Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Czwartek, 09.07.2009, Aktualizacja: Czwartek, 02.04.2026

Czas na Brüna! Przegięty gej wkracza do kin

Podziel się Tweetnij Skomentuj (17)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (17)

Nowy film Sachy Baron Cohena już na ekranach

Nowe wcielenie Sachy Baron Cohena już w najbliższy weekend szturmem wkroczy do kin na całym świecie. Komedia "Brüno" to jeden z najbardziej wyczekiwanych (i krytykowanych jednocześnie) filmów tego roku.

Bruno jest przerysowanym do granic możliwości austriackim gejem i dziennikarzem, zafascynowanym światem mody. W pogoni za sławą udaje się do Ameryki. Jego marzeniem jest pozostanie "największą austriacką sławą od czasu Hitlera". Aby osiągnąć ten cel, stara się między innymi przywrócić pokój na Bliskim Wschodzie, paradując po konserwatywnej dzielnicy żydowskiej w skąpym czarnym kostiumie, zadając wścibskie pytania przywódcom organizacji terrorystycznej, czy wreszcie "adoptując" ciemnoskóre dziecko (w filmie tłumaczy, że wymienił je na iPoda..).

Z kolei w podróży przez Amerykę, Brüno podejmuje trudną decyzję "zmianie" orientacji. By pozbyć się o wszelkich cech "typowego geja" bierze udział w szkoleniu w ośrodku Gwardii Narodowej. Odziany w twarzowy mundur polowy od Dolce&Gabbany Bruno szybko staje się najbardziej przykuwającym uwagę mieszkańcem koszar..

Nowy film Cohena krytykowano, nim jeszcze na dobre zakończyła się jego produkcja. Przeciwnicy specyficznego humoru komika twierdzą, że jego dowcip jest przewidywalny, a kreacja Bruna powiela dziesiątki stereotypów, narosłych wokół gejowskiego światka. Wielbiciele - że przerysowany wizerunek geja ma prowokować do dyskusji i wyśmiewać nie homoseksualistów, a homofobię. Jedno wiemy na pewno - komedii, po których jeszcze długo ze śmiechu boli nas brzuch, nigdy za wiele.

Film "Bruno" trafi do polskich kin już w piątek 10 lipca.

(mk)
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (1)
yomawaru
Nie podoba mi się (0)
Komentarze (17)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
euforia
16.07.2009 19:12 euforia (38) Warszawa
Bardzo się cieszę, że "Bruno" zamiast walczyć ze stereotypami się z nich śmieje. Zresztą czemu mam pokazywać społeczeństwu, że NIE WSZYSCY JESTEŚMY PRZEGIĘCI? Czego chcemy nauczyć społeczeństwo? Tolerancji czy kto jest gorszy (przegięty gej), a kto lepszy (nieprzegięty gej). Film Sachy Barona Cohena śmieje się ze stereotypów i nimi też prowokuje homofobów. I ich reakcje to dopiero jest ubaw (zwłaszcza, że jego prowokacje są robione na zasadzie perfomanców). Najlepsza scena była na ringu ;) Nadziwić się nie mogę, że ludzie się nie skapnęli, że ich wrabiają :D
cytuj zgłoś 1 0
mario-pan
13.07.2009 18:07 Mario (47) Warszawa
bardzo celna satyra na heteroseksualną obłudę z jednej strony, a z drugiej świetnie pokazuje wszystkie stereotypy na temat homoseksualizmu wyśmiewając je. Zaśmiewaliśmy się ze znajomymi w kinie do rozpuku ;-)
cytuj zgłoś 1 0
Ikona
13.07.2009 14:05 rejedef
Rozumiem, co masz na myśli, ale nie zgadzam się na takie stygmatyzowanie ludzi, którzy są z tego samego, LGBTAQowskiego gniazda. Nikt może nie kala nikogo, ale myślę, że lekceważy. Dla mnie fajne jes to, że jeden gej lubi się stylizować na kobietę, drugi lubi ćwiczyć, trzeci gustuje w nauce, czwarty lubi być po prostu człowiekiem i nie utożsamiać się z żadną płcią...
Tylko po co to podkreślać różnice genderowe i po co o tym przypominać, jakby to było coś złego lub niezywkle dobrego. Poza tym przegięta może być jakaś rzecz, a nie człowiek. Wiadomo, że jesteśm różni. Myslisz, ze pewne zachowania sa wyborem pewnych ludzi i juz. Zgadzam się z Tobą, ale uważam, że te wybory są dokonywane przez człowieka uformowanego swoimi genami, wychowaniem przez rodziców, szkołę, może nawet religię, wreszcie własnymi doświadczeniami. Ja śmiem twierdzić, że często dokonujemy wyborów pozornie, bo przez wybory manifestuje się podłoże (geny, wartości przekazane przez wychowanie i doświadczenia, które się przeżyło, z których się korzysta itd.). Bulwersuję się, bo tak naprawdę może kogoś określając "przegiętym", ranimy drugiego człowieka.
Jak najbardziej dołączam się do tego, że ten film to bałwaństwo, ale to bałwaństwo pokazuje, że są jeszcze pytania nieodpowiedziane oraz obrazuje współczesną akceptację. Nabijanie kasy Cohenowi na pewno. Jego żarty żerują na słabościach i właśnie tych nieodpowiedzianych pytaniach. Można zarabiać w mniej uczciwy sposób. On tylko pokazuje prawdę.
Co to tak naprawdę znaczy męski czy kobiecy? Nie wiem, co jest komedią, ale uważam, że to, jak gej wytyka drugiemu gejowi, że tamten jest przegięty.
Swoją drogą, to co złego w tym, że ktoś chce się rzucać w oczy. Są tacy ludzie i już. To część ich stylu życia niezależnie od płci, orientacji itd. Nie wiem, jak Ty Zula dokładnie do tego podchodzisz, ale ja uważam, że nikt nie musi przepraszać za to, że żyje. Życie jest krótkie i warto z niego brać pełnymi garściami, zanim się skończy. Być sobą, nawet i "przegiętym" człowiekiem, bo i to ma swój urok.
cytuj zgłoś 0 0
loca
12.07.2009 22:46 loca (45) Palma de Mallorca
wlasnie wrocilam z kina, film rewelacyjny! tak ostro jedzie po heterykach, ze dziwie sie jak oni sie smiali na sali.. genialny ten gosc jest, genialny!
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
12.07.2009 21:30 zula-z-egiptu
Nikt tu gniazda nie kala. Kon jaki jest - kazdy widzi. Mysle, ze pewne zachowania sa wyborem pewnych ludzi i juz. Caly ten film to balwanstwo i nabijanie ludzi w butelke, i nabijanie kasy Cohenowi (ca 20 czy 30 mln dolcow). Sa mezczyzni mniej lub bardziej mescy, kobiety mniej lub bardziej kobiece itd., i nikomu nic do tego. Ale udawanie, ze jest inaczej to komedia.
Stereotyp geja jako zniewiescialego nie wzial sie z ksiezyca. Mnostwo jest takich ludzi, i co by nie mowic - rzucaja sie w oczy.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
12.07.2009 18:04 rejedef
Uważam, że jeśli jest w naszym interesie trzymać się razem, to trzymamy się razem. W jedności siła, jak zauważyli komuniści. Oczywiście nie daleko posunięta (np. uniformizacja), ale nie podchodźnmy do społecznosci LGBTAQ zbyt krytycznie, zwłaszcza jako osoby do niej należące, ponieważ nie sądzę, żeby to miało związek z racjonalną (samo)krytyką (własnego) środowiska, ale jest to ofensywa na ludzi, żywych i czujących ludzi, których (z doświadczenia wiem) boli taki termin.
Jaki jest Bruno, każdy widzi. Myślę, że profesjonalny tytuł nie powinien zawierać osądów. Wystarczy po prostu: "Bruno" wchodzi do kin' albo "Bruno" już w kinach' albo...

Przysłowie mówi, że niemądry to ptak, co na własne gniazdo kala. Nie wiem, czy nie mądry, ale na pewno działający przeciwko innym ludziom, którzy mają ten sam cel - równouprawnienie.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
12.07.2009 11:59 zula-z-egiptu
A nie ma przegietych gejow? On po prostu udaje jednego z nich? Lepszy tytul "Meski inaczej gej trafia do kin"?
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
11.07.2009 3:47 michalowaty
totalnie nie zgadzam się z jedną z wypowiedzi. Jak już wcześniej jest powiedziane film jest satyrą nie nas - homoseksualistów tylko homofobów. Trzeba spojrzeć na ten film z ogromnym dystansem i z autoironią. Poza tym ludzie myślący, po obejrzeniu tego filmu, zorientują się, że to tylko typowa satyra geja, że nie każdy gej tak wygląda. Sasha pokazał tylko stereotyp panujący na świecie na temat gejów. Poza tym my geje powinniśmy być zadowoleni, ze ktoś ruszył ten temat, choć w sposób dość bulwersujący, moze wręcz wulgarny, ale z dawką sporego humoru. Bo w końcu homoseksualizm to tylko orientacja seksualna. I tak w ogóle niektórzy geje niech się tak nie obrażają za ten film. Bo potem społeczeństwo widzi NAS jako grupę ludzi, którzy sądzą, że muszą być tolerowani ze względu na to, ze należą do mniejszości.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
11.07.2009 1:01 r321
a niby czemu nie może? bo przeszkadza to tym "przegiętym"? prawda jest taka, że gejów się jednak dzieli, a część z nich nie chce być zwykle kojarzona z tymi "przegiętymi".
cytuj zgłoś 0 0
universalboy90
10.07.2009 21:35 universalboy90 (35) Żyrardów
Właśnie byłem w kinie i mi się bardzo podobał film:) Cały czerwony siedziałem i się ciągle śmiałem ;p było fajnie...
cytuj zgłoś 0 0
  • 1
  • 2
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
Gwardia Narodowa kino komedia Kultura moda Polska Premiera filmu Brüno Sacha Baron Cohen Showbiznes stereotypy
Powiązane
Obraz Piątek, 07.09.2007 Nowe wcielenie "Borata" Obraz Wtorek, 05.07.2011 Prywatne "Śniadanie ze Scotem" Obraz Wtorek, 14.12.2010 Nowy film Cholodenko w lutym już w Polsce! Obraz Środa, 03.09.2008 Lesbijki i feminizm w nowym filmie twórców "Lejdis" Obraz Niedziela, 23.01.2000 Twardziel Olbrychski przegiął
Inne tematy
Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki? Czwartek, 28.05.2026 Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki?
Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska? Piątek, 15.05.2026 Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska?
Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie" Wtorek, 19.05.2026 Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie"
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się