Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Wtorek, 11.06.2002 19:14

USA: 14sto latek morduje brata

Podziel się Tweetnij Skomentuj (10)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (10)

Dlaczego? "Bo był ciotą"

Amerykańskie portale gejowskie opisują historię, która mogłaby wydarzyć się także w Polsce: 14-letni Alan Bishop, niepozorny nastolatek z okolic Pittsburgha zamordował swojego 18-sto letniego brata Adama, po czym z całym spokojem poszedł ze swoim najlepszym kumplem do kawiarni, zamówił colę i czkając ze śmiechu opowiadał o zbrodni.

Autopsja wykazała, że Alan uderzył brata 18 razy ciężkim przedmiotem w głowę. Podczas przesłuchania chłopiec powiedział, że planował także zabicie rodziców "bo nie pozwalali mu spotykać się z dziewczyną". Dlaczego zabił brata - pytali śledczy. "Bo był ciotą" - odparł nieletni morderca.

Dochodzenie obejmuje także współudział w zabójstwie także 15-letniego kolegę Alana, o polskim nazwisku Robert Laskowski. Sędzia zarządził traktowanie obydwu nieletnich jak osoby dorosłe. Wstrząsający jest brak u obu jakichkolwiek oznak emocjonalnego zaangażowania. O swych czynach mówią bez cienia żalu i współczucia.

(TJ)
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (0)
Nie podoba mi się (0)
Komentarze (10)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
Ikona
17.06.2002 22:42 Marek
Pierre, rozumiem, że postanowiłeś wywołać bójkę. Strasznie przejaskrawiasz to, co napisali inni. Szczególnie w postach, które muszą być krótkie [i tak z tym mam kłopot ;)], chciałbym liczyć na Twoją wyrozumiałość. :)

Raz piszesz, że "zbrodnia, bez względu na motyw", potem o możliwości zastosowania w takim przypadku już istniejącego przepisu o podwyższaniu kary właśnie ze względu na motyw. Czy dobrze rozumiem, że uważasz, że być może w pojedyncze sprawy powinny być tak zakwalifikowane, ale decydować powinien o tym sędzia [a nie automatyczny przepis]? Tylko, czy nie jest tak, że sędziowie powołują się na ten przepis w sprawach, które wywołują największe oburzenie publiki [czyli właśnie w sytuacji odwrotnej, niż ta, o której rozmawiamy]?

Jeśli chodzi o Twoje zarzuty:
1. Wymyślona ankieta miała tylko służyć jako ilustracja "przyzwolenia", którego nie dostrzegłeś. Oddzielną kwestią jest, czy powinno to znaleźć odzwierciedlenie w KK. A oczywiście, pobicie geja, jeśli orientacja nie była motywem, na pewno nie może być karane surowiej, niż pobicie heteryka, mimo że to pierwsze spotkałoby się z łagodniejszą reakcją społeczeństwa.
2. Głęboko wierzę w BRAK odstraszającego znaczenia wysokości kary [w rozsądnych granicach]. Stąd m.in. końcowa uwaga w moim poprzednim komentarzu. A nastawienie społeczeństwa trzeba zmienić innymi metodami.

Chociaż z drugiej strony, poprawka, która doprecyzowałaby wspomniany przez Ciebie przepis i w ten sposób ułatwiłaby sędziemu powołanie się na niego mimo negatywnego nastawienia otoczenia, jeśli byłoby to zgodne z jego sumieniem? Czemu nie.

Wsteczną rozumiem [i zgadzam się z tym określeniem], ale dlaczego "heterycką"??? Gdybym był "zwolennikiem" pomyślałbym, że chcesz mnie obrazić. ;) M.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
16.06.2002 21:49 Marek
Pierre, nie ma co się oburzać - na pewno ustawodawca może doprecyzować takie ogólne sformułowanie.

Jeśli chodzi o "przyzwolenie społeczne" - wyobraźmy sobie ankietę: pobito geja i heteryka, co jest mniejszym problemem:
a) pobicie geja,
b) pobicie heteryka,
c) oba przestępstwa mają tę samą wagę.
Mam nadzieję, że c) by wygrało, ale muszę powiedzieć, że nie mam 100% pewności... A na pewno więcej głosów byłoby na a) niż na b). I dlatego, Dziadzie, a priori nie należy odrzucać walczących z tym zjawiskiem różnic w prawie. W przypadku z powyższego newsa motywacja antygejowska jest bardzo powierzchowna. Ale jednak i ten przypadek świadczy o istnieniu stereotypu, że czyjaś orientacja może być pretekstem ataku. Idę ulicą z kolesiami, mam cegłę, w coś bym nią rzucił. O, wiecie co? Tu mieszka jakiś pedał - trzecie okno na prawo ...

Tylko że z taką, raczej głupotą niż nienawiścią nie bardzo jest jak walczyć. I mam wątpliwości, czy wpisy w KK coś mogą zmienić. M.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
15.06.2002 9:34 dziadzie
oto właśnie tragedia naszej walki o równość - już o tym kiedyś pisałem - przecież my nie chcemy równości - my chcemy, żeby było jak w 'plotce' gej rządzi albo wszyskich pozwie do sądu o dyskryminacje! brednia i to szkodliwa - jestem identycznym wobec prawa obywatelem tego panstwa i nie potrzebuje mieć gej-prawa.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
14.06.2002 22:55 Szymon Niemiec
Nie chodzi o specjalne traktowanie jakieś grupy ludzi. Chodzi o specjalne traktowanie pewnej grupy przestepstw, jako szczegolnie niebezpiecznych ze wzgledu na tzw przywolenie spoleczne.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
14.06.2002 11:14 Szymon Niemiec
Zbrodnia nienawisci - kategoria prawna, ktora nakazuje przestepstwa popelnione pod wplywem uprzedzen - czy to etnicznych, wyznaniowych, czy seksualnych - traktowac ze szczegolna surowoscia. W praktyce wyglada to tak, ze za przestepstwa okreslone mianem zbrodni nienawisci najczesciej wymierza sie kary z tzw gornej granicy.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
13.06.2002 0:39 dziadzie
Szymonie, chyba nie jest aż tak źle, żęy nikt nie przejmoał się śmiercią geja??? chyba prawo jescze troszke dzała? a to, że nie zwrócono by uwagi, że to gej...no to chyba dobrze? tam gdzie gejom najlepiej najrzadziej się zwraca wagę na to czy ktoś jest czy nie jest gejem
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
12.06.2002 21:13 Marek
OK. Teraz chyba wczytałem. Ale nadal mam mieszane odczucia. Jak widzisz pasuję do Twojego obrazu Polski ;) - w tej sprawie nie "robiłbym afery z tego, że ktoś zabił geja". W każdym razie nie większą niż gdyby ktoś zabił niegeja. Ale abstrahując od tego przypadku, zgadzam się, że również prawo powinno zajmować się zwalczaniem uprzedzeń i dyskryminacji.

"Zbrodnia nienawiści" to określenie dziennikarskie, czy jakaś kategoria prawna w USA? Jakie czyny są tak kwalifikowane? Jak to wpływa na karę? M.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
12.06.2002 12:13 Szymon Niemiec
Marku,
Nie zrozumiales mnie.
W Polsce nikt by nie robil afery z tego, ze ktos zabil geja (no chyba, ze superekspress).
Tam..powstal ogolnonarodowy problem - zbrodni nienawisci.
Zastanawiam sie, kiedy w Polsce powstanie taka kategoria przestepstw.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
12.06.2002 1:19 Marek
Szymon, dramatyzujesz. Ci chłopcy są zdrowo [niezdrowo?] popaprani. Ale brak tolerancji jest tu chyba drugorzędną sprawą. "Brak [u nich] emocjonalnego zaangażowania", jeden planował też zabicie rodziców - to nie są kipiący nienawiścią przedstawiciele fanatycznej międzynarodówki antypedalskiej. Następnym razem zaczęliby strzelać do przypadkowych ludzi na ulicy... Myślę, że ten przypadek mógłby się zdarzyć równie dobrze [równie źle? ;)] w kraju, który byłby 200 lat przed USA "w drodze do tolerancji". M.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
11.06.2002 21:51 Szymon Niemiec
Kiedy czytam ten tekst, czuje sie potwornie rozbity.
Ogarnia mnie ogromny lek, kiedy dociera do mnie fakt, ze Polska jest w drodze do tolerancji opozniona o ponad 30 lat w stosunku do USA.
cytuj zgłoś 0 0
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
Inne tematy
Obejrzałem dla Was serial „Proud", żebyście... też musieli Piątek, 12.06.2026 Obejrzałem dla Was serial „Proud", żebyście... też musieli
KyivPride 2026: rekordowa frekwencja w cieniu rosyjskich dronów Poniedziałek, 22.06.2026 KyivPride 2026: rekordowa frekwencja w cieniu rosyjskich dronów
Pierwsze gejowskie małżeństwo w Bundestagu - nie zgadniecie w jakiej partii ... Środa, 24.06.2026 Pierwsze gejowskie małżeństwo w Bundestagu - nie zgadniecie w jakiej partii ...
Leviticus: Queerowy horror o religijnej homofobii wchodzi do kin Wtorek, 23.06.2026 Leviticus: Queerowy horror o religijnej homofobii wchodzi do kin
Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki? Czwartek, 28.05.2026 Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki?
Kraków: dziennikarz zaatakowany za noszenie tęczowego symbolu Wtorek, 16.06.2026 Kraków: dziennikarz zaatakowany za noszenie tęczowego symbolu
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się