Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Środa, 26.02.2020, Aktualizacja: Środa, 01.04.2026

9-latek poprosił Buttigiega o pomoc w coming oucie

Podziel się Tweetnij Skomentuj (74)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (74)

Jaką radę miał kandydat na prezydenta USA dla chłopca?

Podczas wiecu wyborczego Pete'a Buttigiega, ujawnionego kandydata Demokratów na prezydenta USA, 9-letni chłopiec poprosił polityka o pomoc w coming oucie: "Czy mógłbyś mi pomóc ujawnić światu, że też jestem gejem? Chcę być odważny, tak jak ty". Co poradził Buttigieg chłopcu?

W USA trwa kampania wyborcza przed wyborami prezydenckimi. Podczas wiecu w Denver w Kolorado 9-letni chłopiec poprosił ujawnionego kandydata Demokratów, Pete'a Buttigiega, o pomoc w... coming oucie.

Pytanie Zachary'ego przeczytała prowadząca spotkanie kobieta: "Dziękuję ci za twoją odwagę. Czy mógłbyś mi pomóc ujawnić światu, że też jestem gejem? Chcę być odważny, tak jak ty".
ZOBACZ TEŻ Ujawniony Pete Buttigieg wygrywa prawybory Demokratów w Iowa Czy zostanie kandydatem Demokratów na prezydenta USA?


Buttigieg odpowiedział: "Cóż, nie wydaje mi się, byś potrzebował ode mnie rady dotyczącej odwagi - wydajesz się być bardzo silny. Mnie zajęło dużo czasu, by powiedzieć - nawet mojemu najlepszemu przyjacielowi - że jestem gejem, a co dopiero by powiedzieć to całemu światu.

Kandydat na prezydenta USA mówił dalej: "To, że mogę cię zobaczyć, kiedy akceptujesz to, kim jesteś i robisz to w obecności tysięcy ludzi, których nigdy nie spotkałeś, to naprawdę coś".

Buttigieg radził: "Powiem ci kilka rzeczy, które mogą ci się przydać. Po pierwsze: nie zawsze będzie łatwo, ale to nic, bo wiesz, kim jesteś, a to jest naprawdę ważne. Kiedy wiesz, kim jesteś, masz ten środek, który nie pozwala ci się rozpaść, kiedy wokół ciebie jest chaos. Po drugie: nigdy nie wiesz, dla kogo to ty przecierasz szlaki, kto cię obserwuje i podejmuje decyzję, że też może być trochę odważniejszy, bo ty byłeś odważny".


Polityk kontynuował: "Kiedy ja rozmyślałem nad tym, kim jestem, bałem się, że to może oznaczać, że nigdy nie będę mógł sprawić, by zaszła jakaś zmiana. A prawda jest taka, że to, [kim jestem], to część tej wielkiej zmiany, do której mam możliwość doprowadzić. Nigdy bym się tego nie spodziewał. Tak samo ty nie wiesz, na czyje życie możesz mieć wpływ nawet w tej chwili, stojąc tutaj".

Na koniec Buttigieg dodał: "Chcę, żebyś wiedział, że mimo, że nie mogę obiecać, że zawsze będzie łatwo, mogę obiecać, że będę ci kibicował".

Pete Buttigieg jest byłym żołnierzem, weteranem wojny w Afganistanie. Członek Partii Demokratycznej jest burmistrzem South Bend od 2012 roku. Ujawnił się w 2015 roku w lokalnej prasie, a w grudniu 2017 roku ogłosił swoje zaręczyny z Chastenem Glezmanem. Panowie wzięli ślub w czerwcu 2018 roku.

(ab)
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (48)
walentynka-biseksualna-wbi marek-michalczak cellopomello kekx wiki-l2 tryui wolf2 piotr-zawadzki szaraczek15 bisiek
Nie podoba mi się (4)
looking4love90 745zl camren
Komentarze (74)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
maxoku
02.03.2020 0:54 maxoku (39) Radom
@Karol K.
To jakich ludzi poznasz jest raczej kwestią przypadku. Ludzie generalnie mogą być różni w różnych częściach świata. I znowu, orientacja nie wpływa na niczyj wygląd lub zachowanie. Może i mózgi gejów mają nieco inną budowę pod pewnym względem przypominające kobiece, ale to nie robi z nich kobiet. Ja nie mylę nikogo i niczego, najwyraźniej ty posiadasz niewłaściwą definicję orientacji seksualnej. I ten konstrukt:
biseksow i heterykow ktorymi nigdy geje nie byli i nie beda
Geje nigdy nie będą odczuwali pociągu seksualnego do kobiet i tylko tyle.
odmiennosci ktora u gejow z racji charakteru definiuje takze w wiekszosci konkretna predyspozycje do konkretnych zawodow.
Z racji jakiego charakteru? Jedyną cechą orientacji seksualnej jest odczuwanie pociągu romantycznego i seksualnego do określonych płci. Jeśli twierdzisz, że orientacja seksualna wpływa na cokolwiek innego to udowodnij to naukowo. W innym wypadku dyskusję uważam za zakończoną.
cytuj zgłoś 0 0
Karol K.
01.03.2020 23:56 Karol K. (37) powiat brzeski
A dlaczego rzeczywistosc globalna mialaby byc inna od tej lokalnej? Jacys inni Ci geje sa w innym czesciach kraju, panstw, swiata? Watpie. Oj, geje wlasnie sie wyrozniaja z moich obserwacji to bi sie nie wyrozniaja bo sa z natury bardziej mescy z wygladu i zachowania i zakladaja rodziny. Ja doswiadczylem ze geje sa z natury kobiecy i maja mozgi zblizone do kobiet o czym mowi wielu naukowcow i czasopism, artykulow naukowych od lat. Natomiast Ty chcesz wmowic ze to nie prawda, mylac z nimi biseksow i heterykow ktorymi nigdy geje nie byli i nie beda pod zadnym funkcjonalnym wzgledem z prostej przyczyny odmiennosci ktora u gejow z racji charakteru definiuje takze w wiekszosci konkretna predyspozycje do konkretnych zawodow.
cytuj zgłoś 0 1
trnsui
01.03.2020 20:40 tyui
Fajna sprawa ogólnie - myślę, że coming out przy pomocy kogoś zawsze jest łatwiejszy.
cytuj zgłoś 1 0
maxoku
01.03.2020 13:56 maxoku (39) Radom
Karol K.:
Skąd wiesz ze większość a nie mniejszość siedzi w szafach?
Odpowiadając twoim językiem to większość gejów jakich poznałem siedziała w szafach. A serio to po prostu wynika z logiki. Nikt nie ma wypisane na czole, że jest gejem.
Rzeczywistość sama się kreuje taka jaką jest i ja nie mam na to wpływu jak wyglada świat.
Tyle, że twoja rzeczywistość lokalna nie przekłada się na cały świat.
Ty natomiast próbujesz wmówić mi cały czas coś czego w swoim życiu nie doświadczyłem
A skąd ten pomysł? Nikt nie ma obowiązku doświadczać wszystkiego co się dzieje na świecie. Ty doświadczyłeś bogatą reprezentację gejów z 'kobiecymi' zawodami, a ja nie doświadczyłem żadnej. Bardziej to wygląda tak, że to ty mi próbujesz wmówić coś czego nie doświadczyłem.
chcesz zabronić mówienia o tym jak to wyglada
Nie zabraniam ci mówienia o swoich doświadczeniach i nigdy im nie zaprzeczyłem. Wskazałem tylko, że nie są one miarodajne globalnie.
Nie masz racji w tym co piszesz i się nie zgadzam z tym co tu wymyślasz i jaką propagandę uprawiasz.
Mówisz, że nie mam racji, ale nie dałeś żadnego argumentu merytorycznego na to. Osobiste doświadczenie lokalne nie jest argumentem merytorycznym. I to ty uprawiasz propagandę. Propagujesz twierdzenie, że większość gejów uprawia 'kobiece' zawody. Ja tylko mówię, że to nie jest prawda, więc nie wyczerpuje to znamion propagandy. Stosuję na to argumenty merytoryczne, a ty tylko plączesz się w tym co mówisz i stosujesz wycieczki osobiste. Żyj sobie dalej w swojej własnej rzeczywistości, gdzie orientacja wpływa na wybór ścieżki zawodowej.
cytuj zgłoś 3 1
Karol K.
01.03.2020 0:53 Karol K. (37) powiat brzeski
poniżej było do maxoku

Piotrek1989 po co miałbym aż tysiąca półtora? Wystarczyło mi stu dwustu to mniej więcej tyle co mozna poznać w swoim otoczeniu mężczyzn hetero w swoim życiu na różnych ich etapach i w różnych sferach. Moim zdaniem jest to reprezentatywna grupa.
cytuj zgłoś 2 2
Karol K.
01.03.2020 0:49 Karol K. (37) powiat brzeski
Skąd wiesz ze większość a nie mniejszość siedzi w szafach? Jestes Bogiem czy masz gejradar?


Ty próbujesz wykreować rzeczywistość na podstawie swoich doświadczeń. Nie jesteś pępkiem świata, że wszyscy geje się wokół ciebie zbierają i możesz określić takie rzeczy.


To jakaś aluzja do tego co wymyśliłeś wcześniej?

Rzeczywistość sama się kreuje taka jaką jest i ja nie mam na to wpływu jak wyglada świat. Ty natomiast próbujesz wmówić mi cały czas coś czego w swoim życiu nie doświadczyłem i chcesz zabronić mówienia o tym jak to wyglada. Nie masz racji w tym co piszesz i się nie zgadzam z tym co tu wymyślasz i jaką propagandę uprawiasz.
cytuj zgłoś 1 2
maxoku
28.02.2020 16:12 maxoku (39) Radom
piotrek1989:
Cały czas podkreślam że to są moje przyblizenia, szacowania i domysły :) Ekstrapoluję po prostu rozkłady innych cech w przyrodzie na orientację seksualną. Myślę że jest to jakoś tam uprawnione.
Natomiast jeśli chodzi o sposób działania osobników ze skraju skali to po prostu sądzę po sobie. Wiadomo, na pewno nie jest to dokładne ale w sumie jakoś sobie ten model rzeczywistości trzeba zbudować, mniej lub bardziej dokładny i szczegółowy.
Nie zauważyłem nigdzie, żebyś to podkreślał. Po drugie nie lubię jak ktoś autorytarnie decyduje o czyjejś orientacji na podstawie tego z kim uprawiał bądź mógłby uprawiać seks. I ja tam wolę prostszy podział niż na procenty lol.
A co do sensu: cała ta dyskusja jest takim sobie teoretyzowaniem i w tym jej urok :)
Tyle, że tematem artykułu nie jest szczegółowa analiza orientacji seksualnej pod względem procentowym. Takie dyskusje (naukowe) powinny się odbywać na wyspecjalizowanych forach. Za daleko to odbiega od tematu, a swoimi teoriami wykraczasz poza ogólną wiedzę naukową.
cytuj zgłoś 0 1
piotrek1989
28.02.2020 15:55 piotrek1989 (36) Warszawa
maxoku:
piotrek1989:
Pytanie czy oni faktycznie są tacy w 100% hetero. Pamiętaj że cały czas tutaj mówimy o przypadkach z samych końców skali. Myślę, że takich realnie 100% hetero podobnie jak 100% homo jest bardzo mało, może po 5% procent, nie więcej. Na podobnej zasadzie jak bardzo mało jest superinteligentnych i wyjątkowo głupich albo bardzo wysokich i bardzo niskich.
Być może skrajności jest tylko po 5%, ale tego nie wiemy (nie jest to naukowo zbadane). Ba, określając to w ten sposób sprawiasz, że tak na prawdę nikt nie może określić czy jest 100% danej orientacji czy w jakimś mniejszym procencie. I tak na prawdę nie ma sensu się rozwodzić nad tym i nadawać procentowe orientacje. Nie da się również udowodnić, że ktoś będąc 100% danej orientacji nie byłby w stanie uprawiać seksu z osobą płci do której nie czuje pociągu. Tak samo nie możesz powiedzieć, że osoba danej orientacji jest w stanie uprawiać seks z każdą osobą jej docelowej płci. Wyrażasz w tym momencie swoje subiektywne zdanie tak jakby było ono faktem.


Cały czas podkreślam że to są moje przyblizenia, szacowania i domysły :) Ekstrapoluję po prostu rozkłady innych cech w przyrodzie na orientację seksualną. Myślę że jest to jakoś tam uprawnione.
Natomiast jeśli chodzi o sposób działania osobników ze skraju skali to po prostu sądzę po sobie. Wiadomo, na pewno nie jest to dokładne ale w sumie jakoś sobie ten model rzeczywistości trzeba zbudować, mniej lub bardziej dokładny i szczegółowy.

A co do sensu: cała ta dyskusja jest takim sobie teoretyzowaniem i w tym jej urok :)
cytuj zgłoś 0 1
maxoku
28.02.2020 15:43 maxoku (39) Radom
piotrek1989:
Pytanie czy oni faktycznie są tacy w 100% hetero. Pamiętaj że cały czas tutaj mówimy o przypadkach z samych końców skali. Myślę, że takich realnie 100% hetero podobnie jak 100% homo jest bardzo mało, może po 5% procent, nie więcej. Na podobnej zasadzie jak bardzo mało jest superinteligentnych i wyjątkowo głupich albo bardzo wysokich i bardzo niskich.
Być może skrajności jest tylko po 5%, ale tego nie wiemy (nie jest to naukowo zbadane). Ba, określając to w ten sposób sprawiasz, że tak na prawdę nikt nie może określić czy jest 100% danej orientacji czy w jakimś mniejszym procencie. I tak na prawdę nie ma sensu się rozwodzić nad tym i nadawać procentowe orientacje. Nie da się również udowodnić, że ktoś będąc 100% danej orientacji nie byłby w stanie uprawiać seksu z osobą płci do której nie czuje pociągu. Tak samo nie możesz powiedzieć, że osoba danej orientacji jest w stanie uprawiać seks z każdą osobą jej docelowej płci. Wyrażasz w tym momencie swoje subiektywne zdanie tak jakby było ono faktem.
cytuj zgłoś 0 1
OnchybaAs
28.02.2020 15:36 OnchybaAs (41)
maxoku:
piotrek1989:
jeśli mężczyzna jest w stanie zawrzeć związek z kobietą i na dokładkę uprawiać z nią seks no to nie jest 100% gejem, co najwyżej bi z przechyłem w stronę homoseksualną. Inaczej po prostu nastąpi pewna reakcja fizjologiczna ze strony układu pokarmowego. To samo się tyczy zresztą osób hetero tylko że w drugą stronę.
A to już kompletna bzdura. Owszem reakcje fizjologiczne mogą występować, ale ludzie sobie z nimi radzą np. poprzez upicie się. Nie zapominaj również, że np. hetero faceci w więzieniach uprawiają seks i jakoś są w stanie.


W ramach podporządkowania sobie kogoś
cytuj zgłoś 0 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • ...
  • 8
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
Coming out 9-latka Denver kampania wyborcza LGBTQ+ Partia Demokratyczna Pete Buttigieg polityk gej Polityka Społeczeństwo USA Zachary
Powiązane
Obraz Środa, 17.04.2019 Reynolds, Lynch i Strauss z darowizną dla Buttigiega Obraz Czwartek, 11.04.2019 Amerykański Biedroń? Światowe media o ujawnionym kandydacie na prezydenta USA Obraz Piątek, 22.01.2021 Rekordowa liczba kobiet i osób reprezentujących różne mniejszości, w tym seksualne w nowym rządzie USA Obraz Środa, 20.01.2021 Pierwsza w historii transpłciowa kobieta w rządzie USA. Wybrana przez Bidena, którego dzisiaj jest zaprzysiężenie Obraz Środa, 07.10.2020 Trump vs. Biden. Jak wypadają kandydaci na prezydenta USA w kontekście praw osób LGBT?
Inne tematy
Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie Wtorek, 26.05.2026 Transkrypcja małżeństw jednopłciowych: była radość - są problemy, niepewność i rozczarowanie
Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie" Wtorek, 19.05.2026 Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie"
Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki? Czwartek, 28.05.2026 Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki?
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się