Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Miejsca Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
Tematy Marsze Równości 2026 "Pillion" w kinach Wyrok TSUE Związki partnerskie Kino LGBT
Sobota, 06.12.2008 15:39

Gorąca debata: LGBT a polska lewica

Podziel się Tweetnij Skomentuj (15)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (15)

Czwartek, warszawska siedziba KPH

Niedawne badanie delegatów na wojewódzkie zjazdy SLD ujawniło m.in., że co trzeci z nich uważa homoseksualizm za sprzeczny z naturą. W wywiadzie udzielonym "Dużemu Formatowi" "Gazety Wyborczej" (1.12.2008 r.) Grzegorz Napieralski, szef Sojuszu, powiedział m.in., że "w programie SLD nie ma walki o prawa gejów i lesbijek".

Jakie jest stanowisko polskiej lewicowej klasy politycznej wobec spraw gejów i lesbijek?
Które lewicowe środowiska uznają homofobię za problem społeczny i aktywnie ją zwalczają?
Które opowiadają się za legalizacją jednopłciowych związków?
Gdzie polscy geje, lesbijki, bi- i transseksualiści mogą szukać swych prawdziwych politycznych sojuszników?
Kto mógłby zostać polskim Zapatero?

Na te i wiele innych politycznych pytań związanych z gejami, lesbijkami, bi- i transseksualistami postaramy się szukać odpowiedzi podczas wielkiej debaty KPH z politykami.

W dyskusji udział wezmą:

Bartosz Dominiak - wiceprzewodniczący SdPL
Maciej Gdula - Krytyka Polityczna
Tomasz Kalita - rzecznik prasowy SLD
Anna Kornacka - przewodnicząca Partii Kobiet
Katarzyna Matuszewska - Unia Pracy
Magdalena Mosiewicz - Zieloni 2004


Debatę poprowadzi Anna Laszuk - dziennikarka Radia Tok FM, autorka książki "Dziewczyny, wyjdźcie z szafy".

Zapraszamy w czwartek, 11 grudnia 2008 r. o godz. 19.30. Debata odbędzie się w siedzibie Kampanii Przeciw Homofobii w Warszawie przy ul. Żelaznej 68 (I piętro).
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (0)
Nie podoba mi się (0)
Komentarze (15)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
Ikona
11.12.2008 10:44 racjonalista
Dzisiaj wielka debata na której będzie również obecna RACJA Polskiej Lewicy.To RACJA PL tak naprawe razem z Zielonym zabiega o prawa LGBTQ!
cytuj zgłoś 0 0
kobe
10.12.2008 14:04 kobe (50) lublin
senyszyn, borowski ????? Kto to jest ??? plankton polityczny? Błazny na użytek gawiedzi, bo w takich kategoriach można ich poparcie odczytać. Nigdy niczego nam nie załatwili, a stanie na platformie, wymachiwanie pejczem i wypuszczanie z ust obraźliwych dla większości katolickiej w tym kraju komentarzy w niczym nam nie pomogło a tylko wzmogło homofobiczne nastawienie. Obudź się chłopcze :)
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
08.12.2008 22:35 Mik
Jest jeszcze jedna partia a własciwie
jej początki Polska Lewica załozona przez Leszka Millera,
czy [przedstawiciele tej partii wezmą takż eudział w dyskusji? Pytam się z ciekawości.
cytuj zgłoś 0 0
miko
08.12.2008 19:51 miko (43) Warszawa
Wdzięczniśmy im za to, że chodzili z nami na Paradę (Adrian Furgalski) w czasach, gdy nie był to sobotni spacer a lewica trzymała projekty ustawy o związkach w szufladzie (przeleżał wszystkich "lewicowych" marszałków).

To, że pisze się tylko/głównie o lewicy jest rzeczą utartego stereotypu, pomijającego istotę lewicowości, którą jest uzależnienie poparcia dla działań obywateli od państwowej koncesji, co skazuje owe działania na opinię tego, kto w danym momencie rządzi. Ja np. nie sądzę żeby takie podejście było mi na rękę, nawet jeśli jest mi przychylne, to wychodzi z ryzykownych przesłanek.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
08.12.2008 1:37 szampans
Macie wiele racji nie ufajac lewicy. Ja tez nie moge wybaczyc chocby Kwasniewskiemu, ze dal sie az tak szantazowac kosciolowi i swoje interesy przedkladal nad interesy spoleczne. Olejniczak i Napieralski juz udowodnili, ze nie mozna im ufac. Dla nich liczy sie tylko ich wewnetrzna wojna.
Ale musicie przyznac, ze TYLKO na lewicy sa ludzie jak Pani Senyszyn, Pani Szyszkowska i Pan Borowski, ktorzy OTWARCIE wypowiadaja wojne homofobom. Im mozemy zaufac: to oni wlasnie nadstawiali za nas d..y do bicia. A w tym samym czasie nasi "dzialacze" prowadzili podjazdowe wojenki, zamiast sie jednoczyc.
Z politykami musimy nauczyc sie zyc. Musimy nauczyc sie zadac i rozliczac ich, gdy juz zostana wybrani. Na tym polega system, w ktorym zyjemy. Czy nam sie to podoba, czy nie, nie uciekniemy od tego. "Bialy" glos, to dziecinada.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
07.12.2008 21:51 tomas
A co z Demokraci.pl?? Przecież oni więcej mają wspólnego z równouprawnieniem aniżeli SLD. I lesbijka startuje na przewodniczącą!!!
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
07.12.2008 1:13 ricardo_ds
Racja, do sejmu - przejezyczenie. Tak czy inaczej, w moim odczuciu to nic nie zmienia.
Mozna obrac taka taktyke, sam robilem podobnie - wrzucalem niewazne karty do urny. Tak samo to nic nie zmienia, ale nie oddajac glosu w ogole przynajmniej w wyrazniejszy sposob zaznaczasz swoj stosunek do wyborow. Pokazuje, ze caly ten spektakl to farsa, w ktorej nie zamierzam brac udzialu. Oddajac niewazny glos staje za to w rzedzie z tymi, ktorzy nie poradzili sobie z poprawnym wypelnieniem kart. Oddajac glos na ktorakolwiek partie, chocby i najbardziej niszowa, rownoczesnie wyrazam akceptacje dla obecnie funkcjonujacego systemu przedstawicielstwa.
Jestem zwolennikiem demokracji bezposredniej i z tej perspektywy pisze, bardziej nawet bezposredniej niz szwajcarska, chyba ze mowimy o Federacji Jurajskiej rodem ze Szwajcarii - co wyjasniam w celu unikniecia nieporozumien.
Coz, do etykietki radykala chyba mozna przywyknac, a jesli ktos zamierza stosowac w dyskucji sztuczki typu argumentum ad personam, to chyba taka wymiane zdan moge sobie darowac. Oczywiscie mowie tutaj o konfrontacji z obywatelami bezrefleksyjnie przekonanymi o braku alternatyw i mozliwosci wyrazania swojej opinii w calym spektrum spraw czesciej niz przy okazji wyborow. Przyznam Ci tutaj racje, ze "syndrom pelikana" jest przerazajaco powszechny.
cytuj zgłoś 0 0
miko
07.12.2008 0:01 miko (43) Warszawa
"Jednak nie sadze by ograniczenie sie do glosowania na partie nie wchodzace do rzadu bylo sensownym dzialaniem."

Nie wchodzące do Sejmu. Mój kumpel, siedzący obecnie z dziewczyną w Cambridge, stosuje wrzucanie pustych głosów, ja stosuję ten wariant, bo wychodzi na to samo, ale zostawia pole dla wejścia jakiejś partii a małe partie destabilizują dobre samopoczucie zasiadającej od dawna sitwy (chociaż nie odważyłbym się zagłosować na Samoobronę ;]). Najbardziej mnie wkurza sprzedawanie ludziom kitu, że to dobrze, że parlament podzieli się między 2-3 partie, albo że "Jednomandatowe Okręgi Wyborcze" (prowadzące do takiego 2-3 partyjnego systemu) są bardziej demokratyczne. Bardziej demokratyczny to jest system pojedynczego nieprzechodniego głosu, albo demokracja bezpośrednia jak kantonach szwajcarskich...

Ogólnie, wiem że można nie głosować, rzecz w tym, że to nic nie zmienia, poza tym ma się murowaną etykietkę radykała i tym bardziej traci się szanse na przekonanie kogokolwiek. Ja nie mam zamiaru dawać ludziom, których nie trawię, tak łatwego argumentu do ręki (niestety większość "obywateli" jest tak ogłupionych propagandą, że łykają coś takiego jak młode pelikany).
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
06.12.2008 22:05 ricardo_ds
Jo, zgadzam sie, ze wszelka lewicowosc, prawicowosc czy -izmy w kontekscie partii sa zwyczajnie fasadowe. Mi wystarczylo byc na tym swiecie te kilkanascie lat zeby to zauwazyc.
Jednak nie sadze by ograniczenie sie do glosowania na partie nie wchodzace do rzadu bylo sensownym dzialaniem. Ja wybralem bojkot, aktywny mniej lub bardziej. Zreszta, wybory to tylko przedstawienie, ktore nie ma znaczenia dla przecietnego czlowieka. Pewien kierunek polityki jest konsekwentnie realizowany i wielkiego wplywu na to nie mamy. No, moze poza motywem regionalizmu, ktory sie ostatnio silniej zaznacza w polityce UE i nie tylko.
cytuj zgłoś 0 0
miko
06.12.2008 19:29 miko (43) Warszawa
Oczywiście, że przeszkadza, ale zapewniam cię, że to podejście jest wynikiem lat doświadczeń w głosowaniu (poza tym Zieloni nie mają kandydatów do senatu).

Poza tym wyrosłem z ekscytowania się polityką i muszę przyznać, że to bardzo służy mojemu zdrowiu. Jak się siedziało w partii to się miało do czynienia z tymi i innymi ludźmi i wniosek jest jeden - to naprawdę nie ma znaczenia jak się nazywa partia, bo to wszystko i tak nie ma nic wspólnego z poglądami na cokolwiek.
cytuj zgłoś 0 0
  • 1
  • 2
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
Sonda
Która partia lewicowa najskuteczniej zabiega o środowisko LGBT?
Głosowanie dostępne tylko dla zalogowanych Zaloguj się i głosuj
  • SLD
  • 12,50 %
  • SDPL
  • 37,50 %
  • Unia Pracy
  • 0 %
  • Zieloni 2004
  • 50 %
  • Partia Kobiet
  • 0 %
TAGIWięcej
debata sdpl sld polityka
Powiązane
Obraz Poniedziałek, 18.10.2021 Zapraszamy na kolejne dwa wydarzenia w ramach projektu "UWAGA! Strefa LGBT" w Teatrze Barakah w Krakowie Obraz Środa, 23.06.2021 Teatr Barakah w Krakowie zaprasza na kolejne 2 wydarzenia z cyklu "UWAGA! Strefa LGBT" Obraz Środa, 28.04.2021 Już jutro debata na temat praw osób LGBT+ pod patronatem RPO Adama Bodnara! Obraz Czwartek, 22.04.2021 UWAGA! Strefa LGBT - zapraszamy na debatę o prawach osób LGBT+ i performance House Of Katharsis / Hominis Affectus Obraz Środa, 09.10.2019 Debata przedwyborcza w TVN24: Horała z PiS "cytuje" artykuł 18 konstytucji
Inne tematy
Lesbinton: w Poznaniu powstał klub badmintonowy dla lesbijek Wtorek, 10.03.2026 Lesbinton: w Poznaniu powstał klub badmintonowy dla lesbijek
Sąd Najwyższy Ukrainy uznał parę jednopłciową za rodzinę. Co to właściwie zmienia? Środa, 11.03.2026 Sąd Najwyższy Ukrainy uznał parę jednopłciową za rodzinę. Co to właściwie zmienia?
"Kochający inaczej mają miejsce w kościele" - kardynał Konrad Krajewski nowym metropolitą łódzkim Wtorek, 17.03.2026 "Kochający inaczej mają miejsce w kościele" - kardynał Konrad Krajewski nowym metropolitą łódzkim
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatności