświadczeniu potępiła homofobiczne zachowanie fanów Barcelony, dodając, że do rządowej komisji zbierającej przypadki przemocy, nietolerancji i ksenofobii zostanie wysłany raport dotyczący sobotnich wydarzeń.
ZOBACZ TEŻ Dlaczego Cristiano tak bardzo wkurza heteryków? Urodziny słynnego piłkarza

"Tego typu żenujące i godne potępienia sytuacje powinny być karane zgodnie z prawem sportowym z 2007 roku. Nie są na hiszpańskich stadionach czymś nowym, gdzie piłkarze i sędziowie od lat są homofobicznie obrażani, a opinia publiczna nie reaguje. W ten oto sposób homofobia w hiszpańskim futbolu ma się dobrze" - czytamy w oświadczeniu Francisco Ramireza, prezesa StopLGBTfobia. Działacz dodał, że Cristiano Ronaldo od dawna jest obiektem homofobicznych plotek i insynuacji, także ze strony dziennikarzy, którzy w ten sposób próbują obrazić sportowca i umniejszyć jego umiejętności. "To dowód na to, że orientacja seksualna może być używana jako broń w obrażaniu i poniżaniu ludzi. W przeszłości podobnie było z innymi piłkarzami. Teraz jest najlepszy moment, by to zakończyć i wyraźnie powiedzieć, że z powodu homofobii cierpią nie tylko homoseksualiści".

Ramirez zwrócił też uwagę na "podwójne standardy" w hiszpańskiej piłce nożnej, która chce walczyć z rasizmem i nietolerancją, ale nie zauważa problemu homofobii.

Mecz zakończył się wygraną Realu Madryt 2:1, jedną bramkę strzelił Cristiano Ronaldo.

(red)
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (67)
demeni owieczka00 seke annaes gordonnn boerst dolcefarniente karazorel artemida666 piotrel
Nie podoba mi się (22)
jarekc3 looking4love90 superolka song1 tachykardia ilovesernik olafasola audiopilot ryryreuetdghd volglaster
Komentarze (23)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
przyprawa do herbaty
Wyróżniony 07.04.2016 0:45 przyprawa do herbaty (48) Wrocław
"Do okrzyków doszło także przed meczem - w trakcie minuty ciszy na rzecz zmarłej ostatnio legendy Barcelony, Johana Cruyff'a."

Wiele osób nie ma już żadnych oporów.
Żadnych.

I do tego dziennikarze, którzy... w głowie się nie mieści.

Straszne.
cytuj zgłoś 1 0
czarna_wdowa
Wyróżniony 06.04.2016 15:57 czarna_wdowa (37) Weston Super Mare
Kibice powinni zostać jak najbardziej ukarani. Moja ukochana drużyna ma takich zwolenników... Wstyd...
cytuj zgłoś 8 0
andre_2000
13.04.2016 21:22 andre_2000 (46) Wrocław
shingao:
Może być to obraźliwe, ponieważ stereotypowo mężczyzna o orientacji homoseksualnej jest słaby, zarówno fizycznie jak i psychicznie


a taki nie jest, więc trzeba walczyć ze stereotypami, a nie je popierać!

osoba niehetero jest taka sama, jak hetero - czasem bardziej stereotypowa wobec własnej płci, czasem mniej, orientacja i uprzedzenia nic mają tu do siebie.

AM



AM
cytuj zgłoś 0 0
shingao 新顔
11.04.2016 21:32 shingao (40) Szczecin
andre_2000:
(...) Rozumiem i zgadzam się, że słowo "pedał" jest obraźliwe, ale nie rozumiem,
jak stwierdzenie, że ktoś jest gejem ma być obraźliwe? Bo co, chciwy itd? Nie kumam.

AM


Może być to obraźliwe, ponieważ stereotypowo mężczyzna o orientacji homoseksualnej jest słaby, zarówno fizycznie jak i psychicznie (więc nie nadaje się do sportu i wojska). Zarówno piłka nożna jak i wojsko, to gra zespołowa. Aby drużyna lub armia wygrała zawodnicy/żołnierze muszą sobie ufać. A jak tu ufać, jak istnieje ryzyko, że gej złapie biednego heteryka za tyłek, albo co gorsza będzie na niego patrzył pożądliwie? Jak tu skupić się na kopaniu piłki, w takich stresujących warunkach?! ;)
cytuj zgłoś 0 0
andre_2000
09.04.2016 22:58 andre_2000 (46) Wrocław
shingao:
Ważne są intencje. Używanie słowa "Żyd" jako obelgi jest antysemityzmem. Wyobraź sobie dwie sytuacje:
1. Mówię do Ciebie: "Jesteś Żydem" (z kontekstu można wywnioskować, że mam na myśli osobę wyznającą judaizm lub członka narodu semickiego, czyli jest to neutralne określenie)
2. Mówię do Ciebie: "Jesteś Żydem" (z kontekstu można wywnioskować, że mam na myśli osobę chciwą, sknerę, antypolaka, walczącego z chrześcijaństwem, plugastwo, które powinno być zagazowane)

Niewłaściwe jest przypisywanie komuś orientacji homoseksualnej jeśli celem jest dyskretyzacja kogoś.


Dobra, wytłumaczyłeś mi, coś, co wiedziałem, że rzucenie słowem "żyd" nie oznacza "podejrzenia" o judaizm, tylko w/w stereotypy, rozumiem to doskonale, tak jak rozumiem, że w korku kierowca rzucający słowo "pedał" na źle jeżdzącego kierowce przed nim nie mówi o jego orientacji.

Nadal jednak nie rozumiem, dlaczego "podejrzenie o inną orientację" ma być powodem do tłumaczenia, a nie wyjaśnienia? Szczególnie dla organizacji broniących praw osób LGBT.

Rozumiem i zgadzam się, że słowo "pedał" jest obraźliwe, ale nie rozumiem,
jak stwierdzenie, że ktoś jest gejem ma być obraźliwe? Bo co, chciwy itd? Nie kumam.

AM
cytuj zgłoś 0 0
shingao 新顔
09.04.2016 21:30 shingao (40) Szczecin
andre_2000:
Nie uważasz, że jeśli działacze LGBTQIA mówią, że nazwanie kogoś gejem jest obraźliwe, to coś nie tak? I pytam a'propos działaczy, nie Twojego wpisu.

AM


Już to wyjaśniałem. Nazwanie kogoś lekarzem może być obraźliwe, jeśli w danej społeczności stereotypowo przypisuje się lekarzom najgorsze cechy.
Ważne są intencje. Używanie słowa "Żyd" jako obelgi jest antysemityzmem. Wyobraź sobie dwie sytuacje:
1. Mówię do Ciebie: "Jesteś Żydem" (z kontekstu można wywnioskować, że mam na myśli osobę wyznającą judaizm lub członka narodu semickiego, czyli jest to neutralne określenie)
2. Mówię do Ciebie: "Jesteś Żydem" (z kontekstu można wywnioskować, że mam na myśli osobę chciwą, sknerę, antypolaka, walczącego z chrześcijaństwem, plugastwo, które powinno być zagazowane)

Choć i w jednej i w drugiej sytuacji wypowiadam te same słowa, to kontekst nadaje tym słowo różne znaczenia. Raz jest to obelga a innym razem neutralne określenie.

Niewłaściwe jest przypisywanie komuś orientacji homoseksualnej jeśli celem jest dyskretyzacja kogoś.
cytuj zgłoś 0 0
andre_2000
09.04.2016 0:05 andre_2000 (46) Wrocław
shingao:
andre_2000:
mowa o dzialaczach LGBTQIA


Co sknocili?


Nie uważasz, że jeśli działacze LGBTQIA mówią, że nazwanie kogoś gejem jest obraźliwe, to coś nie tak? I pytam a'propos działaczy, nie Twojego wpisu.

AM
cytuj zgłoś 0 0
lucyferowa
08.04.2016 8:55 lucyferowa (30) Warszawa
Co to się dzieje na tym świecie... Można nie lubić piłkarza, oczywiście, ja za Ronaldo też jakoś nigdy nie przepadałam... Ale każdy chciałby być szanowany i każdemu szacunek się należy. Chociaż takich homofobicznych kiboli ciężko szanować...
cytuj zgłoś 2 0
shingao 新顔
07.04.2016 21:16 shingao (40) Szczecin
andre_2000:
Ale mowa o dzialaczach LGBTQIA, co takie coś sknocili, a nie politykach!


W ogóle nie rozumiem tego zdania. Co sknocili? I gdzie ja coś pisałem o politykach?
cytuj zgłoś 0 0
andre_2000
07.04.2016 21:11 andre_2000 (46) Wrocław
shingao:
andre_2000:
"Działacz StopLGBTfobia. dodał, że Cristiano Ronaldo od dawna jest obiektem homofobicznych plotek i insynuacji, także ze strony dziennikarzy, którzy w ten sposób próbują *obrazić* sportowca i umniejszyć jego umiejętności. "

psia jucha, czy ja jestem dziwny, czy ten działacz - obraza, że jest się gejem? o umniejszaniu umiejętności nawet nie chce mi się pisać...

AM


Jeśli wyrastasz w społeczności, w której pogardza się np... lekarzami, to wielką obrazą będzie nazwanie kogoś lekarzem, pomimo, że cała reszta społeczeństwa lekarzy będzie szanować.

Ale mowa o dzialaczach LGBTQIA, co takie coś sknocili, a nie politykach!


AM
cytuj zgłoś 0 0
  • 1
  • 2
  • 3
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
Cristiano Ronaldo dyskryminacja Francisco Ramirez Hiszpania Homofobiczne wyzwiska wobec Cristiano Ronaldo Johan Cruyff kibice La Liga piłka nożna Prawo Real Madryt Sport sportowcy Społeczeństwo StopLGBTfobia
Powiązane
Obraz Poniedziałek, 17.10.2016 Hiszpanie o polskich kibicach: rasizm i homofobia Obraz Czwartek, 21.03.2019 Ekstraklasa: trzy kluby ukarane za homofobiczne transparenty Obraz Czwartek, 12.05.2016 Hiszpania: pierwszy ujawniony sędzia rzuca piłkę nożną Obraz Środa, 09.08.2006 Wielka Brytania: homofobia na stadionach zakazana Obraz Wtorek, 28.09.2021 Trener kobiecej drużyny piłkarskiej chciał sprawdzić, czy zawodniczka jest kobietą - powodem miały być krótkie włosy
Inne tematy
Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie Wtorek, 26.05.2026 Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie
Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska? Piątek, 15.05.2026 Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska?
Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu? Sobota, 16.05.2026 Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu?
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się