Opinie ekspertów na temat finansowania portali internetowych
"Inna Strona" obchodziła kilka dni temu swoje szóste urodziny. To, co w pierwszych latach było dosyć amatorską zabawą w media stało się poważną i wpływową publikacją dla mniejszości seksualnych. W tym czasie pojawiło się sporo innych witryn, które koncentrując się na erotyce, rozrywce czy publicystyce zyskały pokaźną liczbę czytelników. Dziś można powiedzieć, że grunt został podzielony. Każdy ma swoją działkę i wiele się tu chyba nie zmieni. Powstaje jednak pytanie: co z tego wynika? Jakie znaczenie mają dziesiątki tysięcy czytelników jeżeli wszyscy do tego biznesu dokładają?
Zdecydowaliśmy się zaryzykować i po raz kolejny przejąć rolę pioniera. Okazało się, że poruszenie tematu płatnych serwisów internetowych było strzałem w dziesiątkę: udało nam się wywołać bardzo ciekawą dyskusję, w której biorą udział nasi konkurenci, działacze organizacji LGBT oraz fachowcy zajmujący się na codzień internetem. Mamy nadzieję, że także i Wy przyłączycie się do naszej dyskusji.
Dariusz Majgier, wydawca Reporter.pl, laureat tytułu "Lider nowej gospodarki i społeczeństwa informacyjnego" przyznany przez magazyn Businessman
Przyszłość należy wyłącznie do płatnych usług i myślę, że ostatni rok pokazał to dobitnie. W wyniku nieprzemyślanych działań agencji i domów mediowych reklamodawcy zniechęcili się do Internetu, więc serwisy, które nastawione były do tej pory wyłącznie na reklamę szybko zaczęły znikać z rynku lub zmieniać profil na usługowy. Przełomem jest płatność przez SMS, która umożliwia pobranie drobnej opłaty za dostęp do treści lub usługi. Problemem jest jedynie wysoka prowizja, jaką muszą zapłacić serwisy na rzecz operatorów GSM. Mimo to, takie rozwiązanie jest wygodniejsze niż mikropłatności lub portmonetki. Internauci wciąż niechętnie płacą, co wynika to z faktu,że przyzwyczaili się do "bezpłatnego Internetu", jednak w najbliższej przyszłości powinno to ulec zmianie, tym bardziej, że jest co sprzedawać.
Szymon Niemiec, przewodniczący ILGCN
Jestem głęboko przekonany, że w dzisiejszych czasach żadne medium nie jest w stanie istnieć bez pieniędzy. Czytelnicy prasy drukowanej są przyzwyczajeni do płacenia za informacje. Użytkownicy internetu przyzwyczajeni zostali jednak do darmowej usługi, więc bardzo trudno im się przestawić na stosowany już na Zachodzie system płatnych usług informacyjnych. Mimo to wydaje mi się rozsądne stopniowe wprowadzanie takich usług w naszym kraju. Oczywiście polscy administratorzy stron informacyjnych nie mogą sobie na dzień dzisiejszy pozwolić na całkowite skomercjalizowanie swoich serwisów. Byłoby to bowiem najprawdopodobniej samobójstwo. Jednak pewne, oferowane przez nich usługi mogą, a nawet powinny być płatne... ( Pozostało znaków: 11431 )
Ten artykuł został przeniesiony do archiwum
Możesz uzystkać dostęp do wszystkich archiwalnych newsów i artykułów zostając abonentem usługi Przyjaciel Queer.pl Twoja opłata pomoże nam w utrzymaniu portalu Queer.pl.