Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Piątek, 24.02.2017, Aktualizacja: Środa, 01.04.2026

W tym tygodniu: co nas ominęło?

Podziel się Tweetnij Skomentuj (23)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (23)

Informacje z queerowego świata

Co tydzień publikujemy spis newsów, które albo nam umknęły, albo na które po prostu nie mieliśmy czasu. Macie jakiś temat, który nam chcecie podrzucić? Przeczytaliście coś, co chcielibyście, żeby się znalazło u nas na stronie? Piszcie śmiało. Zaczynamy wydanie nr 4.

Przyjrzyjmy się, co wydarzyło się na świecie

Wielka Brytania i nagrody sojusznicze. Książę William został nominowany do nagrody jako sojusznik społeczności LGBT. Jako pierwszy członek rodziny królewskiej miał sesję w magazynie Attitude, a nawet swoją okładkę! Teraz czas na nagrody za wsparcie i akceptację – nagrody Straight Ally Award. Lista nominowanych? Oprócz księcia Harrego, Annie Lennox, Ariana Grande i Macklemore, Emma Watson, Anne Hathaway, Patrick Stewart, James Corden, Thierry Henry i JK Rowling.

Irlandia Północna coraz bliżej małżeństw jednopłciowych? Sinn Fein w odpowiedzi na zmianę społeczną chce walczyć o równość małżeńską. To głos elektoratu spowodował zmianę w programie partii. Irlandia Północna to jedyna część Wielkiej Brytanii, w której nie obowiązuje prawo do małżeństw wśród par jednopłciowych. Ustawa została zawetowana przez demokratów w Stormoncie, tamtejszym parlamencie.

W Irlandii zaś premierem może zostać zdeklarowany gej! Leo Varadkar, według sondaży, cieszy się największą popularnością wśród wyborców. Niezbyt popularny rząd boryka się z problemami i prawdopodobna jest rekonstrukcja rządu.

Leo Varadkar Leo Varadkar


Hellena Dalli z rządu na Malcie: jest szansa, że małżeństwa jednopłciowe będą już w tym roku.
Oczywiście to tylko obietnica, ale i tak – wow. W tak krótkim czasie tyle nowych praw. Egzekwowana polityka antydyskryminacyjna i równościowa, zazdrościmy. Wiemy, że są już projekty odpowiednich ustaw. Teraz pozostało nam tylko czekać.



A od dzisiaj - możemy brać ślub w Słowenii! Na adopcję przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać, ale to dobry sygnał.


 
Teraz Chorwacja – w jednym z klubów gejowskich doszło do ataku z użyciem gazu łzawiącego.
Do incydentu doszło w dzielnicy Trnje, w Zagrzebiu. Na szczęście nie było ofiar, ale dwie osoby znalazły się w szpitalu na obserwacji. Organizacje LGBT wydały oświadczenie potępiające atak. Organizacja The Zagreb Pride zaapelowała do premiera Andreja Plenkovića o oficjalne potępienie ataku ze strony rządu.



W Podgoricy w Czarnogórze odbyła się parada gejów i lesbijek. Dziesiątki ludzi zebrało się, by zamanifestować swój sprzeciw wobec braku obrony prawnej i przyzwolenia na dyskryminację i homofobię. Czarnogóra to kraj niezwykle konserwatywny. Parlament zobligował się do liberalizacji przepisów, by móc przystąpić do Unii Europejskiej. Danijel Kalezic: „Geje nie chcą się już ukrywać. Nie mam wystarczającego wsparcia z żadnej strony”. Pierwsza parada odbyła się w 2013 roku i skończyła się zamieszkami.

Zaś Węgry wygrywają wyścig o laur w kategorii najmniej przyjaznych nam miejsc. W miasteczku Asotthalom na południu Węgier, rządzi Laszlo Toroczkai. I chce on pozbyć się muzułmanów, zakazać noszenia burek i hidżabów oraz oficjalnie wspierać gejów i lesbijek. Niestandardowy zestaw, przyznajemy, ale grunt to być konsekwentnym w swoim uprzedzeniu.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • ...
  • 8
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (8)
andre321 bisiek kierownik2 angel-19 sophie05
Nie podoba mi się (0)
Komentarze (23)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
Dyke Vader
25.02.2017 0:02 Don't Bi It (25) Warszawa
Zazdroszczę Malcie. My wyglądamy na Czarnogórę, niestety...
cytuj zgłoś 1 0
shingao 新顔
25.02.2017 shingao (40) Szczecin
maxoku:
A wracając do tematu to jestem pewien, że można lepiej rozwiązać ten problem niż takimi zakazami. Równie dobrze można by zakazać noszenie sukienek, bo też dla niektórych kobiet to będzie opresyjne lol.


W jaki sposób jest to opresyjne? Zmuszanie kobiet do zakrywania całego ciała, to odbieranie im twarzy, to odbieranie im tożsamości i możliwości uczestnictwa w życiu publicznym. Aby nawiązywać więzi, relacje między ludzkie trzeba się nawzajem rozpoznawać. Przykładowo: jeśli pani w burce zrobi coś dla Ciebie miłego, ale nie zdążysz podziękować, to jak ją następnym razem ją spotkasz, to nawet nie będziesz miał pewności, że to ona.

maxoku:
I dlaczego moja koncepcja jest niepraktyczna?


Bo trudno jest sprawdzić, czy kobieta nosi burkę bo chce, czy też mąż tego wymaga.

maxoku:
(...) Twój sposób może być też niepraktyczny gdyż może wywołać bunt i zamknięcie się na przejmowanie elementów naszej kultury. Czyli kobiety nie będą nosiły burek, ale cała reszta pozostanie bez zmian. To się nazywa wylać dziecko z kąpielą XD.


Jako odpowiedź zacytuję Ciebie: "jak się komuś nie podoba to może wracać do siebie."
cytuj zgłoś 3 1
maxoku
24.02.2017 23:52 maxoku (39) Radom
@shingao
To o hidżabie to już było takie uzupełnienie tematu. Nie żebym w tej kwestii był w kontrze do ciebie. Może nie powinienem adresować komentarza do ciebie lol.
A wracając do tematu to jestem pewien, że można lepiej rozwiązać ten problem niż takimi zakazami. Równie dobrze można by zakazać noszenie sukienek, bo też dla niektórych kobiet to będzie opresyjne lol. I dlaczego moja koncepcja jest niepraktyczna? Inną sprawą jest to, że jak ktoś przyjeżdża do nas powinien dostosować się do naszych standardów, czyli np. nie zmuszać do noszenia burki. Można to osiągnąć np. poprzez edukację. A jak się komuś nie podoba to może wracać do siebie. Twój sposób może być też niepraktyczny gdyż może wywołać bunt i zamknięcie się na przejmowanie elementów naszej kultury. Czyli kobiety nie będą nosiły burek, ale cała reszta pozostanie bez zmian. To się nazywa wylać dziecko z kąpielą XD.
cytuj zgłoś 1 2
shingao 新顔
24.02.2017 23:26 shingao (40) Szczecin
maxoku:
@shingao
A zakazywanie hidżab nie miałoby nawet sensu, gdyż coś podobnego istnieje w naszej kulturze. Dla przykładu zakonnice zakrywają swoje włosy w takiej mierze. Ale zmuszanie do noszenia już jak najbardziej jest niedopuszczalne.


Masz pamięć złotej rybki, czy nie przeczytałeś uważnie mojego pierwszego wpisu, który brzmiał tak:

Burka i nikab powinny być zakazane. Ale hidżab powinien już być dozwolony. Dwa pierwsze zakrywają twarz, a Hidżab tylko włosy.
cytuj zgłoś 2 1
shingao 新顔
24.02.2017 23:21 shingao (40) Szczecin
maxoku:
@shingao
Może w pierwszej kolejności po prostu zakazać zmuszania do noszenia czegoś. Ale zaraz, takie prawo już powinno istnieć w cywilizowanych krajach lol.


Twoja koncepcja jest sprawiedliwsza, ale niepraktyczna.
Moja narusza pewne wolności, jednak daje większe szanse na pożądany efekt.

maxoku:
Nie stawiam nikogo przeciwko nikomu. Ale zakazywanie jednym noszenia tego tylko dlatego, żeby inne nie musiały jest jednak bez sensu. Wygląda mi to na odpowiedzialność zbiorową. Ze zlej strony zabierasz się za problem. Żeby nie było, że popieram noszenia burek, ale żeby ograniczać czyjąś wolność w takim zakresie potrzeba jednak lepszych argumentów. Takim mógłby być np. to, że zakrywa twarz, ale powinno wtedy obejmować również inne części garderoby, które zakrywają twarz czyli np. kominiarki.


Rozumiem Ciebie, ale ja nie jestem idealistą bezwzględnym. Mam swoje wartości, jednak jestem realistą i pragmatykiem. Jeśli w walce o istotniejsze wartości, trzeba poświęcić te mniej ważne, to trudno. Zmuszanie kobiet do zakrywania całego swojego ciała jest wg mnie opresyjne. To jest dla mnie wystarczający powód.

maxoku:
I zakazanie burek w Europie w żaden sposób nie wpłynie na sytuację kobiet w krajach muzułmańskich^^.


Ale poprawi sytuację kobiet muzułmańskich w Europie i utrudni przenoszenie kultury, która jest dyskryminująca dla kobiet, do Europy.
cytuj zgłoś 2 1
maxoku
24.02.2017 23:17 maxoku (39) Radom
@shingao
A zakazywanie hidżab nie miałoby nawet sensu, gdyż coś podobnego istnieje w naszej kulturze. Dla przykładu zakonnice zakrywają swoje włosy w takiej mierze. Ale zmuszanie do noszenia już jak najbardziej jest niedopuszczalne.
cytuj zgłoś 0 2
maxoku
24.02.2017 23:08 maxoku (39) Radom
@shingao
Może w pierwszej kolejności po prostu zakazać zmuszania do noszenia czegoś. Ale zaraz, takie prawo już powinno istnieć w cywilizowanych krajach lol. Nie stawiam nikogo przeciwko nikomu. Ale zakazywanie jednym noszenia tego tylko dlatego, żeby inne nie musiały jest jednak bez sensu. Wygląda mi to na odpowiedzialność zbiorową. Ze zlej strony zabierasz się za problem. Żeby nie było, że popieram noszenia burek, ale żeby ograniczać czyjąś wolność w takim zakresie potrzeba jednak lepszych argumentów. Takim mógłby być np. to, że zakrywa twarz, ale powinno wtedy obejmować również inne części garderoby, które zakrywają twarz czyli np. kominiarki. I zakazanie burek w Europie w żaden sposób nie wpłynie na sytuację kobiet w krajach muzułmańskich^^.
cytuj zgłoś 0 2
shingao 新顔
24.02.2017 22:45 shingao (40) Szczecin
maxoku:
Ale to chcesz zakazywać tylko z takiego powodu? A jak jakaś kobieta będzie chciała nosić, bo jej tak wygodnie albo zacznie uważać to za modne to co? XD


To możemy nazwać taki zakaz ograniczaniem wolności człowieka.

Jeśli jednak po jednej stronie ja stawiam kobiety dyskryminowane przez swoją kulturę, które stawia się niżej od mężczyzn, które są uznawane za własność swoich mężów i rodzin, które nawet w przypadku gwałtu są uznawane za winne, które w swoich krajach nie mogą robić tak błahych rzeczy jak prowadzenie samochodu czy jazda na rowerze, które nie mogą oglądać zawodów sportowych w których uczestniczą mężczyźni, które nie mogą wykonywać wiele zawodów, a Ty stawiasz kobiety, które nie będą mogły założyć burki, gdy uznają to za modne.... to ja chyba wygrywam w tej licytacji?

Większość muzułmanek zakłada burki, nikaby, czadory hidżaby bo musi, a nie dlatego, że uznały to za modne.

Tak, zakaz noszenia burki i nikabu to jest ograniczanie wolności człowieka. Jest to pewien koszt. Jednak uważam, że korzyści przeważają na kosztami.
cytuj zgłoś 2 1
maxoku
24.02.2017 22:30 maxoku (39) Radom
shingao:
maxoku:
Ale rozumiem, że zakrywania twarzy czymś innym jak np. kominiarkami to też chcesz zakazać? lol
Tak, jeśli jakaś religia używa kominiarek jako formę opresji wobec kobiet.
Ale to chcesz zakazywać tylko z takiego powodu? A jak jakaś kobieta będzie chciała nosić, bo jej tak wygodnie albo zacznie uważać to za modne to co? XD
cytuj zgłoś 0 2
shingao 新顔
24.02.2017 22:20 shingao (40) Szczecin
maxoku:
Ale rozumiem, że zakrywania twarzy czymś innym jak np. kominiarkami to też chcesz zakazać? lol


Tak, jeśli jakaś religia używa kominiarek jako formę opresji wobec kobiet.
cytuj zgłoś 2 1
  • 1
  • 2
  • 3
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
edukacja seksualna Hellena Dalli kino Książę William Kultura Leo Varadkar małżeństwa jednopłciowe moda muzyka Panasonic Podgorica Polityka prawa LGBT Przegląd wydarzeń LGBT+ na świecie Saporro Sinn Fein Społeczeństwo terapia reparatywna The Zagreb Pride vogue Wielka Brytania więziennictwo Zagrzeb
Powiązane
Obraz Poniedziałek, 07.08.2017 Leo Varadkar: to kwestia czasu Obraz Poniedziałek, 09.04.2018 Rząd irlandzki chce uczyć w szkołach o LGBT Obraz Piątek, 09.02.2018 Dajcie nam równość na Walentynki! Obraz Poniedziałek, 03.07.2017 Burza w szklance wody? Obraz Środa, 30.10.2013 Popem w nierówność
Inne tematy
Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki? Czwartek, 28.05.2026 Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki?
Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu? Sobota, 16.05.2026 Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu?
Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie" Wtorek, 19.05.2026 Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie"
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się