Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Miejsca Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
Tematy Marsze Równości 2026 "Pillion" w kinach Wyrok TSUE Związki partnerskie Kino LGBT
Poniedziałek, 23.02.2015 14:53

Patricia Arquette: czas by geje i lesbijki wsparli kobiety

Podziel się Tweetnij Skomentuj (29)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (29)

Oscarowa aktorka krytykowana przez Internautów

Patricia Arquette, która w niedzielę w nocy otrzymała Oscara za najlepszą drugoplanową rolę kobiecą (film "Boyhood"), nie stroniła podczas odbierania nagrody od polityki i ku radości wielu osób, w tym Meryl Streep, głośno przypomniała o nierównym (pod względem płac) traktowaniu kobiet w USA. Po ceremonii aktorka rozwinęła swoją wypowiedź i wezwała m.in. "gejów, lesbijki, ludzi o różnym kolorze skóry, o których walczyłyśmy, do walki o nas". Wypowiedź Arquette wzbudziła wiele kontrowersji: a co z kobietami o innym kolorze skóry, które są lesbijkami?

"Zwracam się do każdej kobiety, która urodziła, do każdego podatnika i obywatela tego kraju. Walczyliśmy o równe prawa dla wszystkich. To jest ten moment, by raz na zawsze zrównać płace i wprowadzić równe prawa dla kobiet w Stanach Zjednoczonych" - mówiła podczas odbierania Oscara znana m.in. z serialu "Medium", czy "Eda Wooda" Patricia Arquette.



Po ceremonii aktorka rozwinęła swoją wypowiedź: "Prawda jest taka, że nawet jeżeli nam się wydaje, że mamy równe prawa w Ameryce, jest wiele kwestii, które dotykają tylko kobiety. I nadszedł czas, by wszystkie kobiety w Ameryce, wszyscy mężczyźni, którzy kochają kobiety, geje i lesbijki, ludzie o różnym kolorze skóry, za których wszystkie walczyłyśmy, by zaczęli walczyć też o nas" - tłumaczyła Arquette, ale jej wezwanie nie wszystkim się spodobało.

Internauci zwracali uwagę, że aktorka zapomniała chyba o tym, że często wykluczenie się krzyżuje: co z lesbijkami, które są równocześnie Afroamerykankami? "Walka o jedną niesprawiedliwość nie powinna powodować, że nie widzi się innych" - podkreślali Twitterowicze, dodając, że mniejszości etniczne i seksualne dotyka często większa dyskryminacja płacowa niż białe kobiety.

Couldn't be happier #PatriciaArquette won and her speech was badass. Shame you had to blow it backstage. #Oscars2015 pic.twitter.com/PtT5pUXqTO

— Yuta Hayakawa (@YutaHayakawa) luty 23, 2015

(red)
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (43)
taka_panna bieber paulina95 pierdolkaczkexd ka8 smietankowaaa malwamalwina fuckideaofbeauty plomba lioon
Nie podoba mi się (12)
faceless agatuhl heyy-mou linijka formidable industrial-92 kottie the_undertaker
Komentarze (29)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
psom na pożarcie
Wyróżniony 24.02.2015 8:41 psom na pożarcie
shingao:
Nie rozumiem logiki tych "internautów". Do, że mi jest źle (z powodów X), nie oznacza, że mam nie pomagać innym. Do, że jestem np. czarnym, niepełnosprawnym gejem, który wychowywał się w bidulu, nie oznacza, że mam mieć już wszystko w du*** bo mi jest tak strasznie źle, i na pewno nikt inny nie ma gorzej. Co to za licytacja, komu jest gorzej, i kto jest bardziej dyskryminowany?


Pani Arquette, od 19. roku życia występująca przez kamerą dzięki pochodzeniu z bogatej, białej rodziny ("wyprowadziła się od rodziców w wieku 15 lat!" - tak, do siostry, która już wtedy miała na koncie nagrodę Emmy), raczej problemu dyskryminacji ani luki płacowej nie zaznała. Dlatego zdanie "(przedstawiciele mniejszości) za których wszystkie walczyłyśmy" jest już mitomanią niemożebną. Ani wszystkie, ani pani Arquette tym bardziej. Chce działać charytatywnie to niech działa, zasług nie odmawiam, ale wynurzenia samozwańczej weteranki może sobie darować. "Nadszedł czas... by zaczęli walczyć też o nas" - połowę tych mniejszości stanowią kobiety już zajęte kwestią własnego przetrwania, druga połowa to mężczyźni, którzy też na co dzień są bardziej doświadczani przez los niż pani Arquette. To kim są ci "my", do których oni nie najwyraźniej nie należą, a o których mieliby teraz walczyć? Drogą eliminacji - wykluczywszy całkiem spore grono kobiet, które nie czują się aż tak mocno poszkodowane, a już na pewno nie domagają się od nikogo żadnej wdzięczności - wychodzi, że białymi kobietami chwalącymi się szczątkami świadomości społecznej na jublu za miliony dolarów.
Aż mi przykro, że Meryl Streep dała się na coś takiego nabrać.
cytuj zgłoś 1 2
psom na pożarcie
27.02.2015 20:40 psom na pożarcie
Podpis:
psom na pożarcie:
Obaj nie macie racji, zróbcie mi jeść.

shingao, troll żywi się czasem i uwagą jaką mu poświęcasz.
Zgadzam się z twoim pierwszym komentarzem , internauci są nielogiczni.


Jeżeli nie odróżniasz zwykłego żartu od trollingu, to przebywanie w internecie musi być dla Ciebie nie lada stresem. Melisy?
cytuj zgłoś 1 1
Ikona
26.02.2015 17:04 Podpis
psom na pożarcie:
Obaj nie macie racji, zróbcie mi jeść.

shingao, troll żywi się czasem i uwagą jaką mu poświęcasz.
Zgadzam się z twoim pierwszym komentarzem , internauci są nielogiczni.
cytuj zgłoś 0 0
psom na pożarcie
25.02.2015 17:44 psom na pożarcie
Obaj nie macie racji, zróbcie mi jeść.
cytuj zgłoś 2 1
jack34
25.02.2015 17:14 jack34 (53) Wrocław
shingao:
jack34:
Ty zapewne jesteś feminazista, skoro stosujesz tą samą taktykę.


"Feminazista"? Za dużo przesiadujesz na Frondzie u Terlika. Przejąłeś od nich nowomowę.

jack34:
Ty jesteś po prostu ideologicznym pieskiem na każde zawołanie XD


Jestem pieskiem? No cóż, nie wiem jak odpowiedzieć na taki zarzut. Mam udowodnić, że nie jestem wielbłądem? Dla Ciebie nie warto aż tak dużo poświęcać czasu. Ta dyskusja już nie ma sensu. Zabrakło argumentów, to zacząłeś atakować rozmówcę. Pa.


Ba Frondzie nie przesiaduję, nawet nie wiedziałem, że to określenie stamtąd pochodzi, widać kto jest stałym czytelnikiem Frądzi XD Ja znam to z komentarzy, podoba mi się ono bo przedstawia w pełni takich jak ty :) Chociaż sam wolę inne określenie- pizdopachołki, to wymyślił jeden z ojców walczących o prawa do opieki nad dzieckiem. Ja nie uprawiam nowomowy, to ty to robisz, ponieważ jesteś pod pantoflem feministek :) Nie wiem ska to skojarzenie, że jestem czytelnikiem Frondy, pewnie myślisz, że jak ktoś nie zgadza się z feministkami we wszystkich kwestiach i widzi więcej to od razu jest prawicowcem Haha To właśnie świadczy o twoich ciasnych horyzontach i o ideologicznym spojrzeniu na świat, no ale przecież ty taki feminista ulepiony jak ludzik z plasteliny przez kobiece ręce haha Papa
cytuj zgłoś 0 2
shingao 新顔
25.02.2015 13:16 shingao (39) Szczecin
jack34:
Ty zapewne jesteś feminazista, skoro stosujesz tą samą taktykę.


"Feminazista"? Za dużo przesiadujesz na Frondzie u Terlika. Przejąłeś od nich nowomowę.

jack34:
Ty jesteś po prostu ideologicznym pieskiem na każde zawołanie XD


Jestem pieskiem? No cóż, nie wiem jak odpowiedzieć na taki zarzut. Mam udowodnić, że nie jestem wielbłądem? Dla Ciebie nie warto aż tak dużo poświęcać czasu. Ta dyskusja już nie ma sensu. Zabrakło argumentów, to zacząłeś atakować rozmówcę. Pa.
cytuj zgłoś 0 0
jack34
24.02.2015 23:50 jack34 (53) Wrocław
shingao:
@jack34

Zabawne jest to, że podajesz linka, który przeczy Twoim słowom. Oto co jest napisane na stronie feministycznej, którą polecasz: "Jednak dość łatwo dostrzec, że system patriarchalny od początku swojego istnienia godził nie tylko w kobiety, ale również w mężczyzn."

Nadal będziesz uważał, że feministki nie zauważają dyskryminacji mężczyzn? :D


Aleś ty głupi, dałem ci linka do artykułu który o tym pisze. Są feministki i feminazistki. Te pierwsze(jest ich niewiele) chcą prawdziwej równości praw i obowiązków, te drugie pragną władzy, praw, przywilejów i ośmieszą argumenty innych którzy ośmielają się wiedzieć więcej. Ty zapewne jesteś feminazista, skoro stosujesz tą samą taktykę. Ty jesteś po prostu ideologicznym pieskiem na każde zawołanie XD
cytuj zgłoś 0 1
jack34
24.02.2015 23:43 jack34 (53) Wrocław
shingao:
jack34:
shingao:
A kto, i kiedy twierdził, że TYLKO kobiety są dyskryminowane? Potrafisz zacytować mnie, albo jakąkolwiek znaną polską feministkę?

Cała twoja wypowiedź sprowadzała się do tego, że tylko kobiety są dyskryminowane. Tylko kobiety, kobiety, kobiety. A moje argumenty ośmieszyłeś. (...)


Twoje argumenty ośmieszyłem bo są głupie. Nie potrafisz przywołać cytatu z którego wynika, że TYLKO kobiety są dyskryminowane, więc muszę Ciebie uznać za manipulanta.


Napisałem komentarz w którym wyraziłem niezadowolenie, że uważa, że kobiety są dyskryminowane("jest wiele kwestii, które dotykają tylko kobiety"- o kwestiach dotykających mężczyzn oczywiście nie wspomniała, wiem, że zabranie tego jej ideologia...). Ja ciebie uznam w takim razie za ideologa, wiesz czemu? Dlatego, że zgadzasz się z wypowiedzią Patricii która jest zwyczajnie głupia, i nawet nie chodzi mi już o dyskryminację mężczyzn itp.ale o głupie sformalizowanie zdania przez nią. I ty niestety idziesz w tą samą stronę. Ja przywołałem konkretne argumenty, a ty piszesz teraz, że są głupie? Głupie bo nie ze świata "warszawki" tylko zwykłych ludzi i tego co od nich usłyszałem i zobaczyłem? Nie podałem żadnego twojego cytatu, ponieważ nie napisałeś niczego konkretnego, po prostu twoim jedynym argumentem jest ośmieszenie, Tak to już jest jak brakuje solidnych argumentów. Jesteś sprytny, ponieważ piszesz:" ja nic takiego nie napisałem, pokaż cytat". Przeczytaj jeszcze raz swoje wypowiedzi Chodzi mi o ogólny klimat jakie one pozostawiają po sobie....
cytuj zgłoś 0 0
shingao 新顔
24.02.2015 23:28 shingao (39) Szczecin
@jack34

Zabawne jest to, że podajesz linka, który przeczy Twoim słowom. Oto co jest napisane na stronie feministycznej, którą polecasz: "Jednak dość łatwo dostrzec, że system patriarchalny od początku swojego istnienia godził nie tylko w kobiety, ale również w mężczyzn."

Nadal będziesz uważał, że feministki nie zauważają dyskryminacji mężczyzn? :D
cytuj zgłoś 0 0
shingao 新顔
24.02.2015 23:22 shingao (39) Szczecin
jack34:
shingao:
A kto, i kiedy twierdził, że TYLKO kobiety są dyskryminowane? Potrafisz zacytować mnie, albo jakąkolwiek znaną polską feministkę?

Cała twoja wypowiedź sprowadzała się do tego, że tylko kobiety są dyskryminowane. Tylko kobiety, kobiety, kobiety. A moje argumenty ośmieszyłeś. (...)


Twoje argumenty ośmieszyłem bo są głupie. Nie potrafisz przywołać cytatu z którego wynika, że TYLKO kobiety są dyskryminowane, więc muszę Ciebie uznać za manipulanta.
cytuj zgłoś 0 0
  • 1
  • 2
  • 3
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
gender oscary oscary 2015 patricia arquette równouprawienie
Powiązane
Obraz Czwartek, 26.02.2015 Lady Gaga w American Horror Story Hotel Obraz Poniedziałek, 23.02.2015 Oscary 2015 Obraz Środa, 18.02.2015 Jak kino LGBT zdobywało Oscary Obraz Środa, 18.02.2015 Florence i (gejowska) Róisín Obraz Wtorek, 17.02.2015 Za co kochamy Neila Patricka Harrisa?
Inne tematy
"Kochający inaczej mają miejsce w kościele" - kardynał Konrad Krajewski nowym metropolitą łódzkim Wtorek, 17.03.2026 "Kochający inaczej mają miejsce w kościele" - kardynał Konrad Krajewski nowym metropolitą łódzkim
Lesbinton: w Poznaniu powstał klub badmintonowy dla lesbijek Wtorek, 10.03.2026 Lesbinton: w Poznaniu powstał klub badmintonowy dla lesbijek
Sąd Najwyższy Ukrainy uznał parę jednopłciową za rodzinę. Co to właściwie zmienia? Środa, 11.03.2026 Sąd Najwyższy Ukrainy uznał parę jednopłciową za rodzinę. Co to właściwie zmienia?
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatności