Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Miejsca Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
Tematy Marsze Równości 2026 "Pillion" w kinach Wyrok TSUE Związki partnerskie Kino LGBT
Poniedziałek, 18.05.2020 10:36

Czy nowy film braci Sekielskich jest homofobiczny?

Podziel się Tweetnij Skomentuj (18)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (18)

Dehnel, Karpieszuk i "Replika" oburzeni

Drugi film braci Sekielskich o pedofilii w Kościele znów bije rekordy oglądalności, a tymczasem pod jego adresem padły oskarżenia o homofobię. Ujawniony pisarz Jacek Dehnel i dziennikarz Wojciech Karpieszuk, a także magazyn "Replika", wyrazili swoje oburzenie pewnym fragmentem "Zabawy w chowanego". Twórcy postanowili bronić swojego dzieła.

Pod koniec zeszłego tygodnia premierę miał drugi film braci Sekielskich z serii o pedofilii w Kościele. Pod adresem "Zabawy w chowanego", która do tej pory ma ponad 4,3 miliona wyświetleń na YouTube, padły oskarżenia o homofobię, m.in. ze strony ujawnionego pisarza Jacka Dehnela, magazynu "Replika" i ujawnionego dziennikarza Wojciecha Karpieszuka. Twórcy filmu się tłumaczą.

Dehnel napisał na Facebooku post, w którym przywołał analogię do czasów międzywojennych, kiedy za "kozła ofiarnego" Kościół wybrałby Żydów, a dziennikarze przyzwalaliby na antysemicką retorykę.
ZOBACZ TEŻ Oliwa do ognia: zabawa w polowanie na LGBT Katoliccy radykałowie w filmie braci Sekielskich

Pisał: "I to właśnie zrobili Sekielscy. Po czym usprawiedliwiają się: 'Jeśli wysoki dostojnik polskiego Kościoła mówi o homolobby w Kościele, to uważam, że to ważny głos w dyskusji'. Serio? W kraju szalejącej homofobii, najbardziej homofobicznym w całej Unii, gdzie kościół z PiSem rozpętał wielką akcję propagandową przeciwko – so to speak – mnie i mojemu ludowi, Sekielscy wprost przekazują dalej tę homofobiczną propagandę, która jest kompletnym, cynicznym łgarstwem kościoła, wycelowanym w nas, żeby ratować tyłki biskupów i pedofilów w sutannach".

Na koniec dodał: "Ten homofobiczny bluzg o 'Lawendowej Mafii' i 'powiązanych zjawiskach' trwa w filmie zaledwie trzy minuty. Ale nie sposób ocenić szkód, które Sekielscy tymi trzema minutami spowodowali w społecznym spojrzeniu na i tak prześladowaną mniejszość".

Cały post Jacka Dehnela możecie przeczytać poniżej:



Wyraz swojemu oburzeniu dał też magazyn "Replika". Redakcja magazynu zauważyła, że we fragmencie dotyczącym rzekomych powiązań pedofilii w Kościele z homoseksualnością twórcy filmu oddali głos "dwóm znanym homofobom" - Tomaszowi Terlikowskiemu i ks. Tadeuszowi Isakowiczkowi-Zaleskiemu.



Sprawę skomentował też ujawniony dziennikarz "Gazety Wyborczej" Wojciech Karpieszuk, pisząc: "Byłem w szoku, słuchając tych wypowiedzi w najnowszym filmie braci Tomasza i Marka Sekielskich o pedofilii w Kościele. Wbrew współczesnej nauce połączono zaburzenie seksualne, jakim jest pedofilia, z homoseksualną orientacją seksualną. Tych wypowiedzi, pokazanych już w końcowej części filmu, nie skontrował żaden seksuolog. Bracia Sekielscy pozostawili je bez żadnego komentarza. W świat poszło: za wykorzystywanie dzieci w Kościele katolickim odpowiada 'mafia lawendowa', czyli homoseksualiści. A siła rażenia jest ogromna: w ciągu nieco ponad doby 'Zabawa w chowanego' na YouTube ma prawie 3 mln wyświetleń".

Cały tekst Karpieszuka przeczytacie tutaj.

Bracia Sekielscy odpowiedzieli na zarzuty podczas niedzielnej relacji na żywo na profilu magazynu "Newsweek". Z tęczową flagą w tle Tomasz Sekielski mówił: "Za nami jest tęczowa flaga, ponieważ dzisiaj jest Międzynarodowy Dzień Przeciwko Homofobii, Transfobii i Bifobii. My jesteśmy przeciwko każdej homofobii".


Marek Sekielski dodał, że nigdy nie mieli na celu piętnowania osób LGBT+, a sam chodzi na Parady Równości wraz ze swoją rodziną. Mówił: "W filmie nie ma znaku równości między homoseksualizmem a pedofilią. Jest związek między homoseksualizmem a ukrywaniem pedofilii. Chodzi o taką rzecz, że księża, którzy żyją w niezgodzie z doktryną Kościoła, popełniają grzech, robią to świadomie. To jest system hakowania polegający na tym, że ksiądz, który jest homoseksualistą, nie ujawnia grzechów innych księży, bo boi się, że sam zostanie ujawniony. Kultura ploteczek w Kościele, informowania jest oczywista, bardzo silna. O to w tym wątku chodzi. Tej równości między homoseksualizmem a pedofilią nie ma i to jest oczywiste".

Tomasz Sekielski potwierdził: "Nigdy nie stawialiśmy znaku równości między homoseksualizmem a pedofilią. Nie możemy ukrywać, że istnieje coś takiego jak 'lawendowa mafia'. Słyszeliśmy mnóstwo historii o tym, co dzieje się w seminariach, o przemocy mężczyzn wobec mężczyzn. W Polsce się mało o tym mówi. Czytam komentarze, że księża geje to nie są osoby, które popełniły przestępstwo, bo mają swoich partnerów i gdyby nie to, że Kościół zabrania, to oni by żyli szczęśliwi w tych związkach. Uważam, że ktoś, kto jest hipokrytą, kto jest w instytucji piętnującej homoseksualizm, nie wystawia sobie najlepszego świadectwa".



(ab)
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (5)
siltirva dimi kierownik2
Nie podoba mi się (4)
andre-2000 sasunaru
Komentarze (18)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
andre_2000
23.05.2020 20:54 andre_2000 (46) Wrocław
aemstuz94:
błąd ze strony Sekielskich, bo dało się ten przekaz jakoś skomentować


IMHO, bardzo poważny błąd dziennikarski, niedopuszczujący kontr-głosu mocno waży na całym dokumencie (bardziej jego odbiorze w hetero-normie), co nie oznacza, że uważam, że Panowie Siekielscy mieli złe intencje.
cytuj zgłoś 1 0
aemstuz94
21.05.2020 18:53 aemstuz94 (32) Łódź
andre_2000:
To ostatnie zdanie faktycznie poszło jako ostatnie. Cały wcześniejszy przekaz IMHO opierał sie na tym, że istnieje homolobby, a efekt, widać...

Jak dla mnie efekt jest taki, że niektórzy dali się ponieść emocjom i nie dosłuchali uważnie do końca. Fakt - błąd ze strony Sekielskich, bo dało się ten przekaz jakoś skomentować. Ale to nie czyni ich filmu homofobicznym, ani nie umniejsza prawdy problemu, o którym wspomniał Terlikowski.
cytuj zgłoś 3 0
andre_2000
20.05.2020 23:51 andre_2000 (46) Wrocław
aemstuz94:
andre_2000:
Problem polega na tym, że tu się pojawił znak równości pomiędzy orientacją księdza a molestowaniem DZIECI.

Nie prawda.

Znak równości został postawiony między ukrywaniem pedofili i ukrywaniem homoseksualistów wśród księży. To jednak trochę co innego.

Posłuchaj uważnie Terlikowskiego on to powiedział, że "Nie należy wszystkiego utożsamiać z homoseksualizmem".


To ostatnie zdanie faktycznie poszło jako ostatnie. Cały wcześniejszy przekaz IMHO opierał sie na tym, że istnieje homolobby, a efekt, widać...
cytuj zgłoś 1 1
aemstuz94
20.05.2020 20:00 aemstuz94 (32) Łódź
andre_2000:
Problem polega na tym, że tu się pojawił znak równości pomiędzy orientacją księdza a molestowaniem DZIECI.

Nie prawda.

Znak równości został postawiony między ukrywaniem pedofili i ukrywaniem homoseksualistów wśród księży. To jednak trochę co innego.

Posłuchaj uważnie Terlikowskiego on to powiedział, że "Nie należy wszystkiego utożsamiać z homoseksualizmem".
cytuj zgłoś 2 0
MichBar
20.05.2020 2:45 BarKub (38) Września/Gostyń
Przede wszystkim trzeba wziąć pod uwagę iż jest to druga odsłona i zarazem kontynuacja poprzedniego filmu Braci Sekielskich, który dotyka tego samego tematu. Przed premierą w sobotę dla przypomnienia obejrzałem "Tylko nie mów nikomu", tylko po to by mieć całościowy obraz. W najnowszym filmie całość skupia się wyłącznie na molestowaniu chłopców. To budzi najwięcej kontrowersji. Molestowanie dziewczynki przez księdza to tylko molestowanie osoby nieletniej, ale molestowanie chłopca to już jest molestowanie i homoseksualizm czyli jak widać podwójna dawka
cytuj zgłoś 1 0
andre_2000
20.05.2020 0:16 andre_2000 (46) Wrocław
aemstuz94:
Uważam, że Sekielscy zamieścili bardzo ważny głos w dyskusji. Mam nadzieję, że temat homoseksualnych zachowań wśród księży będzie w najbliższej przyszłości poruszany przez media.


Problem polega na tym, że tu się pojawił znak równości pomiędzy orientacją księdza a molestowaniem DZIECI.
cytuj zgłoś 0 1
andre_2000
19.05.2020 23:43 andre_2000 (46) Wrocław
czarekz:
Nie, nie jest.


Dla mnie jest homofobiczny, bo nie zostały wyraźnie rozdzielone pewne tematy, tylko wrzucone do jednego wora.

1. To, że księżą uciekają przed rzeczywistością, a później wspierają się na wzajem w walce o wpływy w Watykanie, jako "niehetornormatywne normy"

2. Część tych księży po prostu molestuje innych dorosłych księży, co powinno podlegać ocenie i karze

3. Pedofile, tu nie ma związku między orientacją a przestępstwem
cytuj zgłoś 0 0
pinoteres
19.05.2020 20:30 pinoteres (38) Kraków
Powiedzieli prawdę.
Fakt iż nie dodali komentarza dzięki któremu osoby starające się obrazić o wszystko nie miały by się jak obrazić nie czyni tego filmu homofobicznym.
cytuj zgłoś 2 1
Ikona
19.05.2020 8:08 OnchybaAs
Bartolomeo95:
Tak, jest homofobiczny. Na nic teraz tęczowe flagi w tle. Film obejrzany przez ludzi. Chora teoria, że ,,homoseksualizm = pedofilia" została utwierdzona wśród Polaków. :( Przykre.


Prawda
cytuj zgłoś 3 0
Ikona
19.05.2020 8:06 OnchybaAs
Okazuje się że spada zainteresowanie widzów telewizja Trwam
cytuj zgłoś 0 0
  • 1
  • 2
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
bracia sekielscy homofobia jacek dehnel kościół katolicki marek sekielski replika tomasz sekielski wojciech karpieszuk zabawa w chowanego
Powiązane
Obraz Środa, 20.05.2020 Tomasz Sekielski odpowiada na zarzuty dotyczące homofobicznego wydźwięku jego filmu Obraz Piątek, 22.05.2020 Terlikowski: nie twierdzę, że homoseksualność jest tożsama z pedofilią Obraz Poniedziałek, 21.03.2022 Kard. Müller: obecność osób LGBTQ+ zniszczy kościół - To jak w końcu z tym synodem, jesteśmy mile widziani/e? Obraz Piątek, 28.01.2022 Zakonnice i lesbijki zagrożeniem dla patriarchalnego kościoła? - Marta Abramowicz o tym, czy papież potrzebuje LGBTQ+ Obraz Wtorek, 14.12.2021 Watykan przeprasza osoby LGBTQ+ - usunięto link zachęcający queerową społeczność do udziału w synodzie
Inne tematy
"Kochający inaczej mają miejsce w kościele" - kardynał Konrad Krajewski nowym metropolitą łódzkim Wtorek, 17.03.2026 "Kochający inaczej mają miejsce w kościele" - kardynał Konrad Krajewski nowym metropolitą łódzkim
Sąd Najwyższy Ukrainy uznał parę jednopłciową za rodzinę. Co to właściwie zmienia? Środa, 11.03.2026 Sąd Najwyższy Ukrainy uznał parę jednopłciową za rodzinę. Co to właściwie zmienia?
Lesbinton: w Poznaniu powstał klub badmintonowy dla lesbijek Wtorek, 10.03.2026 Lesbinton: w Poznaniu powstał klub badmintonowy dla lesbijek
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatności