logo Queer.pl Dawniej Innastrona.pl
12.12.2017    STARTSKLEPKONTAKT

...
0
0
4

Oscar na haju

Czyli 1989 Annual Oscar Parade

Dodano: 09.03.2007, Aktualizacja: 09.03.2007

Kiedy w 1989 roku Allan Carr otrzymał propozycję produkowania gali oskarowej, jedno było wiadomo na pewno: gość miał styl i umiał rozkręcić każdą imprezę(...) Szukając inspiracji na wieczór, który miałby stać się wizytówką i zwieńczeniem dotychczasowej kariery, Carr udał się do San Francisco, gdzie od lat nie schodził z afisza kampowy show Beach Blanket Babylon: typowo ciotowski, popowy konglomerat, wyszydzający papkowatość i miałkość masowej kultury, a jednocześnie ją admirujący, hołubiący i podnoszący do rangi absolutu - jednym słowem coś co geje potrafią najlepiej...

- Marcin Pietras - Kiedy w 1989 roku Allan Carr otrzymał propozycję produkowania gali oskarowej, jedno było wiadomo na pewno: gość miał styl i umiał rozkręcić każdą imprezę. Zanim w latach 70. został producentem, menadżerował sławom ówczesnej piosenki i filmu jak Peter Sellers, Herb Alpert, Paul Anka, Tony Curtis. Potem wypromował Gorączkę sobotniej nocy - tak skutecznie, że otrzymał przepustkę do fabryki snów. Trafiwszy do hollywood filmy kręcił marne. Nawet jeśli Grease doczekał statusu kiczu kultowego, to pozostałe tytuły nominowane były do miana najgorszych. Warto nadmienić - bo nie pozostanie to bez znaczenia dla dalszego toku opowieści - że należał do nich paradokument o Village People, Can't Stop the Music. Za to showmanem Carr był doskonałym. Niski, przy tuszy, w typie urody szelmowskiego amorka w designerskich okularkach, zawsze w kamizelce, todze lub smokingu, z daleka słyszalny dzięki energicznemu stukaniu trzcinowej laski. Słynął z wystawnych bankietów i balang oraz umiejętności skutecznego kreowania wydarzeń. Z promocją własnej osoby na czele. Jego żywiołem była scena, i to ta najbardziej rozszalała, o czym świadczy nagroda Tony dla musicalowej adaptacji Klatki szaleńców z 1984 roku. Także z Oskarami Carr miał już sporo do czynienia, podejmując się na przestrzeni lat promocji wielu tytułów, pretendujących do nagrody. Powiadało się, że sukces medialny obsypanego statuetkami Łowcy jeleni, to w dużej mierze miara jego skuteczności. Połączywszy jedno z drugim trudno się dziwić, że znużeni coraz większą statycznością oskarowej gali szefowie Akademii Filmowej ...   ( Pozostało znaków: 6726 )
Autor: Brak informacji

Ten artykuł został przeniesiony do archiwum

Dostęp do archiwalnych artykułów (starszych 4 tygodnie) możliwy jest dla abonentów serwisu »Przyjaciel Queer.pl. Dostęp do pojedyńczych artykułów z archiwum możliwy jest także za pomocą wiadomości SMS.

UZYSKAJ DOSTĘP DO ARCHIWALNYCH ARTYKUŁÓW
» Zostań abonentem Przyjaciel Queer.pl by czytać materiały bez kodów i bez ograniczeń lub...


WPISZ KOD

OK
System mikropłatności SMS-owych dostarczany jest przez:
Logo Mobiltek
UZYSKAJ DOSTĘP DO TEGO ARTYKUŁU

Wyślij SMS na numer 7268 o treści:
IS CZYTAJ 186603   (koszt: 2zł + VAT)
Otrzymasz kod, dzięki któremu uzyskasz dostęp do materiału przez 48 godzin.

Zapisz Zapisz stronę Magazyn+ Magazyn Pełny ekran Pełny ekran
REKLAMA
REKLAMA

© 1996-2017 Prawa autorskie zastrzeżone, ISSN 2299-9019
666
Bądź queer na facebooku