Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Czwartek, 02.06.2005, Aktualizacja: Czwartek, 02.04.2026

Urząd Miasta wyda negatywną decyzję w sprawie "Parady Równości"

Podziel się Tweetnij Skomentuj (16)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (16)

Organizatorzy: parada odbędzie się i będzie legalna!

Polska Agencja Prasowa doniosła dziś wieczorem, że zapadła decyzja w sprawie "Parady Równości":

>>Negatywną decyzję w sprawie organizacji Parady Równości wydadzą w piątek władze Warszawy - poinformował w czwartek PAP dyrektor Biura Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego w Urzędzie Miasta Lucjan Bełza. Jak powiedział, głównym powodem niezarejestrowania parady jest brak wymaganych dokumentów.

"Organizatorzy nie dostarczyli nam kilku istotnych dokumentów, wśród nich najważniejszego - planu zmiany organizacji ruchu" - tłumaczył PAP Bełza. Dodał, że do władz miasta dotarły też informacje o planowanej kontrmanifestacji, a to również jest powód do niezarejestrowania parady

Prezydent Warszawy Lech Kaczyński w poniedziałek po raz kolejny potwierdził PAP, że nie zamierza zgodzić się na przemarsz ulicami stolicy.

Jak powiedział PAP Bełza, informacja o planowanej na 11 czerwca w Warszawie Paradzie Równości znalazła się w internecie, na stronach zagranicznych. "Znaleźliśmy tam zdjęcia obnażonych mężczyzn. Jest domniemanie, że podobna sytuacja będzie w Warszawie. To również przesłanka do niezarejestrowania parady" - tłumaczył. Jak dodał, "nie jest to również godne zarejestrowania z punktu widzenia obyczajowości i moralności"<<

Organizatorzy nadal zapewniają, że "Parada Równości" mimo negatywnej decyzji dojdzie do skutku. "Parada się odbędzie, będzie legalna i zapewniona będzie ochrona policji" - mówi Tomasz Bączkowski (prezes Fundacji Równości).

Tak jak w zeszłym roku organizatorzy będą odwoływać się do Wojewody Mazowieckiego, który decyzję Kaczyńskiego zapewnie uchyli. Niestety na tym kończą się kompetencje Wojewody. Urząd Wojewódzki może uchylić decyzję Prezydenta Miasta, nie może jednak sam wydać zezwolenia.

Aby w przyszłym roku nie doszło do podobnych przepychanek, organizatorzy zamierzają zwrócić się do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Pozytywna decyzja sądu byłaby wiążąca dla władz miasta - także na kolejne lata.

Mimo niskich temperatur zapowiada się bardzo gorący tydzień.

(ro)
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (0)
Nie podoba mi się (0)
Komentarze (16)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
Ikona
06.06.2005 17:34 homix
Ciociu, prosze, kobieta jestem :)
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
06.06.2005 15:35 No tak
Otóż nie mylę się, za to Ty wypisujesz sprzeczności. Najpierw mnie pouczasz, że prezydent ma obowiązek wydawać zdgody na wszystkie parady, później przyznajesz mi rację pisząc, że prezydent może jednak na paradę się nie zgodzić, jeśli uzna, że są ku temu określone powody. Proponuję używać w dyskusji więcej logiki, a mniej emocji. Po drugie - wg Ciebie być może nie ma przesłanek do odmowy wydania zgody na organizowanie parady, wg innych takie przesłanki istnieją. Tak się akurat składa, że wg prezydenta przesłanki owe istnieją, w związku z czym jedo decyzja jest zgodna z prawem. Ty za to zachowujesz się jak przestępca, który nie uznaje wyroku sądu, bo według niego sąd jest głupi i się nie zna:) Litości :)
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
06.06.2005 12:38 monika
"Organizatorzy parady chcą zatem złamać prawo, równiocześnie oskarżając o to samo Kaczyńskiego. Prezydent Warszawy nie musi się przecież zgadzać na paradę."
Otóż mylisz się, prezydent warszawy jest związany prawem i ma obowiązek wydac zgodę. Decyzja nie jest jego arbitralnym widzimisie (z czym niestety mamy do czynienia). Ma on prawo odmówic wydania zgody na publiczna manifestację w ŚCISLE okreslonych wypadkach. Takie przesłanki nie zachodzą, więc odmawiąjąc zgody ŁAMIE PRAWO. w tym roku nawet nie próbuje w żaden sposób argumentowac - "nie bo nie". Myslę że sprzeciw organizacji gej les w tym przypadku jest uzasadniony. Bo inaczej jeszcze 10 lat przyjdzie nam czekac na prawo organizacji parady
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
05.06.2005 23:40 No tak
Rzeczywiście. Przygwoździłbyś go tym argumentem, stary. Dlatego właśnie tytułuję Cię geniuszem - sam sto lat bym myślał i bym takiego haka na Lecha nie wymyślił :) Już wyobrażam sobie jego minę. Dziękujemy Ci wujku dobra rada :)
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
05.06.2005 18:45 zoofil
Tak, to smutne. Ja i mój reksio bardzo cierpimy z tego powodu... :(
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
05.06.2005 17:50 homix
ej, nie przesadzajmy z tym geniuszem, bo sie za takowego w zyciu nie uwazam ;) Niewatpliwie masz racje z ta pedofilia. Ale zwroc uwage na dalsza czesc mojej "genialnej" wypowiedzi - moze gdyby wyjechac z czyms takim, w ramach odparcia ataku Kaczor przestalby tak zabijac wszelkie dazenia do rownosci...? a moze to tylko moj idealizm...? ;)
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
05.06.2005 10:52 No tak
A czy fakt, że społeczeństwo tak bardzo potępia pedofilię nie świadczy o tym, że wszyscy jesteśmy kryptopedofilami? Bo czy nie jest tak, ze najsilniej walczymy z tym, czego sie we wlasnym kontekscie najbardziej obawiamy? Zastanów się nad tym "geniuszu" :)
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
05.06.2005 10:16 pawęł bee
JUŻ WYDAŁ...
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
05.06.2005 0:44 homix
Hm... moze to ryzykowne, albo i nieodkrywcze, ale czy ktos juz wpadl na to, ze tak zdecydowany sprzeciw Kaczki wobec wszelkich aspektow homoseksualnych moze byc spowodowany jego wlasnymi problemami z tozsamoscia...? Bo czy nie jest tak, ze najsilniej walczymy z tym, czego sie we wlasnym kontekscie najbardziej obawiamy? Moze to moja nadinterpretacja, ale jesli nikt sie jeszcze tym nie zajal, jest to na pewno dobry temat do dyskusji. Plus - gdyby Lech sie dowiedzial, ze jego dzialania moga miec taki wydzwiek, moze by nieco spuscil z tonu?
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
04.06.2005 18:36 No tak
Organizatorzy parady chcą zatem złamać prawo, równiocześnie oskarżając o to samo Kaczyńskiego. Prezydent Warszawy nie musi się przecież zgadzać na paradę. Takie ma kompetencje. Gdyby to nie zależało od jego decyzji, nikt by go o zdanie nie pytał. Z tego wynika, że Kaczyński działa zgodnie z prawem, a homoseksualiści chcą je łamać. To taka sytuacja jak gdyby oskarżać sędziego o łamanie prawa, bo werdykt który wydał nie podoba się oskarżonemu :)
No ale czego innego można się spodziewać po organizacjach gejowskich? Podobną taktykę stosują od dawna oskarżając wszystkich wokół o to, co charakterystyczne właśnie w ich działaniu. W psychologiii to się chyba nazywa projekcją, prawda? Przykładem jest organizowanie marszów tzw. "tolerancji" i równoczesne ubliżanie od ciemniaków i faszystów każdemu, kto nie zachwyca się homoseksualizmem i lub po prostu ośmiela się mieć inne zdanie na ten temat.
Sam już nie wiem, czy to głupota, czy fanatym....
cytuj zgłoś 0 0
  • 1
  • 2
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
bezpieczeństwo Fundacja Równości Lech Kaczyński Lucjan Bełza manifestacja PAP Parada Równości Polityka Polska Prawo Społeczeństwo Tomasz Bączkowski Urząd Miasta Warszawy Warszawa wolność zgromadzeń zakaz Zakaz Parady Równości w Warszawie
Powiązane
Obraz Piątek, 03.06.2005 Zieloni w sprawie zakazu "Parady Równości" Obraz Środa, 01.06.2005 Rrzecznik Praw Obywatelskich interweniuje Obraz Poniedziałek, 07.06.2004 Kaczyński: po raz 3 nie ma zgody na Paradę Równości Obraz Czwartek, 09.06.2005 Władze stolicy zakazały części wieców Obraz Czwartek, 02.06.2005 Lech Kaczyński szkodzi wizerunkowi Polski
Inne tematy
Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu? Sobota, 16.05.2026 Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu?
Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie" Wtorek, 19.05.2026 Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie"
Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie Wtorek, 26.05.2026 Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się