Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Środa, 23.03.2016, Aktualizacja: Środa, 01.04.2026

Wylewanie Ciechana to "nieuczciwa konkurencja"

Podziel się Tweetnij Skomentuj (22)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (22)

Jest wyrok sądu

5 tys. złotych na rzecz Muzeum Powstania Warszawskiego i przeprosiny na Facebooku - w poniedziałek Sąd Okręgowy w Warszawie wydał wyrok w sprawie powództwa Browarów Ciechan przeciwko prowadzącej warszawskie Wrzenie Świata Fundacji Instytut Reportażu.

Dwa lata temu głośno było o internetowym wpisie obecnego posła Kukiz'15, właściciela Browarów Regionalnych, Marka Jakubiaka. "Życzę ci mamusi z fujarką zamiast piersi. Będziesz miał co ssać” - napisał na Facebooku do Dariusza Michalczewskiego Jakubiak. Wpis odnosił się do zaangażowania "Tigera" w akcję sojuszniczą LGBT - Ramię w Ramię. Przypomnijmy, że do Browarów Regionalnych należą takie marki jak m.in. Browar Ciechan, Bojanowo, czy Lwówek.
ZOBACZ TEŻ Szef Ciechana do Tigera: „Życzę ci mamusi z fujarką zamiast piersi" Będzie bojkot piw Jakubiaka?

Kawiarnie i kluby w całej Polsce włączyły się w zainicjowaną przez warszawskie Wrzenie Świata akcję bojkotu konsumenckiego i zrezygnowały z piwa Ciechan w swojej ofercie. Wrzenie Świata przeprowadziło też wielkie wylewanie Ciechana. Akcja ta nie spodobała się Jakubiakowi, Browary Regionalne zarzuciły Fundacji Instytut Reportażu, który kawiarnię prowadzi, że "naruszyli dobra osobiste Browarów Regionalnych Jakubiak. W tym zakresie zostanie rozważone podjęcie dalszych kroków prawnych". Browary zażądały też 100 tys. na rzecz Muzeum Powstania Warszawskiego.

Sprawa skończyła się w sądzie. W poniedziałek Sąd Okręgowy w Warszawie uznał, że wylewanie piwa było czynem nieuczciwej konkurencji. Sąd zasądził od pozwanego kwotę 5 tys. zł, która ma być przekazana na rzecz Muzeum Powstania Warszawskiego i uznał, że Instytut Reportażu powinien przeprosić. "Strona pozwana broniła się tym, że był to bojkot konsumencki, który miał na celu zwrócenie uwagi na problem mowy nienawiści i problem dyskryminacji. Sąd uważa, że bojkoty konsumenckie są dopuszczalne, ale każdy bojkot społeczny ma swój cel. Najczęściej taki, żeby firma zmieniła swoje postępowanie. W działaniach Fundacji Instytut Reportażu sąd nie dopatrzył się celu" - czytamy na stronie Fundacji. Sąd dodatkowo stwierdził, że bojkot miałby uzasadnienie, gdyby Browary Regionalne nie zatrudniały osób o innej orientacji seksualnej i zwrócił uwagę, że Jakubiak za swój wpis Michalczewskiego przeprosił. Sąd uznał też, że 100 tys. złotych to za duża kara.

Fundacja może złożyć apelację od wyroku.

W sprawę zaangażowana była Helsińska Fundacja Praw Człowieka. "Bojkot motywowany światopoglądowo jest instrumentem, po który w wielu państwach od lat sięgają zarówno środowiska liberalne, jak i konserwatywne i przyjęcie, że może on stanowić czyn nieuczciwej konkurencji byłoby nadmierną ingerencją w wolność ekspresji" – tłumaczy Marcin Szwed, prawnik HFPC.

(md)

OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (4)
boypol the_undertaker jakub-grucha-gruszka olk
Nie podoba mi się (34)
wide-road homoloquens zdzisiu sayumi kierownik2 dybuk pinoteres krzysiek2991 czarny-kot-6 gejik
Komentarze (22)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
andro
26.03.2016 0:27 andro (40) a nie bo wieś
shingao:


Ten bojkot towarzyski był tak spory, że nawet nikt go nie zaprosił na listy wyborcze, nikt na niego nie zagłosował i nie dostał się ostatnio do żadnego sejmu.

Takie działania, jak tego browarnika, doprowadzają do tego, że człowiek zyskuje zarówno przeciwników, jak i zwolenników. Twoja propozycja bojkotu towarzyskiego nie ma szans, bo jak palant zostanie wykluczony z jednego grona, to zaprosi go grono innych palantów z równie homofobicznymi poglądami.

A uderzenie po kieszeni bardziej boli.

No bo właśnie bojkotu towarzyskiego nie było... :P A bojkoty konsumenckie jak u nas działają? Dokładnie tak samo jak opisałeś działanie towarzyskiego; część osób zbojkotuje markę za homofobię a dwa razy tyle wręcz przeciwnie i kupi cokolwiek tylko dla tego ze szew firmy "dosrał tym pedałom". To wręcz się stało piarowskim zagraniem: powiedzieć coś niepoprawnego politycznie żeby rozgłos firmie zrobić, jak np. ze słynna kawiarnią na Pradze w Warszawie; nikt o niej nie słyszał a potem ludzie z całej polski deklarowali że ich odwiedzą. A z drugiej strony takie bojkoty działają u nas (jak zwykle moim zdaniem tylko) na zasadzie: nie lubisz nas? no to my ci pokarzemy, zaraz nas polubisz. Takie na złość robienie trochę. I może i nas "polubią" ale z przymusu i ze strachu, a ja bym wolał żeby przekonali się do nas bo np. poznali kogoś ze „środowiska" i przekonali się że to nie takie złe jak myśleli... tak, wiem: idealistą jestem ale według mnie tak to powinno działać.
cytuj zgłoś 1 1
shingao 新顔
25.03.2016 23:18 shingao (40) Szczecin
andro:
No bardzo dobry sposób na zmianę czyjegoś nastawienia: "zmusić" "uderzając po kieszeni" A potem jak taki przeprosi czy coś to zaraz głosy że się nie liczy bo pod naciskiem (nie wymyślam, nawet tu w komentarzach ktoś z czymś takim wyskoczył) więc po co ten bojkot? Według mnie w tym przypadku lepszy był by "bojkot" samej osoby; nie zapraszać, wykluczyć z towarzystwa itp. i dać do zrozumienia ze tego typy i w takim tonie wypowiedzi są nie na miejscu i nie będą tolerowane.


Ten bojkot towarzyski był tak spory, że nawet nikt go nie zaprosił na listy wyborcze, nikt na niego nie zagłosował i nie dostał się ostatnio do żadnego sejmu.

Takie działania, jak tego browarnika, doprowadzają do tego, że człowiek zyskuje zarówno przeciwników, jak i zwolenników. Twoja propozycja bojkotu towarzyskiego nie ma szans, bo jak palant zostanie wykluczony z jednego grona, to zaprosi go grono innych palantów z równie homofobicznymi poglądami.

A uderzenie po kieszeni bardziej boli.
cytuj zgłoś 0 0
andro
25.03.2016 19:06 andro (40) a nie bo wieś
bajka123:
andro:
BoyPol:
A, zapomniałem dodać, że w lodówce chłodzi się własnie piwo spółki Jakubiak Browary Regionalne i zamierzam je dziś wypić. Bo jest po prostu dobrym piwem.

o to to to; bo co ma jakość produktu wspólnego z poglądami, nawet najdurniejszymi, właściciela marki.

Nic. Tylko, że tu nie o jakość piwa się rozchodzi. Trudno jest znaleźć lepszy sposób na zmuszenie kogoś do pomyślenia zanim coś powie jak właśnie uderzenie po kieszeni.
No i pytanie,czy jak mi ktoś na głowę pluje mam udawać, że to deszcz pada? (pyt. ret.)

No bardzo dobry sposób na zmianę czyjegoś nastawienia: "zmusić" "uderzając po kieszeni" A potem jak taki przeprosi czy coś to zaraz głosy że się nie liczy bo pod naciskiem (nie wymyślam, nawet tu w komentarzach ktoś z czymś takim wyskoczył) więc po co ten bojkot? Według mnie w tym przypadku lepszy był by "bojkot" samej osoby; nie zapraszać, wykluczyć z towarzystwa itp. i dać do zrozumienia ze tego typy i w takim tonie wypowiedzi są nie na miejscu i nie będą tolerowane.
cytuj zgłoś 0 1
shingao 新顔
25.03.2016 14:31 shingao (40) Szczecin
BoyPol:
(...)A wylewanie było idiotyczne, bo aby piwo wylać... trzeba je kupić. A więc nie ma znaczenia dla dochodów pana Jakubiaka czy piwo się wypije czy wyleje.


Piti96:
Mieszkam w Ciechanowie, więc może też się wypowiem. Akcja wylewania piwa nie miała zbytnio sensu, bo przecież kupując te piwo i tak dajemy im zarobić, po części nawet popieramy bez względu na to czy je wypijemy, wylejemy czy tam zrobimy cokolwiek z nim. (...)


Co z sytuacją, gdy piwo zostało zakupione przed beknięciem Jakubiaka? Pieniądze, tak czy inaczej, wydane.
cytuj zgłoś 1 0
BoyPol
25.03.2016 12:14 BoyPol
Z Ciechanem trochę jest tak, że w dużej mierze stanął w miejscu z robotą. Bo ani nie będzie tak duży, żeby konkurować z sikaczami typu Tyskie, ani tak nowofalowy, aby konkurować z rzeszą małych browarów rzemieślniczych. I tak stojąc w połowie drogi chyba nie ma na siebie pomysłu.

A wylewanie było idiotyczne, bo aby piwo wylać... trzeba je kupić. A więc nie ma znaczenia dla dochodów pana Jakubiaka czy piwo się wypije czy wyleje.
cytuj zgłoś 1 1
Ikona
24.03.2016 12:36 Piti96
Mieszkam w Ciechanowie, więc może też się wypowiem. Akcja wylewania piwa nie miała zbytnio sensu, bo przecież kupując te piwo i tak dajemy im zarobić, po części nawet popieramy bez względu na to czy je wypijemy, wylejemy czy tam zrobimy cokolwiek z nim.
Lecąc dalej to sąd również tutaj się nie popisał.

Odnośnie zaś smaku gdyż o tym też ktoś wspomniał... ja osobiście nie piję alkoholu od kilku ładnych miesięcy, nie będę tutaj wymieniał powodów, bo są one zbyt osobiste i bolesne. W każdym razie zmierzam do tego, że mam wśród znajomych osoby które piły przez długi czas Ciechana, a teraz nagle rzuciły, bo smak podobno strasznie się popsuł na gorsze. No i dodać do tego poglądy Jakubiaka plus inne powody i wyszło tak, że w niektórych miejscach w Ciechanowie nie kupi się tego piwa ponieważ po prostu go nie ma w sprzedaży. Śmieszne trochę, ale taka jest prawda ;P
cytuj zgłoś 1 0
Ikona
24.03.2016 11:41 VU2X7IfV
rezzy:
@VU2X7IfV

Akurat palić pieniędzy nie można XD... Nie wiem czy to przestępstwo czy wykroczenie, ale w każdym razie nie można :D.



Można, swoimi własnymi u siebie w domu w kominku/piecu - można i nie jest to przestępstwem ;-)
cytuj zgłoś 0 0
bajka123
24.03.2016 9:52 bajka123 (54) .
andro:
BoyPol:
A, zapomniałem dodać, że w lodówce chłodzi się własnie piwo spółki Jakubiak Browary Regionalne i zamierzam je dziś wypić. Bo jest po prostu dobrym piwem.

o to to to; bo co ma jakość produktu wspólnego z poglądami, nawet najdurniejszymi, właściciela marki.

Nic. Tylko, że tu nie o jakość piwa się rozchodzi. Trudno jest znaleźć lepszy sposób na zmuszenie kogoś do pomyślenia zanim coś powie jak właśnie uderzenie po kieszeni.
No i pytanie,czy jak mi ktoś na głowę pluje mam udawać, że to deszcz pada? (pyt. ret.)
cytuj zgłoś 1 1
andro
24.03.2016 5:32 andro (40) a nie bo wieś
BoyPol:
A, zapomniałem dodać, że w lodówce chłodzi się własnie piwo spółki Jakubiak Browary Regionalne i zamierzam je dziś wypić. Bo jest po prostu dobrym piwem.

o to to to; bo co ma jakość produktu wspólnego z poglądami, nawet najdurniejszymi, właściciela marki. Bojkoty konsumenckie mają, według mnie, sens jeśli mają związek z produktem, np, w przypadku gdy przez dany produkt cierpi środowisko naturalne, pracownicy, konsumenci itp. Bojkotować dobrej jakości produkt, wyprodukowany w nieszkodzący nikomu i niczemu sposób bo właściciel firmy ma takie a nie inne poglądy jest, moim zdaniem, bez sensu.
cytuj zgłoś 1 3
andro
24.03.2016 5:17 andro (40) a nie bo wieś
hmm; wypowiedź właściciela browarów chamska i prymitywna, bojkot zupełnie bez sensu, wyrok sądu też kompletnie nie zrozumiały, bo gdzie tu nieuczciwa konkurencja była... :/
cytuj zgłoś 3 1
  • 1
  • 2
  • 3
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
bojkot konsumencki Bojkot piwa Ciechan Browary Regionalne Jakubiak Dariusz Michalczewski Fundacja Instytut Reportażu Helsińska Fundacja Praw Człowieka Marek Jakubiak Media mowa nienawiści nieuczciwa konkurencja Polska Prawo sąd Społeczeństwo Warszawa wolność ekspresji
Powiązane
Obraz Wtorek, 03.04.2018 Sąd: słowa Jakubiaka to mowa nienawiści Obraz Wtorek, 28.10.2014 100 tys. złotych lub sąd za wylewania Ciechana Obraz Wtorek, 23.09.2014 Michalczewski: "Ja po prostu kocham ludzi" Obraz Poniedziałek, 22.06.2009 "Jak zapobiegać dyskryminacji w języku"? Obraz Wtorek, 30.05.2023 Sąd obliguje KRRiT do przeciwdziałania homofobii - sukces fundacji Basta
Inne tematy
Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska? Piątek, 15.05.2026 Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska?
Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie" Wtorek, 19.05.2026 Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie"
Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie Wtorek, 26.05.2026 Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się