Strona główna Aktualności Społeczność
Profile Grupy Przewodnik Wydarzenia Wsparcie
Ogłoszenia
Towarzyskie Pokoje i mieszkania Praca Ogłoszenia drobne Edukacja Pozostałe Dodaj
Queeroteka
Książki Filmy i seriale Quizy Patronat Queer.pl
Magazyn
Artykuły Galerie Tematy Tagi
Kontakt Reklama Regulamin
Queer.pl Portal osób LGBT+
Menu
Logowanie Rejestracja
TOP Sport LGBT Profile i ogłoszenia Marsze Równości 2026 Kino LGBT Coming out
Środa, 13.04.2022, Aktualizacja: Środa, 01.04.2026

Pozew przeciwko Alabamie: 10 lat więzienia za pomoc medyczną nieletnim osobom trans

Podziel się Tweetnij Skomentuj (35)
Podziel się Tweetnij Skomentuj (35)

Dwie rodziny transpłciowych dzieci oraz dwójka lekarzy pozwały w poniedziałek stan Alabama. Chcą obalić transfobiczne prawo, które zabrania jakichkolwiek form korekty płci u nieletnich osób trans oraz zakazuje nauczania o orientacji seksualnej i tożsamości płciowej.

Kilka dni temu gubernatorka stanu Alabama — Kay Ivey podpisała dwie kontrowersyjne ustawy: jedną, która kryminalizuje osoby oferujące pomoc w korekcie płci dla transpłciowej młodzieży oraz drugą, która nakazuje uczniom korzystania z łazienek zgodnych z płcią widniejącą w ich metrykach urodzenia.


Ustawa o tak zwanej "opiece antygenderowej"  mówi, że za zapewnienie opieki medycznej, w tym leczenia hormonalnego i środków blokujących dojrzewanie nieletnim, grozi kara do 10 lat więzienia. 
Obejmuje również zakaz operacji potwierdzających płeć dla młodzieży transpłciowej, które i tak w przypadku nieletnich są niezwykle rzadkie. 

ZOBACZ TEŻ Spadkobierca Disneya zrobił coming out: Charlee Corra Disney przeciwko homofobicznej ustawie Florydy



Nowe prawo zmusza personel szkoły do ​​ujawnienia rodzicowi lub opiekunowi, że ich dziecko postrzega inną płeć niż tą, którą ma przypisaną w dokumentach oraz zobowiązuje uczniów szkół publicznych do korzystania z łazienek lub przebieralni odpowiadających płci wskazanej na ich metrykach urodzenia. Zabrania również dyskusji w klasie na temat orientacji seksualnej lub tożsamości płciowej.

„Bardzo mocno wierzę, że ​​jeśli Dobry Bóg uczynił cię chłopcem, jesteś chłopcem, a jeśli uczynił cię dziewczynką, jesteś dziewczynką”. 


- powiedziała Kay Ivey. 

„Powinniśmy szczególnie chronić nasze dzieci przed tymi radykalnymi, zmieniającymi życie lekami i operacjami, gdy są one na tak wrażliwym etapie życia. Zamiast tego skupmy się wszyscy na pomaganiu im w prawidłowym rozwinięciu się w dorosłych, jakimi Bóg ich zamierzył”.

I signed two bills into law to protect our kids in Alabama. The first bill makes clear — boys will only use the boys’ bathroom and ladies will only use the ladies’ bathroom. That’s Alabama common sense. https://t.co/uhB7d1bJ5M

— Kay Ivey (@kayiveyforgov) April 9, 2022


Dwie rodziny, które wychowują transpłciowe dzieci oraz dwójka lekarzy pozwały w poniedziałek stan Alabama za wprowadzenie transfobicznej ustawy. 
Pozew został złożony w sądzie federalnym trzy dni po tym, jak republikańska gubernatorka — Kay Ivey podpisała ten projekt. 

W procesie biorą udział rodzice 13-letniej dziewczyny z Jefferson County oraz 17-letniego chłopca z Shelby County. Powodów reprezentuje Human Rights Campaign, która jest krajową grupą wsparcia społeczności LGBTQ+. 

“In one breathtakingly cruel and cowardly day, the Alabama legislature passed the single most anti-transgender legislative package in history.” - HRC State Legislative Director, @CthrynOkly https://t.co/hS7p029odt

— Human Rights Campaign (@HRC) April 12, 2022

Transfobiczne prawo, o ile nie zostanie zablokowane przez sąd, ma wejść w życie 8 maja. Podpis Iveya sprawia, że ​​Alabama jest najnowszym stanem w USA, który uchwalił przepisy ograniczające opiekę związaną z korektą płci nieletnich osób trans. Tym samym raz z Florydą,  Arkansasem, Tennessee oraz Arizoną dołączył do haniebnej listy stanów, które uchwaliły podobne ustawy. Jednak wyłącznie stan Alabama nałożył sankcje karne za taką opiekę.

(B.K.)

OCEŃ ARTYKUŁ
Podoba mi się (12)
ns91 wiolka-srolka aleksandra-riv marek-michalczak blackwolfie gabriel_angelfox bisiek kierownik2 raccast
Nie podoba mi się (1)
Komentarze (35)
HEJT STOP!Zapoznaj się z warunkami dodawania komentarzy
Komentuj
Moja ikona
Dodaj komentarz
Komentarz od osoby niezalogowanej pojawi się po akceptacji moderatora.
Dozwolone znaczniki (BBCode):
[b], [i], [u], [url], [url=], [mail], [mail=], [color=], [code], [quote]
zewszad_i_znikad
18.04.2022 17:52 zewszad_i_znikad (44) Warszawa
Dawno nie zaglądałam, i ratunku! tutaj też atakują terfy?!
Coś, co zastanawia moją koleżankę (która w dodatku jest po korekcie płci, więc terfizm tym bardziej wywołuje w niej poczucie zagrożenia - we mnie budzi przede wszystkim wstręt): nagle jakby masa ludzi się "nawróciła" na terfizm. Czy ktoś im płaci? NIe lubię myślenia spiskowego, ale jako żywo terfizm stał się uderzająco skutecznym narzędziem rozbijania środowisk lewicowych, feministycznych i LGBT+... Poważnie: jest taka grupa LGB Alliance i jej polska odnoga Koalicja LGB - czy ktoś może wie coś o ich powiązaniach?
Zresztą niezależnie od powiązań, tak czy inaczej istnieje tu pewien łańcuch korzyści, niestety raczej jednokierunkowy: "krytyczni wobec ideologii gender" geje i lesbijki - fundamentalistyczna ultraprawica - Kreml.
cytuj zgłoś 3 0
Gozer Gozerian
15.04.2022 18:36 Gozer Gozerian
shingao 新顔:
To jakaś rodzina Don_Diego, Don_Vito czy jak miał ten niereformowalny aparatczyk?


No wlasnie, ciekawe gdzie ten kurczak sie podzial.
Moze przed wielkanoca zaangazowano go do produkcji jajek, i miesiacami obskakuje nioski w calej Polsce.
cytuj zgłoś 2 0
shingao 新顔
15.04.2022 17:54 shingao 新顔 (40) Szczecin
To jakaś rodzina Don_Diego, Don_Vito czy jak miał ten niereformowalny aparatczyk?
cytuj zgłoś 1 2
Ikona
15.04.2022 15:38 fryzjerka
aemstuz94:
jesteś osobą LGBT o prawicowych poglądach, czy tego chcesz, czy nie.

Mylisz się mój drogi: nie należę do sekty LGBT, której się tak bardzo pod nogami pali, że jej członkowie siłą muszą ludziom wmawiać, że są jej częścią. Tak jak inni wykazałeś się nietolerancją i niezrozumieniem i przez to teraz już nie mam żadnych skrupułów i będę walczyć z tęczowym agresorem. papa
cytuj zgłoś 2 6
aemstuz94
15.04.2022 15:11 aemstuz94 (32) Łódź
fryzjerka:
Zanim zaczniesz obrażać, to popytaj prawicowych gejów i lesbijek co sądzą na temat LGBT i czy się z tym ruchem identyfikują. Najwidoczniej nigdy tego nie zrobiłeś- ja tak.

Ile osób zapytałaś? Czy była to faktycznie połowa gejów i lesbijek? Czy tylko jakaś mniejszość? (I przepraszam za 4 litery, faktycznie mnie poniosło)
Nie rozchodzi się tu o "zepsucie" słowa gej czy lesbijka a o fałszywe twierdzenie tęczowych aktywistów, że każda lesbijka i gej to LGBT. Jeżeli LGBT ma swoje ideologie typu: gender, 100 plus płci i nazywanie kobiet osobami z macicą, to jest chyba naturalną koleją rzeczy, że nie każda lesbijka czy gej będzie się utożsamiać z LGBT i to popierać. A więc twierdzenie, że każdy gej i lesbijka, to LGBT jest po prostu nieprawdziwe i dezinformacyjne dla reszty społeczeństwa.

Naprawdę ciężko się z Tobą rozmawia, jeśli zamiast pisać po Polsku używasz swojego języka, gdzie podmieniłaś definicję skrótowca LGBT…

W zasadzie to się z Tobą zgadzam, ale nie ubrałbym tego nigdy w takich słowach, bo ja tutaj piszę po Polsku ;) Po Polsku to jest tak, że każda osoba LGBT ma swoje poglądy. Doskonale to widać na tym portalu przy każdym artykule o osobach niebinarnych… Dokładnie to widać na Twoim przykładzie, bo jesteś osobą LGBT o prawicowych poglądach, czy tego chcesz, czy nie.

A to poniżej jest piękne :)
Co do aktywistów, to tym, którzy założyli ruch LGBT wiele zawdzięczamy. To dzięki ich odwadze ludzie zobaczyli, że homoseksualizm, to nie jest jakaś rzadka choroba tropikalna, ale zwykła orientacja seksualna a osoby homo nie mągą być traktowane gorzej od heteryków. Cały czas mam to na uwadze i jestem za to wdzięczna.

@Alicja Alvena dalej uważasz, że fryzjerka jest faszystką?
[b]Pytanie jednak brzmi: czy ci aktywiści, którzy stworzyli LGBT wyrażają aprobatę do tego, czym LGBT jest dzisiaj? Czy idee i ideologie obecnego LGBT są czymś o co oni walczyli? LGBT na początku swojego istnienia było czymś zupełnie innym niż to, co widzimy dzisiaj. Są to zupełnie inne idee i inny przekaz.

Dobre pytania. Sądzę, że znam odpowiedź. Nie ma chyba wielu działaczy/organizacji LGBT z dawnych lat, którzy odcięli się od tego, jak wygląda współczesna narracja na temat osób LGBT (ta „lewicowa”, ma się rozumieć). Także odpowiedź to: tak, w większości tak. Oni się nadal pod tym podpisują, mimo że idee się poszerzyły, a przekaz zmienił.
Uważam, że każdy ma prawo do swojego zdania czy się z nim zgadzam, czy nie. Uważam też, że nikt nie ma prawa oceniać jednostek na podstawie grup, z którymi się nie identyfikują

O tym jest właśnie „ideologia LGBT”. Sama widzisz - jesteś nie tylko osobą LGBT, ale masz bardzo podobne poglądy do tych, od których się tak odcinasz ;)
Mam takie pytanie do Ciebie: czy jeśli pewnego dnia te "tajemnicze" LGBT wymyśli coś jeszcze, co będzie miało negatywny wpływ właśnie na Ciebie i nie będziesz się z tym zgadzać, to co wtedy zrobisz? Po prostu to przełkniesz i dalej będziesz siedział cicho, czy postawisz się i głośno to zakomunikujesz. Jeśli opcja nr 2, to do kogo wyrazisz swoje niezadowolenie i powiesz, że się z tym nie zgadzasz? Czy w LGBT jest jakaś skrzynka zażaleń? Czy masz kontakt do jakiegoś "tęczowego przedstawiciela", który zasiada w radzie LGBT? Czy w LGBT nowe literki dodaje się w sposób demokratyczny czy jest to bardziej jakieś losowanie?
Jak można tak bezwarunkowo popierać coś, nad czym nie ma się żadnej kontroli i co zachowuje się jak dzikie, głodne zwierze? To jest niebezpieczne. A jeśli uważasz, że przesadzam, to powiedz to lesbijkom, które idą do łózka z facetami, bo "tęczowa poprawność" tak im nakazała..

LGBT to nie armia… Ja mam oczywiście swoje poglądy, więc żadne „tajemnicze LGBT” mi nie mówi co mam myśleć xD Skrzynki zażaleń nie ma, bo LGBT to nie urząd. LGBT się w zasadzie nie popiera, bo osoby LGBT są, czy to się komuś podoba, czy nie. Nowych literek się nie dodaje, je się odkrywa. Traktuj LGBT jak taki „podgatunek” w obrębie homo sapiens. Niedawno odkryty, jeszcze nie całkiem zbadany. Myślę, że rasa, albo narodowość to dobra analogia.
cytuj zgłoś 3 3
aemstuz94
15.04.2022 14:47 aemstuz94 (32) Łódź
fryzjerka:
Racja! Dlatego zamilcz już i przestań nawoływać do okaleczania małych dzieci i traktowania kobiet jak podludzi!

Nikt tutaj nie nawołuje do okaleczania małych dzieci, ani do traktowania kobiet jak podludzi.
cytuj zgłoś 3 1
aemstuz94
15.04.2022 14:45 aemstuz94 (32) Łódź
Alicja Alvena:
debilny komentarz.

Może. Rzeczywiście, napisałem go w (niezbyt silnych, ale jednak) emocjach.

Miałem na myśli, że fryzjerka nie pisze nic bardzo strasznego. Rzeczywiście, być może jest to jakiś protofaszyzm, ale jeszcze nie faszyzm.
po 1 w Rzeszy panował nazizm, który jest jedynie jedną z wielu odmian faszyzmu. po 2 faszyzm to nie tylko te twoje obozy zagłady.

Czyje przepraszam? Ufam, że miałaś na myśli „te wspomniane przez Ciebie”. Czy tak?
nawet w Polsce mieliśmy (i mamy niestety nadal) jawnie faszystowskie organizacje - np. ONR. Faszyzm nie zaczyna się dopiero wtedy, kiedy masowo morduje się ludzi. zaczyna się o wiele wcześniej, od słów i głoszonych postulatów - choćby od dehumanizacji i szczucia na osoby LGBT, od torturowania osób trans, odmawiając im prawa do leczenia.

Masz oczywiście rację, ale co z tego wynika? Sądzisz, że jeśli ktoś powtarza protofaszystowskie hasła to odwiedziesz ją od tego, nazywając ją faszystką? Bo ja sądzę, że to przeciwskuteczne. Tylko ją nakręcasz przeciw nam…
myślisz, że ten twój hitler

Przepraszam, czyj Hitler?
został nazistą dopiero wtedy, gdy już był u władzy i stworzył obozy zagłady? a wcześniej był kim, hippisem?

Przecież wiem, że nie. Czytałem Mein Kampf.
dlatego nie wolno pozostawać głuchym na propagowanie zamordystycznych poglądów.

A pozostaję? Nie sądzisz, że gdybym pozostawał, to bym się nie odezwał?
cytuj zgłoś 1 2
Gozer Gozerian
15.04.2022 13:43 Gozer Gozerian
aemstuz94:
Zanim ktoś użyje słowa "faszyzm" polecam pooglądać obrazki z Auschwitz i poczytać o 3ciej Rzeszy. Powiem więcej: atakowanie na lewo i prawo każdego, kto ma inne poglądy jest obraźliwe dla ofiar faszyzmu.


Nie, nie jest. Jesli ktos ma faszystowskie poglady jak bosak, to nazywanie go faszysta jest jak najbardziej na miejscu.
cytuj zgłoś 3 1
Ikona
15.04.2022 2:44 fryzjerka
Alicja Alvena:
dlatego nie wolno pozostawać głuchym na propagowanie zamordystycznych poglądów.


Racja! Dlatego zamilcz już i przestań nawoływać do okaleczania małych dzieci i traktowania kobiet jak podludzi!
cytuj zgłoś 1 6
Ikona
15.04.2022 2:40 fryzjerka
aemstuz94:
fryzjerka:
połowa lesbijek, geji itp tych ideologii [LGBT] nie popiera



Źródło? Czyżby Instytut Danych z Dupy?

Zanim zaczniesz obrażać, to popytaj prawicowych gejów i lesbijek co sądzą na temat LGBT i czy się z tym ruchem identyfikują. Najwidoczniej nigdy tego nie zrobiłeś- ja tak.

Tak naprawdę to nie było tak, jak piszesz, że jacyś ideolodzy zepsuli znaczenie słów gej i lesbijka.
...aktywiści stworzyli te określenia, dawno temu...

Nie rozchodzi się tu o "zepsucie" słowa gej czy lesbijka a o fałszywe twierdzenie tęczowych aktywistów, że każda lesbijka i gej to LGBT. Jeżeli LGBT ma swoje ideologie typu: gender, 100 plus płci i nazywanie kobiet osobami z macicą, to jest chyba naturalną koleją rzeczy, że nie każda lesbijka czy gej będzie się utożsamiać z LGBT i to popierać. A więc twierdzenie, że każdy gej i lesbijka, to LGBT jest po prostu nieprawdziwe i dezinformacyjne dla reszty społeczeństwa.

Co do aktywistów, to tym, którzy założyli ruch LGBT wiele zawdzięczamy. To dzięki ich odwadze ludzie zobaczyli, że homoseksualizm, to nie jest jakaś rzadka choroba tropikalna, ale zwykła orientacja seksualna a osoby homo nie mągą być traktowane gorzej od heteryków. Cały czas mam to na uwadze i jestem za to wdzięczna.
Pytanie jednak brzmi: czy ci aktywiści, którzy stworzyli LGBT wyrażają aprobatę do tego, czym LGBT jest dzisiaj? Czy idee i ideologie obecnego LGBT są czymś o co oni walczyli? LGBT na początku swojego istnienia było czymś zupełnie innym niż to, co widzimy dzisiaj. Są to zupełnie inne idee i inny przekaz.

Uważam, że każdy ma prawo do swojego zdania czy się z nim zgadzam, czy nie. Uważam też, że nikt nie ma prawa oceniać jednostek na podstawie grup, z którymi się nie identyfikują: nie każdy Niemiec to nazista, nie każdy Polak to złodziej, nie każdy biały to rasista, [b]nie każdy gej i lesbijka to LGBT.


Mam takie pytanie do Ciebie: czy jeśli pewnego dnia te "tajemnicze" LGBT wymyśli coś jeszcze, co będzie miało negatywny wpływ właśnie na Ciebie i nie będziesz się z tym zgadzać, to co wtedy zrobisz? Po prostu to przełkniesz i dalej będziesz siedział cicho, czy postawisz się i głośno to zakomunikujesz. Jeśli opcja nr 2, to do kogo wyrazisz swoje niezadowolenie i powiesz, że się z tym nie zgadzasz? Czy w LGBT jest jakaś skrzynka zażaleń? Czy masz kontakt do jakiegoś "tęczowego przedstawiciela", który zasiada w radzie LGBT? Czy w LGBT nowe literki dodaje się w sposób demokratyczny czy jest to bardziej jakieś losowanie?
Jak można tak bezwarunkowo popierać coś, nad czym nie ma się żadnej kontroli i co zachowuje się jak dzikie, głodne zwierze? To jest niebezpieczne. A jeśli uważasz, że przesadzam, to powiedz to lesbijkom, które idą do łózka z facetami, bo "tęczowa poprawność" tak im nakazała..
cytuj zgłoś 2 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • ...
  • 4
Autor
Redakcja Queer.pl
Pierwszy polski portal ludzi LGBT
TAGIWięcej
Alabama dyskryminacja Human Rights Campaign Kay Ivey opieka medyczna Polityka prawa osób transpłciowych Prawo Społeczeństwo USA ustawa anty-trans Ustawa kryminalizująca pomoc medyczną osobom transpłciowym w Alabamie
Powiązane
Obraz Poniedziałek, 24.10.2016 Wzięły ślub po 47 latach, teraz namawiają do udziału w wyborach Obraz Środa, 29.03.2023 Ojciec zamordowanego Matthew Sheparda o transfobii: „Jeśli nie będziemy uczyć się na błędach, historia zatoczy koło” Obraz Poniedziałek, 12.09.2022 Transfobiczna ustawa w Montanie: akt urodzenia można zmienić tylko, gdy wystąpił błąd autora przy wprowadzaniu danych Obraz Środa, 10.03.2021 Joe Biden wydał rozporządzenie przeciwko dyskryminacji ze względu na płeć w edukacji, w tym osób LGBTQ Obraz Piątek, 05.02.2021 Biden zapowiada ochronę osób LGBT na całym świecie. To znak, że będzie zwracał uwagę także na Polskę
Inne tematy
Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki? Czwartek, 28.05.2026 Prezydent Nawrocki zapowiada weto ws. ustawy o statusie osoby najbliższej. Będzie projekt prezydencki?
Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu? Sobota, 16.05.2026 Eurowizja 2026: największy bojkot w historii wydarzenia od 1970 roku. Kto i dlaczego odwrócił się od konkursu?
Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska? Piątek, 15.05.2026 Eurowizja 2026: Finlandia faworytem bukmacherów. Jakie szanse ma Polska?
Kontakt Reklama Regulamin
Social media
Polub na Facebooku Obserwuj na Twitterze Instagram WhatsApp
© 1996-2026 Queermedia.pl, ISSN 2299-9019 Polityka prywatnościUstawienia prywatnościPrzerwij abonamentOdstąpienie od umowy







🌈
Odkryj więcej na Queer.pl
Zalogowani użytkownicy mogą oglądać zdjęcia innych osób, zakładać profile, komentować artykuły i oceniać filmy.
Dołącz do nas Zaloguj się