Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Poniedziałek, 20.05.2013 17:01

Vive la France! Prezydent podpisał ustawę!

Podziel się Tweetnij Skomentuj (14)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (14)

Pierwsze małżeństwa pod koniec miesiąca

Zgodnie z zapowiedziami - prezydent Francji - Francois Hollande podpisał ustawę wprowadzającą regulację prawną małżeństw jednopłciowych i adopcji. Tym samym Francja - już całkowicie oficjalnie - stała się 14. krajem na świecie i 9. w Europie z równością małżeńską.

Podpisanie nastąpiło w piątek. Tym samym ustawa wejdzie w życie 29 maja. Burmistrzyni Montpellier, Hélène Mandroux poinformowała, że tego dnia właśnie udzieli ślubu Vincentowi Autin i jego partnerowi - Bruno. "Miłość zwyciężyła nienawiść" - powiedziała Mandroux.

Przeciwnicy równości małżeńskiej planują masowe demonstracje 26 maja.
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (47)
austen augustus1572 labryska89 inhabituels somagical els dm89 sappho fourrooms dozinggreen
Nie podoba mi się (0)
Komentarze (14)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
irek84
23.05.2013 18:29 irek84 (41) UK
fourrooms:
irek84:

...
Poza tym musimy sobie uświadomić, że przy obecnej scenie politycznej, nieprzyjęcie tej ustawy może zablokować i opóźnić zmiany na bardzo długie lata, jak to było w 2004 roku za czasów SLD.


obserwując ostatnie wydarzenia, myślę sobie, że i tak niepotrzebnie się spinamy. bo nawet ochłapowa ustawa nie przejdzie. większość posłów jest zbyt zacofana, żeby to poprzeć. a premier nie zaryzykuje rozłamu w po, żeby zmusić ludzi do głosowania na tak. (ale - chciałbym się mylić)
a skoro nie teraz - to trzeba będzie przeczekać jeszcze kadencję rządów pis-u.

Tylko mamy czekać i mieć nadzieję, że kiedyś któryś z polityków się upomni o nasze prawa??????

irek84:
...
Jeszcze raz zaznaczam, nigdzie nie wprowadzano małżeństw jednopłciowych, zawsze środowiska LGBT były niezadowolone.
Lepiej jest zrobić mały krok do przodu niż dreptać w miejscu.


zapytam - a czy ty, chciałbyś wejść w taką spółkę notarialną?


Lepsza umowa partnerska proponowana przez posła Dunina niż obecna spółka cywilna w myśl Kodeksu Cywilnego o prowadzeniu działalności gospodarczej lub w ogóle w nic nie wchodzić.
cytuj zgłoś 1 0
fourrooms
22.05.2013 23:33 fourrooms (44) wouldź
irek84:

...
Poza tym musimy sobie uświadomić, że przy obecnej scenie politycznej, nieprzyjęcie tej ustawy może zablokować i opóźnić zmiany na bardzo długie lata, jak to było w 2004 roku za czasów SLD.


obserwując ostatnie wydarzenia, myślę sobie, że i tak niepotrzebnie się spinamy. bo nawet ochłapowa ustawa nie przejdzie. większość posłów jest zbyt zacofana, żeby to poprzeć. a premier nie zaryzykuje rozłamu w po, żeby zmusić ludzi do głosowania na tak. (ale - chciałbym się mylić)
a skoro nie teraz - to trzeba będzie przeczekać jeszcze kadencję rządów pis-u.

irek84:
...
Jeszcze raz zaznaczam, nigdzie nie wprowadzano małżeństw jednopłciowych, zawsze środowiska LGBT były niezadowolone.
Lepiej jest zrobić mały krok do przodu niż dreptać w miejscu.


zapytam - a czy ty, chciałbyś wejść w taką spółkę notarialną?
cytuj zgłoś 1 0
irek84
22.05.2013 12:56 irek84 (41) UK
irek84:
fourrooms:
irek84:

Widzę, że nie przeczytałeś tej ustawy autorstwa Dunina. jest tam szereg uprawnień, których teraz nie możesz "załatwić" u notariusza. Upoważnienie notarialne, a nie umowę, możesz podważyć wyrokiem sądowym. Nie możesz ustalić partnera jako osoby najbliższej itd. Poza tym przyjęcie tej ustawy miałoby wymiar symboliczny, edukacyjny dla społeczeństwa. Państwo zaczęłoby "widzieć" takie związki.
Najważniejsze u notariusza nie można ustalić wspólnoty majątkowej. Tylko założyć spółkę cywilną, która w kodeksie cywilnym jest formą działalności gospodarczej mającą na celu wypracowanie przychodu. Tylko ja z partnerem nie chcemy zakładać działalności gospodarczej.
Nie namawiam aby popadać w zachwyt, ale przyjrzeć się i porównać z francuskim Pacsem, który w porównaniu z tą ustawą jest bardzo ubogi. Można go rozwiązać poprzez zawarcie małżeństwa lub pacsu z inną osobą niż partnerem..., nie ma zmiany stanu cywilnego, wspólnego opodatkowania również nie było, dopiero po wielu latach dodano to uprawnienie ale i tak po 3 latach związku.


państwo związków by nie widziało. widziałoby je, gdyby to odbywało się w usc.
a tak będzie je widział notariusz, robiąc to oczywiście nie za darmo...

również nie chcę zakładać spółki. nie chcę też podpisywać umowy.
chcę mieć możliwość zawarcia rejestrowanego związku.

spójrz na ustawę aborcyjną. podpisanie jej w całkiem restrykcyjnej formie parę lat temu w zasadzie zamknęło na wiele lat możliwości jej złagodzenia. próby zmian podejmowano, owszem, próbując jej całkowicie zakazać.

choć gorąco popieram ideę związków partnerskich - jestem przeciwny ochłapom.


Teraz jak chcesz wziąć ślub również musisz za to zapłacić w USC. Ślubu nie bierze się za darmo.
Sama ustawa wprowadza regulację (gorszą lub lepszą) par żyjących w związkach niemałżeńskich, więc państwo nie miałoby wyboru musiałoby widzieć takie związki.
Poza tym musimy sobie uświadomić, że przy obecnej scenie politycznej, nieprzyjęcie tej ustawy może zablokować i opóźnić zmiany na bardzo długie lata, jak to było w 2004 roku za czasów SLD.
Co do ustawy aborcyjnej, uważam, że jest to dobry kompromis. Ja osobiście jestem przeciwny aborcji, ale to nie dotyczy tego wątku.
Jeszcze raz zaznaczam, nigdzie nie wprowadzano małżeństw jednopłciowych, zawsze środowiska LGBT były niezadowolone.
Lepiej jest zrobić mały krok do przodu niż dreptać w miejscu.


Przepraszam, chodziło mi, że nigdzie nie wprowadzono małżeństw jednopłciowych od razu.
cytuj zgłoś 0 0
irek84
22.05.2013 12:55 irek84 (41) UK
fourrooms:
irek84:

Widzę, że nie przeczytałeś tej ustawy autorstwa Dunina. jest tam szereg uprawnień, których teraz nie możesz "załatwić" u notariusza. Upoważnienie notarialne, a nie umowę, możesz podważyć wyrokiem sądowym. Nie możesz ustalić partnera jako osoby najbliższej itd. Poza tym przyjęcie tej ustawy miałoby wymiar symboliczny, edukacyjny dla społeczeństwa. Państwo zaczęłoby "widzieć" takie związki.
Najważniejsze u notariusza nie można ustalić wspólnoty majątkowej. Tylko założyć spółkę cywilną, która w kodeksie cywilnym jest formą działalności gospodarczej mającą na celu wypracowanie przychodu. Tylko ja z partnerem nie chcemy zakładać działalności gospodarczej.
Nie namawiam aby popadać w zachwyt, ale przyjrzeć się i porównać z francuskim Pacsem, który w porównaniu z tą ustawą jest bardzo ubogi. Można go rozwiązać poprzez zawarcie małżeństwa lub pacsu z inną osobą niż partnerem..., nie ma zmiany stanu cywilnego, wspólnego opodatkowania również nie było, dopiero po wielu latach dodano to uprawnienie ale i tak po 3 latach związku.


państwo związków by nie widziało. widziałoby je, gdyby to odbywało się w usc.
a tak będzie je widział notariusz, robiąc to oczywiście nie za darmo...

również nie chcę zakładać spółki. nie chcę też podpisywać umowy.
chcę mieć możliwość zawarcia rejestrowanego związku.

spójrz na ustawę aborcyjną. podpisanie jej w całkiem restrykcyjnej formie parę lat temu w zasadzie zamknęło na wiele lat możliwości jej złagodzenia. próby zmian podejmowano, owszem, próbując jej całkowicie zakazać.

choć gorąco popieram ideę związków partnerskich - jestem przeciwny ochłapom.


Teraz jak chcesz wziąć ślub również musisz za to zapłacić w USC. Ślubu nie bierze się za darmo.
Sama ustawa wprowadza regulację (gorszą lub lepszą) par żyjących w związkach niemałżeńskich, więc państwo nie miałoby wyboru musiałoby widzieć takie związki.
Poza tym musimy sobie uświadomić, że przy obecnej scenie politycznej, nieprzyjęcie tej ustawy może zablokować i opóźnić zmiany na bardzo długie lata, jak to było w 2004 roku za czasów SLD.
Co do ustawy aborcyjnej, uważam, że jest to dobry kompromis. Ja osobiście jestem przeciwny aborcji, ale to nie dotyczy tego wątku.
Jeszcze raz zaznaczam, nigdzie nie wprowadzano małżeństw jednopłciowych, zawsze środowiska LGBT były niezadowolone.
Lepiej jest zrobić mały krok do przodu niż dreptać w miejscu.
cytuj zgłoś 0 0
konwik
22.05.2013 1:19 konwik (45) Londyn
Jest już pierwsza ofiara homomałżeństw we Francji:
http://www.independent.co.uk/news/world/europe/farright-french-historian-78yearold-dominique-venner-commits-suicide-in-notre-dame-in-protest-against-gay-marriage-8625877.html
:)
cytuj zgłoś 0 0
fourrooms
21.05.2013 22:24 fourrooms (44) wouldź
irek84:

Widzę, że nie przeczytałeś tej ustawy autorstwa Dunina. jest tam szereg uprawnień, których teraz nie możesz "załatwić" u notariusza. Upoważnienie notarialne, a nie umowę, możesz podważyć wyrokiem sądowym. Nie możesz ustalić partnera jako osoby najbliższej itd. Poza tym przyjęcie tej ustawy miałoby wymiar symboliczny, edukacyjny dla społeczeństwa. Państwo zaczęłoby "widzieć" takie związki.
Najważniejsze u notariusza nie można ustalić wspólnoty majątkowej. Tylko założyć spółkę cywilną, która w kodeksie cywilnym jest formą działalności gospodarczej mającą na celu wypracowanie przychodu. Tylko ja z partnerem nie chcemy zakładać działalności gospodarczej.
Nie namawiam aby popadać w zachwyt, ale przyjrzeć się i porównać z francuskim Pacsem, który w porównaniu z tą ustawą jest bardzo ubogi. Można go rozwiązać poprzez zawarcie małżeństwa lub pacsu z inną osobą niż partnerem..., nie ma zmiany stanu cywilnego, wspólnego opodatkowania również nie było, dopiero po wielu latach dodano to uprawnienie ale i tak po 3 latach związku.


państwo związków by nie widziało. widziałoby je, gdyby to odbywało się w usc.
a tak będzie je widział notariusz, robiąc to oczywiście nie za darmo...

również nie chcę zakładać spółki. nie chcę też podpisywać umowy.
chcę mieć możliwość zawarcia rejestrowanego związku.

spójrz na ustawę aborcyjną. podpisanie jej w całkiem restrykcyjnej formie parę lat temu w zasadzie zamknęło na wiele lat możliwości jej złagodzenia. próby zmian podejmowano, owszem, próbując jej całkowicie zakazać.

choć gorąco popieram ideę związków partnerskich - jestem przeciwny ochłapom.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
21.05.2013 18:58 Saphiru
Będzie gdzie brać ślub ;33
cytuj zgłoś 0 0
irek84
21.05.2013 0:49 irek84 (41) UK
Poza tym przykład Europy zachodniej i nie tylko wskazuje na coś zupełnie innego co piszesz. Związki partnerskie czy umowy jak pacs nie blokowały przemian wręcz przeciwnie. Nie wprowadzano od razu małżeństw jednopłciowych.
Najpierw trzeba zrobić pierwszy krok do przodu a nie dreptać w miejscu.
cytuj zgłoś 1 1
irek84
21.05.2013 0:44 irek84 (41) UK
fourrooms:
irek84:
Tak jak podejrzewałem, "liberałowie" z PO zaczynają wycofywać się z nawet tej ustawy. "Związki partnerskie są ważne, ale nic na siłę". Żenada!!! Obiecanki cacanki a głupiemu radość!


tak sobie myślę, że to w sumie dobrze.
rzucenie takim związkowym ochłapem na parę długich lat mogłoby zablokować jakiekolwiek zmiany. no bo 'przecież mamy związki partnerskie, więc czego tu jeszcze chcieć?'


Widzę, że nie przeczytałeś tej ustawy autorstwa Dunina. jest tam szereg uprawnień, których teraz nie możesz "załatwić" u notariusza. Upoważnienie notarialne, a nie umowę, możesz podważyć wyrokiem sądowym. Nie możesz ustalić partnera jako osoby najbliższej itd. Poza tym przyjęcie tej ustawy miałoby wymiar symboliczny, edukacyjny dla społeczeństwa. Państwo zaczęłoby "widzieć" takie związki.
Najważniejsze u notariusza nie można ustalić wspólnoty majątkowej. Tylko założyć spółkę cywilną, która w kodeksie cywilnym jest formą działalności gospodarczej mającą na celu wypracowanie przychodu. Tylko ja z partnerem nie chcemy zakładać działalności gospodarczej.
Nie namawiam aby popadać w zachwyt, ale przyjrzeć się i porównać z francuskim Pacsem, który w porównaniu z tą ustawą jest bardzo ubogi. Można go rozwiązać poprzez zawarcie małżeństwa lub pacsu z inną osobą niż partnerem..., nie ma zmiany stanu cywilnego, wspólnego opodatkowania również nie było, dopiero po wielu latach dodano to uprawnienie ale i tak po 3 latach związku.
cytuj zgłoś 1 0
fourrooms
21.05.2013 0:40 fourrooms (44) wouldź
irek84:
Tak jak podejrzewałem, "liberałowie" z PO zaczynają wycofywać się z nawet tej ustawy. "Związki partnerskie są ważne, ale nic na siłę". Żenada!!! Obiecanki cacanki a głupiemu radość!


tak sobie myślę, że to w sumie dobrze.
rzucenie takim związkowym ochłapem na parę długich lat mogłoby zablokować jakiekolwiek zmiany. no bo 'przecież mamy związki partnerskie, więc czego tu jeszcze chcieć?'
cytuj zgłoś 0 1
  • 1
  • 2
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
francja francois hollande małżeństwa jdnopłciowe równość małżeńska
Powiązane
Obraz Wtorek, 16.04.2013 Francja: „małżeństwa dla wszystkich” mobilizują przeciwników Obraz Środa, 10.04.2013 Francja: kolejny krok do równości małżeńskiej! Obraz Poniedziałek, 04.02.2013 Francja coraz bliżej małżeństw Obraz Środa, 05.12.2012 Pierwsza dama Francji będzie świadkiem na ślubie jednopłciowym Obraz Poniedziałek, 27.08.2012 Francja: małżeństwa w październiku?
Inne tematy
Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie" Wtorek, 19.05.2026 Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie"
Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie Wtorek, 26.05.2026 Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie
Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska? Piątek, 15.05.2026 Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska?
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się