Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Piątek, 22.05.2020, Aktualizacja: Środa, 01.04.2026

Budka: Trzaskowski nie oprze swojej kampanii na prawach osób LGBT+

Podziel się Tweetnij Skomentuj (21)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (21)

Kandydat KO nie stawia na związki partnerskie i równość małżeńska

Borys Budka opowiedział o planach wyborczych Rafała Trzaskowskiego. Przewodniczący KO zapowiedział, że kwestia praw osób LGBT+ i związki partnerskie w kampanii istotne "nie będą, ponieważ prezydent RP prezentuje program w kompetencjach, w których się mieści".

Przewodniczy PO i Klubu Parlamentarnego KO, Borys Budka, zabrał głos w sprawie nowego kandydata na prezydenta Polski z ramienia Platformy. Rafał Trzaskowski zajął miejsce Małgorzaty Kidawy-Błońskiej. Polityk do tej pory mógł sprawiać wrażenie silnego sojusznika osób LGBT+, chociażby przez podpisanie Karty LGBT+ w Warszawie, jednak jego dalsze działania - bierność w jej realizacji, czy brak współpracy, kiedy na jego biurko trafił wniosek o wydanie dowodu dla Victora - przesądził o jego sojuszniczej wartości.
ZOBACZ TEŻ "Trzaskowski schował głowę w piasek", syn dwóch kobiet formalnie wciąż bez tożsamości O losie chłopca zdecyduje wojewoda mazowiecki

Budka w rozmowie z dziennikarzem Onetu, Andrzejem Stankiewiczem, zapowiedział, że kwestie praw osób LGBT+ nie będą jednym z głównych elementów kampanii, ponieważ "prezydent RP prezentuje program w kompetencjach, w których się mieści".

Na pytanie, czy kwestia LGBT będzie na pierwszej linii, przewodniczący KO odpowiedział: "Rafał Trzaskowski pokazuje, że prezydent powinien budować wspólnotę. Zaprezentował zręby nowoczesnego programu, dotyczącego nowej polityki, nowej solidarności. Pokazujemy, że trzeba zbudować Polskę na nowo po pandemii. Trzeba pamiętać o dobrych relacjach w Unii Europejskiej".


Dopytywany o związki partnerskie odpowiedział: "Nie. Nie będą, ponieważ prezydent RP prezentuje program w kompetencjach, w których się mieści. Natomiast nie zgodzę się z tym, że ktoś będzie sugerował jaki program przedstawia Rafał Trzaskowski. Mówię wyraźnie na czym się opiera: silny samorząd, mocna pozycja na arenie międzynarodowej, świetne relacje w każdym kraju Unii Europejskiej (...) i wreszcie, co bardzo ważne, "nowa solidarność", czyli odejście od tych złych podziałów w Polsce. Wzmocnienie pracowników, eliminowanie wszystkich niepewnych umów, które są.

Natomiast, jeśli mówimy o godności to tak, Rafał Trzaskowski, w przeciwieństwie do obecnego prezydenta nie dzieli Polaków, nie dzieli ludzi. Tak samo traktuje osobę z małego miasteczka, jak i z dużego miasta, ale przede wszystkim, mówi o godności człowieka" - dodał Budka.

(kb)

OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (2)
anduril
Nie podoba mi się (28)
kajetanmei tenmat malwamalwina lahey upstairs_at_you drobniewski-roman suzanna-smith armani-j mathieuchanteurpl onchybaas
Komentarze (21)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
andre_2000
25.05.2020 18:35 andre_2000 (46) Wrocław
emstuz94:
Możesz zagłosować na kogoś kto wygra, ale nie wyraża Twoich poglądów, albo na kogoś kto i tak przegra, ale je wyraża. Moim zdaniem takie głosowanie, bo ktoś może wygrać nie ma sensu.


Przy ogromnym szacunku dla Pana Roberta Biedronia, powtarzam po raz kolejny, wobec hejtu na queer, że wierzę w Trzaskowskiego, więc Twoja teza wobec mnie nie ma sensu.

Nie chcę się po raz kolejny tłumaczyć, doczytaj proszę moje wypowiedzi, w skrócie odzielam Trzaskowskiego od zgniłej i pogubionej PO/KO.
cytuj zgłoś 0 0
aemstuz94
24.05.2020 17:44 aemstuz94 (32) Łódź
andre_2000:
No tu już pojechałeś po bandzie. W wypowiedzi wyżej wskazałeś uwarunkowania _polityczne_, które mogą blokować Nas, a w podsumowaniu rzuciłeś dudę (czyt. pis), które po prostu chcą
nas zjeść, w najlepszym przypadku.

Tylko że z poprzedniej części mojego komentarza wynika, że Duda najwyraźniej "chce nas zjeść" z woli swoich wyborców.

Biedroń nie ma szans na wygraną. Możesz zagłosować na kogoś kto wygra, ale nie wyraża Twoich poglądów, albo na kogoś kto i tak przegra, ale je wyraża. Moim zdaniem takie głosowanie, bo ktoś może wygrać nie ma sensu. Wybory to nie Familiada, że dostajesz jakąś nagrodę za wybór zgodny z odpowiedziami większości.
cytuj zgłoś 4 0
OnchybaAs
24.05.2020 12:32 OnchybaAs (41)
W innych krajach sprawy LGBTQIA są ważne, tylko oczywiście nie w Polsce
cytuj zgłoś 5 0
andre_2000
24.05.2020 8:55 andre_2000 (46) Wrocław
aemstuz94:
andre_2000:
Trzaskowski, mimo panicznej rekomendacji PO/KO, szedł trochę w poprzek i nic dziwnego, że wybrali mdłą prawicową Kidawę, więc nie boję się o jego decyzje po wyborze (wciąż naiwnie).

To się dopiero zobaczy. Ludzie czasem z czasem zmieniają zdanie ;P

Z drugiej strony tak się zastanawiam: Trzaskowski nie powiedział, że kwestie LGBT+ nie będą istotne w kampanii. Powiedział to za niego Budka. To o czymś musi świadczyć.

Z trzeciej (xD) strony: Budka ma trochę racji. Przynajmniej przez pierwsze 3 lata ewentualnej kadencji Trzaskowskiego, nie da się zrobić nic, bo PiS ma sejm, a i w senacie nie ma większości nawet na związki partnerskie (bo PSL i konserwatyści z PO).


Zgadzam się z Tobą do tego miejsca.

aemstuz94:
Wynika z tego, że wszystko jedno na kogo zagłosujesz, nawet na Dudę, i tak nic się nie zmieni :


No tu już pojechałeś po bandzie. W wypowiedzi wyżej wskazałeś uwarunkowania _polityczne_, które mogą blokować Nas, a w podsumowaniu rzuciłeś dudę (czyt. pis), które po prostu chcą
nas zjeść, w najlepszym przypadku.
cytuj zgłoś 3 0
aemstuz94
23.05.2020 23:54 aemstuz94 (32) Łódź
andre_2000:
Trzaskowski, mimo panicznej rekomendacji PO/KO, szedł trochę w poprzek i nic dziwnego, że wybrali mdłą prawicową Kidawę, więc nie boję się o jego decyzje po wyborze (wciąż naiwnie).

To się dopiero zobaczy. Ludzie czasem z czasem zmieniają zdanie ;P

Z drugiej strony tak się zastanawiam: Trzaskowski nie powiedział, że kwestie LGBT+ nie będą istotne w kampanii. Powiedział to za niego Budka. To o czymś musi świadczyć.

Z trzeciej (xD) strony: Budka ma trochę racji. Przynajmniej przez pierwsze 3 lata ewentualnej kadencji Trzaskowskiego, nie da się zrobić nic, bo PiS ma sejm, a i w senacie nie ma większości nawet na związki partnerskie (bo PSL i konserwatyści z PO). Wynika z tego, że wszystko jedno na kogo zagłosujesz, nawet na Dudę, i tak nic się nie zmieni :(
cytuj zgłoś 3 0
andre_2000
23.05.2020 21:30 andre_2000 (46) Wrocław
Kruca fiks, raz piszecie, że trzeba być ideowym, a drugi raz zaprzeczacie temu twierdząc, że muszę bez reflekcji tkwić przy jednej osobie.

Czuję ideowym, mam pełen wyrzyg na PO/KO, które było i jest, ale po prostu wierzę w przyszłość i mam prawo wierzyć, że to jest iskierka nadzieji, która pokaże drogę/fucka swojej formacji.

Zdarzały się PL takie przypadki, że kandydat "partyjny" odcinał się od swojego "środowiska" i budował własne.

Poza tym, uważam, że doszliśmy faktycznie do ściany i umieranie za Roberta ma dużo mniejszy sens, niż walka z Pislandią.

BTW, Robert prowadzi kampanię i musi mówić co mówi (oh, teraz miejsce na hejt na niego), ale w głowie myśli o Polsce i o nas.

Facet był "pierwszym gejem RP" i żadne głosowanie tego nie zmieni,
choćby dostał teraz 2%!
cytuj zgłoś 1 1
andre_2000
23.05.2020 21:23 andre_2000 (46) Wrocław
Marcel Woronow:
andre_2000:
Powiedział, co musiał w kampanii, żeby wygrać z Dudą. Ja mu jednak wierzę, że jak dojdzie do konfrontacji, to będzie po naszej stronie.

Nie będzie. Żeby był po naszej stronie musi mieć mocne i lidzne wsparcie działaczy z PO, którzy są LGBT lub wspierają LGBT. Jeśli więc PO ma być partią polityczną, która wprowadzi związki partnerskie rozwiązanie jest jedno. Ludzie LGBT muszą się zapisać do PO i zmieniać aktywnie tę partię od wewnątrz


Powiedziałem, że wierzę Trzaskowkiemu, a nie PO/KO. Uważam, że on wyrasta ponad to środowisko i w to wierzę, a na dzisiejsze PO/KO nie zagłosuję w następnych wyborach, tylko na Lewicę.
cytuj zgłoś 1 0
andre_2000
23.05.2020 21:12 andre_2000 (46) Wrocław
DarkSideOfSoul:
Właśnie w swoim komentarzu wyjaśniłeś wszystkim dlaczego w Polsce nic się nie zmienia i nigdy nie zmieni :)


Wyjaśnij, dlaczego - bo tym razem nie oddam nieważnego głosu jak ostatnich wyborach prezydenckich, czy dlatego, że nie zagłosuję na Roberta, którego cenię, ale wiem, że nie ma żadnych szans, czy dlatego, że chcę jednak, żeby PIS został odsunięty od totalnej destrukcji Państwa i widzę w Trzaskowskim szansę, która nie ryje mi mózgu, jak choćby pseudo-liberalno-lewicowy Hołownia?
cytuj zgłoś 1 0
andre_2000
23.05.2020 21:07 andre_2000 (46) Wrocław
aemstuz94:
andre_2000:
Powiedział, co musiał w kampanii, żeby wygrać z Dudą. Ja mu jednak wierzę, że jak dojdzie do konfrontacji, to będzie po naszej stronie.

W takim razie strach pomyśleć, co będzie musiał zrobić, żeby władzę utrzymać....


Trzaskowski, mimo panicznej rekomendacji PO/KO, szedł trochę w poprzek i nic dziwnego, że wybrali mdłą prawicową Kidawę, więc nie boję się o jego decyzje po wyborze (wciąż naiwnie).
cytuj zgłoś 2 0
Ikona
23.05.2020 15:31 Jochen
Trzaskowski to obok Biedronia największy sojusznik osób LGBT. Nie musi opierać swojej kampanii na prawach LGBT, ale ważne że je popiera. Ja głosuję w pierwszej turze na Biedronia (lub Trzaskowskiego), a w drugiej na przeciwnika Dudy.
cytuj zgłoś 1 0
  • 1
  • 2
  • 3
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
Andrzej Stankiewicz Borys Budka Kampania prezydencka Rafała Trzaskowskiego Karta LGBT+ Koalicja Obywatelska Platforma Obywatelska Polityka Polska prawa LGBT+ Rafał Trzaskowski Społeczeństwo Warszawa wybory prezydenckie związki partnerskie
Powiązane
Obraz Środa, 01.09.2021 Rafał Trzaskowski u Moniki Olejnik obiecuje: związki partnerskie natychmiast Obraz Poniedziałek, 18.05.2020 Krzysztof Śmiszek: Polska jest gotowa na prezydenta ze społeczności LGBT Obraz Wtorek, 17.09.2019 Rabiej o adopcji: to jest rozwiązanie niezwykle kontrowersyjne, za którym osobiście nie jestem Obraz Środa, 06.02.2019 Trzaskowski: PO też jest za związkami partnerskimi Obraz Niedziela, 24.05.2015 Przed nami RP w wersji 3.5
Inne tematy
Obejrzałem dla Was serial „Proud", żebyście... też musieli Piątek, 12.06.2026 Obejrzałem dla Was serial „Proud", żebyście... też musieli
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się