Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Piątek, 01.02.2013, Aktualizacja: Czwartek, 02.04.2026

Prezydenta pomysł na związki: zmienić przepisy zamiast nowej ustawy

Podziel się Tweetnij Skomentuj (164)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (164)

Bronisław Komorowski w rozmowie z PAP

„Warto rozważyć odstąpienie od nowej ustawy, by uniknąć ryzyka niekonstytucyjności” – powiedział prezydent Bronisław Komorowski w rozmowie z Polską Agencją Prasową. Prezydent wyraził też „naprawdę głęboki niepokój związany z atmosferą wojny ideologicznej, która zapanowała na tle kwestii ustawy o związkach partnerskich" i zaapelował do prawicy, by „powściągała język w stopniu maksymalnie możliwym tak, by nie ranić, nie zadawać bólu współobywatelom, niezależnie od orientacji seksualnej”.

Zdaniem Bronisława Komorowskiego rozwiązaniem może być nowelizacja obecnych ustaw i zmiana przepisów dotyczących m.in. dostępu do informacji medycznej, możliwości zawarcia w trybie umowy wspólnoty majątkowej tworzącej konsekwencje takie jak opodatkowanie dziedziczenia analogiczne do pierwszej grupy spadkowej oraz alimentacja, wstępowania w stosunek najmu mieszkania po zmarłym, prawa pochówku. Prezydent dodał, iż z przykrością odnotował fakt, że tydzień temu parlament okazał się niezdolny do podjęcia prac nad ustawami.

Prezydent Komorowski zaapelował też do lewicy i prawicy: tej pierwszej, by nie lekceważyła opinii prezesa Sądu Najwyższego (o niekonstytucyjności projektów ustaw). „Według mnie należy szukać sposobów na takie działanie, które pozwoli nie mnożyć kontrowersji, ale ich unikać albo przynajmniej częściowo osłabiać” – powiedział Polskiej Agencji Prasowej. „Do prawicy chciałbym się zwrócić z apelem o to, aby powściągała język w stopniu maksymalnie możliwym tak, by nie ranić, nie zadawać bólu współobywatelom, niezależnie od orientacji seksualnej” – dodał Komorowski.

W sierpniu prezydent mówił magazynowi „Wprost”: "W stopniu maksymalnym należy osobom będącym w związkach wszelakich ułatwić egzystencję". Zapytany o pomysły na to ułatwienie, Komorowski mówił: "Poczekajmy na konkretne projekty".

(md)
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (90)
labryska89 modest pokeme domi1111 agulaa passionate79 anterminokomplikant amiami666 hiddeninside kacpraszek
Nie podoba mi się (14)
septimus warrior lollipop-gestapo sirius proletariat fourrooms annalaszuk rainbowboy tarnation aparatura
Komentarze (164)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
youforme
21.02.2013 14:34 youforme (106) zmienne
kejt:
Ale żeś sypnął mądrością, ojej.
Nie mniej jednak prawda obiektywna jest często trudna lub niemożliwa do ustalenia, zatem ludzie widzą pewne rzeczy na swój sposób. Niech Ci będzie, na sposób niekiedy nieprawdziwy z logicznego punktu widzenia, lecz prawdziwy dla nich, bo o tej prawdziwości są przekonani. Więc prawda obiektywna może się schować, gdyż w patrzeniu na świat ludzie raczej kierują się przekonaniami, doświadczeniami i emocjami niż logiką. I niezależnie jak jest to nielogiczne, to w ten sposób to funkcjonuje. Prawda obiektywna jest ideałem, do którego można dążyć subiektywnie patrząc na świat. Z resztą zazwyczaj nie da się patrzeć obiektywnie.

Tak miła dyskutantko. :-) Mogę się z Tobą w pewnym sensie zgodzić.
Prawda obiektywna isnieje, lecz zbliżamy się do niej, z lepszym, lub gorszym wynikiem ( wiedza, narządzia). Jest tak też, że wynik zależy też od badającego określoną rzecz. Jeśli zaś ktoś kieruje się przekonaniem, nie kieruje się wiedzą.
Przekonanie a wiedza, to ostry rozdział logiczny. Dlatego jedni mają wiedzę, inni przekonanie, czy tylko wyobrażenie o rzeczy, sprawie. Wtedy konflikt poznawczy czy społeczny ma glebę do zakiełkowania.
cytuj zgłoś 0 0
kejt
21.02.2013 12:07 kejt (39) Warszawa
Ale żeś sypnął mądrością, ojej.
Nie mniej jednak prawda obiektywna jest często trudna lub niemożliwa do ustalenia, zatem ludzie widzą pewne rzeczy na swój sposób. Niech Ci będzie, na sposób niekiedy nieprawdziwy z logicznego punktu widzenia, lecz prawdziwy dla nich, bo o tej prawdziwości są przekonani. Więc prawda obiektywna może się schować, gdyż w patrzeniu na świat ludzie raczej kierują się przekonaniami, doświadczeniami i emocjami niż logiką. I niezależnie jak jest to nielogiczne, to w ten sposób to funkcjonuje. Prawda obiektywna jest ideałem, do którego można dążyć subiektywnie patrząc na świat. Z resztą zazwyczaj nie da się patrzeć obiektywnie.
cytuj zgłoś 0 0
youforme
20.02.2013 23:21 youforme (106) zmienne
kejt:
To był przykład wyssany z palca :P
Ten może będzie lepszy. Czy obrazy Malczewskiego są ładne? Tu nie ma obiektywnej prawdy.

Poza tym w różnych dziedzinach nauki powstają różne badania sprzeczne ze sobą. Zgadzam się, część z nich jest nie prawdziwa. Ale zanim zostanie to rozstrzygnięte, które są prawdziwe, a które nie, to jak się do niech odnieść? W zależności od poglądów na dany temat ludzie wybiorą te, które według nich są prawdziwe. Jeśli z czasem okaże się, że się mylili, to klops. Ale przez ten czas to o czym będą przekonani, będzie dla nich prawdą. Niezależnie od jej prawdziwości :P
Ale pomijając badania, są prawdy które nie mogą być obiektywne. Np: Sytuacja w Polsce jest katastrofalna. I dla jednych jest to prawda, trzeba zmienić rząd, zacząć rewolucję, coś zmienić. Inni do danego stanu rzeczy wprowadziliby jakieś drobne korekty, pozostali nie robili by nic. Jaka jest więc prawda obiektywna?

PROSTE. Prawda obiektywna to rzeczywisty opis stanu rzeczy. Dziękuję Tobie, bo jest to kolejne sformuowanie "youforme" autorskie na tej stronie. Teraz można sprawdzić w wiki i podobnych, co to jest prawda obiektywna. Znowu okaże się, że "youforme" napisał coś nowatorskiego w internecie. Dziękuję.
Co do sztuki, znowu pomyłka. W sztuce nie ma prawdy, są tylko gusta. Z nimi, jak wiadomo, nie dyskutuje się. Tyle o sztuce. :-)
cytuj zgłoś 0 0
kejt
20.02.2013 23:13 kejt (39) Warszawa
To był przykład wyssany z palca :P
Ten może będzie lepszy. Czy obrazy Malczewskiego są ładne? Tu nie ma obiektywnej prawdy.

Poza tym w różnych dziedzinach nauki powstają różne badania sprzeczne ze sobą. Zgadzam się, część z nich jest nie prawdziwa. Ale zanim zostanie to rozstrzygnięte, które są prawdziwe, a które nie, to jak się do niech odnieść? W zależności od poglądów na dany temat ludzie wybiorą te, które według nich są prawdziwe. Jeśli z czasem okaże się, że się mylili, to klops. Ale przez ten czas to o czym będą przekonani, będzie dla nich prawdą. Niezależnie od jej prawdziwości :P
Ale pomijając badania, są prawdy które nie mogą być obiektywne. Np: Sytuacja w Polsce jest katastrofalna. I dla jednych jest to prawda, trzeba zmienić rząd, zacząć rewolucję, coś zmienić. Inni do danego stanu rzeczy wprowadziliby jakieś drobne korekty, pozostali nie robili by nic. Jaka jest więc prawda obiektywna?
cytuj zgłoś 1 0
fourrooms
20.02.2013 23:07 fourrooms (44) wouldź
youforme:

nie może być różnych, dwóch badań sprzecznych na ten sam temat.


otóż mogą być.
cytuj zgłoś 0 0
youforme
20.02.2013 23:02 youforme (106) zmienne
kejt:
Nie zgodzę się z Tobą.. Przykład? Homoseksualiści są zagrożeniem dla rasy ludzkiej. To jest prawda pewnej części społeczeństwa. Dla mnie to absurd. Jaka jest prawda obiektywna? Taka, jak w badaniach. Co jeśli obie strony mają badania na poparcie swojej tezy?
Nie wyskakuj z logiką, bo odbieranie świata się na tym nie opiera. I owszem ilu ludzi, tyle prawd o świecie. Nie mówię tu o o prawach matematycznych, fizycznych czy innych prawdach obiektywnych bezsprzecznie. Ale o odbieraniu świata. Gdyby tu można by mówić o jakimkolwiek obiektywizmie, to nie byłoby sporów politycznych, religijnych, kulturowych itp.
Z łaski swojej nie sil się na przytyki osobiste.

Wybacz, często się mylisz w logice, ale fajnie dyskutujesz. :-)
Dlatego należy poszukiwać prawdy obiektywnej, tylko taka jest.
Kolejny Twój błąd, nie może być różnych, dwóch badań sprzecznych na ten sam temat. Jedno tylko z nich będzie prawdziwe, albo oba nie. Dwa sprzeczne, prawdziwe być nie mogą. To, że homoseksualiści są zagrożeniem dla rasy ludzkiej, takich badań nie ma. Coś Ci się pomyliło. Wybacz. :-)
cytuj zgłoś 0 1
kejt
20.02.2013 22:53 kejt (39) Warszawa
Nie zgodzę się z Tobą.. Przykład? Homoseksualiści są zagrożeniem dla rasy ludzkiej. To jest prawda pewnej części społeczeństwa. Dla mnie to absurd. Jaka jest prawda obiektywna? Taka, jak w badaniach. Co jeśli obie strony mają badania na poparcie swojej tezy?
Nie wyskakuj z logiką, bo odbieranie świata się na tym nie opiera. I owszem ilu ludzi, tyle prawd o świecie. Nie mówię tu o o prawach matematycznych, fizycznych czy innych prawdach obiektywnych bezsprzecznie. Ale o odbieraniu świata. Gdyby tu można by mówić o jakimkolwiek obiektywizmie, to nie byłoby sporów politycznych, religijnych, kulturowych itp.
Z łaski swojej nie sil się na przytyki osobiste.
cytuj zgłoś 0 0
youforme
20.02.2013 22:47 youforme (106) zmienne
kejt:
Nie bardzo wiem o co Ci chodzi. Dopóki nie nazwałeś mnie naiwną dyskutowałam z Twoimi argumentami nie próbując Cię oceniać ani zgadywać jaki jesteś.

To, ze w jakiś sposób widzisz świat, nie znaczy, że to jedyna prawdziwa wizja świata. To Twoja wizja. Ja widzę go inaczej i jest to dla mnie prawdziwe. Nie możesz mówić, że oceniasz świat w sposób realistyczny, więc on jest taki jak mówisz.

Prawda jest obiektywna, a nie taka jaką Ty uznasz za prawdziwą. Jeśli by tak było, prawd by było tyle ile ludzi, lub więcej. Kolejny Twój błąd logiczny.
Co jest? Studiowałaś może logikę, filozofię, socjologię, pokrewne, że tak słabo u Ciebie z logiką? :-)
cytuj zgłoś 0 1
kejt
20.02.2013 22:38 kejt (39) Warszawa
Nie bardzo wiem o co Ci chodzi. Dopóki nie nazwałeś mnie naiwną dyskutowałam z Twoimi argumentami nie próbując Cię oceniać ani zgadywać jaki jesteś.

To, ze w jakiś sposób widzisz świat, nie znaczy, że to jedyna prawdziwa wizja świata. To Twoja wizja. Ja widzę go inaczej i jest to dla mnie prawdziwe. Nie możesz mówić, że oceniasz świat w sposób realistyczny, więc on jest taki jak mówisz.
cytuj zgłoś 0 0
youforme
20.02.2013 22:27 youforme (106) zmienne
kejt:
Nie stawiaj się proszę na miejscu mądrzejszego i lepiej poinformowanego, bo moim zdaniem wcale tak nie jest. To, że Ty tak myślisz, nie oznacza, że to prawda. I nie jestem idealistką. Tobie się może tak wydawać. Ja w Twoich wypowiedziach widzę zgorzkniałego, załamanego rzeczywistością smutasa, ale jak sam mówisz tak nie jest.
Więc proszę nie mądruj :P

Ojej. :-) Ja widzę świat optymistycznie, a oceniam rzeczywistość realnie. Zauważ, starasz się widzieć w czyiś wypowiedziach osobę, a nie wypowiedź. :-)
cytuj zgłoś 0 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • ...
  • 17
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
Bronisław Komorowski dziedziczenie informacja medyczna nowelizacja Polityka Polska Polska Agencja Prasowa Prawo prawo spadkowe Prezydencka propozycja ws. związków partnerskich Sąd Najwyższy Społeczeństwo wspólnota majątkowa związki partnerskie
Powiązane
Obraz Niedziela, 24.05.2015 Przed nami RP w wersji 3.5 Obraz Poniedziałek, 25.03.2013 Łętowska: dyskusja wokół Konstytucji jest zakłamana Obraz Wtorek, 22.07.2003 Formalne związki dla gejów i lesbijek Obraz Środa, 09.05.2012 Wywiady Queer.pl: Artur Dunin (PO) Obraz Środa, 11.06.2025 Czy Karol Nawrocki poparłby ustawę o związkach partnerskich? Jest deklaracja
Inne tematy
Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu? Sobota, 16.05.2026 Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu?
Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie Wtorek, 26.05.2026 Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie
Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska? Piątek, 15.05.2026 Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska?
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się