Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Wtorek, 04.02.2014, Aktualizacja: Środa, 01.04.2026

Krystian Legierski na listach SLD

Podziel się Tweetnij Skomentuj (21)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (21)

"Coraz więcej sił politycznych przestaje nas marginalizować"

Krystian Legierski, członek Grupy Inicjatywnej ds. Związków Partnerskich i radny m. st. Warszawa, będzie startował do Parlamentu Europejskiego z list Sojuszu Lewicy Demokratycznej. "Bardzo się cieszę, bo to też pokazuje, że środowisko LGBT jest poważnie traktowane. Coraz więcej sił politycznych przestaje nas marginalizować. Przed nami jednak dużo pracy, żeby być atrakcyjnymi politykami i polityczkami dla jak największej rzeszy wyborców, żeby wnieść jak najsensowniejszy wkład w politykę, nie ograniczając się tylko i wyłącznie do kwestii LGBT" – mówi Krystian Legierski w rozmowie z naszym portalem.

W sobotę rada krajowa SLD zatwierdziła listy w wyborach do Parlamentu Europejskiego. Znaleźli się na nich obecni eurodeputowani i eurodeputowane, a także nowe nazwiska, w tym sportowcy (siatkarz Michał Bąkiewicz, piłkarz Maciej Żurawski), politycy (Marek Balicki), osoby publiczne (Weronika Marczuk). Z 5. miejsca w Warszawie startować będzie Krystian Legierski. "Bardzo się cieszę, bo to też pokazuje, że środowisko LGBT jest poważnie traktowane. Coraz więcej sił politycznych przestaje nas marginalizować. Przed nami jednak dużo pracy, żeby być atrakcyjnymi politykami i polityczkami dla jak największej rzeszy wyborców, żeby wnieść jak najsensowniejszy wkład w politykę, nie ograniczając się tylko i wyłącznie do kwestii LGBT. Musimy przestać być kojarzonymi jako politycy jednego tematu, miejmy mądrą i sensowną propozycję dla wszystkich ludzi bez względu na ich orientację. Właśnie to robię w swojej działalności radnego m. st. Warszawy, podejmując również działania zupełnie niezwiązane ze sprawami LGBT i na rzecz osób spoza środowiska LGBT" – mówi naszemu portalowi Legierski.

Priorytety? Jedność Europy. "Potrzeba mądrych, energicznych i zdecydowanych działań przeciwdziałającym coraz silniejszym tendencjom polegającym na pielęgnowaniu egoizmów narodowych. Różne siły polityczne próbują na rosnącym w dobie kryzysu sceptycyzmie europejskim grać i w ten sposób zdobywać poparcie" – podkreśla Krystian Legierski w rozmowie Queer.pl. "Oczywiście, Unia mogłaby być tworem bardziej dynamicznym, energicznym, ale powiedzmy sobie szczerze – funkcjonuje dobrze a całą energię trzeba włożyć w jej usprawnianie a nie w jej demontaż. Polacy mają ogromny potencjał europotwórczy, bo nadal mamy wielki entuzjazm dla budowania europejskiej wspólnoty a to główny powód żeby nasi przedstawiciele w Parlamencie Europejskim wspierali jedność Europy zamiast przyczyniać się do jej destrukcji. Dlatego ważne jest żebyśmy dobrze wybrali..." - mówi Legierski, dodając, że "Europa stała się miejscem przyjaznym, otwartym, z możliwością swobodnego przemieszczania się. Dzięki funduszom unijnym nasz kraj zmienia się na naszych oczach i dokonujemy dziejowej transformacji, której nie osiągnęlibyśmy bez unijnego wsparcia. Unii trzeba bronić, również z tego powodu, że daje nam szansę na wyrównywanie cywilizacyjnych różnic, także w kwestiach LGBT!"

Wybory do Parlamentu Europejskiego już w maju.

(md)
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (39)
rafalg labryska89 sofiart gutenmorgen my-blood krys91 misuketo klaudyna96 fuck-it aldona_lesbijka
Nie podoba mi się (6)
betterway secure2 xeosik konwik
Komentarze (21)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
BetterWay
13.02.2014 19:48 santabanana (99) Warszawa
Antygona:
neguto:
Głosujcie na mnie :D ja też chce do parlamentu UE . Bosh będę zarabiał kokosy za wciskanie guzika z lepszym bądź gorszym efektem. Aaa no i zrobię dla was wszystko co chcecie jak mi dacie taką górę kasy :D

Neguto, dobrze kombinujesz... Europosłowie zarabiają ogromne pieniądze. Odkładają kasę na konta bankowe i szybko stają się milionerami.

Skoro europosłem może być satyryk Tadeusz Ross znany jako Zulu-Gula i Genowefa Pigwa to znaczy, że każdy może być.


Nie ma co się oszukiwać - tutaj chodzi TYLKO o głosy dla LISTY, czyli "zrzucamy się wepchnięcie jedynki do PE". SLD cierpi na kompleks Palikota, obserwując profil tej partii na FB, odnoszę wrażenie, że nie zajmują się niczym i nikim innym jak TR i Palikotem. Ostatni sondaż daje koalicji Europa+Twój Ruch przewagę nad SLD, więc się zaczęli śmiać, że to pan jednego sondażu. Ale jak to mówią - psy szczekają, a karawana jedzie dalej. Fakty są takie, że SLD od blisko 10 lat nie poprawiło wyraźnie swoich sondaży, a Palikot z niebytu stał się silniejszy od nich.
cytuj zgłoś 3 0
BetterWay
13.02.2014 19:34 santabanana (99) Warszawa
"Bardzo się cieszę, bo to też pokazuje, że środowisko LGBT jest poważnie traktowane."

5. miejsce i poważne traktowanie? No bez jaj.
cytuj zgłoś 4 0
Ikona
05.02.2014 23:27 czarek
irek84:
shingao:
Z 5. miejsca w Warszawie startować będzie Krystian Legierski. "Bardzo się cieszę, bo to też pokazuje, że środowisko LGBT jest poważnie traktowane. (...)"


On tak na poważnie? Poważne traktowanie jest wtedy, gdy się otrzymuje ofertę miejsca biorącego. Miejsce 1, 2 czasem 3 lub ostatnie. Ale 5? Jeśli mierzyć "poważne traktowanie LGBT" zaoferowanymi miejscami, to chciałbym zauważyć, że Biedroń i Grodzka, w wyborach do sejmu dostali jedynki, a nie miejsce 5.


a potem się dziwimy, że środowisko lgbt nie może "wywalczyć" związków partnerskich...



kropla drąży skałę
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
05.02.2014 22:30 neguto
Głosujcie na mnie :D ja też chce do parlamentu UE . Bosh będę zarabiał kokosy za wciskanie guzika z lepszym bądź gorszym efektem. Aaa no i zrobię dla was wszystko co chcecie jak mi dacie taką górę kasy :D
cytuj zgłoś 2 0
upstairs_at_you
05.02.2014 17:42 upstairs_at_you (57) miasteczko raczej
Alia:
W polityce ważna jest intuicja w działaniach (tak jak w biznesie).

ALe chyba możliwości też coś znaczą?
Europoseł Legierski może mieć realny wpływ na stanowienie prawa europejskiego.
Obywatel Legierski może co najwyżej pisać petycje.
cytuj zgłoś 0 0
upstairs_at_you
05.02.2014 17:40 upstairs_at_you (57) miasteczko raczej
dreamer16:
To się pożywisz chlebem z twarożkiem na emeryturze bo nie uzbierasz sobie składek na więcej :P

Nie mój drogi! Jeśli "śmieciówki" zostaną oskładkowane to po prostu znikną i tyle! Wtedy nie będę miał ani kasy ze "śmieciówek" ani składek. Teraz mam przynajmniej kasę.
cytuj zgłoś 1 1
shingao 新顔
05.02.2014 16:27 shingao (40) Szczecin
Alia:
No.1 na listach nie gwarantuje wygranej. Legierski jest wpływowym działaczem. Niech wygra i robi swoje w zgodzie z własnymi wartościami i priorytetami, a jak nie wygra to niech też robi swoje. W polityce ważna jest intuicja w działaniach (tak jak w biznesie).


Nie gwarantuje, ale znacząco zwiększa prawdopodobieństwo.
cytuj zgłoś 1 0
Ikona
05.02.2014 10:24 Alia
No.1 na listach nie gwarantuje wygranej. Legierski jest wpływowym działaczem. Niech wygra i robi swoje w zgodzie z własnymi wartościami i priorytetami, a jak nie wygra to niech też robi swoje. W polityce ważna jest intuicja w działaniach (tak jak w biznesie).
cytuj zgłoś 4 0
Ikona
05.02.2014 0:53 dreamer16
upstairs_at_you:
dreamer16:


Nie to że zarzut ale nie podejrzewam np że będzie im zalezalo na oskładkowaniu umów smieciowych czy na likwidacji OFE a ja tak jak mówiłem popieram interwencjonizm państwowy
dreamer16:
shingao:
dreamer16:
A kto Ci powiedział że nie lubię przedsiębiorców? (...)


Podkreśliłeś, że większość posłów TR to przedsiębiorcy, tak jakby to był jakiś zarzut.


Nie to że zarzut ale nie podejrzewam np że będzie im zalezalo na oskładkowaniu umów smieciowych czy na likwidacji OFE a ja tak jak mówiłem popieram interwencjonizm państwowy


A ja nie jestem przedsiębiorcą tylko "budżetowym darmozjadem" i też jestem przeciwny oskładkowaniu "śmieciówek" bo dzięki tym "śmieciówkom" udaje mi się "wyjść na zero", czyli nie wylądować na ulicy i nie żywić się wyłącznie chlebem i twarożkiem.

Natomiast 5 miejsce na liście?
Stary numer! Legierski zawsze dostaje "z łaski" Myllera takie miejsce, które gwarantuje mu, że nie wejdzie ;)
Dziwię się, że tak inteligentny facet daje się tak wpuszczać...
upstairs_at_you:
dreamer16:


Nie to że zarzut ale nie podejrzewam np że będzie im zalezalo na oskładkowaniu umów smieciowych czy na likwidacji OFE a ja tak jak mówiłem popieram interwencjonizm państwowy
dreamer16:
shingao:
dreamer16:
A kto Ci powiedział że nie lubię przedsiębiorców? (...)


Podkreśliłeś, że większość posłów TR to przedsiębiorcy, tak jakby to był jakiś zarzut.


Nie to że zarzut ale nie podejrzewam np że będzie im zalezalo na oskładkowaniu umów smieciowych czy na likwidacji OFE a ja tak jak mówiłem popieram interwencjonizm państwowy


A ja nie jestem przedsiębiorcą tylko "budżetowym darmozjadem" i też jestem przeciwny oskładkowaniu "śmieciówek" bo dzięki tym "śmieciówkom" udaje mi się "wyjść na zero", czyli nie wylądować na ulicy i nie żywić się wyłącznie chlebem i twarożkiem.

Natomiast 5 miejsce na liście?
Stary numer! Legierski zawsze dostaje "z łaski" Myllera takie miejsce, które gwarantuje mu, że nie wejdzie ;)
Dziwię się, że tak inteligentny facet daje się tak wpuszczać...
upstairs_at_you:
dreamer16:


Nie to że zarzut ale nie podejrzewam np że będzie im zalezalo na oskładkowaniu umów smieciowych czy na likwidacji OFE a ja tak jak mówiłem popieram interwencjonizm państwowy
dreamer16:
shingao:
dreamer16:
A kto Ci powiedział że nie lubię przedsiębiorców? (...)


Podkreśliłeś, że większość posłów TR to przedsiębiorcy, tak jakby to był jakiś zarzut.


Nie to że zarzut ale nie podejrzewam np że będzie im zalezalo na oskładkowaniu umów smieciowych czy na likwidacji OFE a ja tak jak mówiłem popieram interwencjonizm państwowy


A ja nie jestem przedsiębiorcą tylko "budżetowym darmozjadem" i też jestem przeciwny oskładkowaniu "śmieciówek" bo dzięki tym "śmieciówkom" udaje mi się "wyjść na zero", czyli nie wylądować na ulicy i nie żywić się wyłącznie chlebem i twarożkiem.

Natomiast 5 miejsce na liście?
Stary numer! Legierski zawsze dostaje "z łaski" Myllera takie miejsce, które gwarantuje mu, że nie wejdzie ;)
Dziwię się, że tak inteligentny facet daje się tak wpuszczać...


To się pożywisz chlebem z twarożkiem na emeryturze bo nie uzbierasz sobie składek na więcej :P
W ostateczności możesz poprosić Balcerowicza i jego OFE o pomoc, ciekawe tylkoz jakim rezultatem
A co do 5tego miejsca to pamiętaj że to prestiżowa lista warszawska a Legierski nie jest czołowym działaczem SLD więc to wcale nie jest złe miejsce
Jak się dobrze zareklamuje to go wybiorą
Wyższe miejsca są rezerwowane dla osób znanych niestety nie zawsze jako politycy
cytuj zgłoś 0 3
upstairs_at_you
04.02.2014 21:59 upstairs_at_you (57) miasteczko raczej
dreamer16:


Nie to że zarzut ale nie podejrzewam np że będzie im zalezalo na oskładkowaniu umów smieciowych czy na likwidacji OFE a ja tak jak mówiłem popieram interwencjonizm państwowy
dreamer16:
shingao:
dreamer16:
A kto Ci powiedział że nie lubię przedsiębiorców? (...)


Podkreśliłeś, że większość posłów TR to przedsiębiorcy, tak jakby to był jakiś zarzut.


Nie to że zarzut ale nie podejrzewam np że będzie im zalezalo na oskładkowaniu umów smieciowych czy na likwidacji OFE a ja tak jak mówiłem popieram interwencjonizm państwowy


A ja nie jestem przedsiębiorcą tylko "budżetowym darmozjadem" i też jestem przeciwny oskładkowaniu "śmieciówek" bo dzięki tym "śmieciówkom" udaje mi się "wyjść na zero", czyli nie wylądować na ulicy i nie żywić się wyłącznie chlebem i twarożkiem.

Natomiast 5 miejsce na liście?
Stary numer! Legierski zawsze dostaje "z łaski" Myllera takie miejsce, które gwarantuje mu, że nie wejdzie ;)
Dziwię się, że tak inteligentny facet daje się tak wpuszczać...
cytuj zgłoś 7 1
  • 1
  • 2
  • 3
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
Krystian Legierski Krystian Legierski w wyborach do Parlamentu Europejskiego Maciej Żurawski Michał Bąkiewicz Parlament Europejski polityk Polityka Polska SLD Społeczeństwo Unia Europejska Warszawa wybory
Powiązane
Obraz Poniedziałek, 24.03.2014 Zielona polityka to też prawa człowieka Obraz Czwartek, 20.10.2011 Związki partnerskie - priorytet po wyborach Obraz Poniedziałek, 10.10.2011 Jesteśmy w Sejmie! Obraz Środa, 14.09.2011 Chwila z Legierskim i Hołdysem Obraz Piątek, 18.02.2011 Legutko kandyduje na lidera konserwatystów w PE
Inne tematy
Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie Wtorek, 26.05.2026 Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie
Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu? Sobota, 16.05.2026 Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu?
Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska? Piątek, 15.05.2026 Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska?
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się