Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Wtorek, 20.02.2018, Aktualizacja: Środa, 01.04.2026

11-latek stracił przyjaciółkę, bo jest gejem

Podziel się Tweetnij Skomentuj (16)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (16)

Gdy rodzice dają zły przykład dziecku

11-letni CJ nigdy nie potrzebował wsparcia swojej matki, jak teraz. Dzień po urodzinach chłopca, jego przyjaciółka Allie "złamała mu serce"... Przestała nią być, bo CJ jest... gejem. "Moja rodzina nie przystaje z takimi jak Ty..." - usłyszał.

Co ciekawe, Allie zawsze wiedziała, że CJ lubi balansować na granicy płci - lubi damskie ubrania i robi rzeczy, które z reguły robią dziewczynki. Allie nie miała nic przeciwko jego "płciowej kreatywności", ale fakt, że jest gejem sprawił, że nie mogła być już jego przyjaciółką. "Moja rodzina nie przystaje z gejami, więc ja z tobą też nie będę spędzać już czasu" - powiedziała mu. Chłopiec nic nie odpowiedział, był w szoku, poczuł się zraniony. 

Fot. Instagram (@raisingmyrainbow) Fot. Instagram (@raisingmyrainbow)

Kiedy jego mama odebrała go ze szkoły, na pytanie, jak minął dzień, chłopiec odpowiedział zdawkowe: "w porządku". Lori pisze na łamach "Huffington Post", że każdy rodzic wie, że coś jest nie tak, gdy dziecko odpowiada surowe i lakoniczne: "w porządku". 

W drodze do domu CJ się rozpłakał. Allie powiedziała mu, że jest "jedynym gejem, którego zna i nie chce go znać dłużej". I że teraz wszyscy będą jej przyjaciółmi, bo jest bardziej popularna i lubiana. Chłopiec nie mógł przestać płakać. Jego matka była w szoku - jest jeszcze za młody, żeby wiedzieć, kim jest na 100%. "Czasem mówi, że jest gejem, czasem, że na poły gejem, a na poły biseksualny, a czasem, że jest po prostu sobą" - napisała. 

CJ przyzwyczaił się do uszczypliwości i złośliwości rówieśników - zaczął je ignorować. Ale homofobii ze strony jednej z najbliższych sobie osób się nie spodziewał. I to go zabolało najbardziej. 

Fot. Instagram (@raisingmyrainbow) Fot. Instagram (@raisingmyrainbow)

Rodzice chłopca nie wiedzieli, co zrobić. Złość kiełkowała, ale nie chcieli dać dziecku przykładu - w końcu nienawiść rodzi nienawiść. 

Tak naprawdę CJ powiedział Allie, że jest gejem wcześniej, potem wspólnie obejrzeli film "Cudowny chłopak" i razem zakochali się w tym samym bohaterze. Dopiero potem, gdy jej rodzice zobaczyli, jak czyta bloga matki CJa, w którym pisze o wychowywaniu dziecka genderfluid, zaczęły się problemy. Dziewczynka pojawiła się na imprezie urodzinowej chłopaka. Ten nawet zaproponował jej, by wspólnie poszli na lokalny festiwal LGBT. 

Dzień po urodzinach zaczęła się trauma dla chłopca. Rodzice domyślają się, że to wpływ rodziców Allie. 

Okazało się jednak, że jego pierwszy dzień w szkole po zerwaniu z Allie, nie był taki najgorszy, ale na resztę historii musimy poczekać. 

“The smell of mountain air renews my soul.” Sometimes putting distance between you & your problems is the answer. We’ve escaped to CO for a few days. CJ’s 1st day @ school after his break up w/Allie wasn’t horrible. More details soon. pic.twitter.com/oE1FhVCHN5

— Raising My Rainbow (@RaisingRainbow) 19 lutego 2018

Matka CJa, Lori, prowadzi bloga "Raising My Rainbow" od 2011 roku. Wydała również dwie książki nt. wychowania dziecka niebinarnego. 

Rodzice chłopca, Matt i Lori Duron, jakiś czas temu stali się obiektem nienawiści ze strony aktora Jamesa Wooda, który uważa, że fakt, że pozwalają swojemu dziecku być tym, kim jest, ubierać się jak dziewczynka i zachowywać w ten sposób - odbije się na nich rykoszetem. "Poczekajcie, aż dzieciak dorośnie i zda sobie sprawę z tego, co mu zrobiliście" - napisał. I zasugerował, że w efekcie... CJ ich zabije. 

"Jest chłopcem, który lubi to, co dziewczęce, i chce by do niego zwracać się jak do dziewczynki" - napisała Lori dla "The New Gender Binary". Wood uważa, że nie jest homofobem, ma więcej przyjaciół gejów niż Liberace, ale Duronowie robią z dziecka "cel" sam w sobie. 

My czekamy na to, co Lori napisze o tym, co przydarzyło się CJowi w szkole. 

(ar)
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (17)
grisha-234 owieczka00 oliwianeko jamnikdesu szaraczek15 les-bi-honest majqi krakauer emsd gabriel_angelfox
Nie podoba mi się (4)
norwegian-wood goodghost adhezja
Komentarze (16)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
maxoku
04.03.2018 0:55 maxoku (39) Radom
Wikash:
Najwyraźniej wmawia, bo na tym polega wychowanie w przekonaniu, że płci nie ma.
Ja już przedstawiłam w jednym ze swoich komentarzy argument, w jaki sposób to może być (i jest złe) - mały ma zrobioną wodę z mózgu i nie potrafi nawet określić swojej płci, co dla dziecka lat 11 nie powinno stanowić problemu. Wyobraźcie sobie, jak to się ma szansę poszerzyć, gdy dorośnie. Pojawia się pytanie, czy nie zacznie zbyt pochopnie podejmować decyzji związanych ze swoim ciałem, bo nie będzie się umiał zdecydować, czy z niego trans, czy cis.
Najwyraźniej? Ja poproszę o dowody. Wypowiedź z cyklu nie znam się, ale wypowiem XD. Nieco, że mylisz płeć biologiczną z kulturową to jeszcze nie znasz terminu genderfluid. Nie mówiąc już o tym, że nie potrafisz czytać ze zrozumieniem albo po prostu nie przeczytałaś artykułu. Najpierw uzupełnij swoją wiedzę, potem przeczytaj dokładnie artykuł, a na końcu dopiero się wypowiadaj. Niedopełnienie tych procedur powoduje, że wypisujesz takie głupoty, że żenujące jest samo ich czytanie. Można zwalić to na Twój młody wiek, dlatego jestem taki wyrozumiały lol.
cytuj zgłoś 2 1
Wikash
04.03.2018 0:26 Wikash (26) Szczecin
maxoku:
@Wikash
To niby wmawia swojemu synkowi, że to co ma w spodenkach to tylko iluzja? XD
@abonament
W jakim sensie według którejś płci? Ubiór czy zachowanie masz na myśli? Czy może sikanie na stojąco albo siedząco? lol

Nie mogę się zdecydować czy macie zbyt wybujałą wyobraźnię, czy ogranicza się tylko do tego co znane? Wijecie się jak węże krytykując, ale żadnych argumentów merytorycznych dlaczego to ma być złe nie przedstawiliście.


Najwyraźniej wmawia, bo na tym polega wychowanie w przekonaniu, że płci nie ma.
Ja już przedstawiłam w jednym ze swoich komentarzy argument, w jaki sposób to może być (i jest złe) - mały ma zrobioną wodę z mózgu i nie potrafi nawet określić swojej płci, co dla dziecka lat 11 nie powinno stanowić problemu. Wyobraźcie sobie, jak to się ma szansę poszerzyć, gdy dorośnie. Pojawia się pytanie, czy nie zacznie zbyt pochopnie podejmować decyzji związanych ze swoim ciałem, bo nie będzie się umiał zdecydować, czy z niego trans, czy cis.
cytuj zgłoś 1 2
maxoku
03.03.2018 19:40 maxoku (39) Radom
@Wikash
To niby wmawia swojemu synkowi, że to co ma w spodenkach to tylko iluzja? XD
@abonament
W jakim sensie według którejś płci? Ubiór czy zachowanie masz na myśli? Czy może sikanie na stojąco albo siedząco? lol

Nie mogę się zdecydować czy macie zbyt wybujałą wyobraźnię, czy ogranicza się tylko do tego co znane? Wijecie się jak węże krytykując, ale żadnych argumentów merytorycznych dlaczego to ma być złe nie przedstawiliście.
cytuj zgłoś 1 1
Wikash
03.03.2018 8:15 Wikash (26) Szczecin
DJ_:
abonament:
Nie. Ja sadze tylko, ze wedlug jakies plci musi byc dziecko wychowywane.

Hmm, a ja w ogóle nie mam koncepcji tego, co to znaczy wychowywać dziecko wg jakiejś płci w dzisiejszym świecie, gdzie dzieciaki interesują się, czym chcą, ubierają się w co mają ochotę.


Płeć a stereotypowe płciowo zachowania to dwie inne rzeczy.
Jeśli ktoś przy wychowaniu dziecka odrzuca te sztywnie ustalone zasady, to jeszcze nie znaczy, że wychowuje je w niebinarności.
W przypadku przedstawionym w artykule mamy do czynienia z wychowaniem z odrzuceniem jakiejkolwiek płci.
Nie chodzi tu tylko o ,,chodź w czym chcesz'', ale o podejście ,,płeć jest nieważna, olej ją''. To całkiem co innego.
cytuj zgłoś 2 1
DJ_
02.03.2018 22:50 DJ_ (38) B-c
abonament:
Nie. Ja sadze tylko, ze wedlug jakies plci musi byc dziecko wychowywane.

Hmm, a ja w ogóle nie mam koncepcji tego, co to znaczy wychowywać dziecko wg jakiejś płci w dzisiejszym świecie, gdzie dzieciaki interesują się, czym chcą, ubierają się w co mają ochotę.
cytuj zgłoś 2 1
abonament
28.02.2018 0:55 abonament (23) Kożuchów
DJ_:
abonament:
DJ_:
abonament:
quote]DJ_:
Żal czytać te komentarze, że rodzice wychowali sobie zabaweczkę itd. Myślicie, że 11-latka da się ubrać w coś, czego nie chce?
Mam wrażenie, że odbija się tutaj własne wychowanie, które mówiło, że facet ma być męski, nie okazywać uczuć a kobieta ma koniecznie być kobieca i udawać głupszą niż jest. ;)


tu chodzi o to, ze trzeba wychowywać dziecko zgodnie z jakas plcia, żeby w razie czego moglo stwierdzić niektóre rzeczy.
w tym nasze kochane bycie trans czy homo.
i żeby rodzice miało co akceptować, ze tak to ujme.

i tak, wychowala zabawke. publikuje sobie na blogasku rzeczy o przyjazni chłopca z ta dziewczynka.
przedtem było, ze jego już ex kolezanka czytala jej bloga. i co jeśli natrafi na te pelne nienaiwsci komentarze?
a to wszystko dla wyswietlen.

jedenastoletnie dziecko da się ubrać w cos, co nie chce. tymbardziej jeżeli jest ulegle i stara się być grzeczne. a mam wyczucie, ze ten chlopiec (badx jak kto woli - dziwczynka) raczej taki jest.


Wychowywanie nie ma nic do poczucia płci, doskonale pokazuje to historia Davida Reimera.


wychowanie czesto duzo zmienia. ten przyklad nic nie daje. go wychowali zgodnie z jakas plcia, a nie niebinarnie.

Myślisz, że nie da się komuś wmówić niewłaściwej płci (przykład), ale brak płci już tak? Hmm.


Nie. Ja sadze tylko, ze wedlug jakies plci musi byc dziecko wychowywane.
cytuj zgłoś 0 1
DJ_
27.02.2018 23:18 DJ_ (38) B-c
abonament:
DJ_:
abonament:
quote]DJ_:
Żal czytać te komentarze, że rodzice wychowali sobie zabaweczkę itd. Myślicie, że 11-latka da się ubrać w coś, czego nie chce?
Mam wrażenie, że odbija się tutaj własne wychowanie, które mówiło, że facet ma być męski, nie okazywać uczuć a kobieta ma koniecznie być kobieca i udawać głupszą niż jest. ;)


tu chodzi o to, ze trzeba wychowywać dziecko zgodnie z jakas plcia, żeby w razie czego moglo stwierdzić niektóre rzeczy.
w tym nasze kochane bycie trans czy homo.
i żeby rodzice miało co akceptować, ze tak to ujme.

i tak, wychowala zabawke. publikuje sobie na blogasku rzeczy o przyjazni chłopca z ta dziewczynka.
przedtem było, ze jego już ex kolezanka czytala jej bloga. i co jeśli natrafi na te pelne nienaiwsci komentarze?
a to wszystko dla wyswietlen.

jedenastoletnie dziecko da się ubrać w cos, co nie chce. tymbardziej jeżeli jest ulegle i stara się być grzeczne. a mam wyczucie, ze ten chlopiec (badx jak kto woli - dziwczynka) raczej taki jest.


Wychowywanie nie ma nic do poczucia płci, doskonale pokazuje to historia Davida Reimera.


wychowanie czesto duzo zmienia. ten przyklad nic nie daje. go wychowali zgodnie z jakas plcia, a nie niebinarnie.

Myślisz, że nie da się komuś wmówić niewłaściwej płci (przykład), ale brak płci już tak? Hmm.
cytuj zgłoś 1 0
abonament
25.02.2018 19:10 abonament (23) Kożuchów
DJ_:
abonament:
quote]DJ_:
Żal czytać te komentarze, że rodzice wychowali sobie zabaweczkę itd. Myślicie, że 11-latka da się ubrać w coś, czego nie chce?
Mam wrażenie, że odbija się tutaj własne wychowanie, które mówiło, że facet ma być męski, nie okazywać uczuć a kobieta ma koniecznie być kobieca i udawać głupszą niż jest. ;)


tu chodzi o to, ze trzeba wychowywać dziecko zgodnie z jakas plcia, żeby w razie czego moglo stwierdzić niektóre rzeczy.
w tym nasze kochane bycie trans czy homo.
i żeby rodzice miało co akceptować, ze tak to ujme.

i tak, wychowala zabawke. publikuje sobie na blogasku rzeczy o przyjazni chłopca z ta dziewczynka.
przedtem było, ze jego już ex kolezanka czytala jej bloga. i co jeśli natrafi na te pelne nienaiwsci komentarze?
a to wszystko dla wyswietlen.

jedenastoletnie dziecko da się ubrać w cos, co nie chce. tymbardziej jeżeli jest ulegle i stara się być grzeczne. a mam wyczucie, ze ten chlopiec (badx jak kto woli - dziwczynka) raczej taki jest.


Wychowywanie nie ma nic do poczucia płci, doskonale pokazuje to historia Davida Reimera.


wychowanie czesto duzo zmienia. ten przyklad nic nie daje. go wychowali zgodnie z jakas plcia, a nie niebinarnie.
cytuj zgłoś 1 1
DJ_
25.02.2018 16:51 DJ_ (38) B-c
abonament:
quote]DJ_:
Żal czytać te komentarze, że rodzice wychowali sobie zabaweczkę itd. Myślicie, że 11-latka da się ubrać w coś, czego nie chce?
Mam wrażenie, że odbija się tutaj własne wychowanie, które mówiło, że facet ma być męski, nie okazywać uczuć a kobieta ma koniecznie być kobieca i udawać głupszą niż jest. ;)


tu chodzi o to, ze trzeba wychowywać dziecko zgodnie z jakas plcia, żeby w razie czego moglo stwierdzić niektóre rzeczy.
w tym nasze kochane bycie trans czy homo.
i żeby rodzice miało co akceptować, ze tak to ujme.

i tak, wychowala zabawke. publikuje sobie na blogasku rzeczy o przyjazni chłopca z ta dziewczynka.
przedtem było, ze jego już ex kolezanka czytala jej bloga. i co jeśli natrafi na te pelne nienaiwsci komentarze?
a to wszystko dla wyswietlen.

jedenastoletnie dziecko da się ubrać w cos, co nie chce. tymbardziej jeżeli jest ulegle i stara się być grzeczne. a mam wyczucie, ze ten chlopiec (badx jak kto woli - dziwczynka) raczej taki jest.


Wychowywanie nie ma nic do poczucia płci, doskonale pokazuje to historia Davida Reimera.
cytuj zgłoś 1 1
abonament
23.02.2018 20:42 abonament (23) Kożuchów
quote]DJ_:
Żal czytać te komentarze, że rodzice wychowali sobie zabaweczkę itd. Myślicie, że 11-latka da się ubrać w coś, czego nie chce?
Mam wrażenie, że odbija się tutaj własne wychowanie, które mówiło, że facet ma być męski, nie okazywać uczuć a kobieta ma koniecznie być kobieca i udawać głupszą niż jest. ;)


tu chodzi o to, ze trzeba wychowywać dziecko zgodnie z jakas plcia, żeby w razie czego moglo stwierdzić niektóre rzeczy.
w tym nasze kochane bycie trans czy homo.
i żeby rodzice miało co akceptować, ze tak to ujme.

i tak, wychowala zabawke. publikuje sobie na blogasku rzeczy o przyjazni chłopca z ta dziewczynka.
przedtem było, ze jego już ex kolezanka czytala jej bloga. i co jeśli natrafi na te pelne nienaiwsci komentarze?
a to wszystko dla wyswietlen.

jedenastoletnie dziecko da się ubrać w cos, co nie chce. tymbardziej jeżeli jest ulegle i stara się być grzeczne. a mam wyczucie, ze ten chlopiec (badx jak kto woli - dziwczynka) raczej taki jest.
cytuj zgłoś 2 1
  • 1
  • 2
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
blog parentingowy Dyskryminacja 11-latka ze względu na orientację dzieci LGBT genderfluid James Woods Lori Duron Społeczeństwo USA wychowanie
Powiązane
Obraz Czwartek, 01.02.2024 Rob McElhenney był wychowywany przez dwie matki. „To był najwspanialszy prezent, jaki dostałem” Obraz Wtorek, 12.05.2020 Ataki na matkę 8-letniego niebinarnego dziecka Obraz Środa, 22.01.2020 USA: kolejny stan zakazuje stosowania terapii konwersyjnych na dzieciach Obraz Wtorek, 15.05.2018 Co grupka chłopaków krzyczała do pary gejów? Obraz Środa, 31.05.2017 Młodzież LGBT, która inspiruje
Inne tematy
Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska? Piątek, 15.05.2026 Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska?
Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki? Czwartek, 28.05.2026 Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki?
Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie" Wtorek, 19.05.2026 Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie"
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się