Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Piątek, 29.10.2010, Aktualizacja: Czwartek, 02.04.2026

Różem w faszystów!

Podziel się Tweetnij Skomentuj (19)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (19)

Antyfaszystowski happening w stolicy z organizacjami LGBT

Porozumienie 11 listopada, które powstało jako sprzeciw wobec legalnych pochodów faszystów podczas Święta Niepodległości, zaprasza do udziału w wyjątkowym happeningu w stolicy - pod hasłem Faszyzm nie przejdzie! Nie zabraknie elementu LGBT: "Queerowo-feministyczny, różowo-fioletowy blok Żelbeton zaprasza do udziału w pokojowej blokadzie marszu organizacji faszystowskich i nacjonalistycznych, organizowanej przez Porozumienie 11 Listopada. Jeśli według ciebie kobiety nie określają jedynie macierzyństwa i poświęcenia dla rodziny, a mężczyzna nie musi być silnym macho, jeśli uważasz, że osobom nieheteronormatywnym należą się takie same prawa, jak każdemu, jeśli chcesz samodzielnie decydować o tym, kim jesteś - 11 listopada dołącz do nas" - czytamy w zaproszeniu.

Legalne marsze, organizowane m.in. przez Obóz Narodowo-Radykalny i Młodzież Wszechpolską, co roku wywołują kontrowersje - hasła "Precz z żydowską okupacją", "Zakaz pedałowania", czy hitlerowskie gesty oburzają organizacje, które włączyły się do Porozumienia 11 listopada. Wśród nich znalazły się także Lambda Warszawa, Kampania Przeciw Homofobii i Trans-Fuzja. W tym roku warszawski marsz narodowców odbędzie się pod patronatem m.in. Artura Zawiszy i Stanisława Pięty - z nieoficjalnych źródeł wiemy, że Marek Jurek, który początkowo także poparł marsz, wycofał się z patronatu.

Wymoczki Włoskowate

Skąd pomysł na taki protest? "Koalicja jest swoistą kontynuacją corocznych inicjatyw przeciwko marszowi faszystów. Cieszy nas, że włączyło się do niej wiele środowisk. Chcemy opinii publicznej uświadomić fakt, że na pochodach, które pod przykrywką patriotyzmu odbywają się 11 listopada, głoszone są hasła rasistowskie, antysemickie, ksenofobiczne. Że idą w nich członkowie neofaszystowskich organizacji" - powiedziała nam Zuzanna Mikruda z Porozumienia 11 listopada. Miejsce zgromadzenia do końca trzymane jest w tajemnicy, zainteresowani poznają je na kilka dni przed happeningiem. Co czeka przybyłych? Papierowa Armia Wymoczków Włoskowatych (które były tematem rozprawy doktorskiej Romana Dmowskiego), ubrana w róż i fiolet, dokona niehonorowej zmiany warty przy pomniku Dmowskiego 9 listopada, planowane są także happeningi na trasie faszystowskiego pochodu, oraz spotkania, debaty, koncerty, które zaczynają się już 4 listopada.

Nieprzypadkowy jest także wybór miejsca: "Wybraliśmy Warszawę ze względu na jej symbolikę i spektakularność. Pomnik Romana Dmowskiego, który stoi w stolicy, jest dla nas symbolem antysemityzmu i mowy nienawiści. A to właśnie do niego pielgrzymuje pochód narodowców. W Warszawie też odbywają się największe obchody 11 listopada, uwaga opinii publicznej jest zwrócona właśnie na to miejsce. Tego dnia do Warszawy zjeżdżają się neofaszyści z całej Polski, by w stolicy dawać wyraz swoim poglądom. Zdajemy sobie jednak sprawę, że realne zagrożenie dla grup mniejszościowych - lesbijek, gejów, Romów, Wietnamczyków, Ukraińców itd. - ze strony nacjonalistycznych bojówkarzy bywa dużo większe w innych miastach i miasteczkach. Być może w przyszłości Warszawiacy będą mogli odwdzięczyć się osobom z innych miast i pojechać do nich, by wesprzeć antyfaszystowskie demonstracje w Białymstoku, Olsztynie, Zakopanem, Wrocławiu, Lublinie..." - podkreśla w rozmowie z IS Mikruda. Jeszcze nie jest pewne czy Porozumienie będzie jednorazowym zrywem: "Myślę, że koalicja tak różnych środowisk, jaką jest Porozumienie 11 listopada, to może być zalążek efektywnego działania na rzecz otwartego społeczeństwa i sprawiedliwości społecznej" - mówi Mikruda.

Więcej informacji o Porozumieniu 11 listopada i planowanych eventach na stronie koalicji.

(md)
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (21)
niezapomnijfajek gro somethingstupid jancricket mario-pan abbadon szalw hi-chan juwenal waldus13
Nie podoba mi się (6)
tellmeyouloveme fridericus_rex kankan fajerflai konwik
Komentarze (19)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
Ikona
05.11.2010 7:19 ciasto
jakby ci było szkoda czasu, to w ogóle byś tu nic nie pisał. powodzenia w poszukiwaniu nibylandii,kolego.
cytuj zgłoś 0 0
findingneverland
05.11.2010 0:36 findingneverland (35) Warszawa
ciasto:
tak, dyskutowałeś ze mną i mi nie umiesz nawet odpisać kolego, więc proponowałabym nie zwracać innym głupich uwag ;)


Stwierdziłem że w twoim przypadku brak odpowiedzi będzie najlepszą odpowiedzią.Szkoda mojego czasu:).
cytuj zgłoś 0 1
Ikona
04.11.2010 23:28 ciasto
tak, dyskutowałeś ze mną i mi nie umiesz nawet odpisać kolego, więc proponowałabym nie zwracać innym głupich uwag ;)
cytuj zgłoś 0 0
findingneverland
04.11.2010 23:22 findingneverland (35) Warszawa
wesolosmutny:
findingneverland:
wesolosmutny:

Polecam wrócić do szkoły i pouczyć się historii.


Przede wszystkim, nie obrażajmy się wzajemnie, bo to sprawia, że przestajesz być partnerem do jakiejkolwiek rozmowy! Szkół skończyłem więcej niż Ty, co nawet widać po sposobie konstruowania wypowiedzi. Też mógłbym zacząć Cię obrażać, ale nie o to przecież chodzi...
Po drugie, ja nie mylę faktów. Nigdy nie twierdziłem, że marsze tolerancji nawołują do nienawiści! Skąd ty bierzesz takie wnioski?
Po trzecie, całkowicie odbiegłeś od tematu, jakbyś wogóle nie zrozumiał artykułu i naszych komentarzy.
Po czwarte, odbiegamy od tradycyjnego znaczenia terminu "homofobia"! To nie jest to samo, co brak tolerancji czy akceptacji!

Nikt chyba nie wątpi w to, że nie powinno być przyzwolenia do głoszenia "mowy nienawiści". Tutaj się z Tobą całkowicie zgadzam. I sam przyznasz, że nawoływanie do nienawiści przez "Porozumienie 11 listopada" nie powinno mieć miejsca. A z takim zachowaniem mamy tutaj do czynienia.

Owszem, głoszenie haseł nazistowskich, faszystowskich, rasistowskich jest w Polsce zakazane. Ale nie w każdym kraju tak jest... W Polsce, całkowicie dopuszczalne są poglądy i hasła komunistyczne, które za to zakazane są w innych krajach! Pojawienie się zakazanych treści na legalnej demonstracji daje podstawy do jej legalizacji. I zapewniam Cię, że wobec sprawców wyciągane są konsekwencje.

Skoro więc sobie wyjaśniliśmy te nieścisłości, zgodzisz się ze mną, że żadna grupa nie ma prawa siłą przekonywać innych! Mam rację? A z tym właśnie mamy do czynienia w przypadku tej akcji. Na to przyzwolenia być nie może!


Wydaje mi się że to nie z Tobą dyskutowałem:).
cytuj zgłoś 0 1
Ikona
04.11.2010 12:50 wesolosmutny
Ok, trochę zła edycja, ale mam nadzieję, że da się zrozumieć ogólne przesłanie...
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
04.11.2010 12:48 wesolosmutny
findingneverland:
wesolosmutny:

Polecam wrócić do szkoły i pouczyć się historii.


Przede wszystkim, nie obrażajmy się wzajemnie, bo to sprawia, że przestajesz być partnerem do jakiejkolwiek rozmowy! Szkół skończyłem więcej niż Ty, co nawet widać po sposobie konstruowania wypowiedzi. Też mógłbym zacząć Cię obrażać, ale nie o to przecież chodzi...
Po drugie, ja nie mylę faktów. Nigdy nie twierdziłem, że marsze tolerancji nawołują do nienawiści! Skąd ty bierzesz takie wnioski?
Po trzecie, całkowicie odbiegłeś od tematu, jakbyś wogóle nie zrozumiał artykułu i naszych komentarzy.
Po czwarte, odbiegamy od tradycyjnego znaczenia terminu "homofobia"! To nie jest to samo, co brak tolerancji czy akceptacji!

Nikt chyba nie wątpi w to, że nie powinno być przyzwolenia do głoszenia "mowy nienawiści". Tutaj się z Tobą całkowicie zgadzam. I sam przyznasz, że nawoływanie do nienawiści przez "Porozumienie 11 listopada" nie powinno mieć miejsca. A z takim zachowaniem mamy tutaj do czynienia.

Owszem, głoszenie haseł nazistowskich, faszystowskich, rasistowskich jest w Polsce zakazane. Ale nie w każdym kraju tak jest... W Polsce, całkowicie dopuszczalne są poglądy i hasła komunistyczne, które za to zakazane są w innych krajach! Pojawienie się zakazanych treści na legalnej demonstracji daje podstawy do jej legalizacji. I zapewniam Cię, że wobec sprawców wyciągane są konsekwencje.

Skoro więc sobie wyjaśniliśmy te nieścisłości, zgodzisz się ze mną, że żadna grupa nie ma prawa siłą przekonywać innych! Mam rację? A z tym właśnie mamy do czynienia w przypadku tej akcji. Na to przyzwolenia być nie może!
cytuj zgłoś 1 0
Ikona
02.11.2010 20:17 ciasto
bo działania dwóch wliczają się poniekąd do przestępstw, a istnienie drugich nie leży w tle neonazizmu. a iść w ramię w ramię mogą tylko dlatego, że mają wspólną cechę - nacjonalizm, który dla mnie osobiście nie jest niczym złym, wybacz. nie mam zamiaru sprzeciwiać się temu tylko dlatego, że jestem lesbijką. moja ignorancja? hahaha człowieku, nie rozśmieszaj mnie. nie masz podstaw żeby jakkolwiek wypowiadać się o mnie jako o ignorantce.
"Homoseksualiści się domagają praw które im się należą a których nie mamy i nie nawołują do nienawiści" thank you, captain obvious.
"organizacje prawicowe chcą odebrać prawa np.homoseksualista lub nie chcą żeby otrzymali te same prawa co oni maja,nawołują do nienawiści i w sposób chamski obrażają druga stronę.Wytłumaczyłem Ci łopatologicznie.Dalej nie widzisz różnicy?" dlatego organizujecie przemarsz, później dziwiąc się, że oni organizują własne. tak, walczcie z homofobią sypiąc różem jak atomówki. sory,rzygam tym różem, który robi z nas idiotów i przez który ludzie mnie klasyfikują, szufladkują.
może lepiej powołaj się na pewne różnice w światopoglądzie, o których nie masz pojęcia i nie starasz się dostrzec. jestem zacofana, bo nie myślę tak jak ty? wybacz, jestem daleka od całego tego syfu, który aktywiści zrobili ze społeczności LGBT, w sensie - zamienili to w jakiś pseudopolityczny ruch czy nie daj boże subkulturę. do ciebie nie dociera że mogę równocześnie być homo i równocześnie nie mieć protolerancyjnych poglądów. to się nazywa ignorancja, głupcze
cytuj zgłoś 4 0
findingneverland
02.11.2010 19:46 findingneverland (35) Warszawa
ciasto:
zapomniałeś o Zadrudze, haha. nie porównuj combat 18 czy b&h do onr czy mw, proszę, bo jeśli to porównujesz, nie zarzucaj mi błędów w rozumowaniu, błagam. wspominaj o prawie we właściwym momencie, a nie w momencie kiedy 'zadałam' pytanie retoryczne, na które odpowiedziałeś pisząc cały wykład, o to mi chodzi. kto jak kto, ja prawo znam, tylko że dla mnie prawo jest śmieszne i niezbyt się do niego stosuję.szczerze mówiąc nawet jeśli chodzi o pewne wspomniane symbole. ale to już inny temat, więc nie schodzimy.
nie mów mi co trzeba, a co nie. to mów sobie lub ludziom, którzy są naiwni i bez zastanowienia ci uwierzą.
nie uogólniaj też prawicowych organizacji. takie hasła 'głoszą' ludzie, którzy nie mają pojęcia o idei. pisałam to zresztą wcześniej, ale chyba do tego nie doszedłeś. dla ciebie prawica widocznie = owe hasła. bzdura bzdura i jeszcze raz bzdura. ale cóż, my jako homoseksualiści jesteśmy pojmowani w sposób analogiczny przez tak samo głupich ludzi jak ty.
JAK DOROSNĘ TO ZROZUMIEM? To mówi mi dwudziestoletni studencik? kolejne stare niczym słońce narcystyczne guru, weź się chłopie ogarnij i powiedz coś mądrego zanim kolejny raz powołasz się na wiek.

"PS" tak się składa, że nie napisałam tu niczego co świadczyłoby o mojej wiedzy czy też niewiedzy historycznej. ty za to jesteś wielki, pomijając fakt, że nie umiesz poprawnie napisać nazwy obozu koncentracyjnego


Przepraszam ale jesteś tak głupia że aż śmieszna.
Skoro Combat 18 i B&H idą ramie w ramie na tej demonstracji z ONR czy MW to dlaczego miałbym ich nie porównywać?
Twoja ignorancja jest niesamowita.Nie tylko nie znasz prawa ale i się wypowiadasz na ten temat nie mając o nim zielonego pojęcia.
Homoseksualiści się domagają praw które im się należą a których nie mamy i nie nawołują do nienawiści,nie obrażają nikogo natomiast organizacje prawicowe chcą odebrać prawa np.homoseksualista lub nie chcą żeby otrzymali te same prawa co oni maja,nawołują do nienawiści i w sposób chamski obrażają druga stronę.Wytłumaczyłem Ci łopatologicznie.Dalej nie widzisz różnicy?
Powołując się na twój wiek szukam usprawiedliwienia twojej ignorancji,niewiedzy i zacofania...Tylko dlatego się na niego powołałem bo mam nadzieje że to tylko okres dojrzewania sprawia ze gadasz takie brednie.
cytuj zgłoś 1 2
Ikona
02.11.2010 18:42 ciasto
zapomniałeś o Zadrudze, haha. nie porównuj combat 18 czy b&h do onr czy mw, proszę, bo jeśli to porównujesz, nie zarzucaj mi błędów w rozumowaniu, błagam. wspominaj o prawie we właściwym momencie, a nie w momencie kiedy 'zadałam' pytanie retoryczne, na które odpowiedziałeś pisząc cały wykład, o to mi chodzi. kto jak kto, ja prawo znam, tylko że dla mnie prawo jest śmieszne i niezbyt się do niego stosuję.szczerze mówiąc nawet jeśli chodzi o pewne wspomniane symbole. ale to już inny temat, więc nie schodzimy.
nie mów mi co trzeba, a co nie. to mów sobie lub ludziom, którzy są naiwni i bez zastanowienia ci uwierzą.
nie uogólniaj też prawicowych organizacji. takie hasła 'głoszą' ludzie, którzy nie mają pojęcia o idei. pisałam to zresztą wcześniej, ale chyba do tego nie doszedłeś. dla ciebie prawica widocznie = owe hasła. bzdura bzdura i jeszcze raz bzdura. ale cóż, my jako homoseksualiści jesteśmy pojmowani w sposób analogiczny przez tak samo głupich ludzi jak ty.
JAK DOROSNĘ TO ZROZUMIEM? To mówi mi dwudziestoletni studencik? kolejne stare niczym słońce narcystyczne guru, weź się chłopie ogarnij i powiedz coś mądrego zanim kolejny raz powołasz się na wiek.

"PS" tak się składa, że nie napisałam tu niczego co świadczyłoby o mojej wiedzy czy też niewiedzy historycznej. ty za to jesteś wielki, pomijając fakt, że nie umiesz poprawnie napisać nazwy obozu koncentracyjnego
cytuj zgłoś 2 0
findingneverland
02.11.2010 18:27 findingneverland (35) Warszawa
ciasto:
dziękuję, ale miałam rozszerzoną historię, kochaniutki. bajki o Polsce jako o najbardziej tolerancyjnym kraju blelbeleble etc, nieraz słyszałam. to, że była wielokulturowa to akurat racja, jednak stan mniejszości w Polsce i tolerancję wobec mniejszości nie nazywamy tradycją, nie o to mi chodziło, pomijając już, że nie zadawałam pytania. cieszę się również, że minimalnie przestudiowałeś pochodzenie swastyki i nawet bożków hinduskich, ale z mojej strony miało to charakter raczej retoryczny.. nie rozumiem też po co mówisz mi o prawie.
powinno się tępić? takie zachowania? wiesz, kochany, bądź konsekwentny. gdyby ktoś użył tego słowa w stosunku do ciebie, zapewne byłaby to homofobia, nietolerancja, dyskryminacja i w ogóle wielkie przestępstwo. w tym momencie obrażasz drugą stronę, a słowo tępić jest co najmniej niekulturalne.
to sobie walcz jak najbardziej z homofobią i rób to efektywnie, a nie poprzez bojkotowanie demonstracji ONR, która nie została założona po to aby sprzeciwiać się tylko homoseksualistom i, jakby to ująć zgodnie z prawem, ludom semickim. chyba w ogóle nie zrozumiałeś o co mi chodzi i się nakręciłeś za bardzo pierdołami.


No widzisz i tutaj jest twój błąd w rozumowaniu.Ja chcę tępić niewłaściwe zachowania a nie człowieka w przeciwieństwie do ONR,MW,Combat 18 czy Blood&Honor.Sprzeciwiam się mowie nienawiści do innych ludzi i wywoływanie agresji.Dlaczego mam nie wspominać o prawie?Bo go nie znasz?No to wiedz że prawa trzeba przestrzegać i o ile homoseksualiści nie łamią go mówiąc o walce z homofobią to o tyle prawicowe organizacje robią to jak najbardziej głosząc hasła typu "pedaly do gazu',"zydzi zrobimy wam drugie aushwitz' "polska tylko dla bialych,czarni wypier*alać".Żyjemy w demokracji ale ona też ma swoje granice.nie wolno obrażać kogoś,nawoływać do agresji itp.itd.To jest złe rozumowanie demokracji ale jak dorośniesz to może zrozumiesz.

Ps.Jak na klase z rozszerzoną historią to kiepsko z twoja wiedza:).
cytuj zgłoś 0 3
  • 1
  • 2
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
antyfaszyzm Artur Zawisza blokada Blokada marszu nacjonalistów 11 listopada demonstracja happening Kampania Przeciw Homofobii Lambda Warszawa Marek Jurek mowa nienawiści nacjonalizm Polityka Polska Porozumienie 11 listopada Prawo Społeczeństwo Stanisław Pięta Święto Niepodległości Warszawa
Powiązane
Obraz Poniedziałek, 07.11.2011 Kolorowa, niepodległa i bez faszyzmu? Obraz Poniedziałek, 12.11.2012 Marsz Niepodległości: "Lewaki i pedały" się boją Obraz Czwartek, 12.10.2006 Spotkanie organizacj LGBT z Rzecznikiem Praw Obywatelskich Obraz Wtorek, 21.06.2005 Oświadczenie organizacji LGBT: nagonka na osoby homoseksualne Obraz Wtorek, 24.05.2005 Parada Równości odbędzie się!
Inne tematy
Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu? Sobota, 16.05.2026 Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu?
Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie Wtorek, 26.05.2026 Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie
Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska? Piątek, 15.05.2026 Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska?
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się