Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Miejsca Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
Tematy Marsze Równości 2026 "Pillion" w kinach Wyrok TSUE Związki partnerskie Kino LGBT
Czwartek, 13.10.2011 11:57

Opole: kozy na uczelni

Podziel się Tweetnij Skomentuj (32)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (32)

Homofobiczny rysunek "Rzepy" w gablocie na uniwersytecie

"Ostra homofobia na korytarzu UO" - donosi opolska "Gazeta Wyborcza". W uczelnianej gablocie zawisł dobrze znanym czytelnikom i czytelniczkom IS obrazek Andrzeja Krauze z "Rzeczpospolitej". Rysunek, który stał się m.in. powodem powstania inicjatywy "Nasza Sprawa 2". "Kontrowersyjny obrazek nie został umieszczony w gablocie za zgodą i wiedzą administracji uczelni" - podkreślił w rozmowie z nami rzecznik uczelni, Marcin Miga.

O fakcie poinformowała dziennikarzy oburzona studentka Uniwersytetu Opolskiego. Marcin Miga tłumaczył "Gazecie Wyborczej", że w gablocie był wyłamany zamek, zatem rysunek mógł zawiesić ktokolwiek. Dziennik podkreśla jednak, że gablota wisi na wprost dziekanatu, dlaczego zatem wcześniej żaden z pracowników uczelni nie zareagował? "To jest teren otwarty i ciężko upilnować każdą tablicę" - powiedział Miga. Czy podobny incydent może się powtórzyć? "Nie jesteśmy w stanie zapobiec tego typu zdarzeniom w przyszłości (gablota miała wyłamany zamek)" - powiedział naszemu portalowi rzecznik UO.

Co o rysunku sądzą studenci UO?:



Kozia wojna trwa!

Pojawienie się rysunku w uczelnianej gablocie zbiegło się z innym wydarzeniem: 11 października miała odbyć się kolejna rozprawa "Naszej Sprawy 2" - z powodu choroby sędziego została przełożona na styczeń. Przypomnijmy: wszystko zaczęło się od rysunku Andrzeja Krauze, który w czerwcu w 2009 roku umieściła "Rzeczpospolita". W społeczności zawrzało, tym bardziej, że rysunek pojawił się niedługo po warszawskiej Paradzie Równości. Atmosferę podgrzała dodatkowo decyzja "Rzeczpospolitej" o publikacji artykułów Tomasza Terlikowskiego i nieżyjącego już dziś Macieja Rybińskiego. Rybiński napisał swój felieton w formie listu kozy Mećki z Połoniny, która poczuła się oburzona z powodu przyrównania jej jak najbardziej heteroseksualnego związku z mężczyzna do związku jednopłciowego. Jeszcze dalej poszedł Terlikowski, który napisał długi artykuł o niebezpieczeństwach rewolucji homoseksualnej. Opinia publiczna się podzieliła, jak i środowisko LGBT w Polsce. Jedni uważali, że trzeba do tego odnieść się z dystansem, drudzy, że dziennik przesadził. Działacze uznali porównanie ich orientacji do zoofilii za obrazę, zażądali sprostowania i przeprosin. "Rzeczpospolita" odmówiła. Pół roku po publikacjach złożyli pozew przeciwko dziennikowi, oraz wyżej wspomnianym już dziennikarzom, powstała strona internetowa Nasza Sprawa 2, na której na bieżąco mogliśmy się dowiadywać o działaniach związanych z protestem oraz z przygotowaniami do postępowania sądowego i wspomóc działaczy finansowo.

Pytaliśmy się Was dwukrotnie o ocenę szumu wokół "Naszej Sprawy 2". Pod koniec grudnia 2009 52 proc. naszych czytelników uznało, że "Rzeczpospolita" złamała prawo i powinna ponieść konsekwencje, 30 proc. wybrało odpowiedź, że rysunek był satyryczny, a wolność słowa jest wartością nadrzędną, 17 proc. natomiast uznało, że warto "wojować o kozę". W połowie lutego tego roku 70 proc. uznało, że "Rzeczpospolita" złamało prawo, 21 proc. broniło wolności słowa, 8 proc. uznało, że trzeba zareagować, ale nie za pomocą pozwu sądowego.

(md)
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (0)
Nie podoba mi się (43)
labryska89 acharya nickt_ciekawy merlinphonix21 panna-pomiedzy -kaska81- przezroczysta wueska surprisemotherfucker zinixo
Komentarze (32)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
przezroczysta
19.10.2011 20:40 przezroczysta (40) Warszawa
vito212121 zaskakujące ale zgadzam się z Tobą w jednej kwestii.. tak musimy nauczyć się nie podnosić alarmu i nie wydzierać się na każdy najmniejszy symptomik lub oznakę nietolerancji tylko postępować adekwatnie do przewinienia. Z tym się z Tobą zgadzam bo gdy biędziemy tym samym głosem i jednakowym natężeniem oburzać się na większe i mniejsze przewinienia to w pewnym momencie nasz krzyk tak wszystkim zobojętnieje że będzie już niedostrzegalny.. rozmyje się i spowszednieje..niemniej jednak uważam że w przypadku kozy trzeba się odezwać głosem nieprzejednanym bo porównanie do zoofila przynajmniej mnie głęboko ubodło.. a jeśli chodzi o Twoja wypowiedz względem nauczycieli to jestem w ciężkim szoku i zachodzę w głowę skąd Ci takie coś w ogóle przyszło do głowy.. bo moim zdaniem Twoja ostatnia wypowiedź i Twoje spostrzeżenia są wyssane z palca.. i przelane na ogół kadry nauczycielskiej.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
19.10.2011 19:11 vito212121
a co do nauczycieli zgadzam sie, bo sa tacy ludzie jak reszta z jednym wyjatkiem...czemu ktos zostaje nauczycielem? bardzo czesto motywem dominujacym jest potrzeba kontaktu z mlodymi ludzmi, upajania sie ich erotyzmem i upajania sie wladza nad mlodymi pieknymi ludzmi......innymi slowy nauczyciele w ogromnej liczbie po prostu leca na uczniow i robia to w sposob zaklamany, udaja, wiec sa zaklamani a tacy zaklamani ludzie skoro sami cierpia to i chetnie przyczyniaja sie aby inni cierpieli, np homo
cytuj zgłoś 0 2
Ikona
19.10.2011 19:08 vito212121
przezroczysta, mowisz ze tylko "WALKA" o prawa homo cos sie osiagnie, ze siedzac cicho i czekajac jak nas uznaja za normalnych i dadza prawa to nic nie osiagniemy......masz racje, pamietam jak zaczynaly sie parady i ludzie mowili ...ooo feee pedaly i lezby paraduja se po ulicach, obnosza sie ztym itp. a ja zawsze bylem za paradami i zawsze uczestniczylem w nich. po prostu parada poprzez to ze zwracala na nas uwage i dawala nam 5 minut w mediach oswajala ludzi z nami i pokazywala ze jestesmy normalni a ostatecznie rosla akceptacja homo. tylko zastanawiam sie czy powinnismy krzyczec ciagle i z byle pwoodu aby na nas byla zwrocona uwaga czy niekiedy powinnismy odpuscic......czy wiesz...czy to dobra strategia mowic tak: dajcie nam prawa, chcemy tolerancji a z drugiej strony domagac sie zakazania karykatur na nasz temat.....zgadzam sie ze musimy walczyc o homo i byc "glosni" ale nie zgadzam sie abysmy deklarowali poglady zakazujace czegos za wyjatkiem oczywistych rzeczy jak mowa nienawisci czy przemoc fizyczna. ale przezroczysta.......pamietaj ze zawsze grupy uciskane chca odreagowac i uciekaja innych jeszcze bardziej jak dostana prawo....np zydzi uciskaja palestynczykow....dlatego ja jestem za wolnoscia slowa i rysowania itp za wyjatkiem mowy nienawisci i nawolywania do przestepstwa.
cytuj zgłoś 0 0
przezroczysta
19.10.2011 11:36 przezroczysta (40) Warszawa
vito212121 pozwolę sobie ponownie Ciebie zacytować, napisałeś:"trzeba szukac innych metod przekonania ludzi ze np homo jest ok niz zakazywanie mowienia czegokolwiek zlego na nas, wystarczy ze szkola uczylaby o homo dobrze i ze tv mowilaby duzo o homo...." przeczytałam to zdanie kilkakrotnie i tak sobie siedzę i myślę; nad tym jak to określiłeś że wystarczyło aby w szkole uczyli "dobrze o homo" i tu się zgadzam choć nie musieli by uczyć dobrze, ale rzetelnie, obiektywnie i zgodnie z najnowszymi badaniami a nie staroświeckimi przyzwyczajeniami. Ale tu powstaje moje arcy ciekawe pytanie, bo znam i zgłębiłam trochę środowisko nauczycielskie i uwierz oni nie biorą się z kosmosu, oni nie biorą się z próżni.. nauczyciele są z takiej samej gliny jak reszta społeczeństwa czerpią wiedzę i wyrabiają sobie opinie i przekazują ją dalej.. skoro nie reagujemy i nie przedstawiamy swojej wizji tej nieszczęsnej kozy..skoro dajemy przyzwolenie na porównywanie nas z zoofilami to skąd u niektórych nauczycieli miało by się wziąć raptem "dobre mówienie o homo" skoro akceptacja osób homoseksualnych będzie pociągać ze sobą kolejną "walczącą o swoje prawa grupy zoofili".. Owszem nie mówię i nie domagam się aby autora tej krzywdzącej satyry publicznie wychłostano, ani zrobiono mu kuku ale reagować trzeba.. i moje zdanie w tej kwestii niestety się nie zmieni...
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
18.10.2011 21:10 vito212121
a co to za dobroc przyswiecala katolikom ze sprzeciwlali sie aby indianie byli niewolnikami ale pasowalo im ze murzyni nimi byli.....
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
18.10.2011 21:02 laissemoi
Ale ja nie mówiłem nic o przeprosinach, tylko o realnych działaniach, które zapobiegły szerzeniu się niewolnictwa Indian wśród konkwistadorów.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
18.10.2011 18:49 vito212121
nie da sie wkleic-(( w kazdym razie twoja obrona katolikow to kpina. chce Ci powiedziec, ze niemcy tez przeprosili za wymordowanie milionow zydow i innych i co, ok????? niemcy zatem nie zrobili nic zlego bo przeprosili?
a co do przezroczystej - masz racje, zle jest jesli zaczynamy sienie nienawidzic i gardzic soba ale droa do akceptacji nie prowadzi na sile. trzeba szukac innych metod przekonania ludzi ze np homo jest ok niz zakazywanie mowienia czegokolwiek zlego na nas, wystarczy ze szkola uczylaby o homo dobrze i ze tv mowilaby duzo o homo....
cytuj zgłoś 1 1
Ikona
18.10.2011 18:46 vito212121
Głównym odpowiedzialnym za zniszczenie kultury i religii Majów jest franciszkanin Diego de Landa (1524-1579)
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
18.10.2011 18:46 vito212121
laissemoi oto co katolicy zrobili idnianom:
Głównym odpowiedzialnym za zniszczenie kultury i religii Majów jest franciszkanin Diego de Landa (1524-1579)
cytuj zgłoś 0 0
przezroczysta
18.10.2011 12:43 przezroczysta (40) Warszawa
vito212121 napisałeś "Ludzie, obrażliwe może być tylko coś skierowane do konkretnej osoby. Jeśli jest to skierowane do grupy, to jest chamskie ale dopuszczalne" ja tego kompletnie tak nie widzę.. czasami zdarza się tak że pewne rzeczy postępują od ogółu do szczegółu.. pozwólmy obrażać wszem i wobec ogół homoseksualnego społeczeństwa.. a nim się obejrzysz doczekasz się chwili kiedy zaczną szczegółowo i już personalnie wyciągać osoby i szydzić z nich. bo to wynika z pewnego konsekwentnego myślenia skoro obrażaliśmy ich wcześniej i się nie oburzali to dlaczego mieli by się oburzać za konkretne osoby.. nawiązałeś do holocaustu.. a on nie zaczął się znikąd, nikt nie powiedział pewnego beztroskiego dnia siedząc przy kolacji z rodziną: a dziś mam ochotę zamordować Żyda.. to się zrodziło od szykanowania ogółu, od antysemickich plakatów, od przemów od satyry.. od nienawiści ogółu.. ale to nie ogół trafił do komor gazowych.. oczywiście w przypadku homoseksualizmu nie spodziewam się i nie wyobrażam sobie takiej drastyczności.. ale reagować trzeba na każdy rodzaj szykany..
cytuj zgłoś 1 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • ...
  • 4
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
nasza sprawa 2 opole rzeczpospolita uniwersytet opolski
Powiązane
Obraz Piątek, 30.10.2020 Uniwersytet Opolski będzie miał swoją grupę sojuszniczą LGBT! Przedstawiamy eq-UO-lity Obraz Piątek, 27.01.2012 Nasza Sprawa 2: jest wyrok Obraz Poniedziałek, 14.02.2011 "Nasza sprawa" 2 w sądzie Obraz Środa, 09.07.2025 Trybunał Konstytucyjny nie zajmie się mową nienawiści - prezydent Duda zmienia zdanie Obraz Piątek, 23.05.2025 „Po prostu bądź” – Opole ogłasza datę i trasę VII Marszu Równości
Inne tematy
Sąd Najwyższy Ukrainy uznał parę jednopłciową za rodzinę. Co to właściwie zmienia? Środa, 11.03.2026 Sąd Najwyższy Ukrainy uznał parę jednopłciową za rodzinę. Co to właściwie zmienia?
Lesbinton: w Poznaniu powstał klub badmintonowy dla lesbijek Wtorek, 10.03.2026 Lesbinton: w Poznaniu powstał klub badmintonowy dla lesbijek
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatności