Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Poniedziałek, 17.08.2015, Aktualizacja: Środa, 01.04.2026

Młodzi Brytyjczycy nie tacy hetero...

Podziel się Tweetnij Skomentuj (18)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (18)

A gdzie Ty jesteś na skali Kinseya?

Połowa młodych Brytyjczyków nie uważa siebie za 100 proc. hetero - wynika z najnowszego sondażu YouGov.

YouGov poprosił ponad 1600 osób, by oceniły swoją seksualność wg skali Kinseya - gdzie 0 oznacza 100 proc. hetero, 6 - 100 proc. homo.

W grupie osób dorosłych 72 proc. wybrało 0, 4 proc. - 6, 19 proc. widzi się gdzieś w środku. Co ciekawe jednak, w grupie osób pomiędzy 18 a 24 rokiem życia "zero" spada do 46 proc. a "szóstka" rośnie do 6 proc. Dużo osób widzi się jednak gdzieś pomiędzy 1 a 4 (43 proc.). "To pokazuje przede wszystkim wzrost otwartości w kontekście seksualności" - podkreśla YouGov, zwracając uwagę, że już jedynka na skali Kinseya oznacza, że ktoś nie wyklucza seksu lub związku z osobą tej samej płci. Idzie nowe, bardziej otwarte pokolenie?
ZOBACZ TEŻ Bihaterowie i Bihaterki 2015 Pierwsza Fioletowa Lista

Przypomnijmy, że skala Kinseya została opracowana pod koniec lat 40. XX wieku przez Wardella Pomeroya, Clyde'a Martina, ale przede wszystkim Alfreda Kinseya, którego uważa się za "ojca rewolucji seksualnej". Badacze stwierdzili, że podział ludzkiej seksualności na homo- i heteroseksualną nie ma odbicia w rzeczywistości. W 1948 roku zaprezentowano składającą się z sześciu wartości skalę, gdzie: 0 to wyłącznie hetero, 1 przeważająco hetero, incydentalnie homo, 2 przeważająco hetero, bardziej niż incydentalnie homo, 3 w równym stopniu hetero i homo, 4 przeważająco homo, bardziej niż incydentalnie hetero, 5 przeważająco homo, incydentalnie hetero, 6 wyłącznie homo, X - aseksualny/-a.

A czy u nas są jedynie 3 i 6? Gdzie byście siebie umieścili i umieściły?

(red)
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (139)
lost-cause odra kaytee andzioch44 looking4love90 flawlesshobbit kierownik2 unavailable-23 yarand pinoteres
Nie podoba mi się (8)
andro the_undertaker ti-ti-uu maxnormal
Komentarze (18)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
Ikona
19.08.2015 22:56 neuroscience
ankiety i badania są błędne , jestem zmuszony posądzić osoby je wymyślające za niekompetentne. Badania nie uwzględniają neurobiologii seksualności. Należy osobno zapytać kobiety i mężczyzn bo rozkład wśród płci jest inny.Mniej kobiet jest homo natomiast więcej bi odwrotnie z facetami więcej jest homo mniej bi. Należy zadać osobne pytanie czy byłeś zakochany kiedykolwiek w osobie tej samej płci? Drugie pytanie czy odczuwałeś kiedykolwiek pociąg seksualny do tej samej płci czy obecnie odczuwasz i w którą strone bardziej czy po równo. Można się zakochać w osobie tej samej płci ale niekoniecznie czuć pociąg seksualny ,seks i zakochanie nie musi iść w parze tak samo ktoś może nas podniecać seksualnie ale nie jesteśmy w takiej osobie zakochani. Osobna sprawa to jaką role odgrywasz akt pass uni tzw rola płciowa. To neurobiochemia mózgu decyduje jacy jesteśmy. Badania skandynawskie pokazują że zakochać potrafi się w osobie tej samej płci 15%! ale odczuwa pociąg seksualny już tylko 8% a tylko 5% jedno i drugie
cytuj zgłoś 2 0
upstairs_at_you
18.08.2015 23:35 upstairs_at_you (57) miasteczko raczej
andro:
upstairs_at_you:

Teraz Wisła wyjątkowo się nadaje ;)
49 cm głębokosci. W sam raz do podtapiania ;)

No to już w ogóle najtaniej, wystarczy respondentów nad Wisłę przyprowadzić. I widzisz: da się? Da się :D

No przecież już dawno (dokładnie o 20.53) napisałem, że Ty zrobiłbys to lepiej ;)
cytuj zgłoś 0 0
andro
18.08.2015 23:28 andro (40) a nie bo wieś
upstairs_at_you:

Teraz Wisła wyjątkowo się nadaje ;)
49 cm głębokosci. W sam raz do podtapiania ;)

No to już w ogóle najtaniej, wystarczy respondentów nad Wisłę przyprowadzić. I widzisz: da się? Da się :D
cytuj zgłoś 0 0
upstairs_at_you
18.08.2015 23:17 upstairs_at_you (57) miasteczko raczej
andro:
upstairs_at_you:
andro:
Nie, po prostu nie badał bym seksualności za pomocą sondażu :)

Wariografem? ;)

Myślałem bardziej o kopaniu prądem albo podtapianiu, szybko i tanio. Chociaż może jednak zrezygnował bym z prądu, energia elektryczna kosztuje, podtapianie chyba najbardziej ekonomiczne. A jak jeszcze weźmie się wodę z jeziora a nie wodociągu to koszt praktycznie zerowy... :P

Teraz Wisła wyjątkowo się nadaje ;)
49 cm głębokosci. W sam raz do podtapiania ;)
cytuj zgłoś 0 0
andro
18.08.2015 23:13 andro (40) a nie bo wieś
upstairs_at_you:
andro:
Nie, po prostu nie badał bym seksualności za pomocą sondażu :)

Wariografem? ;)

Myślałem bardziej o kopaniu prądem albo podtapianiu, szybko i tanio. Chociaż może jednak zrezygnował bym z prądu, energia elektryczna kosztuje, podtapianie chyba najbardziej ekonomiczne. A jak jeszcze weźmie się wodę z jeziora a nie wodociągu to koszt praktycznie zerowy... :P
cytuj zgłoś 0 0
upstairs_at_you
18.08.2015 22:48 upstairs_at_you (57) miasteczko raczej
andro:
Nie, po prostu nie badał bym seksualności za pomocą sondażu :)

Wariografem? ;)
cytuj zgłoś 0 0
andro
18.08.2015 22:33 andro (40) a nie bo wieś
upstairs_at_you:
andro:
"jak wynika z sondażu..." no baaardzo miarodajny sposób badania seksualność wg skali Kinseya...

Nie wątpię, że Ty zrobiłbys to lepiej czyli: szybciej, taniej i bardziej wiarygodnie ;-)

Nie, po prostu nie badał bym seksualności za pomocą sondażu :) Ale ktoś już tu całkiem trafnie zauważył że wynik tego sondażu może i nie pokazuje stanu faktycznego ale wskazuje na pewien trend, na to że jakaś grupa ludzi dopuszcza fakt że morze nie być 100% hetero i to już są konkretne i interesujące wnioski i może i taki był cel tego sondażu.
cytuj zgłoś 0 0
upstairs_at_you
18.08.2015 20:53 upstairs_at_you (57) miasteczko raczej
andro:
"jak wynika z sondażu..." no baaardzo miarodajny sposób badania seksualność wg skali Kinseya...

Nie wątpię, że Ty zrobiłbys to lepiej czyli: szybciej, taniej i bardziej wiarygodnie ;-)
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
18.08.2015 9:00 Dundee
andro:
Z resztą sama skala Kinseya jest średnio miarodajna bo bierze pod uwagę podejmowane zachowania seksualne


Witaj :-)

No tak, bo była to tak naprawdę pierwsza z prawdziwego zdarzenia próba określenia seksualności człowieka w historii światowej medycyny. A wszelkie prace pionierskie mają to do siebie, że z perspektywy czasu wydają się troszkę niedopracowane. Po prostu chyba nie da się inaczej. One są najczęściej tym kamyczkiem, który uruchamia całą lawinę przyszłych zdarzeń, zmieniając w konsekwencji nasze dotychczasowe wyobrażenia na dany temat. Kinsey był wielki, ponieważ jako pierwszy w historii odważył się tak bardzo bezkompromisowo i bez zbędnych uprzedzeń zająć jednym z najważniejszych tematów w życiu chyba każdego z nas. A po nim przyszli następcy, którzy tak pięknie wzbogacili i rozwinęli jego pracę ...

andro:
o wiele bardziej miarodajna jest hyba tabela Kleina


Zdecydowanie tak !! Dlatego między innymi, że Fritz Klein rozpatrywał seksualność człowieka w maksymalnie jak najszerszym kontekście. I nie ograniczał się tylko do seksualności, brał pod uwagę również bardzo szeroko rozumiane życie psychiczne i duchowe człowieka. Dzięki temu pokazywał, jak bardzo każdy z nas jest niezwykły, jak bardzo jedyny w swoim rodzaju i niepowtarzalny ... Dodatkowo tabela Kleina bierze pod uwagę całokształt : bada całą naszą dotychczasową historię, przypatruje się z bliska naszemu życiu tu i teraz, a także stara się maksymalnie jak najprecyzyjniej określić, w jakich kierunkach pragnęlibyśmy poprowadzić nasze życie, aby było ono dla nas żródłem prawdziwej radości, satysfakcji i spełnienia. Poza tym Klein bardzo często podkreślał, jak bardzo nasza seksualność jest wszechstronna, jak bardzo wieloaspektowa i wielowątkowa. Pokazywał też, że jest ona niesamowicie wielokolorowa i dzięki temu szalenie fascynująca. A przy okazji nasza seksualność w jego ujęciu podlega nieustannemu procesowi kształtowania i przypomina bardziej jedną z najbardziej fascynujących podróży, jaką każdy z nas przechodzi w swoim życiu. Czyż nie jest to naprawdę piękne i głęboko humanistyczne podejście?

Pozdrawiam serdecznie, miłego, pogodnego i sympatycznego dnia ♥
cytuj zgłoś 1 0
Hitch
17.08.2015 23:03 Hitch (39) Wrocław
Nawet abstrahując od trafności użytej metody (ta jest rzeczywiście dyskusyjna) można powiedzieć, że pewien trend zaczyna być widoczny – coraz więcej osób zaczyna określać swoją seksualność w oderwaniu od presji obowiązujących norm. Jest to niewątpliwie dobra wiadomość i to niezależnie od tego czy mamy do czynienia z deklaracją czy ze stanem faktycznym. Poważna dyskusja bez większej ilości podobnych badań i sondaży się jednak nie obejdzie.
cytuj zgłoś 6 0
  • 1
  • 2
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
Alfred Kinsey badania społeczne Clyde Martin młodzież Nauka seksualność Seksualność młodych Brytyjczyków skala Kinseya Społeczeństwo Wardell Pomeroy Wielka Brytania YouGov
Powiązane
Obraz Poniedziałek, 22.05.2017 Bycie gejem to przywilej i prestiż Obraz Czwartek, 09.03.2017 Dlaczego ewolucyjnie homoseksualizm nie zanika? Obraz Piątek, 06.11.2015 Kobiety nigdy nie są hetero Obraz Wtorek, 19.11.2013 16-letni naukowiec-gej nagrodzony przez Watykan Obraz Czwartek, 10.10.2013 Być jak Alan Turing
Inne tematy
Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie" Wtorek, 19.05.2026 Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie"
Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu? Sobota, 16.05.2026 Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu?
Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska? Piątek, 15.05.2026 Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska?
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się