Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Poniedziałek, 14.09.2009, Aktualizacja: Czwartek, 02.04.2026

Arnold Schwarzenegger zdecyduje o gejowskim święcie

Podziel się Tweetnij Skomentuj (11)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (11)

"Dzień Milka" czeka na podpis gubernatora

Stan Kalifornia przegłosował projekt ustawy, wyznaczającej na 22 maja oficjalne stanowe święto - Dzień Harveya Milka.

Milk, który był pierwszym otwarcie homoseksualnym politykiem w Kalifornii, został zamordowany w 1978 roku. Zgodnie z przygotowaną ustawą, w dzień pokrywający się z rocznicą urodzin polityka szkoły i placówki edukacyjne, podobnie jak w przypadku innych świąt stanowych, mogłyby przeprowadzać akcje edukacyjne związane z homofobią i dyskryminacją osób LGBT.

-Ustawa niczego nie nakazuje - tłumaczy senator Mark Leno, autor ustawy. -Choć oczywiście niesie za sobą pewną "szansę edukacyjną".

Projekt przyjęło już Zgromadzenie Generalne Kalifornii. Propozycja czeka teraz na podpis gubernatora stanu Arnolda Schwarzeneggera. W internecie rozpoczęła się burzliwa kampania w sprawie gejowskiego święta. Biuro gubernatora poinformowało, że odebrało ponad 10 tysięcy telefonów od wyborców w sprawie ustawy. Schwarzenegger postanowił zebrać też opinie internautów za pomocą popularnego Twittera. "Napiszcie, jakie jest wasze zdanie na ten temat" - zachęca w krótkiej notce gubernator.

Historia z "Dniem Milka" zatacza koło. W ubiegłym roku na biurko Schwarzeneggera trafił niemal identyczny projekt. Gubernator zawetował wtedy ustawę, argumentując, że według niego Harvey Milk nie jest wystarczająco znaną postacią wśród Kalifornijczyków. Przyszłe wydarzenia wytrąciły jednak argumenty gubernatorowi - niedługo później do kin trafił oskarowy "Obywatel Milk" z Seanem Penn'em w roli głównej, a działalność gejowskiego polityka uhonorował nawet prezydent Barack Obama, nadając mu pośmiertnie Medal Wolności - najwyższe cywilne odznaczenie w Stanach.

-Milk był unikatową postacią historyczną. Stał na czele ruchu praw obywatelskich i został zamordowany na stanowisku publicznym, za to, kim był - powiedział Leno. - W świecie "idealnym" mielibyśmy ogólnopaństwowe, a nie tylko stanowe święto na jego cześć, podobnie jak stało się to w przypadku Martina Luthera Kinga, czy Cesara Chaveza - powiedział Leno podczas wywiadu telefonicznego.

Przedstawiciele biura gubernatora zapowiadają, że Arnold Schwarzenegger nie podjął jeszcze ostatecznej decyzji o losach ustawy.

(mk)
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (38)
roman71 kierownik2 lathander loco85 barteek saturnus skosna panna_nikt anyway kurczak_z_rozna
Nie podoba mi się (0)
Komentarze (11)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
kurczak_z_rozna
15.09.2009 20:12 kurczak_z_rozna (36) Kraków
święto będzie, jestem przekonany. Arnold nie jest homofobem, a Milk dzięki Hollywood stał się na tyle rozpoznawalną jednostką, by można było uczynic z niego jedną z wizytówek stanu Kalifornia. Byc może fakt ów przyczyni się do uregulowania związków homoseksualnych w tym zakątku Ameryki jednogłośnie i na stałe.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
15.09.2009 15:06 xsajmon
Jak dla Mnie święto powinno być...=]A równy miesiąc po moje urodziny:)
Oglądałem film na prawde bardzo interesujący.Milk wniósł dużo i to nie podlega żadnej dyskusji....Był posatcią na prawde wolną,mądrą i odważną...Umarł za każdego homosexualiste
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
15.09.2009 8:51 charlesss
kler:
mała dygresja.
"mohery"? nie znoszę tego określenia. przynajmniej część z nas, gdyby urodziła się czterdzieści lat wcześniej, byłaby dzisiaj "moherami". śmiejemy się z ludzi starszych, wyrosłych w totalnie innym świecie i przy innym stanie wiedzy, tymczasem wśród nas, nawet członków tej społeczności, jest masa uprzedzeń - a to wobec transów, a to biseksualistów, gejów takich, lesbijek owakich... znam ludzi z pokolenia moich rodziców albo prawie dziadków nawet (!!), którzy całe życie spędzili na wsi zabitej dechami, a są wobec nas życzliwsi niż często my wobec nas nawzajem. mnie przeraża, że można mieć 20 lat, kolekcję almodovara na półce, sieć i cały czas pleść bzdury o tym, że "pedały się obnoszą", "lesbijki po prostu trafiły kiedyś na faceta ciamajdę". przepraszam, może mnie ponosi:), ale wzdygam się, jak słyszę "mohery" - jakoś jadem to ocieka, złością wobec ludzi, którzy często nie są tacy "straszni", jak nam się wydaje. no i oczywiście, zgadzam się, że najważniejsza jest EDUKACJA. zawsze.


wiesz co, myślę, że określenie "mohery" nie tyczy się całego starszego pokolenia a jedynie wybranej grupy. zaściankowej grupy wyznawców Radia Maryja, ojca Rydzyka i całego Kościoła Katolickiego.
tutaj masz przykłady taki ludzi:
http://www.youtube.com/watch?v=sEPoqsJTy0E
http://www.youtube.com/watch?v=bHP0pA6dDro
sama posłuchaj co Ci ludzie mówią. to ich słowa ociekają jadem i nienawiścią i uważam, że takie zachowania trzeba stanowczo krytykować.
słysząc i mówiąc "mohery" mamy na myśli właśnie takich ludzi. i oni faktycznie są "straszni", bynajmniej mnie to lekko przeraża, bo jest ich całkiem spora grupa.
możesz usprawiedliwiać starszych ludzi, że żyli w innych czasach, byli trochę inaczej uczeni i wychowywani. ale to słaby argument. bo na przykład moja babcia, która ma już ponad 80 lat jest całkowicie antymaryjna, dosyć liberalna (choć też nie do końca). nosi moherowy beret mimo, iż nie ma nic wspólnego z ludźmi z tych filmików. jej nie nazwałbym "moherem". i jedynie zastanawia mnie jej stosunek do osób nieheteroseksualnych, którego dotąd jeszcze nie miałem jak poznać ;)
cytuj zgłoś 0 0
labryska89
14.09.2009 23:49 labryska89 (37) Poznań
wspaniały człowiek... zasługuje na to, aby mieć swoje święto.
cytuj zgłoś 0 0
radek
14.09.2009 23:37 radek (51) Kraków
s24:
lucas10:
panna-bajroniczna:
my możemy pomarzyć o samej edukacji seksualnej i dyskusji na temat homoseksualizmu, a co dopiero o jakichkolwiek świętach.


Mysle ze za jakies 25-30 lat bedziemy mieli jakas szanse, jak pokolenie mocherowych wyginie :)


Z całym szacunkiem, ale to nie homofobia moherów mnie martwi, lecz raczej homofobia znacznej części moich rówieśników.


oj tak. coś nawet dorzucę. mnie martwi obojętność samych zainteresowanych.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
14.09.2009 22:54 s24
@kler

Punkt dla ciebie - za zwrócenie uwagi na uleganie stereotypowym, deprecjonującym bogu ducha winnych ludzi wyobrażeniom.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
14.09.2009 22:45 kler
mała dygresja.
"mohery"? nie znoszę tego określenia. przynajmniej część z nas, gdyby urodziła się czterdzieści lat wcześniej, byłaby dzisiaj "moherami". śmiejemy się z ludzi starszych, wyrosłych w totalnie innym świecie i przy innym stanie wiedzy, tymczasem wśród nas, nawet członków tej społeczności, jest masa uprzedzeń - a to wobec transów, a to biseksualistów, gejów takich, lesbijek owakich... znam ludzi z pokolenia moich rodziców albo prawie dziadków nawet (!!), którzy całe życie spędzili na wsi zabitej dechami, a są wobec nas życzliwsi niż często my wobec nas nawzajem. mnie przeraża, że można mieć 20 lat, kolekcję almodovara na półce, sieć i cały czas pleść bzdury o tym, że "pedały się obnoszą", "lesbijki po prostu trafiły kiedyś na faceta ciamajdę". przepraszam, może mnie ponosi:), ale wzdygam się, jak słyszę "mohery" - jakoś jadem to ocieka, złością wobec ludzi, którzy często nie są tacy "straszni", jak nam się wydaje. no i oczywiście, zgadzam się, że najważniejsza jest EDUKACJA. zawsze.
cytuj zgłoś 0 0
panna-bajroniczna
14.09.2009 22:02 panna-bajroniczna (36) Poznań
s24:
lucas10:
panna-bajroniczna:
my możemy pomarzyć o samej edukacji seksualnej i dyskusji na temat homoseksualizmu, a co dopiero o jakichkolwiek świętach.


Mysle ze za jakies 25-30 lat bedziemy mieli jakas szanse, jak pokolenie mocherowych wyginie :)


Z całym szacunkiem, ale to nie homofobia moherów mnie martwi, lecz raczej homofobia znacznej części moich rówieśników.


dokładnie, ich należałoby już dziś edukować bo jeśli tak nie będzie to wyginie jedno pokolenie mocherów, ale za nimi przyjdzie kolejne.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
14.09.2009 21:55 s24
lucas10:
panna-bajroniczna:
my możemy pomarzyć o samej edukacji seksualnej i dyskusji na temat homoseksualizmu, a co dopiero o jakichkolwiek świętach.


Mysle ze za jakies 25-30 lat bedziemy mieli jakas szanse, jak pokolenie mocherowych wyginie :)


Z całym szacunkiem, ale to nie homofobia moherów mnie martwi, lecz raczej homofobia znacznej części moich rówieśników.
cytuj zgłoś 0 0
lucas10
14.09.2009 21:19 lucas10 (39) Aberdeen
panna-bajroniczna:
my możemy pomarzyć o samej edukacji seksualnej i dyskusji na temat homoseksualizmu, a co dopiero o jakichkolwiek świętach.


Mysle ze za jakies 25-30 lat bedziemy mieli jakas szanse, jak pokolenie mocherowych wyginie :)
cytuj zgłoś 0 0
  • 1
  • 2
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
Arnold Schwarzenegger dyskryminacja edukacja Harvey Milk Historia Mark Leno Polityka prawa obywatelskie Społeczeństwo święto stanowe USA Ustanowienie Dnia Harveya Milka Zgromadzenie Generalne Kalifornii
Powiązane
Obraz Poniedziałek, 18.07.2011 Historia na "tęczowo" w kalifornijskich szkołach Obraz Czwartek, 15.10.2009 Harvey Milk ma swój dzień Obraz Piątek, 29.07.2016 Marynarka wojenna USA nazwie statek po Milku Obraz Środa, 24.06.2009 40 lat po "Stonewall" Obraz Środa, 10.03.2021 Joe Biden wydał rozporządzenie przeciwko dyskryminacji ze względu na płeć w edukacji, w tym osób LGBTQ
Inne tematy
Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska? Piątek, 15.05.2026 Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska?
Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie Wtorek, 26.05.2026 Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie
Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki? Czwartek, 28.05.2026 Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki?
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się