Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Piątek, 29.04.2011, Aktualizacja: Czwartek, 02.04.2026

Wiceprezydent Radomia "przeprasza"

Podziel się Tweetnij Skomentuj (26)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (26)

"Jestem zwolennikiem propagowania innego niż homoseksualizm modelu zachowania"

Wiceprezydent Radomia, Ryszard Fałek, przeprosił za swój komentarz nazywający homoseksualność "postawą dewiacyjną". List z wezwaniem do przeprosin wysłało wiceprezydentowi Stowarzyszenie "Pracownia Różnorodności".

Dwa tygodnie temy donosiliśmy o trudnościach jakie napotkali organizatorzy "Żywej Biblioteki" w Radomiu. Radny Prawa i Sprawiedliwości, Sławomir Adamiec, gdy dowiedział się, że w katalogu żywych książek będzie gej, wezwał władze miasta do wycofania wydarzenia z miejskiego Ośrodka Kultury i Sztuki "Resursa Obywatelska". Dyrektorka Resursy ugięła się pod naciskami polityków i postawiła ultimatum: Żywa Biblioteka może się odbyć, ale bez geja. W ostatniej chwili wydarzenie zostało przeniesione do innego miejsca.

Śladami Adamca poszedł wiceprezydent Radomia - Ryszard Fałek, odpowiedzialny m.in. za kulturę oraz edukację w mieście. "Ja, jako Ryszard Fałek, nie podpisałbym się pod żadnym dokumentem, który by zmierzał do finansowania, wspierania czy promowania takich postaw dewiacyjnych jak homoseksualizm" - powiedział wiceprezydent. Stowarzyszenie "Pracownia Różnorodności" wezwało polityka do odwołania tych słów oraz opublikowania oświadczenia: "zawierającego przeprosiny dla wszystkich osób, które poczuły się oraz mogły poczuć się dotknięte określeniem homoseksualności mianem 'postawy dewiacyjnej'" - czytamy. "Oświadczenie winno ponadto zawierać odwołanie powyższego stwierdzenia z wyraźnym zaznaczeniem, że jest ono oczywiście nieprawdziwe. Brak wydania przez Pana oświadczenia jak wyżej w terminie czternastu dni od otrzymania niniejszego wezwania pociągnie za sobą użycie przez Stowarzyszenie wszystkich dostępnych środków prawnych dla osiągnięcia w/w celu" - dowiadujemy się z listu.

We wczorajszym wydaniu radomskiej "Gazety Wyborczej" pojawiło się płatne ogłoszenie Fałka, w którym czytamy: "oświadczam, iż nie było moim zamiarem obrażanie osób homoseksualnych poprzez użycie w wypowiedzi zwrotu "postaw dewiacyjnych". Zwrot ten w kontekście całej mojej wypowiedzi dotyczył jedynie określenia cechy zachowania pewnego odsetka populacji ludzkiej (devio - schodzę z drogi), nie zaś jako określenie choroby bądź też problemu zdrowotnego". Wiceprezydent dodaje jednak: "Nie można jednakże czynić mi zarzutu z tego powodu, iż jestem zwolennikiem propagowania innego niż homoseksualizm modelu zachowania, który ze względu na swoje właściwości jest w pełni pożądany z punktu widzenia określonego systemu wartości, zarówno dla konkretnej jednostki, jak i dla społeczeństwa, w którym żyję".

List wyrażający oburzenie SPR z powodu homofobicznej presji miasta na dyrektorkę Resursy otrzymał też prezydent Radomia, Andrzej Kosztowniak. Sławomira Adamca Stowarzyszenie także wezwało do przeprosin.

(md)
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (5)
yomawaru spruceman -blisss kittty92 angelofdarkness
Nie podoba mi się (24)
bmichal gi_jane barteek alex sub_rosa ziggy maxnormal dawmat kokosik megakwasna
Komentarze (26)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
Ikona
04.05.2011 21:08 tomek_van_doren
vito212121:
Tomek, jesli widzisz jak ktos zabiera dziecko matce, dziecko krzyczy - mamo, mamusiu, chron mnie, ja sie boje......a nastepnie strzela w glowe temu dziecku, to co czujesz? Kazdy "normalny" czlowiek powinien odczuwac ze dzieje sie krzywda, ze tego byc nie powinno i niezaleznie od tego ze niemcy sobie napisali w prawie, ze tak byc powinno to "normalni" mowia ze to bezprawie, ze to nie jest zgodne z prawem, ze tak byc nie moze. Bo czuja, czuja ze to cos zlego. I na tym polega prawo naturalne. Ja wiem, ze niektorzy sa go pozbawieni, pwnie 90% narodu niemieckiego nie zna tego pojecia i nic nie czuje....


oj mógłbym jeszcze polemizować... ale na razie dam sobie spokój.

Trzymaj się vito :***
cytuj zgłoś 1 0
Ikona
04.05.2011 21:00 vito212121
Tomek, jesli widzisz jak ktos zabiera dziecko matce, dziecko krzyczy - mamo, mamusiu, chron mnie, ja sie boje......a nastepnie strzela w glowe temu dziecku, to co czujesz? Kazdy "normalny" czlowiek powinien odczuwac ze dzieje sie krzywda, ze tego byc nie powinno i niezaleznie od tego ze niemcy sobie napisali w prawie, ze tak byc powinno to "normalni" mowia ze to bezprawie, ze to nie jest zgodne z prawem, ze tak byc nie moze. Bo czuja, czuja ze to cos zlego. I na tym polega prawo naturalne. Ja wiem, ze niektorzy sa go pozbawieni, pwnie 90% narodu niemieckiego nie zna tego pojecia i nic nie czuje....
cytuj zgłoś 0 1
Ikona
04.05.2011 20:17 tomek_van_doren
vito212121:
tomek prawo naturalne jest czyms niematerialnym, nienamacalnym. sa ludzie ktorzy tego nie czuja, nie maja powiedzmy zadnych imperatywow moralnych...


hmm, gadasz jak ksiądz :) moim zdaniem jak najbardziej namacalnym, każdy może sobie je kreować jak chce, np. zagorzały antysemita może sobie włączyć do swojej moralności, że zabijanie żydów jest okej i nadal uważać się za eee moralnego czy jakoś tak :P
cytuj zgłoś 1 0
Ikona
04.05.2011 20:10 vito212121
tomek prawo naturalne jest czyms niematerialnym, nienamacalnym. sa ludzie ktorzy tego nie czuja, nie maja powiedzmy zadnych imperatywow moralnych...
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
04.05.2011 19:59 tomek_van_doren
vito212121:
zgadzam sie w pelni. naturalizacja dziala i dlatego np wlasnie faceci nie nosza poki co kiecek. a prawo naturalne jest w nas. to my, nasz humanizm jest jego zrodlem. tak jak w kazdym aborygenie jest religia, w jego wnetrzu, nie w ksiegach, nie w slowach mistykow czy wodzow sekt, tylko w kazdym czlowieku....


no ale to wszystko powymyślane, ci aborygeni wymyślili jakieś mniej czy bardziej sprytne bzdurki, a potem to już przelali na te księgi. No myśli to jest natura, one są w każdym z nas, pojawiają się, no ale co one mogę wymyślić, np. znaturalizować jakąś sztuczną ceremonię ślubu, której dawno dawno temu nie było...
cytuj zgłoś 1 0
Ikona
04.05.2011 19:48 vito212121
zgadzam sie w pelni. naturalizacja dziala i dlatego np wlasnie faceci nie nosza poki co kiecek. a prawo naturalne jest w nas. to my, nasz humanizm jest jego zrodlem. tak jak w kazdym aborygenie jest religia, w jego wnetrzu, nie w ksiegach, nie w slowach mistykow czy wodzow sekt, tylko w kazdym czlowieku....
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
04.05.2011 19:40 tomek_van_doren
vito212121:
bo prawo naturalne jest w nas, w sumieniu. nie kazdy go ma. wiec nie kazdy go slyszy. ludzie bez uczuc raczej nie slysza prawa naturalnego....wielu ludzi go nie slyszy..dlatego jest potrzeba zapisania go jako prawo stanowione....


sumieniu.... ustanowione i pomyślane przez ludzi co się na nie składa takie tam. Aż przypomniało mi się ''uwikłani w płeć'', tam jest dużo o naturalizacji. Bo wiesz jest coś takiego, że coś się dawno temu PRZYJĘŁO i po latach jest naturalizowane, np. noszenie spodni przez posiadaczy penisa, że jedyne słuszne i w ogóle, a kto nie nosi to dewiant, walczy z naturą, takie tam...
cytuj zgłoś 1 0
Ikona
04.05.2011 19:36 vito212121
bo prawo naturalne jest w nas, w sumieniu. nie kazdy go ma. wiec nie kazdy go slyszy. ludzie bez uczuc raczej nie slysza prawa naturalnego....wielu ludzi go nie slyszy..dlatego jest potrzeba zapisania go jako prawo stanowione....
cytuj zgłoś 0 1
Ikona
04.05.2011 19:32 tomek_van_doren
vito212121:
A prawo mowi, ze kazdy jest rowny i ma rowne prawa i nie moze byc dyskryminowany.....wprawdzie mowi to prawo naturalne


to tylko ludzka interpretacja tego co naturalne. według mnie prawo naturalne tak nie mówi. nigdy nie słyszałem tej tezy wyłaniającej się z trawki czy tam drzewek rosnących sobie na polu...
cytuj zgłoś 1 0
Ikona
04.05.2011 19:30 vito212121
On nie powinien przepraszac za to co mysli o LGBT ale za to, ze jako urzednik wypowiada sie o czesci spoleczenstwa w sposob dyskryminujacy! To wszystko. Nikt od niego nie chce zmiany myslenia, to nawet niedopuszczalne!!! My zadamy od niego aby jako urzednik kierowal sie prawem a nie swoimi przekonaniami. A prawo mowi, ze kazdy jest rowny i ma rowne prawa i nie moze byc dyskryminowany.....wprawdzie mowi to prawo naturalne, bo prawo stanowione wciaz nie jest w tym zakresie dostateczne. Niemniej jednak standardem u urzednikow, czy po prostu ludzi bedaccych sluzacymi spoleczenstwa powinno byc to, ze nie kieruja sie swoimi przekonaniami, ale dobrem wszystkich ludzi!
cytuj zgłoś 2 0
  • 1
  • 2
  • 3
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
Andrzej Kosztowniak dyskryminacja Gazeta Wyborcza oświadczenie PiS Polityka Polska Pracownia Różnorodności Prawo przeprosiny Przeprosiny wiceprezydenta Radomia Radom Ryszard Fałek samorząd Społeczeństwo Sławomir Adamiec żywa biblioteka
Powiązane
Obraz Piątek, 13.05.2011 Homoseksualność to "dewiacja". Politycy staną przed sądem? Obraz Czwartek, 29.03.2012 Kolejna odsłona sprawy radomskiej Obraz Czwartek, 14.04.2011 Tak dla Żywej Biblioteki, ale bez geja Obraz Poniedziałek, 26.09.2011 "Przepraszam cię, dewiancie" Obraz Poniedziałek, 14.11.2011 Kara za nazwanie homoseksualności dewiacją
Inne tematy
Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu? Sobota, 16.05.2026 Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu?
Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska? Piątek, 15.05.2026 Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska?
Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie" Wtorek, 19.05.2026 Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie"
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się