Rok 2015 obfitował w wiele ciekawych kampanii, klipów i reklam. Na pierwszych stronach gazet pojawiło się mnóstwo artykułów i newsów poświęconych kwestiom związanym ze społecznością LGBT.
Dla Was wybraliśmy kilka najciekawszych akcji!
Zestawienie otwiera spot wyborczy Hillary Clinton, nakręcony z okazji
Miesiąca Dumy w USA. Widzimy w nim pary jednopłciowe, w różnym wieku i różnego pochodzenia, fragmenty tęczowych ślubów i zaręczyn, a także całe rodziny. "Każda miłość jest taka sama, już czas na równość małżeńską" - przekonuje w spocie Clinton.
Warto wspomnieć o reklamie kolekcji ubrań, gdzie dwie kobiety flirtują i przygotowują się do wizyty u rodziców. Spot jest wyjątkowy, ponieważ akcja osadzona jest w Indiach, gdzie sytuacja par homoseksualnych jest bardzo trudna. Film momentalnie zebrał miliony odsłon.
W czołówce tegorocznych klipów promujących równość z pewnością powinien znaleźć się spot reklamowy niemieckiego, lesbijskiego magazynu "Straight". Film ukazuje scenę, w której sobowtór Angeli Merkel przytula młodą kobietę, a w tle radiowy komunikat informuje, że 62 proc. Niemców popiera równość małżeńską. Zobaczcie sami!
W 2015 także dużo działo się w Polsce. Najważniejszą kampanią tego roku z pewnością jest akcja
"Ramię w ramię po równość" Kampanii Przeciw Homofobii. W akcji wzięło udział wiele polskich gwiazd, m.in. Dariusz Michalczewski, Agnieszka Szulim, Małgorzata Domagalik, Maja Ostaszewska, Maria Seweryn, Grzegorz Nawrocki oraz Dorota Warakomska.Duży rozgłos uzyskał także pierwszy w Polsce wideoklip z tęczową rodziną. Częścią kampanii "Jesteśmy rodziną. Podaj dalej!" jest także strona
teczowerodziny.org, gdzie można m.in. znaleźć odpowiedzi na najczęściej stawiane pytania dotyczące wychowania dzieci przez rodziców tej samej płci.
DOŁĄCZ DO SPOŁECZNOŚCI TĘCZOWYCH RODZIN W POLSCE! W naszej ocenie najbardziej wzruszającą reklamę tego roku przygotowała firma ubezpieczeniowa MassMutual. W filmiku, zatytułowanym "Ślubuję cię chronić", pary jednopłciowe w różnym wieku i różnego pochodzenia opowiadają o swoich doświadczeniach związanych z coming outem, małżeństwem, rodziną, czy oczekiwaniach co do przyszłości.
A na koniec coś zabawnego, przypominamy świetną reklamę odplamiacza, która nawiązuje do słynnej w USA sprawy
Kim Davies. Czy może być coś gorszego od homofobki, która pojawia się przed kościołem w dzień ślubu? Zobaczcie sami!
Widzieliście wzruszającą kampanię? Zabawną reklamę promującą równość?
Komentujcie, czekamy na Wasze inspiracje!(ng)