Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Czwartek, 16.12.2021, Aktualizacja: Środa, 01.04.2026

Lewica to ugrupowanie jednej sprawy - LGBT. Kwiatkowski o podziale na Lewicy

Podziel się Tweetnij Skomentuj (16)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (16)

Robert Kwiatkowski wyjaśnił, dlaczego z innymi posłami i senatorami wyłamali się z Lewicy i utworzyli koło Polskiej Partii Socjalistycznej. Według niego Lewica za bardzo kojarzona jest wyłącznie z LGBTQ+.

We wtorek z klubu Nowej Lewicy odszedł nie tylko Kwiatkowski, ale również Gabriela Morawska-Stanecka, Wojciech Konieczny, Joanna Senyszyn i Andrzej Rozenek. 

W podcaście "Onet Opinie" Robert Kwiatkowski podzielił się z Andrzejem Stankiewiczem obserwacjami na temat tego, co obecnie dzieje się na Lewicy, oraz czemu doszło do rozłamu.


To historia, która ma długie korzenie. Zacznijmy od nieodrobionej lekcji po przegranej w wyborach prezydenckich. Rozmowa była taka, że musimy dokonać istotnej korekty zarówno programowej, jak i wizerunkowej w kierunku centrowym, czyli takim, w którym odeszli nasi wyborcy. Nowa Lewica pozbawiła się wpływu i elektoratu w grupie wiekowej 50+ 

- polityk stwierdził, że ci wyborcy zaufali Hołowni i Koalicji Europejskiej.

ZOBACZ TEŻ Watykan przeprasza osoby LGBTQ+ - usunięto link zachęcający queerową społeczność do udziału w synodzie

 

Zaproponowano nam program, w którym w ogóle pominięto politykę obronną, czy politykę historyczną. Zakomunikowano, że przyszłość rozpoczyna się teraz, a wiemy z sondaży, że Lewica jest kojarzona przez wyborców, jako ugrupowanie jednej sprawy. To znaczy sprawy LGBT+, to jest poważna i prawdziwa sprawa. Na pewno nie powinien być to główny i jedyny postulat Lewicy.


Stankiewicz zauważył, że rozłam Kwiatkowskiego z Włodzimierzem Czarzastym jest wyjątkowo zaskakujący, po tak długoletniej współpracy. Kwiatkowski nie wdając się w szczegóły, zasugerował, że może chodzić o prywatne konflikty. 

OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (1)
marcel-woronow
Nie podoba mi się (10)
natt1991 ns91 inateusz sylwja andre-2000 nati93 piter2650 kierownik2 pioter123 j-m
Komentarze (16)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
andre_2000
21.12.2021 19:34 andre_2000 (46) Wrocław
Ola12345:
No tak i jak zwykle cała społeczność LGBT zagłosuje na lewicę, która dostanie max 5%glosow. Z czego nie rozkłada się to równomiernie na mandaty. Zrozumcie, że w tym kapitalistycznym świecie dopóki koalicja nie będzie cała 'za' to nic się nie zmieni przez najbliższe kilkanaście lat.


Lewica to rozumie, to libki i Tusk wypychają Lewicę ze wspólnej listy, bo ich światopogląd prawacki ma problem nawet z zadeklarowaną in-vitro.

Było badanie Oko.press, że wspólna lista opozycji z lewicą daje nawet 276 głosów, później bliżej większości.

Tylko wspólna lista, gdzie każdy wyborca sam zdecyduje, czy chce libka, PSL, lewaka, a po wyborach powrót do normalności i nowe wybory.

Tymczasem, choć PiS ma mniejszość, to w ostatnim badaniu pt. czy opozycja jest w stanie rządzić, to opozycja ma mniejszość.

Gratuluję nakręcania anty lewica libkom z PO
cytuj zgłoś 1 0
Ola12345
20.12.2021 12:16 Ola12345 (30) Kalisz
vampire:
Ola12345:
No tak i jak zwykle cała społeczność LGBT zagłosuje na lewicę, która dostanie max 5%glosow. Z czego nie rozkłada się to równomiernie na mandaty. Zrozumcie, że w tym kapitalistycznym świecie dopóki koalicja nie będzie cała 'za' to nic się nie zmieni przez najbliższe kilkanaście lat. Nie oszukujmy się, ale lewica nigdy nie będzie wiodącą partia. Bo oprócz wsparcia dla LGBT nie proponują nic, a plan gospodarczy to wyobrażenia 10-latki. Już lepsze postulaty głosi homofobiczna konfederacja, która planem gospodarczym zrzesza do 10%. Projekt obywatelski o aborcji. Przecież wiadomo, że większość sejmowa to odrzuci. Potem pójdzie do zamrażarki. Odmrozi się za rok może za dwa, gdzie znowu PiS będzie góra i projekt do kosza. Zlitujcie się i ściągnięcie te różowe gogle. I walczmy najpierw po mału. Najpierw należy wymusić związki partnerskie na ko a z czasem więcej. Wszystko zdobywa się po kolei. A lewica to od razu by chciała adopcje dla par jednopłciowych. Meritum mojej wypowiedzi jest takie, żeby nie głosować na małe ugrupowanie, bo to strata głosu i 2/3 głosu na PiS. Zapoznajcie się z rozkładem mandatów, jeśli nadal wierzycie że to LEWICA WPROWADZI ZWIAZKI PARTNERSKIE BADZ SLUBY.. ?. Większe prawo głosu od lewicy ma konfederacja.

Konfederacja to jedyna dobra partia jeśli chodzi o podejście do gospodarki. Część osób głosuje na nich tylko z tego powodu choć nie zgadzają się z ich średniowiecznymi poglądami w kwestiach "społecznych". Niestety nie ma dla nich alternatywy, bo reszta ugrupowań to zwolennicy socjali. Nie zgadzam się z lewicowym modelem ekonomicznym ani skrajnie prawicowym podejściem do funkcjonowania społeczeństwa. Generalnie jestem liberałem, więc tak naprawdę nie mam tu na kogo głosować.


Dokładnie. Tylko teraz idąc w drugą stronę i to jak rozkładają się mandaty to jeśli nie pójdziesz na wybory to i tak głosujesz na PiS mimo braku głosu. Głos nawet na PSL to oddanie głosu po części PiS. Więc jedyna alternatywa, która ma sens to koalicja. Z nikim innym niczego się niestety nie 'zbuduje'.
Co do konfederacji, gdyby nie te faszystowskie poglądy chętnie oddałbym na nich głos. Bo
Bo na lewicę i ich plan gospodarczy - śmiech na sali. Najlepiej to wszystkim pensje nawet tym niepracującym i pijącym piwko zamiast pracować. Lewica to haj lajf. Tylko gdzie tu miejsce dla pozostałych oprócz LGBT?
cytuj zgłoś 1 0
vampire
20.12.2021 6:19 vampire (40) Wrocław
Ola12345:
No tak i jak zwykle cała społeczność LGBT zagłosuje na lewicę, która dostanie max 5%glosow. Z czego nie rozkłada się to równomiernie na mandaty. Zrozumcie, że w tym kapitalistycznym świecie dopóki koalicja nie będzie cała 'za' to nic się nie zmieni przez najbliższe kilkanaście lat. Nie oszukujmy się, ale lewica nigdy nie będzie wiodącą partia. Bo oprócz wsparcia dla LGBT nie proponują nic, a plan gospodarczy to wyobrażenia 10-latki. Już lepsze postulaty głosi homofobiczna konfederacja, która planem gospodarczym zrzesza do 10%. Projekt obywatelski o aborcji. Przecież wiadomo, że większość sejmowa to odrzuci. Potem pójdzie do zamrażarki. Odmrozi się za rok może za dwa, gdzie znowu PiS będzie góra i projekt do kosza. Zlitujcie się i ściągnięcie te różowe gogle. I walczmy najpierw po mału. Najpierw należy wymusić związki partnerskie na ko a z czasem więcej. Wszystko zdobywa się po kolei. A lewica to od razu by chciała adopcje dla par jednopłciowych. Meritum mojej wypowiedzi jest takie, żeby nie głosować na małe ugrupowanie, bo to strata głosu i 2/3 głosu na PiS. Zapoznajcie się z rozkładem mandatów, jeśli nadal wierzycie że to LEWICA WPROWADZI ZWIAZKI PARTNERSKIE BADZ SLUBY.. ?. Większe prawo głosu od lewicy ma konfederacja.

Konfederacja to jedyna dobra partia jeśli chodzi o podejście do gospodarki. Część osób głosuje na nich tylko z tego powodu choć nie zgadzają się z ich średniowiecznymi poglądami w kwestiach "społecznych". Niestety nie ma dla nich alternatywy, bo reszta ugrupowań to zwolennicy socjali. Nie zgadzam się z lewicowym modelem ekonomicznym ani skrajnie prawicowym podejściem do funkcjonowania społeczeństwa. Generalnie jestem liberałem, więc tak naprawdę nie mam tu na kogo głosować.
cytuj zgłoś 1 0
Paweł John
19.12.2021 19:07 Paweł John (51) Wrocław
Marcel Woronow:
Dlatego coraz więcej osób głośno mówi o tym, że społeczność LGBT nie powinna ślepo polegać wyłącznie na Lewicy, ale zacząć wpływać na zmiany w myśleniu Prawicy i działać w celu przekonania Prawicy do związków partnerskich.
To pokaż taka prawicową partię w Polsce.PO? Miała 8 lat oczywiście nie szczuła ale nie zrobiła nic żeby dzisiaj to szczucie nie miało brania.PSL a może konfederacja?
cytuj zgłoś 0 1
Paweł John
19.12.2021 19:05 Paweł John (51) Wrocław
Ola12345:
No tak i jak zwykle cała społeczność LGBT zagłosuje na lewicę, która dostanie max 5%glosow. Z czego nie rozkłada się to równomiernie na mandaty. Zrozumcie, że w tym kapitalistycznym świecie dopóki koalicja nie będzie cała 'za' to nic się nie zmieni przez najbliższe kilkanaście lat. Nie oszukujmy się, ale lewica nigdy nie będzie wiodącą partia. Bo oprócz wsparcia dla LGBT nie proponują nic, a plan gospodarczy to wyobrażenia 10-latki. Już lepsze postulaty głosi homofobiczna konfederacja, która planem gospodarczym zrzesza do 10%. Projekt obywatelski o aborcji. Przecież wiadomo, że większość sejmowa to odrzuci. Potem pójdzie do zamrażarki. Odmrozi się za rok może za dwa, gdzie znowu PiS będzie góra i projekt do kosza. Zlitujcie się i ściągnięcie te różowe gogle. I walczmy najpierw po mału. Najpierw należy wymusić związki partnerskie na ko a z czasem więcej. Wszystko zdobywa się po kolei. A lewica to od razu by chciała adopcje dla par jednopłciowych. Meritum mojej wypowiedzi jest takie, żeby nie głosować na małe ugrupowanie, bo to strata głosu i 2/3 głosu na PiS. Zapoznajcie się z rozkładem mandatów, jeśli nadal wierzycie że to LEWICA WPROWADZI ZWIAZKI PARTNERSKIE BADZ SLUBY.. ?. Większe prawo głosu od lewicy ma konfederacja.
Nie na większego prawa do głosu naziolstwo z konfy .Może ty poczytaj uważnie ich program i program lewicy.
cytuj zgłoś 0 1
Paweł John
19.12.2021 19:04 Paweł John (51) Wrocław
Kati Ememm:
DarkSideOfSoul:
Sylwja:
Marcel Woronow:
Dlatego coraz więcej osób głośno mówi o tym, że społeczność LGBT nie powinna ślepo polegać wyłącznie na Lewicy, ale zacząć wpływać na zmiany w myśleniu Prawicy i działać w celu przekonania Prawicy do związków partnerskich.


Patrząc na Europę Zachodnią, prawica może i da gejom małżeństwa albo nawet adopcje, ale z drugiej strony podkopie ludzi trans albo uderzy w parady czy tych co się "obnoszą". W "najlepszym wypadku" nagonkę skierują w zamian w Muzułmanów, rencistów czy prostytutki. Na prawicy zawsze są ci lepsi i ci gorsi; aby utrzymać władzę musi być jakiś wróg społeczny.

Z Twoim pierwszym komentarzem się zgadzam ale to... Mieszkam na zachodzie, może mam coś nie tak z oczami, słuchem i innymi zmysłami ale gdzie ta nagonka?
Tak ultra prawicowe organizacje burzą się na transów, ale to naprawdę jest margines. To są ludzie którzy nie mają realnej władzy. To trochę jakby mówić że w Polsce wprowadza się ekologiczne rozwiązania w każdym sektorze bo w końcu partia zielonych jest w sejmie. Może nie oglądam wiadomości codziennie, ale myślę że gdyby była nagonka na muzułmanów to koledzy w pracy by mi powiedzieli. W końcu relacjonowali mi co się działo na początku pandemii w ich krajach gdzie mają rodziców i dalsze rodziny.

Swoją drogą polska prawica to jakiś fenomen. Połowa konfederacji ma skrajnie socjalistyczne poglądy z dodatkiem szowinizmu narodowego. Niestety wiele osób na nich głosujących nie ma tej świadomości. O PiS nie będę nawet wspominać bo tu nie ma nawet o czym. Z tego wszystkiego najbardziej wolnorynkowa jest centroprawicowa Platforma Obywatelska (tak ta partia jest określana partią konserwatywną bądź chrześcijańska demokracja).


Prawda jest taka, że patrząc na to co się teraz dzieje choćby z systemem nauczania, świadomość głosujących będzie maleć z roku na rok. I nie oszukujmy się, ale nic się nie zmieni, dopóki społeczność LGBT nie przestanie biegać za Lewicą i marnować na nich swoich głosów, tylko dlatego, że gdzieś w wiadomościach mignie im przed oczami hasło "LGBTQ+". Tak jak już zostało tu wspomniane, priorytetem powinno być uświadamianie Prawicy, która ma do zaoferowania coś więcej niż walkę o prawa jednej społeczności. Mało która myśląca jednostka, nie należąca do niej, nie pójdzie za taką partią, bo i po co.

Trzeba sie mocno starać zeby uważać ze lewica to tylko lgbt.wystarczy zajrzeć do programu,sprawdzić działalnośc lewicowych posłów i posłanek.Poza tym może sie tak wydawać bo lewica to jedyna partia(koalicja w zasadzie) która w ogóle porusza sprawy lgbt.PO tego nie robiła nie robi i nie zrobi nawet jak wygra wybory.
cytuj zgłoś 0 1
DarkSideOfSoul
18.12.2021 7:43 DarkSideOfSoul (33)
Sylwja:
DarkSideOfSoul:
Sylwja:
Marcel Woronow:
Dlatego coraz więcej osób głośno mówi o tym, że społeczność LGBT nie powinna ślepo polegać wyłącznie na Lewicy, ale zacząć wpływać na zmiany w myśleniu Prawicy i działać w celu przekonania Prawicy do związków partnerskich.


Patrząc na Europę Zachodnią, prawica może i da gejom małżeństwa albo nawet adopcje, ale z drugiej strony podkopie ludzi trans albo uderzy w parady czy tych co się "obnoszą". W "najlepszym wypadku" nagonkę skierują w zamian w Muzułmanów, rencistów czy prostytutki. Na prawicy zawsze są ci lepsi i ci gorsi; aby utrzymać władzę musi być jakiś wróg społeczny.

Z Twoim pierwszym komentarzem się zgadzam ale to... Mieszkam na zachodzie, może mam coś nie tak z oczami, słuchem i innymi zmysłami ale gdzie ta nagonka?
Tak ultra prawicowe organizacje burzą się na transów, ale to naprawdę jest margines. To są ludzie którzy nie mają realnej władzy. To trochę jakby mówić że w Polsce wprowadza się ekologiczne rozwiązania w każdym sektorze bo w końcu partia zielonych jest w sejmie. Może nie oglądam wiadomości codziennie, ale myślę że gdyby była nagonka na muzułmanów to koledzy w pracy by mi powiedzieli. W końcu relacjonowali mi co się działo na początku pandemii w ich krajach gdzie mają rodziców i dalsze rodziny.

Swoją drogą polska prawica to jakiś fenomen. Połowa konfederacji ma skrajnie socjalistyczne poglądy z dodatkiem szowinizmu narodowego. Niestety wiele osób na nich głosujących nie ma tej świadomości. O PiS nie będę nawet wspominać bo tu nie ma nawet o czym. Z tego wszystkiego najbardziej wolnorynkowa jest centroprawicowa Platforma Obywatelska (tak ta partia jest określana partią konserwatywną bądź chrześcijańska demokracja).


No ja mieszkam w UK, gdzie BBC wali artykuły typu "trans kobiety zmuszają do seksu", prasa od lat nadaje o "benefit scroungers" i gdzie doszło do brexitu bo "hordy migrantów zmierzają żeby zabrać nam pracę". Torysi żyją z nagonek.

Masz na myśli to? https://www.bbc.co.uk/news/uk-england-57853385
Co jest złego w nagłaśnianiu przemocy wobec kobiet? W polskim środowisku LGBT akurat kwestia przemocy jest bagatelizowana, bo przecież jak kobieta uderzy kobietę to nie to samo jakby mężczyzna uderzył kobietę... Artykuł porusza kwestię, że nawet jeśli ktoś wygląda na atrakcyjną kobietę ale ma penisa, to lesbijka ma prawo odmówić seksu. I ja to rozumiem, bo też ta część ciała zdecydowanie mnie nie pociąga. Na szczęście tylko przez neta zdarzało mi się doświadczyć nagabywania ze strony osób posiadających penisa, do których nie docierało, że nie interesuję bliższe poznawanie kogoś kto posiada tą część ciała. Jestem osobą GF, czasem wyglądam jak facet, czasem jak kobita ale jak kogoś nie interesi moja płeć fizyczna (nie odczuwam jakiejś potrzeby do ingerencji w hormony a tym bardziej poważniejsze zmiany) to zwyczajnie ok, a nie wyzywam kogoś od transfobów, a niestety takie przypadki się zdarzają. To że ktoś nie chce z tobą uprawiać seksu nie sprawia że jest homofobem, transfobem, czy rasistą. Po prostu nie jest zainteresowany. O przemocy także tej seksualnej w środowisku LGBT mówi się zdecydowanie za mało, a jest to duży problem. Nie wiem czy nawet procentowo nie większy niż wśród heteryków.
Tolerowanie takich zachowań i ukrywanie sprawców w dłuższej perspektywie odbije się negatywnie. Nie ma przyzwolenia na przemoc niezależnie w jakim układzie. Czy to jest 2 gejów, 2 lesbijki, 2 transów, czy jakakolwiek inna konfiguracja. Nasza społeczność nie jest wolna od przemocy, toksycznych związków, stereotypów czy wykluczania innych. Nie zmienisz tego udając, że nie ma problemu.

 Nobody should ever be pressured into dating, or pressured into dating people they aren't attracted to. But if you find that when dating, you are writing off entire groups of people, like people of colour, fat people, disabled people or trans people, then it's worth considering how societal prejudices may have shaped your attractions. 

Należy odróżnić skreślanie grup na straty bo ma się o nich stereotypy, a skreślanie kogoś, bo nie jest dla nas fizycznie atrakcyjny. Mamy prawo wyboru z kim chcemy być, a z kim nie. Jeśli pociąga mnie umysł to nie zamierzam się spotykać z kimś kto nie potrafi sklecić dłuższej wypowiedzi tylko dlatego żeby nie wyjść na "ignorantofoba"(?). Nie przeskoczę, że mnie nie pociąga męski układ hormonów i falliczne kształty. I nie raz mnie zabolało, że nie jestem bi, bo poznałxm w swoim życiu naprawdę inteligentnych, wrażliwych kobiecych mężczyzn, którzy pociągali mnie pod względem umysłu i sposobu bycia tylko kwestia seksu była nie do przeskoczenia.

She explained: "I think the main concern that people have in regards to dating a trans person is that they won't have the genitals that they expect. Because we associate penises with men and vaginas with women, some people think they could never date a trans man with a vagina or a trans woman with a penis.

"But I think that people are more than their genitals. I think you can feel attraction to someone without knowing what's between their legs. And if you were to say that you're only attracted to people with vaginas or people with penises it really feels like you are reducing people just to their genitals."

Sory, ale gdyby to było prawdziwe, to nie byłoby homoseksualizmu i nigdy nie powstałby stonewall. Tak, jesteśmy czymś więcej niż genitaliami, ale biologii nie oszukasz i pewne rzeczy nigdy nie będą nas pociągać.
Jeśli dla ciebie moja zgoda z tym, że jak jak ktoś ma penisa to nie musi się podobać lesbijkom, albo jak ma waginę to nie musi się podobać gejom jest transfobiczna, to ok, jestem osobą genderfluid która jednocześnie jest transfobem. Co poradzić takie czasy.

Co do drugiej frazy, nie udało mi się znaleźć artykułu zasiłkowiczach pod kontem etniczności (tu moja wiedza kończy się na jakiś 10 latach wstecz kiedy to pod kątem procentowym największymi zasiłkowiczami byli Polacy i trochę gazet o tym pisało). I tu jest właśnie problem, że naprawdę mnóstwo ludzi wyprowadzało ciężkie pieniądze z UK. Brali kasę na dzieci mieszkające na Litwie, w Polsce, Rumunii itd. Dla mnie to było chore. Ja się anglikom nie dziwie, że nie chcieli łożyć na odpływ gotówki za granicę. Też nie podoba mi się, że moje podatki idą na nierobów. To nie jest szukanie wroga społecznego tylko próba ochrony gospodarki. Co za tym idzie swoich obywateli.

Więc widząc, że próbujesz odwracać kota ogonem, to wracam do pierwotnego stwierdzenia.

Patrząc na Europę Zachodnią, prawica może i da gejom małżeństwa albo nawet adopcje, ale z drugiej strony podkopie ludzi trans albo uderzy w parady czy tych co się "obnoszą". W "najlepszym wypadku" nagonkę skierują w zamian w Muzułmanów, rencistów czy prostytutki. Na prawicy zawsze są ci lepsi i ci gorsi; aby utrzymać władzę musi być jakiś wróg społeczny.


Gdzie te nagonki? Linki? Artykuły? A nie jakaś prywatna interpretacja. Gdzie ten atak na parady? Gdzie nagonka na muzułmanów? Gdzie ta zachodnia dystopia?
cytuj zgłoś 0 0
Sylwja
18.12.2021 5:08 Sylwja (28) Edynburg
DarkSideOfSoul:
Sylwja:
Marcel Woronow:
Dlatego coraz więcej osób głośno mówi o tym, że społeczność LGBT nie powinna ślepo polegać wyłącznie na Lewicy, ale zacząć wpływać na zmiany w myśleniu Prawicy i działać w celu przekonania Prawicy do związków partnerskich.


Patrząc na Europę Zachodnią, prawica może i da gejom małżeństwa albo nawet adopcje, ale z drugiej strony podkopie ludzi trans albo uderzy w parady czy tych co się "obnoszą". W "najlepszym wypadku" nagonkę skierują w zamian w Muzułmanów, rencistów czy prostytutki. Na prawicy zawsze są ci lepsi i ci gorsi; aby utrzymać władzę musi być jakiś wróg społeczny.

Z Twoim pierwszym komentarzem się zgadzam ale to... Mieszkam na zachodzie, może mam coś nie tak z oczami, słuchem i innymi zmysłami ale gdzie ta nagonka?
Tak ultra prawicowe organizacje burzą się na transów, ale to naprawdę jest margines. To są ludzie którzy nie mają realnej władzy. To trochę jakby mówić że w Polsce wprowadza się ekologiczne rozwiązania w każdym sektorze bo w końcu partia zielonych jest w sejmie. Może nie oglądam wiadomości codziennie, ale myślę że gdyby była nagonka na muzułmanów to koledzy w pracy by mi powiedzieli. W końcu relacjonowali mi co się działo na początku pandemii w ich krajach gdzie mają rodziców i dalsze rodziny.

Swoją drogą polska prawica to jakiś fenomen. Połowa konfederacji ma skrajnie socjalistyczne poglądy z dodatkiem szowinizmu narodowego. Niestety wiele osób na nich głosujących nie ma tej świadomości. O PiS nie będę nawet wspominać bo tu nie ma nawet o czym. Z tego wszystkiego najbardziej wolnorynkowa jest centroprawicowa Platforma Obywatelska (tak ta partia jest określana partią konserwatywną bądź chrześcijańska demokracja).


No ja mieszkam w UK, gdzie BBC wali artykuły typu "trans kobiety zmuszają do seksu", prasa od lat nadaje o "benefit scroungers" i gdzie doszło do brexitu bo "hordy migrantów zmierzają żeby zabrać nam pracę". Torysi żyją z nagonek.
cytuj zgłoś 0 0
Kati Ells
17.12.2021 8:27 Kati Ememm (42) Warszawa
DarkSideOfSoul:
Sylwja:
Marcel Woronow:
Dlatego coraz więcej osób głośno mówi o tym, że społeczność LGBT nie powinna ślepo polegać wyłącznie na Lewicy, ale zacząć wpływać na zmiany w myśleniu Prawicy i działać w celu przekonania Prawicy do związków partnerskich.


Patrząc na Europę Zachodnią, prawica może i da gejom małżeństwa albo nawet adopcje, ale z drugiej strony podkopie ludzi trans albo uderzy w parady czy tych co się "obnoszą". W "najlepszym wypadku" nagonkę skierują w zamian w Muzułmanów, rencistów czy prostytutki. Na prawicy zawsze są ci lepsi i ci gorsi; aby utrzymać władzę musi być jakiś wróg społeczny.

Z Twoim pierwszym komentarzem się zgadzam ale to... Mieszkam na zachodzie, może mam coś nie tak z oczami, słuchem i innymi zmysłami ale gdzie ta nagonka?
Tak ultra prawicowe organizacje burzą się na transów, ale to naprawdę jest margines. To są ludzie którzy nie mają realnej władzy. To trochę jakby mówić że w Polsce wprowadza się ekologiczne rozwiązania w każdym sektorze bo w końcu partia zielonych jest w sejmie. Może nie oglądam wiadomości codziennie, ale myślę że gdyby była nagonka na muzułmanów to koledzy w pracy by mi powiedzieli. W końcu relacjonowali mi co się działo na początku pandemii w ich krajach gdzie mają rodziców i dalsze rodziny.

Swoją drogą polska prawica to jakiś fenomen. Połowa konfederacji ma skrajnie socjalistyczne poglądy z dodatkiem szowinizmu narodowego. Niestety wiele osób na nich głosujących nie ma tej świadomości. O PiS nie będę nawet wspominać bo tu nie ma nawet o czym. Z tego wszystkiego najbardziej wolnorynkowa jest centroprawicowa Platforma Obywatelska (tak ta partia jest określana partią konserwatywną bądź chrześcijańska demokracja).


Prawda jest taka, że patrząc na to co się teraz dzieje choćby z systemem nauczania, świadomość głosujących będzie maleć z roku na rok. I nie oszukujmy się, ale nic się nie zmieni, dopóki społeczność LGBT nie przestanie biegać za Lewicą i marnować na nich swoich głosów, tylko dlatego, że gdzieś w wiadomościach mignie im przed oczami hasło "LGBTQ+". Tak jak już zostało tu wspomniane, priorytetem powinno być uświadamianie Prawicy, która ma do zaoferowania coś więcej niż walkę o prawa jednej społeczności. Mało która myśląca jednostka, nie należąca do niej, nie pójdzie za taką partią, bo i po co.
cytuj zgłoś 2 1
DarkSideOfSoul
17.12.2021 3:14 DarkSideOfSoul (33)
Sylwja:
Marcel Woronow:
Dlatego coraz więcej osób głośno mówi o tym, że społeczność LGBT nie powinna ślepo polegać wyłącznie na Lewicy, ale zacząć wpływać na zmiany w myśleniu Prawicy i działać w celu przekonania Prawicy do związków partnerskich.


Patrząc na Europę Zachodnią, prawica może i da gejom małżeństwa albo nawet adopcje, ale z drugiej strony podkopie ludzi trans albo uderzy w parady czy tych co się "obnoszą". W "najlepszym wypadku" nagonkę skierują w zamian w Muzułmanów, rencistów czy prostytutki. Na prawicy zawsze są ci lepsi i ci gorsi; aby utrzymać władzę musi być jakiś wróg społeczny.

Z Twoim pierwszym komentarzem się zgadzam ale to... Mieszkam na zachodzie, może mam coś nie tak z oczami, słuchem i innymi zmysłami ale gdzie ta nagonka?
Tak ultra prawicowe organizacje burzą się na transów, ale to naprawdę jest margines. To są ludzie którzy nie mają realnej władzy. To trochę jakby mówić że w Polsce wprowadza się ekologiczne rozwiązania w każdym sektorze bo w końcu partia zielonych jest w sejmie. Może nie oglądam wiadomości codziennie, ale myślę że gdyby była nagonka na muzułmanów to koledzy w pracy by mi powiedzieli. W końcu relacjonowali mi co się działo na początku pandemii w ich krajach gdzie mają rodziców i dalsze rodziny.

Swoją drogą polska prawica to jakiś fenomen. Połowa konfederacji ma skrajnie socjalistyczne poglądy z dodatkiem szowinizmu narodowego. Niestety wiele osób na nich głosujących nie ma tej świadomości. O PiS nie będę nawet wspominać bo tu nie ma nawet o czym. Z tego wszystkiego najbardziej wolnorynkowa jest centroprawicowa Platforma Obywatelska (tak ta partia jest określana partią konserwatywną bądź chrześcijańska demokracja).
cytuj zgłoś 2 0
  • 1
  • 2
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
Andrzej Stankiewicz elektorat Koalicja Europejska Nowa Lewica Polityka polityka Polska program polityczny Robert Kwiatkowski Rozłam w Nowej Lewicy Społeczeństwo wybory Włodzimierz Czarzasty
Powiązane
Obraz Czwartek, 20.02.2020 Czarzasty o Kidawie-Błońskiej: Małgosiu, pomyśl zanim powiesz Obraz Czwartek, 13.06.2019 Zgorzelski: Koalicja Polska jest dla tych, którzy nie są w stanie udźwignąć LGBT Obraz Poniedziałek, 27.05.2019 PiS obroni Polaków przed "podnoszonym zagrożeniem"? Obraz Niedziela, 26.05.2019 Wybory do Parlamentu Europejskiego: PiS wygrywa, Wiosna powyżej progu Obraz Środa, 13.03.2019 Kosiniak-Kamysz: podpisanie Deklaracji LGBT+ to błąd
Inne tematy
Obejrzałem dla Was serial „Proud", żebyście... też musieli Piątek, 12.06.2026 Obejrzałem dla Was serial „Proud", żebyście... też musieli
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się