Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Środa, 20.05.2020, Aktualizacja: Środa, 01.04.2026

Tomasz Sekielski odpowiada na zarzuty dotyczące homofobicznego wydźwięku jego filmu

Podziel się Tweetnij Skomentuj (42)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (42)

"Uważam, że takie stawianie sprawy jest niesprawiedliwe i krzywdzące"

Tomasz Sekielski, odpowiedział na antenie radia TOK.FM na zarzuty odnośnie homofobicznego wydźwięku jego nowego filmu o pedofilii w kościele. "Uważam, że takie stawianie sprawy jest niesprawiedliwe i krzywdzące. Mówienie, że film jest homofobiczny czy że my jesteśmy homofobami, to olbrzymie nadużycie" - stwierdził Sekielski w rozmowie z Agatą Kowalską.

Tomasz Sekielski, reżyser "Zabawy w chowanego", nowego filmu poruszającego problem ukrywania przypadków molestowania dzieci przez księży w kościele katolickim, odpowiedział w programie "Analizy" na antenie radia TOK.FM na zarzuty dotyczące homofobicznego wydźwięku niektórych fragmentów jego nowej produkcji. 

ZOBACZ TEŻ Czy nowy film braci Sekielskich jest homofobiczny? Dehnel, Karpieszuk i "Replika" oburzeni


Prowadząca audycję ujawniona dziennikarka Agata Kowalska stwierdziła, że "Zabawa w chowanego" porusza bardzo istotny problem społeczny, ale fragmenty nowej produkcji braci Sekielskich mają homofobiczny wydźwięk. "Nie można łączyć orientacji seksualnej z zaburzeniami. Nagle w filmie pojawiają się prawicowi publicyści i ksiądz, którzy swobodnie żonglują określeniami "homolobby", "lawendowa mafia" czy "siejące spustoszenie środowisko homoseksualne". To jest bardzo krzywdzące połączenie dla tych z nas, którzy na co dzień spotykają się z określeniami, np. "tęczowa zaraza". Pogłębia to nienawiść i homofobię, a nie odnosi się do tematu filmu" - powiedziała dziennikarka. 

"Uważam, że takie stawianie sprawy jest niesprawiedliwe i krzywdzące. Mówienie, że film jest homofobiczny czy że my jesteśmy homofobami, to olbrzymie nadużycie. Jest mi niezmiernie przykro, gdy słyszę coś takiego" - odpowiedział Tomasz Sekielski. Dodał, że czuje się "publicznie wybatożony i napiętnowany". 


Na stwierdzenie prowadzącej, że fragmenty "Zabawy w chowanego", o których mowa w kontekście zarzutów o homofobię, zostały przedstawione bez żadnego komentarza, Sekielski odpowiedział, że zdecydował się wraz z bratem na przedstawienie ich ponieważ stanowią istotną część panującej w kościele zmowy milczenia. 

"Czy w tym filmie jest powiedziane, że ktokolwiek krzywdzi kogokolwiek ze względu na orientację seksualną? Nie. Jest mówienie o zmowie milczenia, której elementem jest także funkcjonowanie homolobby. (...) Zarówno heteroseksualni, jak i homoseksualni księża do spółki biorą udział w zmowie milczenia" - mówił reżyser. 

Oskarżenia o homofobię pojawiły się w związku z przedstawionymi w filmie wypowiedziami, m.in. katolickiego publicysty Tomasza Terlikowskiego oraz ksiedza Isakowicza-Zalewskiego na temat tzw. "mafii lawendowej". "Nie należy wszystkiego utożsamiać z homoseksualizmem, ale nie należy tez histerycznie twierdzić, że nie ma żadnej korelacji między tymi dwoma zjawiskami (pedofilią i homoseksualnością, przyp. red.)" - mówił Terlikowski w "Zabawie w chowanego".

(pk)

OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (2)
karol-k
Nie podoba mi się (21)
gabriel_angelfox marek-michalczak andre-2000 blackwolfie niewiemcotuwpisac99 melale03 upstairs_at_you aemstuz94 gapka ladyfox
Komentarze (42)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
NygusekPiegusek
25.05.2020 2:00 Soczek (26)
Wbrew pozorom większość sprawców wykorzystywania seksualnego dzieci nie jest pedofilami. Większość to mężczyźni sfrustrowani seksualnie i oczywiście na tyle zdemoralizowani, by być zdolnym do wymuszenia seksu (niestety obawiam się, że niemały odsetek mężczyzn jest na tyle zdemoralizowany), dla których dziecko jest obiektem ZASTĘPCZYM. Dzieckiem latwiej manipulować i na pewno część księży molestujących dzieci robi to właśnie z takich pobudek.
A nadreprezentacja chłopców? Po pierwsze warto zauważyć, że są tłumy ministrantów i garstka ministrantek. Tylko mniejszość byłych ministrantów zostaje księżmi, ale prawie każdy ksiądz był w dzieciństwie ministrantem - i mam wrażenie, że to właśnie furiacka wrogość KRK wobec kapłaństwa kobiet prowadzi do "profilaktycznego" wykluczania dziewczynek nawet z ministrantury, bo jeszcze taka ministrantka później uzna, że ma powołanie... Więc chłopcy są łatwiej dostępni. Poza tym jeszcze jeden wzgląd praktyczny: chłopiec nie zajdzie w ciążę, mniejsze ryzyko, że zostaną jakieś ślady.


Co to za bzdury - nie wiem jak Pan, ale ja w życiu nie tknął bym dziecka. W życiu nie przeszloby mi przez głowę, żeby wykorzystywać seksualnie dziecko. Wie Pan czemu? Bo nie mam problemów psychicznych. Pedofilia to jest choroba. Pedofil nie odczuwa pociągu seksualnego do dorosłych. A księża nie molestują dzieci bo nie mają dostępu do dorosłych (ileż to księży ma rodziny na boku?). To są poprostu pedofile w koloratkach. O żadnym substytucje nie ma tu mowy!
cytuj zgłoś 0 1
OnchybaAs
23.05.2020 18:14 OnchybaAs (41)
DarkSideOfSoul:
upstairs_at_you:
zewszad_i_znikad:

Poza tym jeszcze jeden wzgląd praktyczny: chłopiec nie zajdzie w ciążę, mniejsze ryzyko, że zostaną jakieś ślady.


To na pewno.
Reszta jest trochę naciągana.

Akurat faktem jest że dziewczynki częściej przestrzega się żeby uważały na dorosłych itp. chłopcy są bardziej puszczani luzem.


Prawda chłopcy mają luz
cytuj zgłoś 0 0
DarkSideOfSoul
23.05.2020 15:13 DarkSideOfSoul (33)
upstairs_at_you:
zewszad_i_znikad:

Poza tym jeszcze jeden wzgląd praktyczny: chłopiec nie zajdzie w ciążę, mniejsze ryzyko, że zostaną jakieś ślady.


To na pewno.
Reszta jest trochę naciągana.

Akurat faktem jest że dziewczynki częściej przestrzega się żeby uważały na dorosłych itp. chłopcy są bardziej puszczani luzem.
cytuj zgłoś 3 0
upstairs_at_you
23.05.2020 12:19 upstairs_at_you (57) miasteczko raczej
zewszad_i_znikad:

Poza tym jeszcze jeden wzgląd praktyczny: chłopiec nie zajdzie w ciążę, mniejsze ryzyko, że zostaną jakieś ślady.


To na pewno.
Reszta jest trochę naciągana.
cytuj zgłoś 2 0
andro
23.05.2020 11:39 andro (40) a nie bo wieś
FearlessPanda:
zewszad_i_znikad:
andre_2000:
@Patryk

Sęk tkwi własnie w tym, że nikt nie atakuje Sekielskich za wskazanie problemu pedofilii w kościele i ew. zaznaczenie, że chłopcy tu padają ofiarą cześciej, niż średnio, tylko na tym, że autorzy i bohaterzy poszli po najmniejszej linii oporu, zamiast szukać i wskazywać prawdziwych przyczyn, a do tego zaznaczyć wyraźnie, jak średnia wygląda.

Jeśli KK jest mafią, która łyka męskich księży pedofilów, bo jako organizacja na to pozwala i im ułatwia dostęp do dzieci, to trzeba na ten temat krzyczeć, ale nie można mówić, że orientacja wpływa na pedofilię. To jest po prostu nie tylko nie fair, ale wręcz haniebne dla wszystkich osób LGBTQIA+.

Niech Siekielscy i prawicowy publicysta powiedzą, "KK przyciąga jak magnes pedofilów gwarantując im instytucyjną bezkarność, a w tej grupie przeważa atak i gwałty na chłopcach" - super, sam będę "lajkował", ale sęk w tym, że info w PL poszło inne.

Wbrew pozorom większość sprawców wykorzystywania seksualnego dzieci nie jest pedofilami. Większość to mężczyźni sfrustrowani seksualnie i oczywiście na tyle zdemoralizowani, by być zdolnym do wymuszenia seksu (niestety obawiam się, że niemały odsetek mężczyzn jest na tyle zdemoralizowany), dla których dziecko jest obiektem ZASTĘPCZYM. Dzieckiem latwiej manipulować i na pewno część księży molestujących dzieci robi to właśnie z takich pobudek.
A nadreprezentacja chłopców? Po pierwsze warto zauważyć, że są tłumy ministrantów i garstka ministrantek. Tylko mniejszość byłych ministrantów zostaje księżmi, ale prawie każdy ksiądz był w dzieciństwie ministrantem - i mam wrażenie, że to właśnie furiacka wrogość KRK wobec kapłaństwa kobiet prowadzi do "profilaktycznego" wykluczania dziewczynek nawet z ministrantury, bo jeszcze taka ministrantka później uzna, że ma powołanie... Więc chłopcy są łatwiej dostępni. Poza tym jeszcze jeden wzgląd praktyczny: chłopiec nie zajdzie w ciążę, mniejsze ryzyko, że zostaną jakieś ślady.


Czy masz na to badania naukowe, które by to potwierdziły, czy to raczej twoje przemyślenia?
Raczej przemyślenia, podszyte sporą niechęcią do mężczyzn jako ogółu...
cytuj zgłoś 2 0
OnchybaAs
23.05.2020 7:06 OnchybaAs (41)
OnchybaAs:
Czytelniklgbt:
Redakcjo Queer.pl
Zgadzam się. Ale problemem jest niestety efebofilia. Nadszedł czas, żeby ukarać efebofilów wykorzystujących seksualnie nastolatków.


Bo jest różnica między pedo a efebofilia
Efebofilia jest od 15 do 19 lat - pociąg mężczyzny homo do chłopców
Jest też hebe filia od wczesnego okresu dojrzewania od 11 do 14
Było też określenie na pociąg lesbijek do młodych dziewcząt - korofilia
cytuj zgłoś 1 0
FearlessPanda
23.05.2020 5:02 FearlessPanda
zewszad_i_znikad:
andre_2000:
@Patryk

Sęk tkwi własnie w tym, że nikt nie atakuje Sekielskich za wskazanie problemu pedofilii w kościele i ew. zaznaczenie, że chłopcy tu padają ofiarą cześciej, niż średnio, tylko na tym, że autorzy i bohaterzy poszli po najmniejszej linii oporu, zamiast szukać i wskazywać prawdziwych przyczyn, a do tego zaznaczyć wyraźnie, jak średnia wygląda.

Jeśli KK jest mafią, która łyka męskich księży pedofilów, bo jako organizacja na to pozwala i im ułatwia dostęp do dzieci, to trzeba na ten temat krzyczeć, ale nie można mówić, że orientacja wpływa na pedofilię. To jest po prostu nie tylko nie fair, ale wręcz haniebne dla wszystkich osób LGBTQIA+.

Niech Siekielscy i prawicowy publicysta powiedzą, "KK przyciąga jak magnes pedofilów gwarantując im instytucyjną bezkarność, a w tej grupie przeważa atak i gwałty na chłopcach" - super, sam będę "lajkował", ale sęk w tym, że info w PL poszło inne.

Wbrew pozorom większość sprawców wykorzystywania seksualnego dzieci nie jest pedofilami. Większość to mężczyźni sfrustrowani seksualnie i oczywiście na tyle zdemoralizowani, by być zdolnym do wymuszenia seksu (niestety obawiam się, że niemały odsetek mężczyzn jest na tyle zdemoralizowany), dla których dziecko jest obiektem ZASTĘPCZYM. Dzieckiem latwiej manipulować i na pewno część księży molestujących dzieci robi to właśnie z takich pobudek.
A nadreprezentacja chłopców? Po pierwsze warto zauważyć, że są tłumy ministrantów i garstka ministrantek. Tylko mniejszość byłych ministrantów zostaje księżmi, ale prawie każdy ksiądz był w dzieciństwie ministrantem - i mam wrażenie, że to właśnie furiacka wrogość KRK wobec kapłaństwa kobiet prowadzi do "profilaktycznego" wykluczania dziewczynek nawet z ministrantury, bo jeszcze taka ministrantka później uzna, że ma powołanie... Więc chłopcy są łatwiej dostępni. Poza tym jeszcze jeden wzgląd praktyczny: chłopiec nie zajdzie w ciążę, mniejsze ryzyko, że zostaną jakieś ślady.


Czy masz na to badania naukowe, które by to potwierdziły, czy to raczej twoje przemyślenia?
cytuj zgłoś 4 0
zewszad_i_znikad
23.05.2020 1:28 zewszad_i_znikad (44) Warszawa
andre_2000:
@Patryk

Sęk tkwi własnie w tym, że nikt nie atakuje Sekielskich za wskazanie problemu pedofilii w kościele i ew. zaznaczenie, że chłopcy tu padają ofiarą cześciej, niż średnio, tylko na tym, że autorzy i bohaterzy poszli po najmniejszej linii oporu, zamiast szukać i wskazywać prawdziwych przyczyn, a do tego zaznaczyć wyraźnie, jak średnia wygląda.

Jeśli KK jest mafią, która łyka męskich księży pedofilów, bo jako organizacja na to pozwala i im ułatwia dostęp do dzieci, to trzeba na ten temat krzyczeć, ale nie można mówić, że orientacja wpływa na pedofilię. To jest po prostu nie tylko nie fair, ale wręcz haniebne dla wszystkich osób LGBTQIA+.

Niech Siekielscy i prawicowy publicysta powiedzą, "KK przyciąga jak magnes pedofilów gwarantując im instytucyjną bezkarność, a w tej grupie przeważa atak i gwałty na chłopcach" - super, sam będę "lajkował", ale sęk w tym, że info w PL poszło inne.

Wbrew pozorom większość sprawców wykorzystywania seksualnego dzieci nie jest pedofilami. Większość to mężczyźni sfrustrowani seksualnie i oczywiście na tyle zdemoralizowani, by być zdolnym do wymuszenia seksu (niestety obawiam się, że niemały odsetek mężczyzn jest na tyle zdemoralizowany), dla których dziecko jest obiektem ZASTĘPCZYM. Dzieckiem latwiej manipulować i na pewno część księży molestujących dzieci robi to właśnie z takich pobudek.
A nadreprezentacja chłopców? Po pierwsze warto zauważyć, że są tłumy ministrantów i garstka ministrantek. Tylko mniejszość byłych ministrantów zostaje księżmi, ale prawie każdy ksiądz był w dzieciństwie ministrantem - i mam wrażenie, że to właśnie furiacka wrogość KRK wobec kapłaństwa kobiet prowadzi do "profilaktycznego" wykluczania dziewczynek nawet z ministrantury, bo jeszcze taka ministrantka później uzna, że ma powołanie... Więc chłopcy są łatwiej dostępni. Poza tym jeszcze jeden wzgląd praktyczny: chłopiec nie zajdzie w ciążę, mniejsze ryzyko, że zostaną jakieś ślady.
cytuj zgłoś 4 2
OnchybaAs
22.05.2020 21:46 OnchybaAs (41)
Czytelniklgbt:
Redakcjo Queer.pl
Zgadzam się. Ale problemem jest niestety efebofilia. Nadszedł czas, żeby ukarać efebofilów wykorzystujących seksualnie nastolatków.


Bo jest różnica między pedo a efebofilia
Efebofilia jest od 15 do 19 lat - pociąg mężczyzny homo do chłopców
Jest też hebe filia od wczesnego okresu dojrzewania od 11 do 14
Było też określenie na pociąć lesbijek do młodych dziewcząt - korofilia
cytuj zgłoś 3 0
andre_2000
22.05.2020 21:19 andre_2000 (46) Wrocław
@Patryk

Sęk tkwi własnie w tym, że nikt nie atakuje Sekielskich za wskazanie problemu pedofilii w kościele i ew. zaznaczenie, że chłopcy tu padają ofiarą cześciej, niż średnio, tylko na tym, że autorzy i bohaterzy poszli po najmniejszej linii oporu, zamiast szukać i wskazywać prawdziwych przyczyn, a do tego zaznaczyć wyraźnie, jak średnia wygląda.

Jeśli KK jest mafią, która łyka męskich księży pedofilów, bo jako organizacja na to pozwala i im ułatwia dostęp do dzieci, to trzeba na ten temat krzyczeć, ale nie można mówić, że orientacja wpływa na pedofilię. To jest po prostu nie tylko nie fair, ale wręcz haniebne dla wszystkich osób LGBTQIA+.

Niech Siekielscy i prawicowy publicysta powiedzą, "KK przyciąga jak magnes pedofilów gwarantując im instytucyjną bezkarność, a w tej grupie przeważa atak i gwałty na chłopcach" - super, sam będę "lajkował", ale sęk w tym, że info w PL poszło inne.
cytuj zgłoś 4 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • ...
  • 5
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
Agata Kowalska film dokumentalny Kościół katolicki Media pedofilia w Kościele Polska Społeczeństwo TOK.FM Tomasz Sekielski Tomasz Terlikowski Zarzuty homofobii wobec filmu Sekielskiego
Powiązane
Obraz Poniedziałek, 18.05.2020 Czy nowy film braci Sekielskich jest homofobiczny? Obraz Piątek, 22.05.2020 Terlikowski: nie twierdzę, że homoseksualność jest tożsama z pedofilią Obraz Niedziela, 17.05.2020 Oliwa do ognia: zabawa w polowanie na LGBT Obraz Środa, 01.04.2020 Internauta skarży się, że przez nowe ograniczenia nie może pocałować żony Obraz Czwartek, 12.12.2019 Film o pedofilii w kościele wśród najpopularniejszych haseł w Google
Inne tematy
Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie Wtorek, 26.05.2026 Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie
Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki? Czwartek, 28.05.2026 Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki?
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się