Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Środa, 09.06.2021, Aktualizacja: Środa, 01.04.2026

Polityk z Uzbekistanu chce deportować osoby homoseksualne - "Społeczność LGBT uważa, że to dobry pomysł"

Podziel się Tweetnij Skomentuj (9)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (9)

Uzbekistański prawicowy polityk Alisher Kadyrov w rozmowie z kanałem Alter Ego opowiedział o swoim planie deportacji osób LGBT śladem innych państw. Kadyrov uważa, że w ten sposób pomoże społeczności.

Alisher Kadyrov to polityk należący do prawicowej Partii Odrodzenia Narodowego ( Milliy Tiklanish). Wzbudził on kontrowersje gdy w ostatnio udzielonym wywiadzie postawił tezę, że cofnięcie praw obywatelskich dla osób nieheteronormatywnych zmusi inne kraje do zaoferowania im schronienia. To nie jedyna tego typu wypowiedź. Polityk stwierdził również, że opinia publiczna nigdy nie zmieni zdania na temat praw osób LGBT+, nawet za tysiąc lat.

Dzięki tłumaczeniu opublikowanemu przez EurasiaNet znane nam są dłuższe fragmenty wywiadu. Kadyrov nie podał żadnych konkretnych informacji, ani planów dotyczących deportacji, nie wiadomo jak miałoby coś takiego działać. Polityk utrzymuje, że konsultował się ze społecznością LGBT i zaaprobowali oni ten pomysł.

Kiedy przedstawiłem tę propozycję w sieciach społecznościowych, około sto osób LGBT skontaktowało się ze mną i zgodziło z tym, co powiedziałem.
ZOBACZ TEŻ Namibia coraz bliżej dekryminalizacji seksu homoseksualnego

Podkreśla on również, że nie kieruje nim nienawiść w stronę osób nieheteronormatywnych, a troska o wspólne dobro.

Osoby LGBT są celem przemocy, ale ja tego nie popieram. Uważam, że to prowokacja.

Musimy rozwiązać ten problem, a moim rozwiązaniem jest działanie międzynarodowe. Istnieje dwadzieścia sześć krajów, w których takie deportacje są praktykowane. 
W Uzbekistanie seks homoseksualny nadal jest surowo karany. Osoby LGBTQ+ muszą mierzyć się z homofobią oraz przemocą i wymuszeniami na tle seksualnym, tyczy się to zwłaszcza mężczyzn. 

Homofobia jest tam pozostałością po polityce ZSRR. Uzbekistan pozostaje jednym z dwóch terytoriów byłego Związku Radzieckiego, które nadal kryminalizuje seks między mężczyznami - drugim jest Turkmenistan.

(wa)
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (0)
Nie podoba mi się (17)
ns91 roman-drobniewski nati93 upstairs_at_you natt1991 michal2001stw ocrats legolas gabriel_angelfox kierownik2
Komentarze (9)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
Ikona
14.06.2021 14:34 Patryk
Mike:
Przypomnę że ZSRR zdekryminalizowało homoseksualizm w 1917 roku... Ale potem przyszedł Stalin i zrekryminalizował go. Generalnie czym kraj bardziej autorytarny tym bardziej homofobiczny. Islam? To samo. Czym kraj ma bardziej dyktatorskie zapędy to choć w Koranie nie ma słowa o osobach LGBT, to zaraz znajdzie się jakaś wymyślona opowieść o życiu proroka albo inny wybiórczy, zreinterpretowany zapis mający usprawiedliwiść nienawiść do wszystkiego co inne i nie pasujące do rządowej formy posłusznego poddanego.


Cytuję "choć w Koranie nie ma słowa o osobach LGBT" - I teraz pytam... jaja sobie robisz człowieku czy żeś Koranu nigdy w dłoni nie trzymał (że nie wspomnę o jego przeczytaniu) ?

W Koranie homoseksualizm jest stanowczo potępiony i to zarówno męski jak i żeński a kara za współżycie dwóch mężczyzn jest tylko jedna - kara śmierci !
Dokładnie taka sama kara przewidziana jest w Torze.Jedyna różnica polega na tym,że w Torze kobiecy homoseksualizm jest kompletnie pominięty zaś w Koranie surowo zabroniony.Tak samo w islamie przebieranie się w ubrania płci przeciwnej jest uznane za obrzydliwe itp.itd.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
14.06.2021 14:22 Patryk
Mateusz:
Tak, Islam jest jednym z czynników zwiększających homofobię.
Tak, była przynależność do bloku wschodniego jest jednym z czynników zwiększających homofobię.
Obie strony mają rację.

Patryk:
"Homofobia jest tam pozostałością po polityce ZSRR". Większych bzdur to w ciągu kilku ostatnich dni na tym portalu nie czytałem.
Może wreszcie redaktorek przyjmie do wiadomości,że to nie kwestia przynależności do byłego "komunolandu" tylko kwestia tego jaka religia panuje w obu tych państwach.
Zarówno Uzbekistan jak i Turkmenistan to kraje muzułmańskie i tu jak na tacy macie wyłożone dlaczego jest tam tak a nie inaczej.

Blok Wschodni to były także Czechy - czy w Czechach macie homofobię na skalę państwową na zasadzie karania osób LGBT ? Nie.A co ze Słowacją Estonią,Węgrami (tak Węgrami),co z państwami byłej Jugosławii ? Co z byłym NRD ? Przecież to też blok wschodni ? A co z naszym państwem ? Macie tutaj jakieś pogromy osób lgbt ? Ktoś jest zamykany w obozach koncentracyjnych czy mordowany ?
Czy w Rosji poza republikami muzułmańskimi macie jakieś prawo karzące kogoś tylko za to,że jest lgbt ? Powtarzam prawo państwowe które karałoby za sam fakt bycia lgbt czy życia z osobą tej samej płci.
Osoby homoseksualne są karane w tym zamykane,torturowane i mordowane jakimś dziwnym trafem tylko tam gdzie siedzą muzułmanie.Ale to nie pasuje do nowoczesnej narracji ?
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
10.06.2021 11:44 Mike
Przypomnę że ZSRR zdekryminalizowało homoseksualizm w 1917 roku... Ale potem przyszedł Stalin i zrekryminalizował go. Generalnie czym kraj bardziej autorytarny tym bardziej homofobiczny. Islam? To samo. Czym kraj ma bardziej dyktatorskie zapędy to choć w Koranie nie ma słowa o osobach LGBT, to zaraz znajdzie się jakaś wymyślona opowieść o życiu proroka albo inny wybiórczy, zreinterpretowany zapis mający usprawiedliwiść nienawiść do wszystkiego co inne i nie pasujące do rządowej formy posłusznego poddanego.
cytuj zgłoś 1 0
Ikona
10.06.2021 3:11 Gość
Gdyby rzeczywiście miał w stosunku do nich dobre intencje, stworzyłby program pomocy w emigracji, a nie odbierał obywatelstwo.
cytuj zgłoś 1 0
Robert2019
09.06.2021 23:49 Robert2019 (51) Santa Lucia
Patryk:
"Homofobia jest tam pozostałością po polityce ZSRR". Większych bzdur to w ciągu kilku ostatnich dni na tym portalu nie czytałem.
Może wreszcie redaktorek przyjmie do wiadomości,że to nie kwestia przynależności do byłego "komunolandu" tylko kwestia tego jaka religia panuje w obu tych państwach.
Zarówno Uzbekistan jak i Turkmenistan to kraje muzułmańskie i tu jak na tacy macie wyłożone dlaczego jest tam tak a nie inaczej.
. Nie jest dokładnie jak mówisz. W ZSRR bylo 7 lat więzienia za homoseksualizm. Te dwie byle republiki nie zniosly tego prawa ze wzgledu na islam. Tak wiec nałożyło się tam prawo radzieckie i islamskim
cytuj zgłoś 3 0
Ikona
09.06.2021 19:50 Mateusz
Tak, Islam jest jednym z czynników zwiększających homofobię.
Tak, była przynależność do bloku wschodniego jest jednym z czynników zwiększających homofobię.
Obie strony mają rację.

Patryk:
"Homofobia jest tam pozostałością po polityce ZSRR". Większych bzdur to w ciągu kilku ostatnich dni na tym portalu nie czytałem.
Może wreszcie redaktorek przyjmie do wiadomości,że to nie kwestia przynależności do byłego "komunolandu" tylko kwestia tego jaka religia panuje w obu tych państwach.
Zarówno Uzbekistan jak i Turkmenistan to kraje muzułmańskie i tu jak na tacy macie wyłożone dlaczego jest tam tak a nie inaczej.
cytuj zgłoś 3 0
Ikona
09.06.2021 16:10 UwU~
O azyl ze względu na prześladowanie skutecznie ubiegały się już nawet trans dziewczyny z UK, więc deportacja tutaj nic nie zmieni. Sama taka informacja w mediach pewnie by starczyła żeby pozytywnie rozpatrywali wnioski.
cytuj zgłoś 1 0
Szymon Brycki
09.06.2021 13:21 Szymon Brycki (34) Jelenia Góra
Jak widać, prawica wszędzie "inteligentna" i "empatyczna". Cóż, ten typ tak ma. Niestety :/
cytuj zgłoś 3 0
Ikona
09.06.2021 12:17 Patryk
"Homofobia jest tam pozostałością po polityce ZSRR". Większych bzdur to w ciągu kilku ostatnich dni na tym portalu nie czytałem.
Może wreszcie redaktorek przyjmie do wiadomości,że to nie kwestia przynależności do byłego "komunolandu" tylko kwestia tego jaka religia panuje w obu tych państwach.
Zarówno Uzbekistan jak i Turkmenistan to kraje muzułmańskie i tu jak na tacy macie wyłożone dlaczego jest tam tak a nie inaczej.
cytuj zgłoś 4 2
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
Alisher Kadyrov Deportacja osób homoseksualnych w Uzbekistanie EurasiaNet kryminalizacja homoseksualizmu Partia Odrodzenia Narodowego Polityka prawa LGBT Prawo Społeczeństwo Uzbekistan ZSRR
Powiązane
Obraz Środa, 19.12.2018 Bycie gejem, czy lesbijką to nie pogląd polityczny Obraz Środa, 11.06.2025 Czy Karol Nawrocki poparłby ustawę o związkach partnerskich? Jest deklaracja Obraz Poniedziałek, 26.05.2025 Nie pozwólcie bagatelizować pamięci o roku 2019. Czy partii Razem umyka perspektywa osób LGBT? Obraz Wtorek, 18.06.2024 Lewica uderza w stół, KO i Tusk popierają a PSL się waha - związki partnerskie już tuż, tuż? Obraz Poniedziałek, 06.11.2023 Postulaty organizacji LGBTQ - między strategią a ideologiczną rozgrywką
Inne tematy
Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki? Czwartek, 28.05.2026 Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki?
Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu? Sobota, 16.05.2026 Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu?
Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie" Wtorek, 19.05.2026 Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie"
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się