Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Czwartek, 29.09.2011, Aktualizacja: Czwartek, 02.04.2026

Kto poprze projekt ustawy w następnej kadencji Sejmu?

Podziel się Tweetnij Skomentuj (9)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (9)

Kobiety o związkach

Wczoraj w TVP odbyła się debata wyborcza z udziałem liderek ugrupowań startujących w wyborach parlamentarnych. Nie zabrakło pytania o związki partnerskie. Małgorzata Kidawa-Błońska z Platformy Obywatelskiej zapowiedziała, że PO poprze "uregulowania prawne" dotyczące związków partnerskich par jedno- oraz różnopłciowych. PiS, PJN oraz PSL są przeciw.

W debacie udział wzięły: Małgorzata Kidawa-Błońska (PO), Jadwiga Wiśniewska (PiS), Paulina Piechna-Więckiewicz (SLD), Ewa Kierzkowska (PSL), Elżbieta Jakubiak (PJN), Wanda Nowicka (Ruch Palikota), Elżbieta Fornalczyk (Polska Partia Pracy - Sierpień 80).

"Czy i kiedy będę mógł zawrzeć legalnie związek z moim partnerem? Jestem gejem, wiem kim jestem, znam swoją wartość, jestem z tego dumny, aczkolwiek chce żyć godnie. Dlatego w przyszłym roku planuję zawrzeć związek partnerski we Francji, mojej drugiej ojczyźnie, która daje mi takie prawo. Czy Polska pozwoli mi kiedyś zawrzeć związek legalnie na swoim terytorium bądź uzna prawa Unii Europejskiej na swoim terytorium?" - zapytał przedstawicielki partii Adrian Stolarski z Chrzanowa. Wanda Nowicka, reprezentująca Ruch Palikota, powiedziała, że ma nadzieję, iż ustawa o związkach partnerskich będzie w Polsce wprowadzona jak najszybciej. "To jest kwestia nowoczesnego państwa, nowoczesne państwo zakłada również właśnie związki partnerskie i ta ustawa prędzej czy później przejdzie, mam nadzieję, że będzie to w następnym parlamencie" - podkreśliła. Nowicka skrytykowała SLD za późne złożenie ustawy, ale zapytana przyznała, że poprze ten projekt. Paulina Piechna-Więckiewicz z SLD późne złożenie ustawy tłumaczyła... konsultacjami społecznymi, które przeprowadzała Grupa Inicjatywna ds. związków partnerskich. Małgorzata Kidawa-Błońska przywołała słowa premiera, który powiedział, że będziemy na ten temat rozmawiać: "Są uregulowania prawne, który powinny być zrobione. Platforma jest za". Jadwiga Wiśniewska z PiS-u stwierdziła, że nie ma potrzeby wprowadzania nowych uregulowań bo obecne rozwiązania wystarczają, a Ewa Kierzkowska z PSL dodała, że "Konstytucja RP jasno podkreśla, że związek małżeński jest związkiem między kobietą i mężczyzną. Trzeba zmiany konstytucji. Polskie Stronnictwo Ludowe nie widzi potrzeby zmiany konstytucji w kolejnej kadencji". Wypowiedź ta wywołała oburzenie u przedstawicielek PO oraz SLD.

Całą debatę, podczas której polityczki rozmawiały także o in vitro, parytetach, legalizacji marihuany, roli kościoła w państwie oraz m.in. służbie zdrowia, można obejrzeć na stronach TVP.

My przypominamy, że w sobotę, w Gdańsku, Grupa Inicjatywna porozmawia z politykami Platformy Obywatelskiej, Sojuszu Lewicy Demokratycznej, Ruchu Palikota oraz Zielonych 2004 o związkach partnerskich. Debata odbędzie się 1 października 2011, o godzinie 11.00, w Polsko-Japońskiej Wyższej Szkole Technik Komputerowych w Gdańsku (ul. Brzegi 55).

(md)
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (49)
labryska89 bmichal vanilla_riba_boi pankrecik grzes94 dawmat unprophete renner zrozumgo glitter
Nie podoba mi się (0)
Komentarze (9)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
lechuuu
30.09.2011 2:41 lechuuu (42) Uk
No tak zgodzę się ale w końcu trzeba zatwardziałych Polaków uzmysłowić że Polska nie może ciągle być 120 lat opóźniona. Po za tym jeśli ktoś studiował dokładnie kościelny sobór Watykański II to wie że Polski Kościół nie wprowadził wszystkich doktryn i ustanowień, bojąc się straty autorytetu. Drugim elementem zacofania Polski jest socjalizm panujący w PLN od końca II wojny światowej do jak nie patrzyć teraz :P. Wiem że wielu się nie zgodzi, ale moim argumentem jest zobaczenie wstecz. Tak naprawdę to rządzą nami ludzi którzy nie tylko wychowali się w Dawnej Polsce ale co gorsza, czynnie w niej brali udział. Wiem że wielu powie że to jest bujda, że to jakaś PIS-owska nagonka, ale niech naprawdę zajrzy w życiorysy ludzi którzy teraz piastują stołki w naszym rządzie, a znajdzie naprawdę wiele ciekawych informacji. Nie wierzę w to, że ktoś kto kiedyś mówił zupełnie coś innego teraz zmienia zdanie ot tak. Myślę że to po prostu gra polityczna. Jeśli się jest uczciwym człowiekiem od początku, i ma się tak zwane sumienie <choć to zbyt kościelne określenie> to pozostaje się przy swoich racjach. Tak na marginesie to nie wiem czy wiecie ale Polska przed rozbiorami była NAJBARDZIEJ TOLERANCYJNYM krajem w EUROPIE eh aż szkoda gadać co zrobiła nam historia :(



tryglav:
lechuuu:
Szkoda że to SLD musiało ruszyć temat, ale cóż widocznie są bardziej nowocześni niż prawicowe partie :/


Nie chce być wredny, ale SLD zgłosiło ten projekt ustawy tylko aby powiększyć swój elektorat wiedząc doskonale, że jest za mało czasu na pełen cykl legislacyjny. Żadnej z tych partii nie spieszy się aby wprowadzić tą ustawę (no może Palikotowie, ale z drugiej strony prowadził on prawicowe pismo "Ozon"), gdyż wszystkie wiedzą z jakim buntem społeczno-kościelnym by się ona spotkała.
cytuj zgłoś 0 1
mardoma
30.09.2011 0:49 mardoma (37) Łódź
pytanie tego człowieka było co najmniej przejawem jego zachwianej psychiki. Po pierwsze: w Polsce można zawrzeć związek legalnie- co innego z jego zalegalizowaniem, co jest zupełnie inna kwestia. Po drugie: UE nie narzuca żadnemu państwu obowiązku uznawania związków partnerskich, a po trzecie- CAŁY dorobek prawny UE został wchłonięty przez prawo państwowe. Nie myślcie, ze jestem przeciwny wprowadzeniu związków partnerskich, bo tak nie jest, ale walka o nie, a przy tym nieznajomość podstawowych zagadnień z zakresu prawa? coś tu nie gra... na koniec komentarz do wypowiedzi p. Ewy Kierzkowskiej: a kto mówi o zmianie konstytucji? związki partnerskie to nie są małżeństwa! niech się politycy w końcu tego naucza.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
29.09.2011 17:03 tryglav
lechuuu:
Szkoda że to SLD musiało ruszyć temat, ale cóż widocznie są bardziej nowocześni niż prawicowe partie :/


Nie chce być wredny, ale SLD zgłosiło ten projekt ustawy tylko aby powiększyć swój elektorat wiedząc doskonale, że jest za mało czasu na pełen cykl legislacyjny. Żadnej z tych partii nie spieszy się aby wprowadzić tą ustawę (no może Palikotowie, ale z drugiej strony prowadził on prawicowe pismo "Ozon"), gdyż wszystkie wiedzą z jakim buntem społeczno-kościelnym by się ona spotkała.
cytuj zgłoś 0 0
titonos
29.09.2011 16:46 titonos (40) Kraków
Ciekawi mnie dlaczego akurat to pytanie zadano paniom? Jak zareagowaliby ich partyjni koledzy?
cytuj zgłoś 1 0
wueska
29.09.2011 16:16 wueska (39) Warszawa
Program Palikota i jego obietnice są jak najbardziej dla środowiska dobre, ale nie zapominajcie, że on również jest politykiem do tego inteligentnym populistą. Jego program opiera się na niechęci do polityków i zmęczeniu obecnymi partiami...
Sama waham się czy głosować na niego czy na SLD, które też coś dla LGBT obiecuje zrobić. Myślę, że nawet jeśli Palikot wejdzie do sejmu jego głos nie będzie miał znaczenia a większą moc sprawczą może mieć niestety tylko większa partia jaką jest SLD.
No i mam zagwozdkę... ;)
cytuj zgłoś 1 1
lechuuu
29.09.2011 13:16 lechuuu (42) Uk
ooo tak zgadzam się z Panem HIGASI w 100 %. W Polsce to każda partia gra o głosy.
Kilka lat temu LPR chciał wprowadzić podobną ustawę <a konkretnie miała ona być dla osób starszych mieszkających ze sobą> hehehe ale jak się zorientowali że z tego skorzystają osoby homo bardzo szybko się wycofali hehehe :P
cytuj zgłoś 1 0
Ikona
29.09.2011 12:57 higashi
ogładałem i liczylem na temat homoseksualizmu ale widocznie za późno właczyłem i nie zobacyzlem tego pytania. PO RP i SLD mi sie podoba pytanie ile z tego dla PO po prostu gry wyborczej i dla SLD równiez bo i SLD nie ma za duzo odwagi na takie projekty. A Palkiot.. oby wszedł do sejmu to może ruszy zatrwardziałe myślenie anszych polityków ktorzy martiwą sie tylko o wyniki wyborów.
cytuj zgłoś 4 0
Ikona
29.09.2011 12:38 onemillion
Skoro tylko jedna partia popiera nasze postulaty to na nią trzeba głosować w wyborach. Jeśli wszystkie osoby ze środowiska LGBT poprą partię Palikota to może mieć całkiem dobry wynik ;)
cytuj zgłoś 11 0
lechuuu
29.09.2011 11:44 lechuuu (42) Uk
Szkoda że to SLD musiało ruszyć temat, ale cóż widocznie są bardziej nowocześni niż prawicowe partie :/
cytuj zgłoś 2 1
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
Chrzanów debata Debata wyborcza o związkach partnerskich Gdańsk konstytucja Małgorzata Kidawa-Błońska Paulina Piechna-Więckiewicz Platforma Obywatelska Polityka Polska prawa człowieka Prawo Ruch Palikota Społeczeństwo TVP Wanda Nowicka wybory parlamentarne związki partnerskie
Powiązane
Obraz Czwartek, 16.05.2013 Chcemy małżeństw? Klub Queer.pl w Krakowie Obraz Czwartek, 31.01.2013 Gowin, co ty wiesz o… Obraz Środa, 23.01.2013 Tak było wczoraj: czytanie ustaw o związkach partnerskich Obraz Poniedziałek, 03.10.2011 Polityka ważniejsza niż związki? Obraz Piątek, 30.09.2011 Grupa Inicjatywna: będziemy walczyć o związki
Inne tematy
Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie Wtorek, 26.05.2026 Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie
Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki? Czwartek, 28.05.2026 Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki?
Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska? Piątek, 15.05.2026 Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska?
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się