Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Czwartek, 14.01.2016, Aktualizacja: Środa, 01.04.2026

Nowoczesna chce ustawy o związkach partnerskich

Podziel się Tweetnij Skomentuj (124)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (124)

Spotkanie z organizacjami w Sejmie

Jakie, kiedy i dlaczego składać projekty ustaw o związkach partnerskich? O tym w środę przedstawiciele i przedstawicielki partii Nowoczesna rozmawiali w Sejmie z organizacjami LGBT.

Nowoczesna rozpoczęła cykl spotkań-konsultacji społecznych, których finałem mają być konkretne inicjatywy ustawodawcze. Jedno ze spotkań dotyczyło projektów ustaw o związkach partnerskich: politycy i polityczki partii zaprosili do Sejmu organizacje LGBT, by porozmawiać o tym, co powoduje brak takich regulacji prawnych, jak to wpływa na życie par jednopłciowych, kiedy składać ewentualne projekty ustaw o związkach partnerskich i jakie.

Sonda
Nowoczesna proponuje organizacjom LGBT dialog na temat związków parterskich - czy powinniśmy rozmawiać?
Głosowanie dostępne tylko dla zalogowanych Zaloguj się i głosuj
  • Tak
  • 93,98 %
  • Nie
  • 6,02 %


Wiceprzewodnicząca klubu Nowoczesna Joanna Scheuring-Wielgus, przypomniała, że partia jeszcze przed wyborami jasno deklarowała swoje poparcie dla sprawy i chce do niej wrócić w tej kadencji Sejmu. Obecne na spotkaniu osoby z organizacji LGBT podkreślały, że ważne, by projekty ustaw znalazły się w Sejmie jak najszybciej - także w celu inicjowania i podtrzymywania debaty publicznej na ten temat. Dużo miejsca w trakcie dyskusji poświęcono językowi tej debaty, podkreślając rolę podnoszenia jej jakości.
ZOBACZ TEŻ Nowoczesna popiera związki partnerskie Coraz więcej ujawnionych kandydatów na listach Petru

Miłość Nie Wyklucza oraz Kampania Przeciw Homofobii przypomniały najważniejsze założenia projektów ustaw, które były składane w Sejmie w poprzednich kadencjach. Paweł Knut, prawnik KPH opisał też proces litygacji strategicznej, który niedawno został zainicjowany: doprowadzenia do wyroku Europejskiego Trybunału Praw Człowieka, który zobowiąże Polskę do przyjęcia przepisów umożliwiających zawieranie związków par osób tej samej płci - wzorem włoskim.
ZOBACZ TEŻ Związki partnerskie w Polsce? To możliwe! Pięć par idzie do sądu walczyć o związki

Nowoczesna zapewniła, że odbędą się kolejne spotkania w tej sprawie, powstały też cztery grupy robocze, które będą zajmować się sprawą związków partnerskich na kilku polach tematycznych.

(md)
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (159)
yesyesyoo wiolka-srolka syriusz93 tomsim selfish-giant mazia-83 nayo-nayomi dybuk emmilou istotanieistotna
Nie podoba mi się (9)
rmt jirojin bemibem miczi69 koko-mike wilhelmiii eivor
Komentarze (124)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
Ikona
Wyróżniony 14.01.2016 13:40 Lord Byron
Za każdym razem, gdy pojawia się jakaś (choćby mglista) perspektywa uregulowania tej kwestii, rozpoczyna się festiwal fochów i żalów. Naprawdę robi się już niedobrze od tych jęków.
Z jednej strony środowisko LGBT, ze szczególnym naciskiem na L i G uznaje od pewnego czasu związki za niemal jedyny wyznacznik swojej emancypacji. Inne tematy schodzą na plan dalszy. Z drugiej, gdy tylko ktoś wykazuje wolę dialogu, rozpoczyna się histeryczny jazgot.
Polityk z PO - obraza, bo PO "już raz nas zdradziła". Z byłego Ruchu Palikota - obraza, bo to nieprawdziwa lewica, obyczajowa a nie ekonomiczna, czyli oszustwo wisi w powietrzu. Z Razem - obraza, bo to lewica ekonomiczna a nie obyczajowa, czyli spycha temat związków na bok. Z SLD - obraza, bo to postkomuniści udający progresywne postawy.
Teraz do obrazu dołącza .Nowoczesna, bo to "drugie PO". Partia, która istnieje parę miesięcy, jak się okazuje, też już zdążyła obrazić panów gejów i panie lesbijki. Zapewne podobieństwem programowym do PO sprzed kilku lat, w zakresie polityki finansowej, bo innych na razie dostrzec nie sposób.

Demokracja w cywilizowanych krajach polega na negocjacjach różnych grup z istniejącymi politykami. A nie na pełnym uniesień dumy oczekiwaniu aż pojawi się ta wyśniona "prawdziwie szczera, pełna najszczerszych intencji partia", która da od razu wszystko, o czym marzymy i jeszcze będzie o tym mówić tak, że ani na chwilę nie zwątpimy, że robi to wyłącznie dla nas, szczerze i z głębi serca.
Szczerości i konsekwencji można oczekiwać od organizacji pozarządowych, nie od partii. Chyba żadna z politycznych sił, które wprowadzały związki w innych krajach nie była pro-gejowska od zarania dziejów. Niektórym można było wyciągać nie takie historie, jak PO. Torysi w latach 80. wprowadzali ustawę podobną do tej rosyjskiej o zakazie propagandy. Parę lat temu ich rząd zalegalizował małżeństwa.
cytuj zgłoś 29 1
simon27
Wyróżniony 14.01.2016 12:21 simon27 (42) okolice inowrocławia
jestem pewien ze jesli nowoczesna wygra wybory za 4 lata nie bedzie tylko obiecac jak robila to PO w sprawie zwiazkow szkoda ze w tej kadencji nowoczesna nie wiele moze ale rozmawiam trzeba mysle ze to oni jako jedyni beda po naszej stronie w obecnym parlamencie.
cytuj zgłoś 16 8
365
Wyróżniony 14.01.2016 11:48 365 (37) Warszawa
mimo wszystko, w obecnych realiach uważam takie pomysły za co najmniej niedorzeczne...
cytuj zgłoś 9 8
upstairs_at_you
19.01.2016 19:23 upstairs_at_you (57) miasteczko raczej
StewiePol:
Jak dla mnie, to tylko żałosna próba zgromadzenia jakiegokolwiek elektoratu, gdyż tak na prawdę, NIKT na nich nie głosował !

Czyli że co? Wybory sfałszowano?
cytuj zgłoś 2 1
Ikona
19.01.2016 12:34 VU2X7IfV
@don_diego44

tak, pan businessmen Petru będzie bronił złodziejskich obcych banków i supermarketów, bo to jego 'business', podobnie jak szeregów PO..
cytuj zgłoś 0 2
don_diego44
18.01.2016 20:49 don_diego44 (60) Tychy
@shingao
Oczywiście ,że jeżeli w kościele wystąpił problem pedofilii , to ojciec doktor derektor powinien się do tego obiektywnie odnieść . Jeżeli udawał ,że nie ma problemu , to żle zrobił i można go za to krytykować.
Jeżeli jakiś podmiot gospodarczy działa na rynku ,to ma zakichany obowiązek działać uczciwie a państwo ma tego dopilnować.
cytuj zgłoś 0 2
shingao 新顔
18.01.2016 20:26 shingao (40) Szczecin
don_diego44:
(... )Pan Petru będąc znanym ekonomistą jakoś nigdy nie krytykował działań banków na granicy prawa , czy też działań bezprawnych.


Dobry argument. Pan Rydzyk jest znanym szamanem. Jakoś nigdy nie krytykował księży pedofilii. Wniosek? Jest opłacany przez lobby księży pedofilii i działa w ich interesie.
cytuj zgłoś 2 0
shingao 新顔
18.01.2016 20:22 shingao (40) Szczecin
don_diego44:
@shingao
Założę się ,że gdy w jakiś sposób będą zagrożone interesy banków , to pan Petru będzie bronił ich jak lew .


Ja w ogóle nie rozumiem tej nagonki na banki. Banki są złe? To po ch**a z nich korzystacie? Jest jakiś obowiązek brania kredytów?
cytuj zgłoś 1 0
don_diego44
18.01.2016 20:17 don_diego44 (60) Tychy
@anklager
Na świecie ,jak i w Polsce banki ,przez swoją działalność na granicy prawa a czasem poza prawem, naruszyły swoją wiarygodność . Zwykły człowiek nie ma szans w sporze z bankiem i dla tego nadzór państwa powinien tu być szczególny . Poprzedni rząd mimo doniesień medialnych o nieprawidłowościach nie robił nic .Pan Petru będąc znanym ekonomistą jakoś nigdy nie krytykował działań banków na granicy prawa , czy też działań bezprawnych.
cytuj zgłoś 0 2
Ikona
18.01.2016 19:33 anklager
don_diego44:
@shingao
Założę się ,że gdy w jakiś sposób będą zagrożone interesy banków , to pan Petru będzie bronił ich jak lew .


Całkiem możliwe, że masz rację. Można się o tym łatwo przekonać. PiS wielokrotnie słusznie zwracał uwagę, że banki źle traktują klientów w Polsce podczas gdy te same banki za granicą zwłaszcza na zachodzie są bardziej ludzkie. Całkiem poważnie proponuję więc PiSowi by zamiast wydawać z siebie głosy przypominające odgłosy chlewa w najlepszym wypadku bełkot zakrystyjnej inteligencji zaczął mówić ludzkim głosem a przede wszystkim zaczął działać we właściwym kierunku. I tak na pierwszy ogień w walce o dobro Polaków proponuję zniesienie art. 1 ptk119 i art. 2 ustawy z 2008 roku na mocy której z kolei uchylono art. 92c ust.1 i 2 prawa bankowego. Jeśli R.Petru zacznie w tej kwestii drzeć mordę, że bankom dzieje się krzywda będę pierwszym, który stanie w obronie takich działań Prawa i Sprawiedliwości.
cytuj zgłoś 0 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • ...
  • 13
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
Sonda
Nowoczesna proponuje organizacjom LGBT dialog na temat związków parterskich - czy powinniśmy rozmawiać?
Głosowanie dostępne tylko dla zalogowanych Zaloguj się i głosuj
  • Tak
  • 93,98 %
  • Nie
  • 6,02 %
TAGIWięcej
debata publiczna Joanna Scheuring-Wielgus Kampania Przeciw Homofobii litygacja strategiczna Miłość Nie Wyklucza Nowoczesna Paweł Knut Polityka Polska prawa człowieka Prawo Społeczeństwo Ustawa o związkach partnerskich związki partnerskie
Powiązane
Obraz Środa, 11.06.2025 Czy Karol Nawrocki poparłby ustawę o związkach partnerskich? Jest deklaracja Obraz Czwartek, 24.08.2017 Rabiej: kończymy ustawę o związkach partnerskich Obraz Wtorek, 16.05.2017 Adam Szłapka (Nowoczesna): jestem za małżeństwami, ale najpierw związki Obraz Czwartek, 30.03.2017 Już jest! Skarga na Polskę w Strasburgu Obraz Wtorek, 07.02.2017 Ślub to nie tylko papierek, ale i deklaracja
Inne tematy
Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska? Piątek, 15.05.2026 Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska?
Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie" Wtorek, 19.05.2026 Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie"
Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie Wtorek, 26.05.2026 Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się