Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Niedziela, 25.01.2004, Aktualizacja: Czwartek, 02.04.2026

Papież JP II: Złe środki masowego przekazu

Podziel się Tweetnij Skomentuj (28)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (28)

Lansują homoseksualizm...

Wszelki przekaz medialny ma swój wymiar moralny - przypomina papież Jan Paweł II w opublikowanym dziś orędziu na 38. Dzień Środków Przekazu. W tym roku Dzień ten obchodzony jest pod hasłem: "Środki przekazu a rodzina: ryzyko i bogactwo".

Wszelki przekaz medialny ma swój wymiar moralny - przypomina papież Jan Paweł II w opublikowanym dziś orędziu na 38. Dzień Środków Przekazu. W tym roku Dzień ten obchodzony jest pod hasłem: "Środki przekazu a rodzina: ryzyko i bogactwo".

Jan Paweł II zwraca uwagę na pozytywne znaczenie rozwoju środków przekazu dla współczesnej rodziny, dzięki czemu - jak pisze - wiele rodzin ma w swych mieszkaniach dostęp do ogromnych i różnorodnych zasobów środków społecznego przekazu i bogatej informacji o otaczającym świecie. "Jednakże - przypomina Ojciec Święty - te same środki przekazu są w stanie wyrządzać rodzinom wielkie szkody, przedstawiając im niewłaściwą czy wręcz wypaczoną wizję życia, rodziny, religii i moralności".

Jan Paweł II wykazuje, że masowe środki przekazu z jednej strony ukazują życie rodzinne w sposób wrażliwy, realistyczny, ale i tolerancyjny, który hołduje takim cnotom, jak miłość, wierność i przebaczenie, z drugiej natomiast nazbyt często przedstawiają one rodzinę i życie rodzinne w sposób niewłaściwy. "Niewierność, stosunki pozamałżeńskie oraz brak moralnej i duchowej wizji umowy małżeńskiej ukazywane są w sposób bezkrytyczny, a czasem też lansuje się jednocześnie rozwód, antykoncepcję, aborcję i homoseksualizm. Takie programy, promujące sprawy wrogie małżeństwu i rodzinie, szkodzą dobru wspólnemu społeczeństwa" - stwierdza dobitnie Jan Paweł II.

Jan Paweł II przypomina rodzicom, że to oni muszą wprowadzić jasne i konsekwentnie przestrzegane reguły w korzystaniu w domu ze środków przekazu. Zdaniem papieża oznacza to: "zaplanowanie i zaprogramowanie posługiwanie się nimi, surowe ograniczenie czasu, jaki dzieci im poświęcają i uczynienie z rozrywki wspólnego przeżycia, zakaz używania niektórych środków przekazu i okresowe wyłączanie ich wszystkich, aby znaleźć miejsce na inne zajęcia rodzinne".

"Przede wszystkim zaś rodzice muszą dać dzieciom dobry przykład, korzystając ze środków przekazu *w sposób przemyślany i wybiórczy*. Mogą uznać za stosowne przyłączenie się do innych rodzin, aby wspólnie badać i omawiać problemy i możliwości, jakie daje korzystanie ze środków społecznego przekazu. Rodziny muszą jasno mówić producentom, twórcom reklam i władzom publicznym, co im się podoba, a czego sobie nie życzą" - konstatuje Jan Paweł II.

(KAI)
OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (0)
Nie podoba mi się (0)
Komentarze (28)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
Ikona
29.01.2004 7:44 Is the Pope Catholic?
Papiez jest glowa kosciola katolickiego. Kosciol to grupa ludzi, ktorzy mysla w podobny sposob. Jesli mnie sie nie podoba sposob myslenia tych ludzi, to nie wstepuje do klubu. Od Papieza nie wymagalbym, aby poparl homoseksualizm, bo i tak wiele zrobil juz dla swiata i dla swojej instytucji. I my, jako geje, powinnismy wiedziec ze nie mozna wszystkiego oczekiwac od jednego faceta...Papiez jest papiezem chrzescijanskim, a Polska, i polski rzad powinien byc rzadem wszystkich Polakow, wiec nie ma co krytykowac papieza, ze jest katolikiem, tylko rzad, za to ze nie umie odseperowac kosciola od panstwa...
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
29.01.2004 7:44 Is the Pope Catholic?
Papiez jest glowa kosciola katolickiego. Kosciol to grupa ludzi, ktorzy mysla w podobny sposob. Jesli mnie sie nie podoba sposob myslenia tych ludzi, to nie wstepuje do klubu. Od Papieza nie wymagalbym, aby poparl homoseksualizm, bo i tak wiele zrobil juz dla swiata i dla swojej instytucji. I my, jako geje, powinnismy wiedziec ze nie mozna wszystkiego oczekiwac od jednego faceta...Papiez jest papiezem chrzescijanskim, a Polska, i polski rzad powinien byc rzadem wszystkich Polakow, wiec nie ma co krytykowac papieza, ze jest katolikiem, tylko rzad, za to ze nie umie odseperowac kosciola od panstwa...
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
28.01.2004 1:58 krzysiek
tak, niestety tak!
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
27.01.2004 22:53 taschen
Polska jest bezpieczna - daleko jej do Europy, choc geograficznie znajduje sie w centrum kontynentu.
Srodki masowego przekazu natomiast (takie jak radio i telewizja) stoja na strazy moralnosci polskich rodzin.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
27.01.2004 22:40 krzysiek
Nie! zupełnie nie! po pierwsze mysle, ze nadinterpretujesz słowa papieża i szukasz sensu tam, gdzie go nie ma ("celowe uogólnienie" itd), ale to już Twoja sprawa.

a po drugie to myslę, że NIGDZIE NA SWIECIE, a na pewno w mediach ogólnie dostepnych nie ma lansowania homoseksualizmu!!! to, ze są takie stacje radiowe czy telewizyjne wypowiadajace się przychylnie o gejach i lesbijkach, nie dyskryminujące ich, to jeszcze nie jest lansowanie. Podobnie jak szacunek dla innych grup, np. kobiet czy Żydów nie jest lansowaniem bycia kobieta czy lansowaniem bycia Żydem, to jakaś kompletna bzdura.
Jeżeli dla papieża jedynie te media, które potepiają i dyskryminują gej/les są akceptowalne, bo NIE LANSUJĄ to dobrze widać jego stosunek i homofobię.

Poza tym trudno lansowac homoseksualizm, to nie nowy model dżinsów ani czekoladowy batonik, którego reklama sprawi, że wszyscy go jedza.

A w 'moich" mediach to widze przede wszystkim homofobię i brak zauwazania, ze ludzie homoseksualni w ogóle istnieją. Dotyczy to własciwie wszystkich stacji radiowych i telewizyjnych, a także wszystkich wysokonakladowych pism w Polsce!

Pozdrawiam,
krzysiek
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
27.01.2004 20:05 keicam
Tak, tu jest faktycznie brak sprecyzowania, niemniej jednak istnieją stacje telewizyjne, radio stacje czy prasa która postępuje w sposób niepoprawny. Uogólnienie miało tu raczej spełaniać element który zwróci uwagę na to co dzieje się w "twoich" mediach, aby nikt nie powiedział: "mnie to nie dotyczy", w przypadku kiedy np. w wyniuku jakiegoś zaniedbania zostanie pominięty.
Rozumiem, że "twoich" mediów (tych z którymi się stykasz na co dzień) to nie dotyczy i stąd ta negatywna wypowiedź?
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
27.01.2004 11:22 krzysiek
Specjalnie się nie obruszam, bo znam wypowiedzi papieża i sposób postepowania i już chyba żadna glupota mnie nie zaskoczy.
W tej wypowiedzi sa tylko od tak mówione banały, stereotypowy stosunek, brak jakiejkolwiek reflekscji nad tym co znaczy małżeństwo ,rodzina, kobieta, męzczyzna itd. Dlugo by pisac, nie mowiąc już o tym, ze pisanie o lansowaniu homoseksualizmu w tv jest
po prostu śmieszne. po pierwsze to bzdura, a po drugie chyba warto zaznaczyć o jakim kraju i jakiej telewizji się mówi, bo jednak program w Turcji, Polsce i Belgii troche sie roznią, nie mowiac o róznicach miedzy np.tv kablowa, a panstwowa. Ale czego ja wymagam? logiki od papieża? a tu jak zwykle bajanie bez ladu, skladu i sensu.
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
27.01.2004 8:28 sebi
kościół przypomina tonący statek, jak tylko kapitan-papież odejdzie, to utonie i nikomu nie będzie go żal..
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
27.01.2004 1:20 łysy
Jesteście pedałami a nie gejami!!!Prawdziwych gejów z pośród was jest może 5% , reszta to pospolici zboczeńcy!
cytuj zgłoś 0 0
Ikona
26.01.2004 22:57 Piotrek
Bardzo tendencyjna, ale któż jak nie papież jest najlepszym na świecie nauczycielem, wykładowcą i promotorem tendencyjności. Ba, żeby tylko tendencyjności; wiele można jeszcze do tego dorzucić.
Bo czy można powiedzieć, że uczy miłości bliźniego jęcząc :"dajcie im jeść" a stula nie zawsze legalnie zdobyte przez Watykan skarby i wkłada złote korony na kawałki drewna????????
cytuj zgłoś 0 0
  • 1
  • 2
  • 3
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
Jan Paweł II KAI Kościół katolicki Media moralność orędzie Orędzie papieskie o mediach i rodzinie Polska rodzina Społeczeństwo środki masowego przekazu wychowanie
Powiązane
Obraz Niedziela, 17.05.2020 Oliwa do ognia: zabawa w polowanie na LGBT Obraz Wtorek, 12.04.2016 Szukała męża rolnika, znalazła... dziewczynę Obraz Wtorek, 14.10.2014 Kościół otworzy się na LGBT? Obraz Poniedziałek, 30.12.2013 Gender: Wiara i Tęcza odpowiada biskupom Obraz Sobota, 21.12.2013 Episkopat ostrzega polskie rodziny przed gender
Inne tematy
Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu? Sobota, 16.05.2026 Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu?
Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie" Wtorek, 19.05.2026 Minister Kierwiński o parach jednopłciowych: "będą korzystać z większości praw, które mają wszyscy polscy małżonkowie"
Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki? Czwartek, 28.05.2026 Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki?
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się