Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Miejsca Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
Tematy Marsze Równości 2026 "Pillion" w kinach Wyrok TSUE Związki partnerskie Kino LGBT
Środa, 09.02.2011 11:05

Jest przyzwolenie społeczne, ale gdzie jest ustawa?

Podziel się Tweetnij Skomentuj (17)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (17)

Nie w tej kadencji, ale w następnej na pewno - mówią politycy

"Jest przyzwolenie społeczne" - powiedziała nam Katarzyna Piekarska z Sojuszu Lewicy Demokratycznej na doniesienia "Rzeczpospolitej" o planach SLD co do zgłoszenia do laski marszałkowskiej ustawy o rejestrowanych związkach partnerskich w marcu.

Projekt ustawy, przygotowany przez "środowisko" - jak powiedziała nam Piekarska (wynik pracy Grupy Inicjatywnej ds. Związków Partnerskich, która przez rok zbierała w całej Polsce "oddolnie" postulaty zainteresowanych i przekazała je Klubowi Lewicy) , jest obecnie dopracowywany przez prawników. Rejestrowany związek partnerski - prawdopodobnie na podobieństwo francuskich PACSów, ma dotyczyć także par różnopłciowych i - o czym już nie jeden raz donosiliśmy - ma regulować takie kwestie jak możliwość wspólnego opodatkowania, dziedziczenie, otrzymywanie informacji o zdrowiu partnera w razie jego choroby.

Przypomnijmy: wstępne doniesienia mówiły o tym, że ustawa znajdzie się w Sejmie w czerwcu, następnie po wakacjach. Skąd nagłe przyspieszenie działań? Katarzyna Piekarska powiedziała naszemu portalowi, że przyspieszenie prac nad ustawą wynika z kalendarza polityków, ale polityczka i tak nie wierzy, że w tej kadencji uda się ją przyjąć: "W następnej na pewno, nawet środowiska centroprawicowe zmieniają swoje podejście do tych kwestii rozumiejąc, że tu nie chodzi o nadawanie specjalnych przywilejów, a po prostu o prawa, które tym ludziom należą się jak każdym innym, zwłaszcza, że przyzwolenie społeczne już jest".

Jednym z wzbudzających najwięcej kontrowersji zapisów był ten dotyczący możliwości adopcji dziecka partnera bądź partnerki. Z niedawno opublikowanego raportu Kampanii Przeciw Homofobii wynika, że prawie 50 tys. dzieci w Polsce wychowuje się w homorodzinach. Zapis ten w końcu wypadł z projektu ustawy. Piekarska powiedziała IS, że wykreślenie z ustawy zapisu o możliwości adopcji dziecka partnera na chwilę obecną jest nieuniknione: " Ja osobiście bardzo popieram ten postulat, ale trzeba być realistą. Jest to pierwszy krok, jeżeli ustawa wejdzie w życie - sądy mogłyby decydować chętniej o przyznaniu opieki nad dzieckiem partnerowi". Piekarska dodaje, że w takim przypadku za 3-4 lata można myśleć o kolejnych zmianach, ważne jest żeby ustawa w ogóle pojawiła się w naszym kraju.

(md)


Katarzyna Piekarska powiedziała nam, że Klub Lewicy jest otwarty na debatę, ale najważniejsze jest by w Polsce w ogóle znalazła się ustawa o rejestrowanych związkach partnerskich. Przypomnijmy: obok projektu Grupy Inicjatywnej powstała także ustawa będąca wynikiem ankiety oraz debaty na portalu Homiki.pl.

Mamy nadzieję, że nagłe zainteresowanie związkami partnerskimi nie okaże się znowu elementem przedwyborczej kampanii. Czekamy zatem na wyniki.
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (78)
kingsajs kentstreet ikk somine sake edek88 patrycja kary87 hyuu labryska89
Nie podoba mi się (3)
konwik jejperfekcyjnosc
Komentarze (17)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
ziggy
13.02.2011 13:19 ziggy (42) Wrocław
jayd92:
apeiron:
Po 5 minutach poszukiwania: http://www.innastrona.pl/newsy/4494/homorodzice-i-katoli(...)cja-usa/
Nie stwierdzono? Oł ryli???

Istnieją inne badania na ten temat prezentujące odmienny punkt widzenia. Chociażby prof. George Rekers z Uniwersytetu Południowej Karoliny przeprowadzał takie badania i wyniki były takie: http://www.professorgeorge.com/ProfessorGeorge.com/Natur(...)renting_|_Professor_George.html (po ang. w pdf niestety)

Profesor George Rekers, ktory zostal przylapany z meska prostytutka na wakacjach, dobre! :D

Co z tego ze istnieja skoro wszystkie inne badania przyniosly odwrotne wyniki.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
10.02.2011 19:33 extra_marginem
Prędzej ja shetryczeję, niż ONI coś dla nas zrobią.
Ten rząd nie dość, że nie potrafi zmodernizować kraju, to jeszcze psuje dorobek poprzedników.
Niech sobie lepiej dadzą spokój i wyjadą na zmywak do Dublina.
cytuj zgłoś 1 1
danny80
10.02.2011 16:55 danny80 (46) Kraków
Skoro sam jayd92 zauważa, że cytuję "Ale to się na szczęście zmiena, młode pokolenie patrzy na homoseksualizm inaczej, sam to widzę." to znaczy, że najwyższy czas również na adopcje. :)
cytuj zgłoś 4 1
jayd92
10.02.2011 15:01 jayd92 (33) Polska Zachodnia
apeiron:
Po 5 minutach poszukiwania:
http://www.innastrona.pl/newsy/4494/homorodzice-i-katoli(...)cja-usa/
Nie stwierdzono? Oł ryli???

Istnieją inne badania na ten temat prezentujące odmienny punkt widzenia. Chociażby prof. George Rekers z Uniwersytetu Południowej Karoliny przeprowadzał takie badania i wyniki były takie: http://www.professorgeorge.com/ProfessorGeorge.com/Natur(...)renting_|_Professor_George.html (po ang. w pdf niestety)

Oczywiście, że nie będzie nigdy gotowe dopóki się z tym nie zetknie.

Nie zgodzę się i to ostro. Nieprzygotowanie społeczeństwa na taka nowość będzie skutkować gnębieniem dzieci z takich rodzin. W szkole dziecku może się "oberwać" od kolegów za rozerwana bluzę czy czerwony tornister a co dopiero za pochodzenie z takiej a nie innej rodziny. Ale to się na szczęście zmiena, młode pokolenie patrzy na homoseksualizm inaczej, sam to widzę.
cytuj zgłoś 0 5
Ikona
10.02.2011 arten
Krok w dobrą stronę. Znaczący dodajmy. Ale SLD nie ma przewagi w parlamencie. Na PiS nie ma co liczyć. To partia obłąkanych homofobów z kryptogejem Jarosławem na czele. PO też wydaje się być pod dyktando kościoła.
cytuj zgłoś 4 1
Ikona
09.02.2011 23:30 Gejnormalny
Jeśli ta ustawa przejdzie to mój związek który od ponad 5 lat kwitnie wreszcie formalnie zarejestruję. Mieszkam w mniejszym mieście(dokładnie w Tomaszowie Mazowieckim). Żyjemy tak jak normalna para, małżeństwo. Nie ukrywamy się przed nikim. Wiedzą o nas sąsiedzi, współpracownicy i rodzina. Mamy 22 i 31 lat. Nie spotykamy się z jakimiś przejawami dyskryminacji. Jedyny problem to właśnie brak jakichkolwiek możliwości prawnych. Mamy co prawda zawarty u notariusza pewien pakt, ale to nie zmienia faktu, że właśnie państwo na które łożymy podatki powinno nam zagwarantować ustawy ułatwiające normalne życie. Zachęcam wszystkich żyjących w parach do otwartości. Nie ukrywajcie się to bezsensu! Każdy kto jest szczery i was ceni zapewne jeszcze bardziej wówczas nabierze do was zaufania. Tak jest u nas. Jesteśmy szanowani właśnie za szczerość i normalność. Jesteśmy poza tym przykładem, że nie każdy gej ma syndrom miękkiego nadgarstka i maniery w stylu "no proszę cię...". Dlatego kiedy jeden z nas obchodzi np urodziny wśród gości są przede wszystkim osoby heteroseksualne i nie koniecznie w żeńskiej większości. Rozmawiamy, bawimy się nawet z najbardziej zatwardziałymi heterykami i ich żonami. Po prostu żyjemy i jesteśmy prawie szczęśliwi. Zwieńczeniem tego szczęścia byłaby właśnie ustawa o związkach partnerskich.
cytuj zgłoś 2 1
przemeq
09.02.2011 23:27 przemeq (45) Warszawa
a oni ciągle o tej następnej kadencji. bieżąca kadencja jest już TĄ kolejną kadencją przełomu... albo nawet następną, po następnej ;p....
cytuj zgłoś 4 0
tonginzejzon
09.02.2011 22:54 tonginzejzon (37) Poznań
jak mówiłem, że i tak trzeba będzie najpierw walczyć o związki partnerskie a później o homoadopcje to zostałem opluty i wmawiano mi, że jestem homofobem i że pozbawiam wiele dzieci przyszłości w szczęśliwej rodzinie (jakbym w ogóle miał taką moc).
czyli co teraz ci którzy wykreślili zapis o adopcji z ustawy też są homofobami?




Z niedawno opublikowanego raportu Kampanii Przeciw Homofobii wynika, że prawie 50 tys. dzieci w Polsce wychowuje się w homorodzinach.


KPH i te jej dane...
cytuj zgłoś 2 3
danny80
09.02.2011 22:24 danny80 (46) Kraków
@apeiron Widzisz, jayd92 po prostu prezentuje typową dla konserwatystów niechęć do dociekania, poznawania faktów i poszerzania swojej wiedzy. Adopcja w parach homoseksualnych funkcjonuje już na tyle długo, że powstało parę filmów na ten temat.
cytuj zgłoś 7 0
Ikona
09.02.2011 21:16 apeiron
jayd92:
No i na razie nie stwierdzono, czy dzieci wychowywane w takim rodzinach rozwijaja się prawidłowo, mam na myśli rozwój orientacji oraz poznawanie "funkcji" każdego z rodziców.


Po 5 minutach poszukiwania: http://www.innastrona.pl/newsy/4494/homorodzice-i-katoli(...)cja-usa/
Nie stwierdzono? Oł ryli???

jayd92:
Poza tym polskie społeczeństwo na pewno nie jest na to przygotowane.


Oczywiście, że nie będzie nigdy gotowe dopóki się z tym nie zetknie.
cytuj zgłoś 6 0
  • 1
  • 2
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
debata grupa inicjatywna katarzyna piekarska polityka sejm sojusz lewicy demokratycznej ustawa związki partnerskie
Powiązane
Obraz Czwartek, 28.07.2011 Związki obroniły się w pierwszym czytaniu Obraz Środa, 26.10.2011 Pilne: związki w grudniu w Sejmie? Obraz Wtorek, 17.05.2011 Związki partnerskie w Sejmie Obraz Poniedziałek, 28.03.2011 Ustawa w kwietniu w Sejmie? Obraz Wtorek, 16.08.2011 Jak zrobić kolejne podejście do ustawy?
Inne tematy
"Kochający inaczej mają miejsce w kościele" - kardynał Konrad Krajewski nowym metropolitą łódzkim Wtorek, 17.03.2026 "Kochający inaczej mają miejsce w kościele" - kardynał Konrad Krajewski nowym metropolitą łódzkim
Sąd Najwyższy Ukrainy uznał parę jednopłciową za rodzinę. Co to właściwie zmienia? Środa, 11.03.2026 Sąd Najwyższy Ukrainy uznał parę jednopłciową za rodzinę. Co to właściwie zmienia?
Lesbinton: w Poznaniu powstał klub badmintonowy dla lesbijek Wtorek, 10.03.2026 Lesbinton: w Poznaniu powstał klub badmintonowy dla lesbijek
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatności