Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Środa, 05.01.2011, Aktualizacja: Czwartek, 02.04.2026

Pierwsza agencja dla homorodziców na Wyspach

Podziel się Tweetnij Skomentuj (12)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (12)

Ojcowie geje chcą pomóc innym parom jednopłciowym

Barrie Drewitt i Tony Barlow, którzy zasłynęli na Wyspach jako pierwsza gejowska para ojców, postanowili otworzyć w Wielkiej Brytanii agencję dla par jednopłciowych chcących zostać rodzicami - British Surrogacy Agency.

W 1999 roku matka zastępcza w USA urodziła panom bliźniaki, od tego czasu rodzina Drewitt-Barlow powiększyła się jeszcze o trójkę dzieci. "Agencja będzie się skupiała na kwestiach związanych z rodzicielstwem zastępczym i będzie pierwszym tego typu miejscem w Wielkiej Brytanii" - powiedział Barrie. Potencjalni homorodzice będą mogli otrzymać pomoc, także prawną, oraz w łatwy i szybki sposób znaleźć w USA matki surogatki. Otwarcie biura w Meldon już w przyszłym miesiącu. Agencja będzie miała także swoją filię w San Francisco.

Panowie przyznają, że do podjęcia decyzji o założeniu agencji natchnęły ich doniesienia medialne o Eltonie Johnie i jego partnerze, którym matka surogatka urodziła dziecko w zeszłym tygodniu.

(md)
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (31)
apti kasiach danny80 endlessly videogames garcon candyboy yomawaru denikina
Nie podoba mi się (3)
rojza_genendel superman
Komentarze (12)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
Ikona
19.02.2011 1:00 sushi_od_rana
Nie wspominając już o mediach które do obrzydliwości przepełnione są podzielonymi rolami w rodzinie jak i w społeczeństwie... ja bym nie panikowała z tego powodu. Seksualność nie bierze się z przykładu od rodziców! Inaczej nie byłoby raczej tej strony i nas tu wszystkich... -_-'

Faktycznie kwestia 'programowania' jest nieco niepokojąca, trochę to jak wyhodowanie sobie dziecka... porządane i nieporządane cechy, i idziemy w kierunku czystej rasy... brrrr.
cytuj zgłoś 0 0
rojza_genendel
09.01.2011 13:31 rojza_genendel (45) Kraków
jayd92:
rojza_genendel:
No ale jaka rola kobiety, rola mężczyzny w rodzinie? Biologiczna- ogranicza się do spłodzenia dziecka i karmienia go piersią. Społeczna- jest płynna i, jak sądzę, w każdej rodzinie odmienna. Więc po co się jej uczyć?
Żyjemy w czasach przemian, rodzin niepełnych, rekonstruowanych, zastępczych... nasze role społeczne i rodzinne co chwilę się zmieniają. Musimy być elastyczni, o to warto zadbać.


Zgadzam się. Jednak jest pewne optimum do jakiego powinniśmy dażyć. Tym optimum, dla dziecka, jest rodzina kobieta/mężczyzna. Mimo różnic w wychowaniu, w takiej rodzinie sa przedstawione dwa "warianty" zachowania rodzicielskiego. Dziecko obserwuje ludzi dorosłych i wydaje mi się, że brak kobiety czy mężczyzny w rodzinie powoduje przejęcie nadmierne cech społecznych tylko osobnika jednej płci. Przez cechy społeczne rozumiem zachowanie, styl, wiedzę nt różnych dziedzin życia itd.


No i masz rację, ale zauważ że dziecko czerpie wzory nie tylko od rodziców, ale także od dalszej rodziny, znajomych, opiekunów, nauczycieli, etc. Przecież dużo jest osób, które były wychowywane przez samotnego rodzica, albo na przykład starszą siostrę czy matkę i babcię. Myślę... że wszystko z nimi w porządku.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
09.01.2011 13:14 kalisto_26
Wow.
cytuj zgłoś 0 0
jayd92
09.01.2011 0:03 jayd92 (33) Polska Zachodnia
rojza_genendel:
No ale jaka rola kobiety, rola mężczyzny w rodzinie? Biologiczna- ogranicza się do spłodzenia dziecka i karmienia go piersią. Społeczna- jest płynna i, jak sądzę, w każdej rodzinie odmienna. Więc po co się jej uczyć?
Żyjemy w czasach przemian, rodzin niepełnych, rekonstruowanych, zastępczych... nasze role społeczne i rodzinne co chwilę się zmieniają. Musimy być elastyczni, o to warto zadbać.


Zgadzam się. Jednak jest pewne optimum do jakiego powinniśmy dażyć. Tym optimum, dla dziecka, jest rodzina kobieta/mężczyzna. Mimo różnic w wychowaniu, w takiej rodzinie sa przedstawione dwa "warianty" zachowania rodzicielskiego. Dziecko obserwuje ludzi dorosłych i wydaje mi się, że brak kobiety czy mężczyzny w rodzinie powoduje przejęcie nadmierne cech społecznych tylko osobnika jednej płci. Przez cechy społeczne rozumiem zachowanie, styl, wiedzę nt różnych dziedzin życia itd.
cytuj zgłoś 2 0
rojza_genendel
08.01.2011 17:59 rojza_genendel (45) Kraków
jayd92:
zastanawia mnie, czy w takiej rodzine dziecko będzie miało możliwość zobaczenia jak wyglada rola kobiety a jak wyglada rola mężczyzny. Chodzi mi o konkretne zachowania, instynkty itd.

No ale jaka rola kobiety, rola mężczyzny w rodzinie? Biologiczna- ogranicza się do spłodzenia dziecka i karmienia go piersią. Społeczna- jest płynna i, jak sądzę, w każdej rodzinie odmienna. Więc po co się jej uczyć?
Żyjemy w czasach przemian, rodzin niepełnych, rekonstruowanych, zastępczych... nasze role społeczne i rodzinne co chwilę się zmieniają. Musimy być elastyczni, o to warto zadbać.
cytuj zgłoś 0 0
jayd92
08.01.2011 16:50 jayd92 (33) Polska Zachodnia
labryska89 :
BRAWA dla tych panów! może dzięki nim więcej par homoseksualnych, które w niczym nie są gorsze od tych heteroseksualnych


Nikt nie mówi, że sa gorsi, jednak zastanawia mnie, czy w takiej rodzine dziecko będzie miało możliwość zobaczenia jak wyglada rola kobiety a jak wyglada rola mężczyzny. Chodzi mi o konkretne zachowania, instynkty itd. To może również wpłynać na seksualność dziecka. Więc cieszę sie, że w Polsce na razie nie mamy takiej sytuacji, bo mimo wszystko w tym wypadku ważniejsze sa prawa dziecka niż prawa homoseksualnych par.
cytuj zgłoś 1 0
Ikona
07.01.2011 17:23 mamika
Niektorzy maja problem ze zrozumieniem postepowania kobiet-surogatek, bo jak mozna oddac dziecko ktore jest czescia ciebie przez 9 m-cy? Jak widac mozna :) Te kobiety wiedza co robia. Owszem to tez w pewnym sensie biznes ale to juz chyba ich sprawa. Ludzie robia gorsze rzeczy dla pieniedzy.
Nie nazwalabym tego moze wynaturzeniem, bo one rzeczywiscie pomagaja w ten sposob tym ktorzy nie moga inaczej bo sa bezplodni lub po prostu nie moga.
Mnie bardziej chodzi tutaj o decyzje podejmowane bez swiadomosci konsekwencji. Dzieci to nie zawsze usmiech i gaworzenie ;) A co jesli np. kolor oczu nie bedzie taki jak oczekiwano? - moze dochodzic do absurdalnych sytuacji i naduzyc.
My ludzie dziwni jestesmy.
cytuj zgłoś 2 0
rojza_genendel
07.01.2011 16:52 rojza_genendel (45) Kraków
mamika:

Teraz dziecko Eltona. Hello! Z calym szacunkiem, Elotn John ma 63 lata! David, jego partner ma 48. Myslac o dziecku, jak dlugo Zachary Jackson Levon Furnish-John (na szczescie miesci sie na jednym wydechu) bedzie mogl sie cieszyc z czasu spedzanego ze 'starszym tata'?

Ja w ogóle wątpię, żeby osobiście zajmowali się tym dzieckiem, zapewne wynajmują opiekunki.
A surogatki... no cóż, moim zdaniem to wynaturzenie jest.
cytuj zgłoś 0 3
Ikona
06.01.2011 0:43 mamika
W UK pary jednoplciowe moga adoptowac dzieci. Proces jest niestety dlugi i skomplikowany.
Pomysl z agencja jest fajny, super, bomba... ale czy to tak z jednej strony to nie jest kupowanie dzieci :/ No fajnie ze chlopaki beda pomagac. Naprawde sie ciesze! A jednak...
Czy ktos z Was widzial dokument o nich? http://www.channel4.com/programmes/my-weird-wonderful-fa(...)l-family " rel="nofollow" title=" http://www.channel4.com/programmes/my-weird-wonderful-fa(...)l-family " target="_blank" onclick="return confirm('Ostrzeżenie. Kliknij Anuluj jeśli nie wiesz gdzie prowadzi ten link. Jeśli uważasz, że jest zaufany kliknij OK.');"> http://www.channel4.com/programmes/my-weird-wonderful-fa(...)l-family
Ich dzieciaki maja bardzo wiele, wiecej niz przecietne dzieci. Jednoczesnie oni planujac dziecko 'programowali' je - kolor oczu, wlosow, skory... Stac ich na to, fair enough ale gdzie w tej projekcji wizerunku jest milosc rodzicielska, taka bezwarunkowa ?
Teraz dziecko Eltona. Hello! Z calym szacunkiem, Elotn John ma 63 lata! David, jego partner ma 48. Myslac o dziecku, jak dlugo Zachary Jackson Levon Furnish-John (na szczescie miesci sie na jednym wydechu) bedzie mogl sie cieszyc z czasu spedzanego ze 'starszym tata'?
Nie zrozumcie mnie zle - jestem jak najbardziej za adoptowaniem dzieci przez nas. I zycze wielu lat w dobrej kondycji Eltonowi Johnowi. :) I chcialabym byc kiedys 'teczowym rodzicem'. Chcialabym tez szczesliwych dzieci, ktore maj,a no co tu ukrywac sprawnych rodzicow.
Dzieciaki nie bardzo maja wybor, my tak. :)
cytuj zgłoś 4 1
labryska89
05.01.2011 18:28 labryska89 (37) Poznań
BRAWA dla tych panów! może dzięki nim więcej par homoseksualnych, które w niczym nie są gorsze od tych heteroseksualnych, zostanie szczęśliwymi rodzicami. takie dziecko, o które trzeba się bardzo starać, na pewno będzie bardziej doceniane niż takie z "wpadki".
cytuj zgłoś 5 2
  • 1
  • 2
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
adopcja Barrie Drewitt Biznes British Surrogacy Agency Elton John matka zastępcza Meldon Prawo prawo rodzinne rodzicielstwo San Francisco Społeczeństwo surogacja Tony Barlow Wielka Brytania
Powiązane
Czwartek, 02.09.1999 Bliźniaki Obraz Wtorek, 27.03.2001 Dziecko dla pary gejowskiej Piątek, 29.10.1999 Para gejowska tatusiami! Obraz Poniedziałek, 27.04.2026 Konferencja Men Having Babies w Berlinie 2026 - prawicowe media straszą "targami dzieci" Obraz Czwartek, 11.08.2016 Dwóch ojców, dwóch synów w "Dużym Formacie"
Inne tematy
Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu? Sobota, 16.05.2026 Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu?
Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie Wtorek, 26.05.2026 Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie
Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki? Czwartek, 28.05.2026 Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki?
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się