Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Poniedziałek, 18.03.2013, Aktualizacja: Środa, 01.04.2026

Związki partnerskie i PO: nie dla radykalizmów

Podziel się Tweetnij Skomentuj (106)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (106)

Wywiady z Tuskiem i Grupińskim

„Jesteśmy od krok od tego, żeby taką umiarkowaną propozycję przeprowadzić w Sejmie. Czy będzie satysfakcjonowała tych, którzy chcą pędzić do przodu? Nie. Czy będzie satysfakcjonowała tych, którzy chcą utrzymać status quo za wszelką cenę? Nie” – mówił w rozmowie z Dominiką Wielowieyską Donald Tusk. Premier skrytykował lewicę, która „zafundowała nam takie przepisy dotyczące małżeństwa, które uniemożliwiają uchwalenie ustawy o związkach w kształcie proponowanym przez środowiska LGBT”. O związkach partnerskich mówił też w rozmowie z „Rzeczpospolitą” szef Klubu PO – Rafał Grupiński. „Można rozważyć na przykład umowę notarialną, która ludziom żyjącym w związkach da pewne prawa, zamiast dodatkowej rejestracji w Urzędach Stanu Cywilnego” - powiedział gazecie.

W weekendowym wydaniu „Gazety Wyborczej” pojawił się wywiad Dominiki Wielowieyskiej z premierem. Nie zabrakło pytań o związki partnerskie. „Jestem przekonany, że wyrażam zdecydowanie trafniej cele wspólnoty narodowej niż Janusz Palikot, który proponuje radykalne wersje związków partnerskich. Chciałbym, żeby to dotarło wreszcie do zaangażowanych w dyskusję: jestem premierem polskiego rządu, a nie liderem salonowej rewolucji!” – mówił Tusk. Premier podkreślił, że chce, żeby dwa odłamy naszego narodu czuły się dobrze w naszym kraju: „zadaniem dla mnie najważniejszym jest to, żeby Polska nam się nie rozjechała” – podkreślał. Tusk zaznaczył też, że ideowa polityka przynosi więcej szkód niż pożytku. Na słowa Wielowieyskiej, że przyznanie minimalnych praw obywatelskich ludziom o orientacji homoseksualnej nie jest radykalnym hasłem, premier podkreślił, że PO jest „o krok od tego, żeby taką umiarkowaną propozycję przeprowadzić w Sejmie”. Oberwało się też lewicy: „Dzisiaj słyszę okrzyki lewicy, że muszą być związki partnerskie, że PO jest zła, bo je blokuje. Ale powinni się rumienić ze wstydu, bo to oni zaproponowali klasyczne, konserwatywne zapisy w konstytucji, które prawie uniemożliwiają przeprowadzenie takiej operacji” – mówił Tusk. Premier zapowiedział też, że partia przedstawi jeden projekt ustawy.

Słowa premiera o konstytucji skomentował dziś rano w radiu TOK FM Ryszard Kalisz, który brał udział w jej tworzeniu. „Pan premier nie ma racji. Przepisy, o których mówi, były długo dyskutowane podczas prac komisji konstytucyjnej. Chociażby art. 18, który małżeństwo definiuje jako związek kobiety i mężczyzny, ale już rodziny tak nie definiuje. Rodzina może być również inna, tworzona nie przez związek kobiety i mężczyzny stanowiących małżeństwo” – polityk ubolewał, że premier nie ma wokół siebie ludzi, którzy mieliby „dużą refleksję prawniczą” i wezwał do zabrania głosu konstytucjonalistów. Kalisz podkreślił też, że podczas tworzenia konstytucji brano pod uwagę rewizję jej niektórych zapisów.

O związkach partnerskich mówił też w ostatnich dniach Rafał Grupiński, szef Klubu Platformy Obywatelskiej. W rozmowie z „Rzeczpospolitą” polityk podkreślił, że oczekuje od konserwatystów otwartości na dyskusję nad różnymi projektami w komisjach sejmowych. Dodał jednak, że nie ma zgody, ani w społeczeństwie, ani w parlamencie, na adopcję dzieci przez pary jednopłciowe. Na pytanie jaki kształt będzie miała ustawa, Grupiński powiedział, że „Można rozważyć na przykład umowę notarialną, która ludziom żyjącym w związkach da pewne prawa, zamiast dodatkowej rejestracji w Urzędach Stanu Cywilnego”.

(md)
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (4)
kingsajs flowel
Nie podoba mi się (21)
labryska89 archange galapagos25 asashinalex looking4love90 samotny_22 will20 rinnelis kasparhauser schematist
Komentarze (106)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
red_undead
01.04.2013 1:22 red_undead (31) Kraków
Jaki sens mają żądania ustawy i same ustawy skoro nie jesteśmy w stanie się zjednoczyć tylko prowadzimy między sobą wojny wytykając sobie nawzajem kto jest anty-homo a kto homo? Nie mieszam się w politykę, nie mam na nią nerwów, ale jak tak czytam te komentarze tutaj to powoli przestaję się dziwić dlaczego nic się nie zmienia w kraju odnośnie homo.
cytuj zgłoś 1 1
Ikona
27.03.2013 12:07 lambda
xxxLumpagoxxx:
@fourrooms
Jakie znaczenie mają moje oczekiwania odnośnie tych związków ?

Żadnego. Jesteś tylko przeciwnikiem homoseksualistów.
cytuj zgłoś 1 0
Ikona
27.03.2013 12:00 lambda
xxxLumpagoxxx:
fourrooms:
@neguto

nie jesteś mniejszością w mniejszości.


W temacie małżeństw i adopcji @neguto zdecydowanie jest w mniejszości.

"neguto" jest w zdecydowanej większości społeczeństwa w tych kwestiach.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
27.03.2013 11:57 lambda
xxxLumpagoxxx:
neguto:
a ja popieram i związki i małżeństwa dla wszystkich zainteresowanych. Adopcję tez popieram.


No to jesteś mniejszością w mniejszości.

Większość Polaków popiera małżeństwo, związki, wychowywanie dzieci, adopcję, rodziny zastępcze.
"neguto" należy do pozytywnej wobec rodziny większości w Polsce.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
27.03.2013 11:49 lambda
neguto:
a ja popieram i związki i małżeństwa dla wszystkich zainteresowanych. Adopcję tez popieram.

Małżeństwo, związek partnerski, czy konkubinat oraz adopcja dzieci są dla wszystkich. Orientacja seksualna nie jest ważna. Zresztą to wszystko i tak jest w większości dla par hetero. Ale pary homo mają te same prawa.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
27.03.2013 11:46 lambda
xxxLumpagoxxx:
@Aniaxx
Nie będę wymieniał, bo po co, skoro napisałem, że popieram związki partnerskie dla nas homoseksualistów bez adopcji dzieci.

Jesteś przeciwnikiem homoseksualistów i wychowywania dzieci przez homoseksualistów.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
27.03.2013 11:42 lambda
xxxLumpagoxxx:
@neguto
Nie zrozumiałeś. Poczytaj trochę o małżeństwie, dowiedz się czegoś o obowiązkach i porównaj sobie sytuację dzieci urodzonych ze związków partnerskich a tych z małżeństw. Małżeństwa są o wiele bardziej trwalsze niż związki partnerskie.

Tak. Dlatego homoseksualiści mają prawo do małżeństw.
Ze względu na prawa dzieci też.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
27.03.2013 11:40 lambda
xxxLumpagoxxx:
@fourrooms
Jeśli chcesz ze mną dyskutować to zmień swój ton. Ja dla naszej społeczności bardzo wiele dobrego zrobiłem, a co ty zrobiłeś ?

Co zrobiłeś? Jeden przepis, może przepisik prawny?
Co zrobiłeś?
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
27.03.2013 11:38 lambda
xxxLumpagoxxx:
@neguto
Na dłuższą metę będzie to prowadzić do dekompozycji rodziny, która zostanie zniszczona.

Kłamiesz i mocno lansujesz poglądy przeciwników homoseksualistów.
Sam nim jesteś.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
27.03.2013 11:35 lambda
xxxLumpagoxxx:
@neguto
Nie o to chodzi. Z rozmów z naszymi przeciwnikami wynikło, że związki partnerskie są konkurencyjnym modelem dla instytucji małżeństwa. Jako człowiek rozsądny nie mogłem się z nim nie zgodzić.

Nie jesteś rozsądny. Jedynie jesteś przeciwnikiem homoseksualistów.
cytuj zgłoś 0 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • ...
  • 11
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
Donald Tusk Gazeta Wyborcza Janusz Palikot konstytucja Platforma Obywatelska Polityka polityka społeczna Polska Prawo Ryszard Kalisz Społeczeństwo TOK FM ustawa związki partnerskie Związki partnerskie w Polsce
Powiązane
Obraz Wtorek, 02.10.2018 Ludwik Dorn o... związkach partnerskich Obraz Poniedziałek, 14.09.2015 Związki partnerskie w... programie PO? Obraz Środa, 08.04.2015 Związki partnerskie: lepiej mieć coś czy nic? Obraz Poniedziałek, 09.02.2015 Polska zablokuje unijny pomysł na związki partnerskie? Obraz Czwartek, 29.01.2015 Związki partnerskie przepadły!
Inne tematy
Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie" Wtorek, 19.05.2026 Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie"
Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki? Czwartek, 28.05.2026 Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki?
Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu? Sobota, 16.05.2026 Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu?
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się