Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Miejsca Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
Tematy Marsze Równości 2026 "Pillion" w kinach Wyrok TSUE Związki partnerskie Kino LGBT
Wtorek, 26.04.2011 10:30

Kate i William poprą homomałżeństwa?

Podziel się Tweetnij Skomentuj (13)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (13)

Demonstracja oraz życzenia od organizacji LGBT

Weselna gorączka w Wielkiej Brytanii trwa. Organizacje LGBT postanowiły się do niej włączyć i poprosiły nowożeńców, Williama i Kate, o poparcie małżeństw jednopłciowych. Działacza zebrali się wczoraj przed Pałacem Buckingham, przynieśli także kartkę z życzeniami.

"Gratulacje dla Williama i Kate z okazji ślubu. Życzymy Wam szczęśliwego wspólnego życia. Wy możecie wstąpić w związek małżeński, osoby homoseksualne nie. Prawo nam zabrania. Prosimy o wsparcie równości małżeńskiej. Równy=Miłość" - głoszą życzenia na przyniesionej kartce. Jeden z pomysłodawców akcji, brytyjski działacz LGBT, Peter Tatchell, podkreślił, że "w demokratycznym społeczeństwie wszyscy powinni być równi przed prawem. Zakaz małżeństw jednopłciowych powinien być obalony". Tatchell dodał też, że zaskoczyła go reakcja przechodniów podczas demonstracji: "Nie spotkaliśmy się z ani jedną negatywną reakcją. Wszyscy przed pałacem wyrażali swoje poparcie dla naszej sprawy".

Zdjęcia z demonstracji.

55 proc. czytelników portalu pinknews.co.uk uważa, że Kate i William powinni głośno wyrazić swoje poparcie dla homomałżeństw, 15 proc. jest na tak - pod warunkiem, że młoda para w to wierzy, 20 proc. respondentów stwierdziło, że takie poparcie nie ma znaczenia.

Specjalnie dla młodej pary George Michael nagrał swoją interpretację piosenki "You and I" Stevie'ego Wondera:



W listopadzie zeszłego roku w Wielkiej Brytanii rozpoczęła się kampania Equal Love: włączyły się w nią cztery pary jednopłciowe i cztery różnopłciowe. Pierwsze chciały wstąpić w związek małżeński, drugie - w partnerski. Po odmowie zwróciły się do Europejskiego Trybunału Praw Człowieka. Zaangażowany w akcję Tatchell uzasadniał potrzebę jej istnienia "seksualnym apartheidem" i podkreślał, że w demokratycznym społeczeństwie nie ma potrzeby tworzenia osobnego systemu dla par, które się kochają i chcą się po prostu pobrać.

(md)
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (96)
i-am-ok apti dawmat noxaeterna ellion cooke deadroad7 megakwasna john_doe nio
Nie podoba mi się (10)
rojza_genendel shydevil amiccus spruceman fridericus_rex mooi deidre nadkonduktor
Komentarze (13)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
Ikona
26.04.2011 23:03 icywind
skyhigh2440:
icywind:
manofthecrowd:
A w równym społeczeństwie nie jest też tak, że każdy niekarany człowiek może zostać głową państwa? To nie zakaz homomałżeństw jest do obalenia w pierwszej kolejności..

Również tak uważam..
Szkoda, że ten cały cyrk z małżeństwem nie ominął nawet innejstrony :/


dlaczego odrazu cyrk ? dla mnie jest extra okazja. mamy dzien wolny plus wszedzie wisza brytyjskie flagi, miasto jest posprzatane i ogolnie ludzie beda swietowac- ja tez jak tylko bedzie slonko . w polsce potrzeba tragedii smolenkiej zeby ludzie robili cos wspolnie:P zazdroszce i ze maja kogos stojacego ponad glupimi politykami.

Dlaczego cyrk? Chodzi mi o to, że co dosłownie wszędzie pisze i mówi się o małżeństwie tych ludzi, w tvn24 powstał nawet specjalny program w którym będą o tym gadać codziennie do końca tygodnia. Czy ich ślub jest na tyle ważnym wydarzeniem, żeby aż tak się tym ekscytować? Dla mnie nie jest ważniejszy od każdego innego ślubu.
cytuj zgłoś 3 1
Ikona
26.04.2011 22:52 skyhigh2440
icywind:
manofthecrowd:
A w równym społeczeństwie nie jest też tak, że każdy niekarany człowiek może zostać głową państwa? To nie zakaz homomałżeństw jest do obalenia w pierwszej kolejności..

Również tak uważam..
Szkoda, że ten cały cyrk z małżeństwem nie ominął nawet innejstrony :/


dlaczego odrazu cyrk ? dla mnie jest extra okazja. mamy dzien wolny plus wszedzie wisza brytyjskie flagi, miasto jest posprzatane i ogolnie ludzie beda swietowac- ja tez jak tylko bedzie slonko . w polsce potrzeba tragedii smolenkiej zeby ludzie robili cos wspolnie:P zazdroszce i ze maja kogos stojacego ponad glupimi politykami.
cytuj zgłoś 1 1
Ikona
26.04.2011 22:47 icywind
manofthecrowd:
A w równym społeczeństwie nie jest też tak, że każdy niekarany człowiek może zostać głową państwa? To nie zakaz homomałżeństw jest do obalenia w pierwszej kolejności..

Również tak uważam..
Szkoda, że ten cały cyrk z małżeństwem nie ominął nawet innejstrony :/
cytuj zgłoś 3 1
Ikona
26.04.2011 21:50 kille
skyhigh2440:
ghadi:
myślę , że homoseksualne małżeństwa obchodzą ich tyle co zeszłoroczny śnieg


zgadzam sie ;)))

Ja również, co już wyraziłem w poprzednim komentarzu ^^
cytuj zgłoś 1 0
Ikona
26.04.2011 21:01 skyhigh2440
ghadi:
myślę , że homoseksualne małżeństwa obchodzą ich tyle co zeszłoroczny śnieg


zgadzam sie ;)))
cytuj zgłoś 2 0
Ikona
26.04.2011 19:44 kille
1.http://img.metro.co.uk/i/pix/2011/02/16/article-1297857354370-0D324865000005DC-357837_636x300.jpg
2. Podobno mają zginąć z rąk Al-kaidy.
3. Trochę mi zwisa odpowiedź na to pytanie.

Miłego i wesołego.
cytuj zgłoś 0 1
Ikona
26.04.2011 19:19 ghadi
manofthecrowd:
A w równym społeczeństwie nie jest też tak, że każdy niekarany człowiek może zostać głową państwa? To nie zakaz homomałżeństw jest wdo obalenia w pierwszej kolejności..



to brzmi trochę jak Peryklesowskie rozumienie demokracji , że każdy obywatel ma prawo do zasiadania w urzędach i do udziału w rządzeniu państwem.
co do kryptogeja księcia Williama i pani Kate myślę , że homoseksualne małżeństwa obchodzą ich tyle co zeszłoroczny śnieg.
cytuj zgłoś 0 2
spruceman
26.04.2011 18:27 spruceman (39) Warszawa
manofthecrowd:
A w równym społeczeństwie nie jest też tak, że każdy niekarany człowiek może zostać głową państwa? To nie zakaz homomałżeństw jest wdo obalenia w pierwszej kolejności..

A mi się wydaje, że nie ma sensu się wypowiadać w sprawach o których nie ma się pojęcia.

sama akcja raczej nie ma powodzenia.
cytuj zgłoś 0 2
Ikona
26.04.2011 15:36 farewell
Trochę "naciągane" ale jakoś zwrócić uwagę trzeba :)
cytuj zgłoś 3 1
Ikona
26.04.2011 14:19 kapelusznik
Hahaha, jakie to piękne i bezinteresowne - "wszystkiego najlepszego na nowej drodze życia, A TAK PRZY OKAZJI mamy do was sprawę..." ;-)
cytuj zgłoś 10 3
  • 1
  • 2
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
akcja equal love kampania kate middleton książę william londyn peter tatchell ślub wesele wielka brytania
Powiązane
Obraz Środa, 05.07.2017 Hejt odebrał mu radość z zaręczyn Obraz Czwartek, 07.10.2021 "Jesteśmy rodziną" - nowa kampania Miłość Nie Wyklucza pokazuje szczęśliwe, tęczowe, polskie rodziny Obraz Środa, 02.06.2021 Zalando przedstawia letnią kampanię pt. "Aktywiści optymizmu" Obraz Wtorek, 11.02.2020 "Tutaj policjant może być gejem i mieć partnera albo męża" Obraz Piątek, 20.12.2019 Londyn: nastoletni sprawcy homofobicznego pobicia unikają więzienia
Inne tematy
Lesbinton: w Poznaniu powstał klub badmintonowy dla lesbijek Wtorek, 10.03.2026 Lesbinton: w Poznaniu powstał klub badmintonowy dla lesbijek
"Kochający inaczej mają miejsce w kościele" - kardynał Konrad Krajewski nowym metropolitą łódzkim Wtorek, 17.03.2026 "Kochający inaczej mają miejsce w kościele" - kardynał Konrad Krajewski nowym metropolitą łódzkim
Sąd Najwyższy Ukrainy uznał parę jednopłciową za rodzinę. Co to właściwie zmienia? Środa, 11.03.2026 Sąd Najwyższy Ukrainy uznał parę jednopłciową za rodzinę. Co to właściwie zmienia?
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatności