Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Czwartek, 24.02.2022, Aktualizacja: Środa, 01.04.2026

Jak pomóc osobom z Ukrainy mieszkając w Polsce i za granicą? - Zbiórki, akcje, demonstracje

Podziel się Tweetnij Skomentuj (8)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (8)

Dziś nad ranem Rosja rozpoczęła wojnę z Ukrainą. Władimir Putin ogłosił rozpoczęcie "operacji specjalnej w Donbasie". Następnie zaczęło dochodzić do ataków na terenie całego kraju. Jak możemy pomóc osobom z Ukrainy? Podpowiadamy.

"Ktokolwiek próbuje nam przeszkadzać, a tym bardziej stwarzać zagrożenia dla naszego kraju, dla naszego narodu, powinien wiedzieć, że reakcja Rosji będzie natychmiastowa i doprowadzi do konsekwencji, jakich nigdy w swojej historii nie doświadczyliście" - powiedział Władimir Putin, ogłaszając rozpoczęcie wojny z Ukrainą. 

Przemówienie pełne kłamstw i manipulacji rozpoczęło ataki Rosji na Ukrainę dziś (24 lutego 2022 roku) nad ranem. Część osób przygotowuje się na dalsze ataki, robiąc zapasy i schrony, część próbuje przedostać się między innymi do Polski, chociaż osób gotowych do walki również nie brakuje.

ZOBACZ TEŻ Ukraińska społeczność LGBTQ+ jest gotowa bronić granic - organizacjia KyivPride o konflikcie z Rosją


Jak pomóc osobom z Ukrainy? Sposobów jest kilka. Podpowiadamy, jak pomóc.

Zbiórki pieniędzy

Pomóc można wpłacając dowolną kwotę na zbiórki mające pomóc osobom będącym w Ukrainie. Powstają ogólne zbiórki, ale również takie, które są dedykowane konkretnym grupom, najbardziej potrzebującym pomocy - na przykład dzieciom. Poniżej linki do zweryfikowanych stron:

Pomagam.pl - oficjalna zbiórka portalu Pomagam. Jak mówią: "zebrane środki przekażemy ukraińskim organizacjom zajmującymi się pomocą humanitarną".

Siepomaga.pl
- zaopatrzenie w żywność i artykuły higieniczne dla mieszkańców wschodniej Ukrainy. "Nasze wsparcie obejmie osoby przemieszczające się wewnątrz kraju i uchodźców przyjeżdżających do Polski."


Ukraiński Fundusz Humanitarny -  jednen z krajowych funduszy połączonych ONZ. Składki są zarządzane lokalnie pod kierownictwem ONZ. W miarę rozwoju sytuacji kryzysowych, fundusze są bezpośrednio i natychmiast udostępniane szerokiej gamie organizacji partnerskich na pierwszej linii reakcji.

Return Alive - "Dostarczamy i naprawiamy sprzęt, szkolimy wojsko i oficerów, pomagamy zmieniać Siły Zbrojne, opowiadamy o wojnie z pierwszej ręki, ograniczamy przepływ propagandy i dezinformacji."

Informacje są kluczowe

W rozmowie z osobami aktywistycznymi działającymi na Ukrainie wciąż padają te same słowa — wspierajcie nas nagłaśniając sytuację, zgłaszając fałszywe doniesienia i rosyjską propagandę. Ważne, żeby nie podawać informacji o potencjalnych lokalizacjach ukraińskiego wojska. Należy natomiast podawać dalej sprawdzone informacje o położeniu wojsk rosyjskich.

Wywrzeć presję

Kolejna rzecz, która przewija się w naszych rozmowach to nacisk na polskich polityków, jakiego oczekują od nas osoby z Ukrainy. "Możecie szerzyć informacje, dzwonić do ministerstw spraw zewnętrznych prosząc o zrobienie wszystkiego, co w ich mocy" - powiedziała nam organizacja "Insight". 

W polskich miastach już organizowane są demonstracje pod rosyjską ambasadą, konsulatami, oraz w innych kluczowych miejscach:

Kraków, Warszawa, Gdańsk, Kielce, Tarnowskie Góry, Łódź, Bytom.

Pytaj

Oczywiście należy sprawdzić, czy osoby, z którymi mamy kontakt są bezpieczne. Warto pytać, czy i jakiej pomocy potrzebują. Niektórzy mogą potrzebować noclegów, dla swoich rodzin, inni pomocy psychologicznej. Ważne, aby wspierać osoby z Ukrainy zarówno rzeczowo, jak i psychicznie.

OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (24)
ns91 kamciatka radek bezosobowosc arturim homoloquens zuzannka gabriel_angelfox pioter123 tenebris7
Nie podoba mi się (0)
Komentarze (8)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
Maxxxwell
28.02.2022 18:10 Singiel-Maxwell (49) Tarnobrzeg
A jak pomóc konkretnie osobom LGBT z Ukrainy, gdzie szukać informacji? Mam możliwość przyjęcia jakiegoś geja stamtąd (ich sytuacja jest jeszcze trudniejsza), ale nigdzie nie mogę znaleźć żadnych wskazówek :(
cytuj zgłoś 1 0
DarkSideOfSoul
25.02.2022 13:30 DarkSideOfSoul (33)
UwU (ona/jej):
DarkSideOfSoul:
UwU (ona/jej):
fryzjerka:
UwU (ona/jej):
fryzjerka:
"... reakcja Rosji będzie natychmiastowa i doprowadzi do konsekwencji, jakich nigdy w swojej historii nie doświadczyliście" powiedział Putin.

Groźba użycia atomu?


Nie dawaj mi nadziei że doświadczę wojny nuklearnej. Chyba nie znasz absolutnych podstaw w tych kwestiach, takich jak MAD.


Jeśli tak nienawidzisz swojego kraju i ludzkości, to wcale nie musisz czekać aż Putin zrzuci na nas atom, bo sa inne rozwiązania twojego problemu...
Możesz np. spakować się i wyprowadzić gdzieś do Azji na bezludna wyspę i tam z dala od wszystkiego żyć.
Ale ty wolisz wypisywać farmazony na internetach i jawnie życzyć wszystkim zagłady. To jest chore.


Czyli nie zrozumiałaś mojego postu. Broń nuklearna to straszak, a nie coś do faktycznego użycia. Gdyby kurdupel Putin zdecydował się zaatakować, nic by nie zostało z jego terytorium.

Faktem jest, że masz tak antyludzkie podejście że naprawdę to drażni. Dlatego zgadzam się z fryzjerką. Przy każdej okazji narzekasz, czy to na kraj, urzędy czy nawet gdy ktoś stara się coś zrobić dobrze. Jest tyle miejsc na świecie (nawet w Polsce) gdzie w promieniu kilku kilometrów nie masz żadnych sąsiadów. Wyprowadź się w takie miejsce i będziesz sobie narzekać na krety i lisy.


Moja mizantropia nie jest zależna od fizycznego dystansu.

Dlatego pchasz się na portale społecznościowe żeby przebywać wirtualnie z ludźmi i z nimi rozmawiać? Czym twoje zachowanie różni się od zwykłego bycia atencjuszem? Nikogo nie obchodzi, że nie lubisz ludzi. Chociaż moeie, dla mnie to wygląda raczej na typowo polskie szukanie uwagi innych przez narzekanie na wszystko co się da. Niby tak nienawidzisz tego kraju, a jesteś uosobieniem najbardziej charakterystycznej negatywnej cechy. Gratuluję.
cytuj zgłoś 6 1
Ikona
25.02.2022 12:59 UwU (ona/jej)
DarkSideOfSoul:
UwU (ona/jej):
fryzjerka:
UwU (ona/jej):
fryzjerka:
"... reakcja Rosji będzie natychmiastowa i doprowadzi do konsekwencji, jakich nigdy w swojej historii nie doświadczyliście" powiedział Putin.

Groźba użycia atomu?


Nie dawaj mi nadziei że doświadczę wojny nuklearnej. Chyba nie znasz absolutnych podstaw w tych kwestiach, takich jak MAD.


Jeśli tak nienawidzisz swojego kraju i ludzkości, to wcale nie musisz czekać aż Putin zrzuci na nas atom, bo sa inne rozwiązania twojego problemu...
Możesz np. spakować się i wyprowadzić gdzieś do Azji na bezludna wyspę i tam z dala od wszystkiego żyć.
Ale ty wolisz wypisywać farmazony na internetach i jawnie życzyć wszystkim zagłady. To jest chore.


Czyli nie zrozumiałaś mojego postu. Broń nuklearna to straszak, a nie coś do faktycznego użycia. Gdyby kurdupel Putin zdecydował się zaatakować, nic by nie zostało z jego terytorium.

Faktem jest, że masz tak antyludzkie podejście że naprawdę to drażni. Dlatego zgadzam się z fryzjerką. Przy każdej okazji narzekasz, czy to na kraj, urzędy czy nawet gdy ktoś stara się coś zrobić dobrze. Jest tyle miejsc na świecie (nawet w Polsce) gdzie w promieniu kilku kilometrów nie masz żadnych sąsiadów. Wyprowadź się w takie miejsce i będziesz sobie narzekać na krety i lisy.


Moja mizantropia nie jest zależna od fizycznego dystansu.
cytuj zgłoś 0 2
DarkSideOfSoul
25.02.2022 10:56 DarkSideOfSoul (33)
UwU (ona/jej):
fryzjerka:
UwU (ona/jej):
fryzjerka:
"... reakcja Rosji będzie natychmiastowa i doprowadzi do konsekwencji, jakich nigdy w swojej historii nie doświadczyliście" powiedział Putin.

Groźba użycia atomu?


Nie dawaj mi nadziei że doświadczę wojny nuklearnej. Chyba nie znasz absolutnych podstaw w tych kwestiach, takich jak MAD.


Jeśli tak nienawidzisz swojego kraju i ludzkości, to wcale nie musisz czekać aż Putin zrzuci na nas atom, bo sa inne rozwiązania twojego problemu...
Możesz np. spakować się i wyprowadzić gdzieś do Azji na bezludna wyspę i tam z dala od wszystkiego żyć.
Ale ty wolisz wypisywać farmazony na internetach i jawnie życzyć wszystkim zagłady. To jest chore.


Czyli nie zrozumiałaś mojego postu. Broń nuklearna to straszak, a nie coś do faktycznego użycia. Gdyby kurdupel Putin zdecydował się zaatakować, nic by nie zostało z jego terytorium.

Faktem jest, że masz tak antyludzkie podejście że naprawdę to drażni. Dlatego zgadzam się z fryzjerką. Przy każdej okazji narzekasz, czy to na kraj, urzędy czy nawet gdy ktoś stara się coś zrobić dobrze. Jest tyle miejsc na świecie (nawet w Polsce) gdzie w promieniu kilku kilometrów nie masz żadnych sąsiadów. Wyprowadź się w takie miejsce i będziesz sobie narzekać na krety i lisy.
cytuj zgłoś 3 0
Ikona
24.02.2022 15:22 UwU (ona/jej)
fryzjerka:
UwU (ona/jej):
fryzjerka:
"... reakcja Rosji będzie natychmiastowa i doprowadzi do konsekwencji, jakich nigdy w swojej historii nie doświadczyliście" powiedział Putin.

Groźba użycia atomu?


Nie dawaj mi nadziei że doświadczę wojny nuklearnej. Chyba nie znasz absolutnych podstaw w tych kwestiach, takich jak MAD.


Jeśli tak nienawidzisz swojego kraju i ludzkości, to wcale nie musisz czekać aż Putin zrzuci na nas atom, bo sa inne rozwiązania twojego problemu...
Możesz np. spakować się i wyprowadzić gdzieś do Azji na bezludna wyspę i tam z dala od wszystkiego żyć.
Ale ty wolisz wypisywać farmazony na internetach i jawnie życzyć wszystkim zagłady. To jest chore.


Czyli nie zrozumiałaś mojego postu. Broń nuklearna to straszak, a nie coś do faktycznego użycia. Gdyby kurdupel Putin zdecydował się zaatakować, nic by nie zostało z jego terytorium.
cytuj zgłoś 3 2
Ikona
24.02.2022 15:01 fryzjerka
UwU (ona/jej):
fryzjerka:
"... reakcja Rosji będzie natychmiastowa i doprowadzi do konsekwencji, jakich nigdy w swojej historii nie doświadczyliście" powiedział Putin.

Groźba użycia atomu?


Nie dawaj mi nadziei że doświadczę wojny nuklearnej. Chyba nie znasz absolutnych podstaw w tych kwestiach, takich jak MAD.


Jeśli tak nienawidzisz swojego kraju i ludzkości, to wcale nie musisz czekać aż Putin zrzuci na nas atom, bo sa inne rozwiązania twojego problemu...
Możesz np. spakować się i wyprowadzić gdzieś do Azji na bezludna wyspę i tam z dala od wszystkiego żyć.
Ale ty wolisz wypisywać farmazony na internetach i jawnie życzyć wszystkim zagłady. To jest chore.
cytuj zgłoś 4 2
Ikona
24.02.2022 14:52 UwU (ona/jej)
fryzjerka:
"... reakcja Rosji będzie natychmiastowa i doprowadzi do konsekwencji, jakich nigdy w swojej historii nie doświadczyliście" powiedział Putin.

Groźba użycia atomu?


Nie dawaj mi nadziei że doświadczę wojny nuklearnej. Chyba nie znasz absolutnych podstaw w tych kwestiach, takich jak MAD.
cytuj zgłoś 0 3
Ikona
24.02.2022 13:11 fryzjerka
"... reakcja Rosji będzie natychmiastowa i doprowadzi do konsekwencji, jakich nigdy w swojej historii nie doświadczyliście" powiedział Putin.

Groźba użycia atomu?
cytuj zgłoś 3 1
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
demonstracje Gdańsk Kielce Kraków Polityka Polska Pomagam.pl pomoc humanitarna Pomoc Ukrainie Siepomaga.pl Społeczeństwo Tarnowskie Góry Ukraiński Fundusz Humanitarny Warszawa wojna w Ukrainie Władimir Putin zbiórki
Powiązane
Obraz Piątek, 02.11.2018 Przed drugą turą: Gdańsk, Kraków, Kielce, Szczecin Obraz Piątek, 23.03.2018 Nie możesz być w Warszawie? Obraz Wtorek, 06.02.2018 Co przyniesie referendum ws. Konstytucji? Obraz Poniedziałek, 01.02.2016 Tęcza zbyt skrajna? Hall o flagach na demonstracjach KOD Obraz Piątek, 15.01.2016 Lider KOD o związkach i adopcji: prawo powinno to dopuszczać
Inne tematy
Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki? Czwartek, 28.05.2026 Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki?
Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie" Wtorek, 19.05.2026 Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie"
Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie Wtorek, 26.05.2026 Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się