Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Czwartek, 22.07.2021, Aktualizacja: Środa, 01.04.2026

Węgry chcą referendum w sprawie LGBT+. Przypominamy, dlaczego nie można debatować nad prawami człowieka

Podziel się Tweetnij Skomentuj (16)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (16)

W odpowiedzi na wszczęcie przez Komisję Europejską postępowania przeciwko homofobiczne prawu "o ochronie dzieci", które prawicowy rząd wprowadził na Węgrzech - Victor Orban chce przeprowadzić w swoim kraju referendum, dotyczące osób LGBT+.

ZOBACZ TEŻ Premier Holandii chce "rzucić Węgry na kolana" w sprawie homofobicznej ustawy


"Tam (na Zachodzie - dop. red.) działacze LGBT wchodzą do przedszkoli i szkół i to oni prowadzą wychowanie seksualne. Chcą tego samego u nas i dlatego brukselscy biurokraci grożą i inicjują procedury o naruszeniu zobowiązań, czyli nadużywają swojej władzy" – powiedział Viktor Orban w nagraniu zamieszczonym na Facebooku.

"Stawką jest przyszłość naszych dzieci, dlatego nie możemy ustąpić w tej kwestii. Gdy presja na nasz kraj jest tak ogromna, Węgry jest w stanie ochronić tylko wspólna wola narodu"
– dodał polityk.


Pytania, które mają pojawić się w referendum, brzmią:
1. "Czy jest Pan/i za tym, by małoletnim dzieciom organizowano w instytucji oświatowej bez zgody rodziców zajęcia prezentujące orientacje seksualne?";
2. "Czy jest Pan/i za tym, by wśród małoletnich dzieci popularyzowano zabiegi zmiany płci?";
3. "Czy jest Pan/i za tym, by także dla małoletnich dzieci dostępne były zabiegi zmiany płci?";
4. "Czy jest Pan/i za tym, by małoletnim dzieciom pokazywano bez ograniczeń seksualne treści medialne mające wpływ na ich rozwój?"
5. "Czy jest Pan/i za tym, by małoletnim dzieciom pokazywano treści medialne prezentujące zmianę płci?".



"Referendum w kontekście podstawowych praw człowieka nigdy nie jest i nie będzie dobrym wyborem. Większość nie może decydować nad tym, w jaki sposób może żyć mniejszość i jakie prawa jej się należą. To degradowanie osób z grup mniejszościowych do kaprysu, widzimisię i poglądów ludzi będących przy władzy, którzy na cierpieniu budują strategię polityczną i próbują się przy tej władzy utrzymać. Takie strategie widzimy nie tylko na Węgrzech, również w Polsce.

Referendum może sprawdzić się w przypadku, kiedy społeczeństwo jest wykształcone, ma równy dostęp do nauki i wolnych mediów, czyli informacji nieskażonych fake newsami oraz polityczną propagandą" - Klaudia Bobela, dziennikarka Queer.pl.

(kb)
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (2)
kierownik2 radek
Nie podoba mi się (15)
ashtartes66 profwilczur andre-2000 homoloquens martin-precious upstairs_at_you ns91 nati93 blackwolfie kajetanmei
Komentarze (16)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
Tenebris7
Wyróżniony 22.07.2021 16:54 Tenebris7 (34) Warszawa
Świetnie skonstruowane pytania, absolutnie nie sugerujące odpowiedzi.
Uwielbiam pytanie nr 4: nie tylko, że nie wiadomo o co chodzi, to jeszcze sugeruje, że wszystkie media zaczną non-stop pokazywać te "sexy", co wpłynie na rozwój dzieci. A czy dzieci na pewno mają do czynienia z tymi mediami? Szczerze mówiąc, jako 10-cio latek nie czytałem gazet ani nie oglądałem serwisów informacyjnych, ale pewnie byłem wyjątkiem.
cytuj zgłoś 7 0
aemstuz94
27.07.2021 21:53 aemstuz94 (32) Łódź
@Patryk
Wchodzimy na Google Scholar i szukamy „inicjacja seksualna”. Zaznaczamy od roku 2017, żeby odfiltrować nieaktualne pozycje i szukamy poważnych źródeł do których mamy dostęp (bo ja np. nie pracuję na uczelni, czy jakiejś instytucji badawczej, a nie każde dobre źródło jest dostępne za darmo).

Znajdujemy np. http://www.pielegniarstwo.ump.edu.pl/uploads/2019/2/2_72(...)#page=38

s. 148 „Inicjacja seksualna wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych” czytamy:
Badania wskazują, że 20% dziewcząt i 28% chłopców miało pierwsze kontakty seksualne jeszcze przed ukoń- czeniem 15. roku życia, a przed ukończeniem 18. roku życia odpowiednio: 56% dziewcząt i 73% chłopców [8]. Przeprowadzone przez Kościołek i wsp. badania wy- kazały, że 46% badanej młodzieży szkół ponadgimna- zjalnych rozpoczęło współżycie seksualne. Średni wiek inicjacji wynosił 16,5 lat, co wskazuje na obniżenie się wieku, w którym młodzi ludzie mają pierwsze doświad- czenia seksualne [3].

Pamiętając, że 15 lat kończą uczniowie i uczennice 8. klasy podstawówki, na pytanie do czego dzieciakowi z podstawówki jest potrzebna wiedza jak zakładać prezerwatywę odpowiedz sobie sam. Podobno jesteś wystarczająco inteligentny, żeby np. moc głosować w wyborach, więc powinieneś sobie poradzić.
cytuj zgłoś 1 0
Szymon Brycki
27.07.2021 20:54 Szymon Brycki (34) Jelenia Góra
Eh... czy to właściwe miejsce, by zaapelować do moderacji - bo jakaś powinna (?) być - by osoby o poglądach homofobicznych wyrażanych wielokrotnie w komentarzach banować, zamiast milcząco tolerować? Wystarczy mi już "wykształcony" komunista - litościwie przemilczę nickname - nie chcę tu czytać także jakiegoś Patryczka i jego "nie znam definicji demokracji i co mi zrobicie?", eh... :/
cytuj zgłoś 1 1
Ikona
26.07.2021 12:46 InReconstruction
No, czyli referendum ułożone pod wynik. Węgry to taka druga polska tylko że bardziej na południe i się w innym języku mówi.
cytuj zgłoś 1 0
Ikona
26.07.2021 9:33 Patryk
aemstuz94:
@Patryk
Jest w pierwszych zdaniach trochę racji: tzn. ja piszę za siebie, ale tak: uważam, że demokracja jest ustrojem szkodliwym właśnie dlatego, że daje prawo do decydowania osobom łatwo podatnym na manipulację, jak np. Tobie. Przy czym zdaje mi się że jestem tutaj w mniejszości, z taką opinią.

Nie mam też złudzeń, że zachodnie demokracje wpadły na pewne dobre pomysły (i wiele złych) dlatego, że ludzie tam są jacyś mądrzejsi (np. od Polaków, czy Węgrów), ale dlatego że tak im kładą do głowy elity. I tutaj w pewnym sensie zgadzam się z tym, że odbywa się tam masowa indoktrynacja poprzez edukację. Zupełnie jak w Polsce. Tylko że akurat w Polsce elity kładą do głów pospólstwu inne treści.

Trzeba być naprawdę dzbanem, żeby nie rozmieć tendencyjności tych pytań. Co dotyczy, jak się obawiam, niestety większości społeczeństwa i ogólnie ludzkości.

Nie chce mi się tego tłumaczyć, bo to nie ma sensu. Ty nie przeszedłeś tutaj pytać o wyjaśnienie, tylko prawić kazania. Możesz je sobie prawić swojemu rodzeństwu, chociaż wątpię, żeby nawet oni Cię chcieli słuchać.


Ja nie prawię nikomu kazań tylko wyrażam swoje zdanie do czego mam prawo (?).
Jeżeli rodzice nie życzą sobie aby ich dzieci były "edukowane" seksualnie przez zboczeńców (bo inaczej ich nazwać nie można) to mają do tego prawo czyż nie ? Czy też może TY będziesz decydował za Kowalskich o tym czego ma być uczone ich dziecko ? No chyba nie tędy droga.
O moje rodzeństwo się nie martw na szczęście sytuacja gdzie w Polsce banda przebierańców rodem z horroru będzie uczyć w przedszkolach czy podstawówkach dzieci tego,że np.transseksualni mężczyźni mają okres im na całe szczęście nie grozi i coś czuję,że dłuuugo im grozić nie będzie.

Na Węgrzech gra toczy się o dzieci na punkcie których co poniektórzy z LGBT mają niepokojące fiksacje.
Jeżeli rodzice nie życzą sobie żeby ich dzieci były uczone w szkołach o innych orientacjach,o korektach płci oraz o seksie w ogóle to mają do tego pełne prawo bo dopóki dziecko nie ukończy 18 lat to jego rodzic decyduje co i jak.To rodzic decyduje a nie ty czy ja.Tyle,że ja nie mam bólu czterech liter z tego powodu bo dla mnie jest to coś oczywistego.

I możesz to sobie nazywać ciemnogrodem,zacofaniem czy czymkolwiek innym.

Moim zdaniem to jest chore żeby "edukować" seksualnie przedszkolaków czy dzieciaków z podstawówek bo do znudzenia będę powtarzał,że dziecko ma się zająć zabawami/zabawkami i ma mieć normalne dzieciństwo które spędzi na zabawach z rówieśnikami.Na tematy seksualne przyjdzie odpowiednia pora gdy młody człowiek jest już na tyle "dojrzały",że nie będzie podatny na pranie mózgu.Bo do czego dzieciakowi z podstawówki jest potrzebna wiedza jak zakładać prezerwatywę co ? Do czego mu potrzebna wiedza co to jest Drag Queen ? Co to jest jak nie seksualizacja ?

I oczywiście to ja jestem ten zmanipulowany - zmanipulowany bo nie uzurpuję sobie prawa do decydowania o tym jak ma być wychowywane i czego uczone czyjeś dziecko ...brawo ty.
cytuj zgłoś 0 1
profesor wilczur
25.07.2021 13:51 vraios (33) Rzeszów
pytania jak z jakiegoś kabaretu xD
cytuj zgłoś 1 0
shingao 新顔
23.07.2021 19:11 shingao 新顔 (40) Szczecin
@Patryk

Seksualizacja dzieci i oblechy (jeden nawet w sukience):
https://static.polityka.pl/_resource/res/path/24/1c/241cfa79-2cff-4bc7-9ea6-65f531617168_f1400x900
cytuj zgłoś 3 0
aemstuz94
23.07.2021 18:44 aemstuz94 (32) Łódź
@Patryk
Jest w pierwszych zdaniach trochę racji: tzn. ja piszę za siebie, ale tak: uważam, że demokracja jest ustrojem szkodliwym właśnie dlatego, że daje prawo do decydowania osobom łatwo podatnym na manipulację, jak np. Tobie. Przy czym zdaje mi się że jestem tutaj w mniejszości, z taką opinią.

Nie mam też złudzeń, że zachodnie demokracje wpadły na pewne dobre pomysły (i wiele złych) dlatego, że ludzie tam są jacyś mądrzejsi (np. od Polaków, czy Węgrów), ale dlatego że tak im kładą do głowy elity. I tutaj w pewnym sensie zgadzam się z tym, że odbywa się tam masowa indoktrynacja poprzez edukację. Zupełnie jak w Polsce. Tylko że akurat w Polsce elity kładą do głów pospólstwu inne treści.

Trzeba być naprawdę dzbanem, żeby nie rozmieć tendencyjności tych pytań. Co dotyczy, jak się obawiam, niestety większości społeczeństwa i ogólnie ludzkości.

Nie chce mi się tego tłumaczyć, bo to nie ma sensu. Ty nie przeszedłeś tutaj pytać o wyjaśnienie, tylko prawić kazania. Możesz je sobie prawić swojemu rodzeństwu, chociaż wątpię, żeby nawet oni Cię chcieli słuchać.
cytuj zgłoś 2 0
Ikona
23.07.2021 13:19 Patryk
No i ? Referendum to chyba najważniejszy filar demokracji czyż nie ? Serio to wy naprawdę macie już tak zryte berety tą żądzą do narzucania swojej wizji świata innym,że nawet demokracja wam nie pasuje :D To co wam pasuje komunizm ? Czy też może wasza wizja demokracji to ta gdzie inni będą robić to czego wy chcecie.Bo oto wam chodzi prawda ? Demokracja demokracją,ale racja musi być po naszej stronie.Jak rządzą nasi to wtedy jest demokracja a jak rządzą inni to wówczas demokracji nie ma a jest faszyzm czy nacjonalizm albo neonazizm.
Pytania są proste i jasne dla każdego myślącego człowieka - no chyba,że wy uważacie naród węgierski za jakichś tumanów oderwanych dopiero co od pługa.
Pytania które wy nazywacie tendencyjnymi są jasne proste i przejrzyste bowiem to RODZICE mają wyłączne prawo do decydowania o tym czego uczy się w szkołach ich dzieci i nie piszę tu o matematyce czy językach obcych ale o kwestii seksualnej - dzieci mają być dziećmi i interesować się zabawkami i zabawami z rówieśnikami a nie tematami związanymi z seksem bo na to przyjdzie odpowiedni czas.Sam mam młodsze rodzeństwo i jako starszy brat nie życzę sobie żeby jacyś "edukatorzy" seksualni przekazywali im swoje mądrości,podobnego zdania są również nasi rodzice.
Słowem wara od dzieci bo te próby seksualizacji ich są ohydne co widać na przykładzie światłych i postępowych krajów zachodu gdzie dzieciak nafaszerowany dragami przebrany za Drag Queen nagrywany w towarzystwie dwóch oblechów nie wywołuje większej reakcji,że już nie wspomnę o obleśnych przebierańcach którzy włażą do przedszkoli/podstawówek i "uczą" dzieci rzeczy absolutnie niedopuszczalnych.
I takich przykładów wszelakich jest multum i ciut ciut.
Powtórzę to rodzice mają wyłączne prawo do decydowania o wychowaniu swoich dzieci i nie może być tak,że jakiś sąd wbrew rodzicom np.zezwoli na korektę płci ich dziecka co również ma miejsce w światłych krajach "postępu".
Tendencja działająca na korzyść ruchów prawicowych zaczyna być zauważalna w Europie właśnie dlatego,że wy mylicie walkę o prawa osób homoseksualnych z narzucaniem swojej wizji świata innym (a do tego próbami przepychania absurdalnych rzeczy takich jak pierdylion płci).Dla was homofobem jest nawet chrześcijanin który nazwie seks pozamałżeński grzechem do czego ma pełne prawo - prawo które powalone towarzystwo z lgbtq+abcdefgh... chce mu odebrać.
Demokracja wspaniałym systemem nie jest,ma swoje wady jak i zalety,ale jedno w niej jest jasne proste i przejrzyste -to nie ogon ma machać psem tylko pies ogonem.Większość decyduje ze wszystkimi tego skutkami a mniejszość ma się dostosować (co nie oznacza braku prawa do wyrażania niezadowolenia czy zdrowego buntu).
cytuj zgłoś 0 6
Marcel Woronow
22.07.2021 18:33 Marcel Woronow
Węgry chcą, czy faszystą Orban tego chce? Wynik referendum w tym autorytarnym, niedemokratycznym państewku jest z góry przesądzony. Pytania tendencyjne.
cytuj zgłoś 5 0
  • 1
  • 2
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
Klaudia Bobela Komisja Europejska Polityka polityka anty-LGBT prawa człowieka Prawo propaganda Referendum LGBT+ na Węgrzech Społeczeństwo Viktor Orbán Węgry
Powiązane
Obraz Poniedziałek, 30.06.2025 Rekordowa parada równości w Budapeszcie. Tłumy na ulicach ośmieszyły zakaz Orbana Obraz Poniedziałek, 17.03.2025 Węgierski rząd rozpoczyna prace nad zakazem Pride – ekipa Orbána chce delegalizacji Obraz Piątek, 25.06.2021 Premier Holandii chce "rzucić Węgry na kolana" w sprawie homofobicznej ustawy Obraz Wtorek, 21.04.2026 TSUE miażdży węgierską ustawę anty-LGBT. Przełomowy wyrok Obraz Piątek, 17.04.2026 Unijny Trybunał Sprawiedliwości wyda wyrok ws. Węgier - pierwszy test dla rządu Pétera Magyara
Inne tematy
Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie" Wtorek, 19.05.2026 Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie"
Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki? Czwartek, 28.05.2026 Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki?
Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu? Sobota, 16.05.2026 Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu?
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się