Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Piątek, 28.10.2011, Aktualizacja: Czwartek, 02.04.2026

Brazylia: kolejny krok w stronę małżeńskiej równości

Podziel się Tweetnij Skomentuj (10)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (10)

Kolejna przełomowa decyzja Sądu Najwyższego

Brazylijski Sąd Najwyższy orzekł, że pary jednopłciowe mogą legalnie wstępować w związki małżeńskie.

Wyrok zapadł w sprawie dwóch, będących od 5 lat w związku, kobiet. Urząd stanu cywilnego odmówił im możliwości wstąpienia w związek małżeński, podobnie sąd stanowy. Sędziowie Sądu Najwyższego, głosami 4 do 1, zdecydowali, że "orientacja seksualna nie może być pretekstem do pozbawiania rodziny legalnej ochrony należnej małżeństwom".

W maju sędziowie jednogłośnie zdecydowali, że osobom tej samej płci żyjącym w "stabilnym" związku, przysługują te same prawa cywilne jak osobom w małżeństwie. Chociaż brazylijski system prawny nie jest oparty na precedensach - wyrok SN będzie zapewne wskazówką dla sądów niższej instancji w podobnych sprawach.

Od maja kilku parom jednopłciowym udało się w sądach stanowych przekształcić cywilne związki w małżeństwa. Działacze LGBT mają nadzieję, że z czasem Brazylia dołączy do Argentyny i zalegalizuje małżeństwa jednopłciowe.

(md)
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (64)
agaba111 zinixo befreeamazing biskupa_dupa jackbucker szczesliwa hennessy dirtyminds krakuska48 surprisemotherfucker
Nie podoba mi się (2)
Komentarze (10)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
Ikona
30.10.2011 10:51 ghadi
laissemoi:
ghadi:
laissemoi:
Pozwolę sobie zacytować mądrą lesbijkę, którą, ku mojej radości, soptkałem na tym portalu:
"Nazywanie tego rodziną?! Sorry, to tak jakbym pomalowała sobie twarz nutellą i oczekiwała od wszystkich, że będą mnie uważali za murzyna".
Nic dodać, nic ująć. ^^


nie zbyt udane porównanie.


Udane. A jeżeli już, to "niezbyt".


wiesz , że osoby bardzo zakompleksione mają tendencję do wytykania innym drobnych błędów interpunkcyjnych , ortograficznych itd ? Podejrzewam , że taki właśnie jesteś.
cytuj zgłoś 3 0
labryska89
30.10.2011 2:49 labryska89 (37) Poznań
laissemoi:
ghadi:
laissemoi:
Pozwolę sobie zacytować mądrą lesbijkę, którą, ku mojej radości, soptkałem na tym portalu:
"Nazywanie tego rodziną?! Sorry, to tak jakbym pomalowała sobie twarz nutellą i oczekiwała od wszystkich, że będą mnie uważali za murzyna".
Nic dodać, nic ująć. ^^


nie zbyt udane porównanie.


Udane. A jeżeli już, to "niezbyt".


niezbyt, bo o rodzinie świadczy miłość i więzi emocjonalne, a nie pokrewieństwo. dlatego jak najbardziej parę homoseksualną z dziećmi też można (i powinno się) nazywać rodziną - bo idąc Twoim tropem nie można by też określić rodziną parę heteroseksualną, która nie może lub nie chce mieć biologicznych dzieci i decyduje się na adopcję. teraz są różne modele rodziny, nie zamykajmy się na różnorodność. najważniejsze, aby dziecko czuło miłość i troskę - ono kocha właśnie za to, a nie za to kto je spłodził. w wielu krajach takie rodziny istnieją (w Polsce zresztą też, chociaż nieformalnie, sama znam jedną osobiście) i nie został stwierdzony żaden negatywny wpływ na rozwój dziecka. o wiele bardziej pokocha ludzi, którzy przygarną je z bidula, niż tych, którzy je kiedyś porzucili.
cytuj zgłoś 3 0
Ikona
29.10.2011 23:33 laissemoi
ghadi:
laissemoi:
Pozwolę sobie zacytować mądrą lesbijkę, którą, ku mojej radości, soptkałem na tym portalu:
"Nazywanie tego rodziną?! Sorry, to tak jakbym pomalowała sobie twarz nutellą i oczekiwała od wszystkich, że będą mnie uważali za murzyna".
Nic dodać, nic ująć. ^^


nie zbyt udane porównanie.


Udane. A jeżeli już, to "niezbyt".
cytuj zgłoś 1 4
Ikona
29.10.2011 19:42 ghadi
laissemoi:
Pozwolę sobie zacytować mądrą lesbijkę, którą, ku mojej radości, soptkałem na tym portalu:
"Nazywanie tego rodziną?! Sorry, to tak jakbym pomalowała sobie twarz nutellą i oczekiwała od wszystkich, że będą mnie uważali za murzyna".
Nic dodać, nic ująć. ^^


nie zbyt udane porównanie.
cytuj zgłoś 4 0
Ikona
29.10.2011 17:07 marcelq
Rodzina więzi łączące ludzi - niektórzy jednak o tym nie wiedzą i dla nich to kobieta, mężczyzna plus dzieci (a w wersji light dziecko). Nie czuję się niczym wysmarowany na myśl o legalizacji swojego związku, ale jeśli ktoś tak się czuje, to tylko można współczuć.
cytuj zgłoś 3 0
anł
28.10.2011 20:23 anl (39) Łódź
Jedna mysl jaka nasuwa mi sie po przeczytaniu tego artykulu to "hahaha" dlaczego taka? Bo glupia mam nadzieje, ze kiedys w Polsce tez tak bedzie :)
cytuj zgłoś 3 0
Ikona
28.10.2011 17:19 vito212121
Jakie są atrybuty rodziny? Dwie osoby w formalnym związku plus dzieci plus otaczająca ich rodzina sankcjonująca przez swoją obecność i świadomość tego związku tę relację. Ślub stanowi swoiste potwierdzenie ze strony rodziny tego, że dane dwie osoby od tej pory należą do siebie i jest to niejako ogłoszenie wszem i wobec tego faktuTo potoczne rozumienie rodziny. Wobec tego nam, homo, brakuje wszystkich trzech czynników statuujących rodzinę.
Brakuje nam jednak tej opray bo prawo nam tego zakazuje i bo ludzie wciąż uważają homo za wstydliwą odmienność, coś gorszego od hetero.
Jednak czy na skutek dyskryminacji ze strony prawa i dyskryminacji ze strony ludzi para homo nie stanowi rodziny?
Czy rodzina oparta jest na tym jak inni postrzegają dane osoby czy co te osoby czują do siebie i co wytworzyły między sobą?
cytuj zgłoś 1 1
kafor
28.10.2011 15:40 kafor (60) polskie
Gdy osoby tej samej płci postanawiają wspólnie stać się rodziną niczego nie muszą sobie .pomalować' :) - stają się nią!, z mozołem budując swoją rodzinę razem każdego dnia.

Takie 'porównanie' miałoby cokolwiek w sobie sensownego, gdyby pary różnopłciowe postanawiając zbudować razem rodzinę coś sobie 'malowały' i gdyby o tej - 'oczywistej oczywistości' - zapomniały, możnaby im 'wytknąć', że w sposób 'nieuprawniony' chcą by ich 'nazywać rodziną'.

Proszę nie dawać się zwieść nieumiejętnym 'porównaniom', 'oczywistym oczywistościom'.

Wystarczy wnikliwe wejrzenie w istotę 'rzeczy, by odkryć, iż wiele można dodać i wiele ująć. :)
cytuj zgłoś 6 1
Ikona
28.10.2011 15:30 ja od
A mnie się spodobał komentarz pod "Schyłek lata" Kasi Stankiewicz: "Miłość nie ma płci"
cytuj zgłoś 2 0
Ikona
28.10.2011 13:47 laissemoi
Pozwolę sobie zacytować mądrą lesbijkę, którą, ku mojej radości, soptkałem na tym portalu:
"Nazywanie tego rodziną?! Sorry, to tak jakbym pomalowała sobie twarz nutellą i oczekiwała od wszystkich, że będą mnie uważali za murzyna".
Nic dodać, nic ująć. ^^
cytuj zgłoś 3 13
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
Brazylia Małżeństwa jednopłciowe w Brazylii Polityka prawa cywilne Prawo równość małżeńska Sąd Najwyższy Społeczeństwo wyrok sądu związki partnerskie
Powiązane
Obraz Wtorek, 02.10.2018 Ludwik Dorn o... związkach partnerskich Obraz Poniedziałek, 25.03.2013 Łętowska: dyskusja wokół Konstytucji jest zakłamana Obraz Piątek, 06.05.2011 Brazylia na drodze do homomałżeństw? Obraz Czwartek, 04.03.2010 "Homomałżeństwa" w Waszyngtonie Obraz Środa, 11.06.2025 Czy Karol Nawrocki poparłby ustawę o związkach partnerskich? Jest deklaracja
Inne tematy
Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie" Wtorek, 19.05.2026 Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie"
Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki? Czwartek, 28.05.2026 Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki?
Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu? Sobota, 16.05.2026 Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu?
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się